Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Αίγινα: Απαντήσεις ψάχνει ο εξπέρ των ναυαγίων Ηλίας Στεφανάκος

Αίγινα: Απαντήσεις ψάχνει ο εξπέρ των να...

Είναι δύτης

Φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη η ναυτική τραγωδία στην Αίγινα αναμένεται να ρίξει το πόρισμα του πραγματογνώμονα του Δημοσίου που διορίστηκε την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», ο δύτης Ηλίας Στεφανάκος είναι το πρόσωπο που έχει αναλάβει να λύσει τα μυστήρια της δικογραφίας και να δώσει απαντήσεις στις οικογένειες των θυμάτων.

Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης αναφέρουν ότι ο έμπειρος δύτης και πραγματογνώμονας βρίσκεται ήδη στο νησί της Αίγινας και έχει ξεκινήσει την έρευνά του. Φέρεται να έχει ξεκινήσει με τη συλλογή στοιχείων που αφορούν την κατάσταση των δύο σκαφών πριν αυτά συγκρουστούν. Παράλληλα, θα εξετάσει τόσο το ταχύπλοο «Ντουέντε» όσο και τα συντρίμμια της τουριστικής λάντζας «Αντωνία», ώστε να εντοπίσει τα ίχνη από την πρόσκρουση και να σχηματίσει εικόνα για το ακριβές σημείο όπου συγκρούστηκαν τα δύο σκάφη. Εχοντας στα χέρια του τις καταθέσεις των αυτοπτών μαρτύρων, του Θρασύβουλου Λυκουρέζου και των θυμάτων, θα αναζητήσει τυχόν αντιφάσεις.

Ο Ηλίας Στεφανάκος είχε εμπλακεί στις έρευνες για το ναυάγιο του «ΔΥΣΤΟΣ», του τάνκερ που είχε βυθιστεί ανοιχτά της Κύμης, αλλά και του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που είχε προσκρούσει στις «Πόρτες» της Πάρου. Μάλιστα, δημοσιεύματα της εποχής ανάφεραν ότι ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είχε δει τον εφοπλιστή Παντελή Σφηνιά, αντιπρόεδρο της Minoan Flying Dolphin, πριν αυτοκτονήσει.

Ο διορισμός ενός τόσο έμπειρου πραγματογνώμονα ναυαγίων, που έχει ασχοληθεί με πολύκροτες υποθέσεις που αφορούν μεγάλα πλοία, δείχνει την πρόθεση των Αρχών να πέσει άπλετο φως σ' όλες τις πτυχές της τραγωδίας και να μη μείνει κανένα ερώτημα αναπάντητο.

Αναφορές για βύθιση το 2008

Κατά πληροφορίες, μία πτυχή που θα ερευνήσει ο Ηλ. Στεφανάκος είναι οι αναφορές για τη βύθιση της λάντζας «Αντωνία» το 2008, στο αγκυροβόλιο της Πέρδικας. Φέρεται να έχει ζητήσει το διαθέσιμο φωτογραφικό υλικό.

Την ίδια στιγμή, σε θρίλερ μετατρέπεται η υπόθεση καθώς οι νομικοί εκπρόσωποι της οικογένειας του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης κόρης που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα αμφισβητούν τα όσα ανέφερε στην απολογία του ο 77χρονος και ζητούν από οποιονδήποτε υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας του δυστυχήματος να εμφανιστεί και να καταθέσει, κάνοντας λόγο για απόπειρα συγκάλυψης των τεχνικών γεγονότων. Εστιάζουν στα γεγονότα αμέσως μετά τη σύγκρουση και όσα μεσολάβησαν μέχρι τη σύλληψη του Θ. Λυκουρέζου. Σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι υπάρχει μαύρο κενό 2,5 ωρών μεταξύ της σύγκρουσης και της σύλληψης του 77χρονου. Χρονικό διάστημα που, όπως υπαινίσσονται συγγενείς και δικηγόροι, ο Λυκουρέζος είχε τη δυνατότητα για ενέργειες συγκάλυψης των πραγματικών συνθηκών. Ειδικότερα, επικαλούνται την κατάθεσή του στους λιμενικούς στην Αίγινα, όπου ο ίδιος έχει δώσει στοιχεία για τους ανθρώπους που πήγαν να τον παραλάβουν μετά το δυστύχημα.

«Αμέσως μετά το συμβάν, τηλεφώνησα με το κινητό μου στον γνωστό μου Π.Γ. στην Αίγινα και του ανάφερα ότι είχε ανατραπεί κάποια μεγάλη βάρκα, ότι το σκάφος μου έβαζε νερά, και του ζήτησα να σπεύσει προς βοήθειά μου» κατάθεσε ο 77χρονος, ο οποίος κάλεσε τον βοηθό του σε βοήθεια γιατί θεωρούσε ότι όλοι οι επιβάτες της λάντζας είχαν διασωθεί και είχε μείνει με την εντύπωση ότι δεν υπήρχαν τραυματισμοί ή θάνατοι.

Ομως, μάλλον ως μια απίθανη περιπέτεια φαντάζει η αιτιολόγηση για το μαύρο κενό των 2,5 ωρών που μεσολάβησαν μέχρι τη σύλληψή του. Το «Εθνος της Κυριακής» φέρνει στο φως της δημοσιότητας την κατάθεση του 77χρονου που περιγράφει αναλυτικά τις κινήσεις του ενώ, όπως προκύπτει, κινητοποιήθηκαν σκάφη φίλων του που ήταν δεμένα στο Αγκίστρι ώστε να πάνε να σώσουν το ταχύπλοο και τον Θ. Λυκουρέζο.

Μεταφορά στην ακτή


Στη διαδρομή όμως προς Αίγινα αισθάνθηκα ισχυρούς πόνους στη μέση, που δεν μου επέτρεπαν να συνεχίσω με το φουσκωτό. Ο χειριστής με αποβίβασε με δικό μου αίτημα στη θέση Φάρος. Εγώ ενημέρωσα τηλεφωνικά τον Λ. ο οποίος ζήτησε από τη γυναίκα του να με παραλάβει με το αυτοκίνητο από τον Φάρο και να με οδηγήσει στο Λιμεναρχείο, όπου πληροφορήθηκα τις τραγικές ανθρώπινες απώλειες και με κυρίευσε απέραντη θλίψη και οδύνη» αναφέρει στην πρώτη του κατάθεση ο Θ. Λυκουρέζος.
«Σε λίγα λεπτά της ώρας κατέπλευσε πλησίον του ακυβέρνητου Ντουέντε ένα μεγάλο φουσκωτό με επιβαίνοντες τον άνω Π.Γ. και τον δύτη Αντώνη Μαλτέζο (...)

Επειδή εγώ αρνήθηκα να εγκαταλείψω το σκάφος μου, ο Π.Γ. επιβιβάστηκε σ' αυτό για να με βοηθήσει στην αντιμετώπιση της εισροής υδάτων, ενώ ο Μαλτέζος μετέφερε τους τρεις προσκεκλημένους μου στην ακτή. Ο Π.Γ. τηλεφώνησε στον κοινό μας γνωστό Λ.Ν. ο οποίος επέβαινε σε φιλικό μου σκάφος που ήταν αγκυροβολημένο στο Αγκίστρι και του ανέφερε ότι το Ντουέντε κινδύνευε να βυθιστεί. Τότε ο Λ. έστειλε σε βοήθεια το βοηθητικό φουσκωτό σκάφος του σκάφους (Ντουέντε 2). Οταν επέστρεψε ο Μαλτέζος με το φουσκωτό του, προσέδεσε το ακυβέρνητο Ντουέντε από την πλώρη και άρχισε να το ρυμουλκεί προς τα αβαθή της Αίγινας (σ.σ. προς το νησάκι Μονή). Λίγη ώρα μετά ήρθε το φουσκωτό του Ντουέντε 2 για να με μεταφέρει στο λιμάνι της Αίγινας να μεταβώ στο λιμενικό κατάστημα (...)

Ολες αυτές οι απίθανες κινήσεις, όπως η ενόχληση στη μέση, η άρνηση να εγκαταλείψει το σκάφος, η αποβίβαση στη θέση Φάρος, είναι που οδήγησαν συγγενείς και μάρτυρες να κάνουν ευθέως λόγο για προσπάθειες συγκάλυψης που δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική.

Αρνείται τις κατηγορίες
Επιπλέον, ο Θ. Λυκουρέζος έχει υπογράψει κατάθεση στην οποία αρνείται κάθε ευθύνη για το δυστύχημα. «Με βάση τα όσα προεκθέτω, μου είναι αντικειμενικά αδύνατον να καταλογίσω στον εαυτό μου ευθύνη για το συμβάν της σύγκρουσης και να αποδεχθώ τις κατηγορίες για τις αξιόποινες πράξεις που μου αποδίδονται, τις οποίες μία προς μία και συνολικά όλες μαζί ανεπιφύλακτα και κατηγορηματικά αρνούμαι».

Μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» ο δύτης Αντώνης Μαλτέζος επιβεβαιώνει ότι παρέλαβε την παρέα του Λυκουρέζου και ότι νωρίτερα είχε σταματήσει για να βοηθήσει τους ναυαγούς, όπου και είδε να επιπλέει η σορός του άτυχου καπετάνιου, την οποία περισυνέλεξαν παραπλέοντα σκάφη. Στη συνέχεια πήγε στο ταχύπλοο όπου είδε σε κατάσταση σοκ τους επιβάτες, τους οποίους μετέφερε στην ακτή, και τέλος ρυμούλκησε το σκάφος στην Αίγινα.

Αίσθηση προκαλεί και η παραδοχή του 77χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου για τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει. Μολονότι ο κατηγορούμενος διέθετε άδεια χειριστή ταχύπλοου και ήταν καθ' όλα νόμιμος, πέντε μέρες πριν από το ναυάγιο είχε εξέλθει από το ιδιωτικό νοσοκομείο «Υγεία», όπου είχε νοσηλευτεί με καρδιοαναπνευστικά προβλήματα. Στο απολογητικό υπόμνημα που κατάθεσε στην ανακρίτρια Πειραιά ομολογεί ότι πάσχει «από σύνδρομο αποφρακτικής άπνοιας ύπνου, αρτηριακή υπέρταση, συμφορητική καρδιακή και νεφρική ανεπάρκεια» και ότι λαμβάνει χρόνια φαρμακευτική αγωγή, και από τις ιατρικές βεβαιώσεις που προσκόμισε προκύπτει ότι πάσχει από σοβαρά νεφρικά, καρδιακά, πνευμονολογικά προβλήματα.

Αναπάντητα ερωτήματα
Εύλογα προκύπτει το ερώτημα πώς ο Θ. Λυκουρέζος είχε κριθεί ικανός να κυβερνά ταχύπλοο και του ανανεώθηκε η άδεια χειριστή. Αυτό το ερώτημα ίσως να μην απαντηθεί ποτέ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», το ταχύπλοο «Ντουέντε» είναι κατασκευασμένο το 2000, μάρκας FOUR WINNS V318, με δύο μηχανές εξωλέμβιες 350 ίππων και αξίας περίπου 80.000 ευρώ. Ανώτατο όριο ταχύτητας είναι οι 35 κόμβοι, ενώ πριν από τη μοιραία μέρα είχε να κινηθεί περίπου δύο εβδομάδες. Ιδιοκτήτης είναι επιχειρηματίας της Αγγλίας που με εξουσιοδότηση έχει παραχωρήσει το σκάφος στον Λυκουρέζο.

Το ταχύπλοο «Ντουέντε» στο λιμάνι, λίγη ώρα μετά τη ρυμούλκησή του.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις