Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Λιμάνι Κατακόλου : Ο νάνος που έγινε γίγαντας

Λιμάνι Κατακόλου : Ο νάνος που έγινε γίγαντας
Ξανάλατος Νίκος

Οι αλήθειες να λέγονται

Μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ηρθε στο γραφείο μου από φίλο αυτή η επιστολή, προφανώς  κατοίκου της περιοχής και την μεταφέρω αυτούσια με μόνη παρέμβαση ως προς τον υπότιτλο: «Πριν μερικά χρόνια το Κατάκολο ήταν απλά ένα γραφικό ψαροχώρι, επίνειο του Πύργου με ελάχιστη εμπορευματική κίνηση φορτηγών πλοίων. Σήμερα είναι ένα από τα πρώτα αν όχι το πρώτο λιμάνι της χώρας σε αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων. Με την οικονομική κρίση να μαστίζει και την Ηλεία, η οποία μετρά ακόμα τις πληγές της από το καλοκαίρι του 2007 και την τεράστια καταστροφή από τις φονικές πυρκαγιές, το λιμάνι του Κατακόλου αποτελεί όαση στην άνυνδρη έρημο της τουριστικής βιομηχανίας. Για το 2010 υπάρχει νέα αύξηση στις αφίξεις πλοίων που ξεπερνούν τα 350 και μεταφέρουν περίπου 1.000.000 τουρίστες και πληρώματα με σκοπό να επισκεφθούν την Αρχαία Ολυμπία. Κι εδώ έρχεται το ερώτημα προς την πολιτεία.. Μέχρι πότε θα αγνοεί την τεράστια αυτή τουριστική κίνηση στο Κατάκολο; Το λιμάνι χρειάζεται υποδομές, νέες θέσεις ελλιμενισμού καθώς κάθε χρόνο τα κρουαζιερόπλοια που φθάνουν είναι τα πιο σύγχρονα και τα πιο μεγάλα. Ο κύκλος εργασιών υπολογίζεται γύρω στα 60.000.000 ευρώ. Πως θα ανταγωνιστούμε τα άλλα λιμάνια της Μεσογείου όταν αγνοούμαι έτσι τα δικά μας; Σήμερα γίνεται συζήτηση για την άρση του καμποτάζ στη ναυτιλία. Είναι αδιανόητο να μην μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτά που έχουμε, λες και μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας. Έχει υπάρξει μια ιστορία χρόνων σχετικά με τη λειτουργία του αεροδρομίου της Ανδραβίδας στην Ηλεία και ως πολιτικού προκειμένου να εξυπηρετεί πτήσεις από το εξωτερικό. Όλα κολλάνε στο γεγονός ότι υπάρχει και λειτουργεί το αεροδρόμιο του Αράξου στην Αχαΐα. Όμως ενώ το ρεύμα των τουριστών κατευθύνεται κατά κύριο λόγω στην Ηλεία και στα μεγάλα συγκρότημα της Grecotel και της Αldemar, την Αρχαία Ολυμπία και γενικότερα τα παράλια του νομού, μια αρνητική το λιγότερο διάθεση υπάρχει ώστε να εκμεταλλευτεί η περιοχή όσες δυνατότητες έχει. Σε πρόσφατη συζήτηση σχετικά με τη δυνατότητα χρηματοδότησης των δυο λιμανιών της Ηλείας από την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, αυτό του Κατακόλου και της Κυλλήνης που επίσης είναι από τα πρώτα σε επιβατική κίνηση στη χώρα με δρομολόγια για Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά...υπήρξε η απάντηση ότι χρήματα δεν υπάρχουν παρά μόνο για το λιμάνι του Αιγίου... Δεν είναι θέμα τοπικών αντιπαραθέσεων...είναι θέμα σχεδιασμού και πολιτικής για το τι χρειάζεται η κάθε περιοχή. Πως να συγκριθεί το 1.000.000 επιβατών στο Κατάκολο με τη κίνηση στο λιμάνι του Αιγίου...; Πότε η πολιτεία θα αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στην περιφέρεια που στενάζει...και μέχρι πότε η περιφέρεια θα είναι ο φτωχός συγγενής ή μάλλον ο επαίτης για τα αυτονόητα;» Προσυπογράφω, επαναλαμβάνοντας πως οι αλήθειες πρέπει να λέγονται, αλλά και να γράφονται.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις