Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Έτσι θα λειτουργήσει από Δευτέρα η ελεγχόμενη στάθμευση – Όλες οι λεπτομέρειες – Τη συνεργασία των δημοτών ζήτησε ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης

Πάτρα: Έτσι θα λειτουργήσει από Δευτέρα ...
Βγενόπουλος Φάνης

Στόχος του μέτρου δεν είναι η είσπραξη εσόδων για το Δήμο, αλλά η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού

Ξεκινά από την Δευτέρα 29 Αυγούστου η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Πάτρας, με στόχο τη άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Το μεσημέρι της Πέμπτης ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στο δημαρχείο, στην οποία έκανε τις σχετικές ανακοινώσεις.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, η ελεγχόμενη στάθμευση θα λειτουργήσει από την Δευτέρα, σε πρώτη φάση πιλοτικά, περίπου για ένα μήνα, ώστε να διαπιστωθούν οι όποιες ελλείψεις και να αντιμετωπιστούν.

Στόχος του μέτρου δεν είναι η είσπραξη εσόδων για το Δήμο, αλλά η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, το αντίτιμο στάθμευσης είναι μόλις 30 λεπτά του ευρώ για κάθε ώρα.

Χωροθετούνται δύο ζώνες στάθμευσης, η πορτοκαλί με χρονικό περιορισµό μέγιστης διάρκειας στάθμευσης µίας ώρας ανά χρονική περίοδο (πρωινή ή απογευματινή) μέσα στο ίδιο 24ωρο και πράσινη ζώνη, µε χρονικό περιορισµό μέγιστης διάρκειας στάθμευσης δύο ωρών. Συγκεκριμένα:

Για μια ώρα στην περιοχή η οποία περικλείεται  από τις οδούς:

Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος στο τμήμα τους από Κολοκοτρώνη έως Γούναρη

Κολοκοτρώνη, Ερμού, Πατρέως, Βότση, Φιλοποίμενος, στο τμήμα τους από Καραϊσκάκη έως Αγίου Ανδρέου

Αγίου Νικολάου, από Κορίνθου έως Καραϊσκάκη

Για δύο ώρες στην περιοχή η οποία περικλείεται από τις οδούς:

Καραϊσκάκη, Αγίου Ανδρέου, στο τμήμα τους από Τσαμαδού έως Ζαϊμη

Κανακάρη, Κορίνθου, Μαιζώνος, στο τμήμα τους από Τσαμαδού έως Γούναρη και από Κολοκοτρώνη έως Ζαϊμη

Μπουμπουλίνας, από Γούναρη έως Μιαούλη

Όθωνος Αμαλίας, από Αράτου έως Τσαμαδού

Γεροκωστοπούλου, Πατρέως, Παντανάσσης, Βότση, Φιλοποίμενος, Γούναρη, στο τμήμα τους από Αγίου Ανδρέου έως Όθωνος Αμαλίας

Αράτου, Ζαϊμη, Μιαούλη, Τσαμαδού, από Καραϊσκάκη έως Όθωνος Αμαλίας

Το μέτρο ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή για τις ώρες 08:00-14:00 και 17:00-21:00 και Σάββατο 08:00-14:00.

Οι οδηγοί οχημάτων θα μπορούν να προμηθεύονται την ειδική κάρτα στάθμευσης («ξυστό») από καταστήματα της πόλης, που διαθέτουν την ειδική σήμανση. Ήδη 70 καταστήματα έχουν προμηθευτεί προς πώληση «ξυστά» και ο Δήμος καλεί και άλλους επιτηδευματίες να προμηθευτούν τις ειδικές κάρτες.

Για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του κέντρου θα λειτουργεί, στη λιμενική ζώνη, χώρος στάθμευσης (δίπλα από το ΝΟΠ), όπου θα υπάρχουν λεωφορεία για τη μετακίνησή τους στο κέντρο.

Κατά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, η στάθμευση και η μετακίνηση θα είναι δωρεάν, με λεωφορεία του Δήμου Πατρέων. Κατά την ολοκληρωμένη εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, η σκέψη είναι να υπάρχει συμβολικό αντίτιμο 50 λεπτών του ευρώ.

Από εκεί μπορεί τόσο ο οδηγός όσο και οι συνεπιβαίνοντες, να επιβιβαστούν στα λεωφορεία του Δήμου, που θα κάνουν τη διαδρομή πάρκινγκ -Γούναρη-Μώλος Αγίου Νικολάου και αντιστρόφως από τις 07:00 έως 21:30, ανά 15’, ενώ κατά τις ώρες αιχμής, ήτοι από: 07:00-09:00, 13:30-15:30, 17:00-18:00 και 20:30-21:30 θα εκτελούνται ανά 8’.

Ο έλεγχος του συστήματος θα γίνεται από δημοτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι δεν έχουν κάποια διακριτικά, και οι οποίοι θα μεταφέρουν ηλεκτρονικά στο σύστημα τα δεδομένα. Στην αρχή στους παραβάτες θα γίνονται συστάσεις, ενώ κατά την κανονική εφαρμογή του συστήματος, προβλέπονται πρόστιμα ύψους 20 ευρώ.

Όπως είπε ο Κώστας Πελετίδης, τους πρώτους τρεις μήνες η Τροχαία θα είναι αρωγός στον έλεγχο.

Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου έχουν προμηθευτεί ήδη τις κάρτες «ελευθέρας», ώστε να σταθμεύουν τα οχήματά τους, χωρίς χρονικό περιορισμό. Όπως ειπώθηκε στη συνέντευξη συνολικά έχουν δημιουργηθεί 1200 θέσεις στάθμευσης, εκ των οποίων οι 750 είναι για τους μόνιμους κατοίκους. Ωστόσο, από την εμπειρία εφαρμογής του προηγούμενου συστήματος έχει φανεί ότι οι θέσεις των μονίμων κατοίκων δεν καλύπτονται τις ώρες αιχμής.

Για τα δίκυκλα προβλέπεται να σταθμεύουν στις ζώνες φορτοεκφόρτωσης, μετά το ωράριο που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από τους προμηθευτές. Για τα δίκυκλα δεν θα υπάρχει χρονικός περιορισμός, ούτε αντίτιμο.

Κατάληψη θέσης φορτοεκφόρτωσης από άλλα οχήματα ή δίκυκλα κατά τη διάρκεια φορτοεκφόρτωσης των καταστημάτων θεωρείται παράβαση.

Κ. ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ: ΜΕ ΚΑΛΗ ΘΕΛΗΣΗ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο Δήμαρχος Πατρέων τόνισε τα εξής κατά τη διάρκεια της συνέντευξης:

Το Συγκοινωνιακό-Κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας είναι από τα σοβαρότερα ζητήματα που επηρεάζουν τη ζωή του πατραϊκού λαού. Είναι πρόβλημα χρόνιο, με πολλές παραμέτρους, και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποκλειστικά στα πλαίσια ενός Δήμου. Δεν  πρόκειται για ένα  τοπικό - τεχνικό ζήτημα,  είναι ζήτημα κυρίως πολιτικό.

Αυτό εκφράζεται και στις  τεχνικές παραμέτρους των μέχρι σήμερα Σχεδιασμών, όπου κύριο κριτήριο ήταν και είναι το κέρδος (κατασκευαστικών ομίλων, βιομηχανιών αυτοκινήτου, ελαστικών κλπ). Οι λαϊκές ανάγκες και η ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης ελάχιστα λαμβάνονται υπόψη.

Η γενικότερη ασκούμενη αντιλαϊκή πολιτική των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, σταθερά ενίσχυε τα Ι.Χ. σε βάρος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στα οποία επίσης στηρίχθηκε η επιχειρηματική δράση, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυε την άναρχη περιαστική δόμηση και επέκταση του Σχεδίου Πόλης, του περιορισμού του δημοσίου χώρου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η κατασκευή της Μίνι – Περιμετρικής και η διάνοιξη της Κανακάρη. Η ολοκλήρωση αυτών των έργων θα βοηθούσε σε ένα βαθμό στην επίλυση του κυκλοφοριακού.

Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η θέση του λιμανιού του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων, του ιδηροδρομικού Σταθμού και το κατά πόσο ευνοούν την εύρυθμη λειτουργία της κυκλοφορίας στην πόλη, ή εξυπηρετούν την κερδοφορία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς.

Επαναλαμβάνουμε τη θέση της Δημοτικής Αρχής για Αποκλειστικά Δημόσιο Φορέα Συγκοινωνιών που θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί κεντρικά και περιφερειακά την παροχή της Συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα του Δήμου Πατρέων, με κριτήριο την κάλυψη των λαϊκών αναγκών για μεταφορά. Σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να οργανώσουμε την πάλη μας. Ο τρίτος Δήμος της χώρας, με Πανεπιστήμιο, Α.Τ.Ε.Ι, Νοσοκομείο, δεν μπορεί να στερείται δημόσιων ΜΜΜ, τα οποία οφείλει να χρηματοδοτήσει και να λειτουργήσει το κράτος.

Ο Δημόσιος Φορέας θα περιλαμβάνει προαστιακό σιδηρόδρομο με επέκτασή του προς Βορρά μέχρι Ψαθόπυργο ή και Αίγιο, με λειτουργία της νότιας γραμμής Πάτρα - Κάτω Αχαΐα. Επίσης, γραμμή ΤΡΑΜ από Πανεπιστήμιο και Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο έως ΤΕΙ (σύμφωνα με την υπάρχουσα Μελέτη Σκοπιμότητας), καθώς και εξέταση της δυνατότητας γραμμής ΤΡΑΜ στην Αγίου Νικολάου και σύνδεση με αναβατόριο με την Άνω Πόλη.

Η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες αστικές κυβερνήσεις, στηρίζει και υπηρετεί την καπιταλιστική ανάπτυξη. Αντιμετωπίζει τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας ως πεδίο κερδοφορίας ή υποβοήθησης της κερδοφορίας του κεφαλαίου και δεν λειτουργεί για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, την μετακίνηση των εργαζομένων με ασφάλεια, ταχύτητα για να κερδίζουν ελεύθερο χρόνο.

Η Πάτρα αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με την μετακίνηση των κατοίκων της. Με στοιχεία παλαιότερης μελέτης, μόλις το 6% των μετακινούμενων εξυπηρετείται από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το αστικό ΚΤΕΛ είναι ιδιωτική επιχείρηση και λειτουργεί με βάση το κέρδος και όχι την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.

Επομένως η πάλη ενάντια σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική δεν είναι ένα δευτερεύον ζήτημα, είναι το κύριο ακόμη για να έχουμε ή για να προσδοκούμε έστω στοιχεία ανακούφισης για τα λαϊκά εργατικά στρώματα και στο συγκεκριμένο ζήτημα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης.

Στο Δήμο μας υπάρχουν διαμορφωμένες συνθήκες σε σχέση με το κυκλοφοριακό. Η Δημοτική Αρχή κατάργησε το χαράτσι της ελεγχόμενης στάθμευσης. Δεδομένη είναι η θεώρηση μας ότι οι δρόμοι, οι πλατείες και οι παραλιακοί χώροι ανήκουν στους κατοίκους της πόλης μας και δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης. Οι λύσεις που προτείνουμε δεν είναι εισπρακτικού – επιχειρηματικού χαρακτήρα. Θα έχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα γιατί, αντικειμενικά, δεν μπορούν να ανατρέψουν το σύνολο των γενικότερων οικιστικών – συγκοινωνιακών πολιτικών επιλογών που οξύνουν και αναπαράγουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα.»

Η συνέντευξη Τύπου του δημάρχου, έγινε παρουσία του Εκπροσώπου Τύπου Ανδρέα Αντωνόπουλου, της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας Μαρίας Αγιωτάτου, της Προϊσταμένης του Τμήματος Συγκοινωνιακού και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, Ζωής Κατσακιώρη και του Προϊσταμένου του Τμήματος Ελέγχου Κοινοχρήστων Χώρων, Χρήστου Καλογερή.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις