Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

mAIgov.gr: Όσα πρέπει να ξέρετε για τον ψηφιακό βοηθό στο Δημόσιο

mAIgov.gr: Όσα πρέπει να ξέρετε για τον ...

Ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του το «ChatGPT» του Δημοσίου, που είναι ικανό να δώσει απαντήσεις σε 250 ερωτήματα το λεπτό

Στον αέρα βρίσκεται από σήμερα Τρίτη στο gov.gr ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός» -«mAigov» Τεχνητής Νοημοσύνης, ο οποίος στόχο έχει να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών, απλουστεύοντας και επιταχύνοντας τη διάδρασή τους με το Δημόσιο Τομέα.

Η πρώτη μεγάλης κλίμακας εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) για το ελληνικό Δημόσιο παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, τον υφυπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο.

 Το mAigov εγκαινιάζεται σε πιλοτική «Beta» λειτουργία, καθώς όπως συμβαίνει με όλες τις εφαρμογές ΤΝ , τα υπολογιστικά συστήματα χρειάζονται χρόνο για να μαθαίνουν, ενώ συγχρόνως εξελίσσονται με βάση τα δεδομένα που εισάγουν οι χρήστες. H περίοδος αυτή επιτρέπει τη βελτίωση της εφαρμογής  με βάση τις ανάγκες και την ανταπόκριση των χρηστών, ενώ η διάρκειά της δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα, καθώς όπως ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου «για να λήξει θα πρέπει να αισθανθούμε ασφαλείς με τις απαντήσεις που παρέχονται».

 Οι πολίτες μπορούν να «συνομιλήσουν» με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από  το κινητό τους τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.

 Η απάντηση επί του παρόντος δίνεται μόνο γραπτά, αλλά σε επόμενο στάδιο θα μπορεί να είναι και φωνητική ώστε το σύστημα να γίνει πιο συμπεριληπτικό για όλες τις κατηγορίες πολιτών.

 Η αναζήτηση πραγματοποιείται στις -έως σήμερα- 1610 υπηρεσίες του gov.gr και τις 3270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών «MITOS», ενώ στις πρώτες 2,5 ώρες λειτουργίας της εφαρμογής είχαν ήδη υποβληθεί 3.800 ερωτήματα.  Οπως επεσήμανε ο υπουργός, το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται. Λαμβάνει υπόψη την αρχική ερώτηση, αντιλαμβάνεται και greeklish, ενώ διατηρεί στη μνήμη του τη συνομιλία κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για κάθε χρήστη.

 Το mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία, αλλά μπορεί να ανανεωθεί. Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον τελικό χρήστη,  αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov  περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing). Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

Για εικοσι μέρες θα διατηρούνται οι συνομιλίες

Οπως εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου, οι συνομιλίες θα διατηρούνται για διάστημα είκοσι ημερών στο G-Cloud, ενώ σε καμία περίπτωση το σύστημα δε θα λαμβάνει ή θα τηρεί προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Σε περίπτωση τέτοιας ερώτησης ή εισαγωγής προσωπικών δεδομένων, π.χ. ΑΦΜ ή ονόματος, θα τα αφαιρεί από μόνο του.

 Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι το σύστημα δεν έχει λάβει κάποια έγκριση από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ούτε έχει γίνει κάποια μελέτη εκτίμησης αντικτύπου, καθώς, όπως επεσήμανε ο υπουργός δεν εκτιμήθηκε ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο, αφού σε κανένα στάδιο της διαδικασίας δε συλλέγονται προσωπικά δεδομένα.

 Από την πλευρά του ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι με τον ψηφιακό βοηθό θα καταστεί πιο εύκολος ο εντοπισμός των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες κατά τη διεπαφή τους με τον δημόσιο τομέα, ώστε να ακολουθήσουν στοχευμένες βελτιώσεις.

 Για την υλοποίηση του έργου έχουν αξιοποιηθεί πόροι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι οποίοι προβλέπονται για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Αφορούν σε σύμβαση του ΥΨηΔ για cloud services, και την παρακολουθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ ΜΑΕ) 

 Ανάδοχος του έργου είναι ο ΟΤΕ με υπεργολάβους την Accenture και τη UBITECH η οποία έκανε την υλοποίηση, ενώ τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.

 Το πρώτο chatbot του ελληνικού Δημοσίου σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard) διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων διαφάνεια, ισότητα και σεβασμό προς την ιδιωτικότητα των χρηστών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).

ΠΗΓΗ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις