Για ανθρώπινο λάθος, παραλείψεις του πληρώματος και ευθύνες της εταιρείας κάνει λόγο ο ναύαρχος ε.α. Νίκος Σπανός
Αντιμέτωπη με ερωτήματα είναι η διαχειρίστρια εταιρεία του φέρι μποτ Παναγία Παραβουνιώτισσα, που προσάραξε σε ξέρα στα Νέα Στύρα της Εύβοιας, με ειδικούς να προειδοποιούν ακόμη και για κίνδυνο βύθισης του πλοίου.
Ο ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος και πραγματογνώμονας Ναυτιλίας Νικόλαος Σπανός, μιλώντας στο ERTNews, τόνισε ότι πρόκειται για καθαρό ανθρώπινο λάθος, επιρρίπτοντας σοβαρές ευθύνες τόσο στον πλοίαρχο όσο και στη διαχειρίστρια εταιρεία.
«Καθυστέρηση στο σχέδιο αποκόλλησης»
Ο κ. Σπανός υπογράμμισε ότι η ευθύνη για την υποβολή σχεδίου αποκόλλησης ανήκει αποκλειστικά στην εταιρεία, η οποία – παρά την εντολή του Υπουργείου Ναυτιλίας – δεν έχει μέχρι στιγμής καταθέσει σχέδιο.
«Φέρει άμεση ευθύνη η εταιρεία. Είναι υποχρεωμένη να το πράξει άμεσα. Αν δεν το κάνει, πρέπει να παρέμβει ο κρατικός μηχανισμός», σημείωσε, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία για την αδράνεια και τις συνέπειες αυτής. Προειδοποίησε, μάλιστα, ότι αν δεν αφαιρεθεί φορτίο, αν δεν σταλεί δύτης για επιθεώρηση της γάστρας και αν δεν ελαφρυνθεί το πλοίο, τότε «υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να βουλιάξει κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης».
Καταγγελίες για τη συμπεριφορά του πληρώματος
Στο επίκεντρο της κριτικής βρίσκεται και η αντίδραση του πληρώματος, με τον πρώην διευθυντή της Λιμενικής Αστυνομίας να δηλώνει: «Το πλήρωμα δεν ακολούθησε τίποτα από το πρωτόκολλο. Πανικοβλήθηκε περισσότερο από τους επιβάτες».
Όπως εξήγησε, σε τέτοιες περιπτώσεις, το πλήρωμα οφείλει να οδηγεί τους επιβάτες στο σαλόνι, όπου γίνεται ενημέρωση και προετοιμασία για ενδεχόμενη εκκένωση. «Ο πλοίαρχοςπαραμένει στη γέφυρα. Η καθοδήγηση των επιβατών είναι ευθύνη των αξιωματικών», τόνισε.
Το ραντάρ ήταν εκτός λειτουργίας
Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η αναφορά για το ραντάρ της γέφυρας, το οποίο – όπως είπε ο κ. Σπανός – δεν ήταν σε λειτουργία τη στιγμή της πρόσκρουσης. «Το είδα σε βίντεο. Το ραντάρ δεν λειτουργούσε. Αυτό είναι σοβαρή παράλειψη», δήλωσε και συμπλήρωσε πως παραμένει άγνωστο αν το πλοίο έπλεε υπό αυτόματο πιλότο ή με χειροκίνητο έλεγχο. Η υπόθεση προκαλεί νέα συζήτηση για την ασφάλεια στα εσωτερικά θαλάσσια δρομολόγια και τις υποχρεώσεις των εταιρειών, ειδικά όταν μεταφέρουν επιβάτες σε πολυσύχναστες γραμμές.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










