Το όραμα και οι στόχοι
1. Τι είναι αυτό που σας ώθησε στη διεκδίκηση της Προεδρίας του Επιμελητηρίου μετά από μια μακρά διαδρομή στις έρευνες, στον τομέα του μάρκετιγκ και τον χώρο του Τύπου;
Εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια, ασκώ επαγγελματική δραστηριότητα στην περιοχή μας, συνεργαζόμενος και υποστηρίζοντας τις επιχειρήσεις του νομού Αχαΐας. Θεωρώ πως με το πέρασμα όλων αυτών των ετών, έχω αποκτήσει χρήσιμες γνώσεις για την οικονομία της περιοχής, μέσα από πάρα πολλές μελέτες, άρθρα και βιβλία που έχω γράψει γύρω από το οικονομικό – επιχειρηματικό περιβάλλον της Αχαΐας, αλλά ταυτόχρονα απέκτησα και το απαραίτητο «Know-how», για να μπορώ να συνδέσω τη θεωρία με την πράξη. Αυτόν τον συνδυασμό γνώσεων και τεχνογνωσίας, θέλω να τον θέσω στη διάθεση των επιχειρηματιών του Νομού μας, με στόχο να αλλάξουμε επίπεδο στα οικονομικά και επιχειρηματικά μεγέθη της Αχαΐας.
Στις μελέτες που προανέφερα, δυστυχώς ένα εύρημα επαναλαμβάνεται συνεχώς και αυτό δεν είναι άλλο από την πολύ αρνητική πορεία που ακολουθεί η οικονομία της Αχαΐας, τα πολλά και δύσκολα προβλήματα που έχουν οι επιχειρήσεις. Ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων, με έκανε να θέσω υποψηφιότητα για να συμβάλλω στην επίλυση αυτών των προβλημάτων και να επιστρέψω πίσω στην κοινωνία ένα μέρος αυτού που μου προσέφερε. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου πορείας, συνάντησα εξαιρετικούς ανθρώπους και επιχειρηματίες, που ανιδιοτελώς βοηθούσαν τους γύρω τους να προοδεύσουν. Και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, που μου ανοίγεται μια ευκαιρία να μπορέσω να κάνω και εγώ το ίδιο.
2. Γιατί είστε υποψήφιος;
Η ολοένα επιδεινούμενη οικονομία του Νομού μας διευρύνει το αρνητικό χάσμα μας με την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο, αντί να το μειώνει. Το βιοτικό επίπεδο, η καταναλωτική δύναμη αλλά και οι συνθήκες για το επιχειρείν διαρκώς επιδεινώνονται. Οι ανάγκες των μελών του Ε.Α. είναι πολλές και είναι κρίσιμες. Σε αυτές τις ανάγκες φιλοδοξούμε να ανταποκριθούμε.
Δεν θέτουμε έναν ευρύ κατάλογο στόχων και διεκδικήσεων. Δεν μας ενδιαφέρει ο εντυπωσιασμός και η υπερβολή. Είμαστε πολύ συγκεκριμένοι, έχουμε προτεραιότητες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Το ένα στα δύο μέλη του Επιμελητηρίου πιστεύει ότι «εάν δεν ήταν υποχρεωτικό δεν θα πλήρωνε συνδρομή και δεν θα μετείχε σε αυτό». Πρώτος στόχος μας δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από το να ωφελούνται και να συμμετέχουν στις δράσεις του Επιμελητηρίου πολλά περισσότερα μέλη. Θα εργαστούμε όσο σκληρά και επίμονα χρειαστεί, ώστε να «γνωρίσουν» και να αγαπήσουν το Ε.Α. περισσότεροι, να ωφεληθούν περισσότεροι, να λαμβάνουν τα μέλη περισσότερες υπηρεσίες, να το θεωρούν «σπίτι» τους περισσότεροι. Θα το πετύχουμε αυξάνοντας την ποιότητα και την ποσότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, αλλά και βελτιώνοντας την επικοινωνία τόσο μεταξύ μελών και διοίκησης, όσο και μεταξύ μελών και υπηρεσιών του Επιμελητηρίου. Αξιοποιώντας περαιτέρω το προσωπικό του Επιμελητήριου, βασικό πυλώνα κάθε προσπάθειάς μας, παρέχοντάς του εκπαίδευση και τα εργαλεία που θα διευκολύνουν το έργο του. Θα πράξουμε τα δέοντα, ώστε να αναθερμανθεί το ενδιαφέρον και οι προσδοκίες των μελών και εν τέλει να αναστραφεί η συμμετοχή στις εκλογές από μειούμενη σε νέο ρεκόρ συμμετοχής. Η μαζική συμμετοχή των μελών στις εκλογές αποτελεί την καλύτερη αξιολόγηση του Επιμελητήριου και το αντίστροφο. Υποσχόμαστε διαφάνεια διοίκησης, δημοσιότητα και δημόσιο τακτικό, έγκαιρο και ουσιώδη απολογισμό.
Δεύτερη προτεραιότητα είναι το Επιμελητήριο να είναι η δυνατή και διεκδικητική φωνή των μελών του στα τοπικά, εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα που λαμβάνουν αποφάσεις. Το Επιμελητήριο θα γίνει πιο διεκδικητικό, πιο πιεστικό, με πιο δυνατή φωνή.
Τρίτη προτεραιότητα είναι η επίτευξη συνέργειας μεταξύ των φορέων του Νομού, ώστε να δημιουργηθεί επιτέλους η «αναπτυξιακή στρατηγική» της Αχαΐας. Να δημιουργήσουμε την πυξίδα της οικονομίας και την κοινωνίας μας. Το Επιμελητήριο θα αναλάβει πρωτοβουλία, εντός του 2025, σε συνεργασία με τα τρία Πανεπιστήμιά μας, να διαβουλευτεί με όλους. Σε αυτό το πλαίσιο θα ενταχθούν και οι «μεγάλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες» μας, που θα εξελίξουν το Ε.Α. στον φορέα που θα πρωταγωνιστήσει στον παραγωγικό μετασχηματισμό της Αχαΐας. Στο ίδιο πλαίσιο, το Επιμελητήριο θα αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε οι σχέσεις του με τους Φορείς και τα άλλα Επιμελητήρια του Νομού να έχουν θεσμικό, σταθερό χαρακτήρα και παραγωγικό αποτέλεσμα ανεξάρτητα από διαπροσωπικές σχέσεις και απόψεις. Θα παγιοποιήσει διμερή αλλά και συλλογική επαφή και δράσεις με τους δήμους του Νομού, το Εργατικό Κέντρο, τον ΣΕΒ, το ΤΕΕ/ΤΔΕ, το ΓΕΩΤΕΕ, το Οικονομικό Επιμελητήριο, τα τρία Πανεπιστήμιά μας και κάθε άλλο ανάλογο φορέα.
- Οραματιζόμαστε ένα Επιμελητήριο που θα παρέχει υποστήριξη και καθοδήγηση σε κάθε μέλος του, από τη μικρή ατομική επιχείρηση, μέχρι την ανώνυμη εταιρεία.
- Ένα Επιμελητήριο που θα στοχεύει στον πολλαπλασιασμό των ευκαιριών χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα, για όσες το δυνατόν περισσότερες αχαϊκές επιχειρήσεις.
- Ένα Επιμελητήριο που θα λειτουργεί μεθοδικά και θα είναι σε επικοινωνία με τα μέλη του, «ακούγοντας» τις ανάγκες τους και σχεδιάζοντας τις αντίστοιχες δράσεις.
- Ένα Επιμελητήριο που θα παρέχει περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες στα μέλη του.
- Ένα Επιμελητήριο με δυνατή και διεκδικητική φωνή, στα τοπικά, εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα που λαμβάνουν αποφάσεις.
3. Ποιες είναι οι δεσμεύσεις σας;
Αναφέρονται στο πρόγραμμα μας αναλυτικά:
Άξονας 1: Προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών σε όλα τα μέλη
Εντός του 2025:
- Εντός του πρώτου εξάμηνου του 2025, δημοσιοποιούμε δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα των υπηρεσιών που απαιτούν φυσική παρουσία και τις αντικατάστασής τους από ψηφιακή και απομακρυσμένη εξυπηρέτηση.
- Θα καταστούν πλήρως λειτουργικά, τα μηχανογραφικά συστήματα του Επιμελητήριου, καθιστώντας το πιο παραγωγικό, διευκολύνοντας την εργασία των εργαζόμενων, και εν τέλει προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες.
- Θα αναβαθμιστεί η ποιότητα των παρεχόμενων πληροφοριών από ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου, η οποία θα παρέχει πάντα επίκαιρη πληροφόρηση και εξαιρετικά εκτενή. Θα προσφέρει επιπλέον υπηρεσίες και εύκολη πλοήγηση, θα εμπλουτισθεί με επίκαιρες μελέτες και έρευνες που απαντούν στους δικούς σας προβληματισμούς.
- Δεσμευόμαστε για περισσότερες κλαδικές - τομεακές δράσεις ενημέρωσης, υποστήριξης, ανά Επιμελητηριακό τμήμα.
- Ο αριθμός των μελών που έλαβαν συμβουλευτική και πάσης φύσεως υποστήριξη κάθε χρόνο, όπως και τα αποτελέσματά της, θα δημοσιοποιούνται. Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών θα αξιολογείται από τα μέλη που τις έλαβαν, κάθε χρόνο, και τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιούνται και αυτά.
- Θα τελειοποιήσουμε την βάση δεδομένων των μελών του Επιμελητήριου και θα παράγουμε ετήσιες εκθέσεις με δεδομένα όπως: ο αριθμός των εγγραφών και των διαγραφών, η αύξηση ή η μείωση των μελών, πληροφορίες ανά κλάδο, ανά δήμο κ.α.
- Θα συνεργαστούμε με τα Πανεπιστήμιά μας και όποια ιδρύματα χρειαστεί, εκπονώντας μελέτες σχετικές με την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην Αχαΐα για κάθε έναν από τους κρίσιμους κλάδους του Νομού.
- Θα δημιουργήσουμε μητρώα ελεύθερων επαγγελματιών, όπως (ενδεικτικά) οικονομολόγων λογιστών, νομικών, ορκωτών ελεγκτών, οι οποίοι θα παρέχουν υπηρεσίες ενημέρωσης και υποστήριξης προς τα μέλη μας.
- Η σημερινή κατάσταση, η μειωμένη ζήτηση συμβουλευτικής υποστήριξης από τα μέλη μας, θα βελτιωθεί θεαματικά. Θα δοθούν λύσεις που θα απευθύνονται τόσο στις ίδιες τις επιχειρήσεις όσο και σε όσους τις εκπροσωπούν, όπως οι λογιστές τους.
- Στις προτεραιότητας μας είναι, η υποστήριξη των εξαγωγών, οι φορολογικές και νομικές συμβουλές, οι συμβουλές διαχείρισης χρεών και η παροχή συμβουλών για τις νέες εργασιακές σχέσεις και τις επιδοτούμενες θέσεις εργασίας.
- Δεσμευόμαστε για περισσότερες πρωτοβουλίες υποστήριξης των ευάλωτων και αδύναμων. Για παρεμβάσεις για τη βελτίωση του φορολογικού, διαπραγμάτευση και διεκδίκηση ακόμα μεγαλύτερου μεριδίου από χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, εξαντλώντας κάθε περιθώριο.
- Ενεργειακός και Ψηφιακός μετασχηματισμός. Το Επιμελητήριο θα αναλάβει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και στήριξης.
- Θα δημιουργήσουμε «Συμβουλευτικό» ΔΣ σε κάθε κλάδο.
Άξονας 2: Αναβάθμιση της διακυβέρνησης του Επιμελητηρίου και της αμφίδρομης επικοινωνίας με τα μέλη του
Εντός του 2025:
- Η διοίκηση θα συνεδριάζει πολύ συχνά, ανοιχτά και δημόσια και θα καλεί εμπειρογνώμονες και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετέχει.
- Θεσπίζουμε ετήσιο δημόσιο απολογισμό στην 1η συνεδρίαση του Δ.Σ. κάθε έτους, όπως συμβαίνει σε δήμους και περιφέρειες, αλλά και όποτε προβλέπει ο νόμος. Θεσπίζουμε και τρίμηνο ανάλογο απολογισμό όπως και ετήσιο απολογισμό όλων των μελών που έχουν ορισθεί από το Επιμελητήριο, εκπρόσωποί του σε Οργανισμούς και Φορείς.
- Όλοι οι απολογισμοί θα αναρτώνται στο site και θα αποστέλλονται με κάθε πρόσφορο μέσο σε όλα τα μέλη.
- Δημιουργούμε κλαδικές και διακλαδικές ομάδες εργασίας με συντονιστές εκλεγμένα μέλη του Ε.Α., εθελοντικά μέλη και κλαδικούς φορείς.
- Θεσπίζουμε καθορισμένο ωράριο συναντήσεων μελών με θεματικούς υπευθύνους ομάδων εργασίας.
- Το Επιμελητήριο θα «μιλά» συχνότερα και για περισσότερα θέματα στα μέλη του αλλά και θα τα «ακούει»:
§ Κάθε μέλος μας θα έχει, τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο, τη δυνατότητα να μεταφέρει στον Φορέα τι πιστεύει και τι πραγματικά χρειάζεται. Έτσι θα προκύψει η καλύτερη δυνατή πηγή πληροφόρησης της διοίκησης και θα συντάσσεται η ανάλογη έκθεση, η οποία θα δημοσιοποιείται.
§ Δημιουργούμε, στο πρώτο εξάμηνο της θητείας μας, Social Media του Επιμελητήριου και υποστηρίζουμε την πολύ ενεργή δράση τους. Για να «μιλάμε» αποτελεσματικά αλλά και να «ακούμε» τα μέλη μας.
§ Αναβαθμίζουμε το Site του Επιμελητηρίου. Τα μέλη θα μπορούν να εκφράζουν άμεσα τις απορίες και τα ερωτήματά τους και να λαμβάνουν απαντήσεις. Θα περιέχει καταγραφή όλων των μελών ανά κατηγορία, οικονομικών στοιχείων της περιφέρειας, όλων των σωματείων και τα αιτήματα αυτών, ενημέρωση για προγράμματα ΕΣΠΑ, ΔΥΠΑ, θέματα οικονομικά, ασφάλειας επιχείρησης (π.χ. κλοπών, κληρονομικά κ.α.) μάρκετινκ, τραπεζών (π.χ. σκοπός σύναψης διαχείρισης, παγίδες, τι κάνεις αν έχεις ένα κόκκινο δάνειο κ.α.), εργαζομένων (π.χ. εργατική νομοθεσία κ.α.), καινοτομίας (π.χ. πως την εξασφαλίζεις, πως δημιουργείς υπεραξία κ.α), τι να προσέχει ένα νέο μέλος.
§ Αναπτύσσουμε mobile app που θα δίνει σε κάθε μέλος και σε κάθε ενδιαφερόμενο την αμεσότητα της επικοινωνίας με τις Υπηρεσίες του Ε.Α. και της άντλησης πληροφοριών από τις βάσεις τους.
§ Θεσπίζουμε την ετήσια αξιολόγηση της δράσης της Διοίκησης από τα μέλη μας, μέσω ερωτηματολογίου στο Site και στα Social Media μας.
§ Θεσπίζουμε ετήσια δημοσκόπηση καταγραφής αναγκών και προτεραιοτήτων των μελών μας, η οποία θα δημοσιεύεται.
§ Ενεργοποιούμε την προβλεπόμενη από τον Επιμελητηριακό Νόμο πρόβλεψη για απονομή τιμητικών διακρίσεων σε όσους προσέφεραν ιδιαίτερα στον τοπική οικονομία.
§ Προβαίνουμε στην διεξαγωγή δημοψηφισμάτων σε κρίσιμα θέματα.
§ Αναβαθμίζουμε την εβδομαδιαία αποστολή Newsletter, όπως και την συν-διοργάνωση ημερίδων και συνέδριων.
§ Παράλληλα δημιουργούμε αποθετήριο ανακοινώσεων και Newsletter στο Site, ώστε μπορούν να ανατρέχουν τα μέλη και κάθε ενδιαφερόμενος.
Άξονας 3: Υποστήριξη της επιχειρηματικότητας με αποτελέσματα στην πράξη
- Αναβαθμίζουμε την λειτουργία της «Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων». Η εταιρεία θα συμβάλλει στην αύξηση των ποσών του ΕΣΠΑ που κατευθύνονται στην επιχειρηματικότητα και την κατανομή των ποσών στους κατάλληλους άξονες και δράσεις. Επίσης, θα διεκδικήσουμε την αύξηση των επιχειρήσεων που είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση.
- Αναβαθμίζουμε την λειτουργία της «Αχαϊκής Επιμελητηριακής Ανάπτυξης - ΑΧ.ΕΠ.ΑΝ.» σε τομείς όπως: η εξωστρέφειά της, η επικοινωνία των δράσεων της, η σύνδεση των δράσεων της με τις ανάγκες των μελών, η ουσιαστικότερη συμμετοχή της σε προγράμματα που υπηρετούν τις στοχεύσεις του Ε.Α. και δημιουργούν αξία για τα μέλη του.
- Αναβαθμίζουμε την λειτουργία του Patras IQ: Το επαγγελματικό management, η ετήσια λειτουργία και η επαρκής χρηματοδότηση του Φορέα οργάνωσής του είναι προϋποθέσεις. Ομοίως και το να τεθούν σαφείς υψηλοί στόχοι από εταίρους που δεσμεύονται για αυτούς. Τέτοιες είναι η πλειοψηφία των εκθετών να είναι επιχειρήσεις, να γίνει πιο θελκτική στο κοινό ώστε να την επισκέπτεται, να αποκτήσει τμήμα σχετικό με την εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού κ.ά.
Άξονας 4: Αναπτυξιακές πρωτοβουλίες
Με επιστημονική τεκμηρίωση και ισχυρή επιχειρηματολογία, το Ε.Α. πρέπει να διεκδικεί συνεχώς έργα και δράσεις με αναπτυξιακό πρόσημο για την Αχαΐα. Πιο συγκεκριμένα:
- Δημιουργία εκθεσιακού κέντρου και οργάνωση εκθέσεων: Θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια, σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες εταιρείες που έχουν τη σχετική γνώση και εμπειρία, να δημιουργηθεί στον νομό εκθεσιακό κέντρο και να οργανωθούν σε αυτό οι απαραίτητές εκθέσεις, οι οποίες όχι μόνο θα εκφράσουν την εξειδίκευση της περιοχής, αλλά θα αποτελέσουν και όχημα για την εξωστρέφεια της, όπως για την αγροδιατροφή, την καινοτομία και άλλα αντικείμενα.
- Εμπορικό λιμάνι Πάτρας και Αιγίου: Θα πιέσουμε για να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες οικονομικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης των δύο πόλεων στον σχεδιασμό του Υπουργείου. Όπως και των επαγγελματιών που εργάζονται και προσφέρουν υπηρεσίες στα δύο λιμάνια. πως και θα καταβάλουμε κάθε συνδρομή ώστε να φτάσει το τρένο στα δυο λιμάνια.
- Θεματικός Τουρισμός: (Προσκυνηματικός, Αθλητικός, Γευσιγνωστικός, κ.λπ.): Θα συμβάλουμε στη δημιουργία οργανωμένων εναλλακτικών τουριστικών προϊόντων, λαμβάνοντας υπόψη τα ειδικά ιστορικά, δημογραφικά, μορφολογικά χαρακτηριστικά κάθε περιοχής του Νομού και των υποδομών τους.
- Κρουαζιέρα: Οι προδιαγραφές των λιμανιών μας είναι ικανοποιητικές και δεν υστερούν σε σχέση με αυτές άλλων λιμένων, αντίθετα μάλιστα υπερτερούν σημαντικά σε σχέση με αυτές άλλων λιμένων που έχουν αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων. Επειδή το όφελος για την εμπορική δραστηριότητα των μελών μας είναι σημαντικό, θα προσπαθήσουμε να έχουμε τα οφέλη μέσω παράπλευρων λύσεων, χωρίς να εγκαταλείψουμε τις προσπάθειες αλλαγής των στρατηγικών σχέσεων των εταιρειών.
- Προώθηση και προβολή τοπικών προϊόντων και επιχειρήσεων: Το Ε.Α. οφείλει θα λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος με φορείς και διοργανωτές δράσεων εξωστρέφειας, προωθώντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των μελών του. Θα σε όλα τα forums, εκθέσεις και προωθήσεις που πραγματοποιούνται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
- Διεκδίκηση μεγάλων διοργανώσεων και συνέδριων: Θα υποστηρίξουμε την διεκδίκηση μεγάλων αθλητικών και πολιτιστικών διοργανώσεων, συνέδριων, ευνοώντας τη δημιουργία μίας ταυτότητας εξωστρέφειας της περιοχής.
- Achaia Fest: Θα επιδιώξουμε την εκ νέου πραγματοποίηση της δράσης που άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και δημιούργησε πολλές προσδοκίες.
- Άλλες πρωτοβουλίες:
Ø Στο Site του Ε.Α. θα δημιουργηθεί ζώνη με την ιστορία του Ε.Α.. Είναι χρέος του Ε.Α., το επιβάλλει η ιστορία και το ειδικό του βάρος.
Ø Θα δημιουργήσουμε Μουσείο Αχαΐας Βιομηχανίας και Επιχειρηματικότητας.
Ø Θα πάρουμε πρωτοβουλίες ώστε το Καρναβάλι της Πάτρας, ο πιο αναγνωρίσιμος θεσμός μας, να οργανωθεί και να υποστηριχθεί περαιτέρω. Να προσελκύει ποιοτικότερους επισκέπτες και για περισσότερο χρονικό διάστημα, να δημιουργηθούν μόνιμες δομές, όπως το Καρναβαλικό Θεματικό Πάρκο, και να συμβάλει περισσότερο στην οικονομία της περιοχής
Ø Θα συνδράμουμε τους φορείς που έχουν τη σχετική ευθύνη ώστε να λειτουργήσει στην Πάτρα σύγχρονη και ελκυστική Μαρίνα.
Ø Θα συντονίσουμε τους φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό, ώστε να δημιουργήσουν «πακέτα εμπειρίας» για τους επισκέπτες.
Ø Θα στηρίξουμε τη συνεργατική κουλτούρα με ανάπτυξη συνεργιών μεταξύ μελών, επενδυτών και ακαδημαϊκών, μέσω τεχνολογικών πλατφορμών που έχουν ήδη δημιουργηθεί στο πλαίσιο έργων που συμμετέχει το Ε.Α., όπως η πλατφόρμα ebazaar-innovation.upatras.gr.
Άξονας 5: Συστράτευση με τους φορείς του Νομού Αχαίας για κοινή πορεία στις προκλήσεις του αύριο
Εντός του πρώτου έτους της θητείας μας, θα συγγραφεί το «αναπτυξιακό όραμα» της Αχαΐας. Θα δημιουργήσουμε την πυξίδα της οικονομίας μας. Το Επιμελητήριο, σε συνεργασία με τα τρία Πανεπιστήμιά μας, θα διαβουλευτεί με όλους.
Άξονας 6: Καινοτομία, έρευνα και συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα
Η σύνδεση με την πανεπιστημιακή κοινότητα αποτελεί διαχρονικό στόχο σχεδόν όλων των φορέων της Αχαΐας, που δυστυχώς δεν έχει υλοποιηθεί παρά σε ελάχιστο βαθμό. Τα προηγούμενα χρόνια, τέθηκαν βάσεις συνεργασίας μεταξύ Επιμελητηρίου και Πανεπιστημίων (Patras IQ, Wecome Up κ.λπ.) αλλά απαιτούνται μεγαλύτερα και πιο γρήγορα βήματα. Πιο συγκεκριμένα:
- Θα αναπτύξουμε θεσμούς, προγράμματα και πρωτοβουλίες, που συνδέουν τις ανάγκες των επιχειρηματιών με τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και αυτά με τη σειρά τους θα προσπαθούν να αναπτύξουν λύσεις που θα υιοθετεί άμεσα η αγορά.
- Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, θα ενθαρρύνονται συστηματικά να συνεργαστούν με πανεπιστημιακά τμήματα που μπορούν να λειτουργήσουν ως εταίροι σε κοινά ευρωπαϊκά ή εθνικά προγράμματα (π.χ. Ερευνώ-Καινοτομώ κ.ά).
- Θα εργαστούμε ώστε οι δράσεις έρευνας και καινοτομίας στην περιοχή, να ωφελήσουν και τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν πρέπει να είναι μόνο «πάροχοι» (πρακτική άσκηση, βιομηχανικά διδακτορικά κ.λπ.) αλλά και «δέκτες» οφέλους (να δημιουργηθούν μεταπτυχιακά ή 6/12μηνιαίοι κύκλοι που θα παράγουν εξειδικευμένους επαγγελματίες που δυσκολεύονται να βρουν οι τοπικές επιχειρήσεις).
4. Αν σας ζητούσαν να εστιάσετε σε ένα μόνο σημείο από το προεκλογικό σας πρόγραμμα, ποιο θα ήταν αυτό;
Ξεκάθαρα η έλλειψη αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ των επιχειρήσεων και του φορέα. Για να μην παρεξηγηθώ, υπάρχουν τα ειδησεογραφικού τύπου Newsletters που λίγο-πολύ λαμβάνουμε όλες οι επιχειρήσεις από το Επιμελητήριο. Αλλά αυτό δεν είναι επικοινωνία, είναι απλές ανακοινώσεις και μάλιστα γενικού τύπου, δεν απαντούν π.χ. στα προβλήματα που έχει ένα κατάστημα εστίασης στο Αίγιο ή στην Κάτω Αχαΐα. Το Επιμελητήριο δεν ακούει τα μέλη του. Δεν τους ζητά να αξιολογήσουν τη λειτουργία του. Δεν τα ρωτά τι είδους υποστήριξη χρειάζονται. Δεν απαντά στοχευμένα στις ανάγκες τους. Γι’ αυτό άλλωστε και οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν πολλές υπηρεσίες του φορέα, έρχονται σε επαφή με το Επιμελητήριο μόνο για την έκδοση πιστοποιητικών ΓΕΜΗ κ.ά.. Το Επιμελητήριο όμως δεν είναι απλά ένας γραφειοκρατικός οργανισμός που εκδίδει πιστοποιητικά. Είναι ο φορέας που εκπροσωπεί τους επιχειρηματίες και προστατεύει τα συμφέροντά τους. Αλλά, μιλώντας πάλι ως τεχνοκράτης, αν δεν ακούσεις τις ανάγκες του «πελάτη» σου, αν δεν καταγράψεις τα προβλήματά του, τότε είναι βέβαιο πως οι προτεινόμενες λύσεις που θα προσφέρεις, θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας με το να κερδίσεις ένα λαχείο. Εν έτη 2024, δεν γίνεται να λειτουργεί το Επιμελητήριο με μονόδρομα μοντέλα επικοινωνίας του προηγούμενου αιώνα, αποφεύγοντας να ακούσει τη γνώμη των επιχειρηματιών. Με το να μην καταγράφονται τα προβλήματα ξέρετε, δεν λύνονται, απλά διαιωνίζονται.
5. Κλείνοντας, για κάποιον που δεν σας γνωρίζει, ποια θα λέγατε ότι είναι τα δυνατά σας σημεία και ποιες οι αδυναμίες σας;
Νομίζω οι γνώσεις μου για κάθε τι που αφορά την Αχαΐα, η εργατικότητά, η δέσμευση που έχω να επιτυγχάνω τους στόχους που θέτω και η τεχνοκρατική αντίληψη στον τρόπο που λειτουργώ. Αυτά θεωρώ ότι είναι τα πιο δυνατά μου σημεία και με έχουν βοηθήσει σε κάθε τομέα της ζωής μου. Πιστεύω πως θα μου φανούν χρήσιμα και τώρα, αν ο επιχειρηματικός κόσμος της Αχαΐας μου εμπιστευτεί την ηγεσία του Επιμελητηρίου. Αδυναμία μου είναι ότι απαιτώ πολλά από τους συνεργάτες και πιέζω πολύ όλα να γίνονται με ταχύτητα. Δεν είναι πάντα εύκολο αυτό. Επίσης, δεν αφιερώνω τον χρόνο που πρέπει στις «κοινωνικές συναναστροφές», αλλά υποσχέθηκα πως θα το αλλάξω.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr