Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Ανήμερα Αγίου Ανδρέα η «Φόνισσα» στα σινεμά, «στοιχειώνει» η Καραμπέτη, παίζει με το βλέμμα!

Ανήμερα Αγίου Ανδρέα η «Φόνισσα» στα σιν...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Οι κριτικές μιλούν για μια από τις κορυφαίες ελληνικές ταινίες των τελευταίων ετών, sold out η πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη

Και να που ένα ελληνικό φιλμ αναμένεται να κινητοποιήσει τον κόσμο να πάει στις σκοτεινές αίθουσες. Και η έναρξη των προβολών συμπίπτει με τη γιορτή του Πολιούχου, της Πάτρας, Αγίου Ανδρέα στις 30 Νοεμβρίου. Η αριστουργηματική ψυχογραφική ηθογραφία του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, το κλασικό, πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα «Φόνισσα» μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε σκηνοθεσία και κοστούμια Εύας Νάθενα, σκορπώντας ανατριχίλα σε όσους το πρωτοείδαν.

 Όπως αναφέρει η δημιουργός αποτελεί  «ένα ιστορικό αποτύπωμα της εποχής γύρω στο 1900 – σαν κοινωνική σφυγμομέτρηση». Τα γυρίσματα έγιναν σε iconic τοποθεσίες Μάνης, Κρήτης και Σκιάθου.

Η πρωταγωνίστρια Καρυοφιλλιά Καραμπέτη που αποδεικνύει περίτρανα το υποκριτικό της εκτόπισμα, έχει χαρακτηριστεί ήδη στον Τύπο συνταρακτική, συγκλονιστική, στοιχειωτική. Εμφανίζεται γερασμένη, μαυροντυμένη, ταλαιπωρημένη, με μια εικόνα που σου «μένει», καθώς παίζει κυρίως σιωπηλή. Πετυχαίνει αυτή τη «γροθιά στο στομάχι» με το που την αντικρίζεις. Δίπλα της «κεντούν» ερμηνευτικά Μαρία Πρωτόπαππα, Πηνελόπη Τσιλίκα, Ελενα Τοπαλίδου, Γεωργιάννα Νταλάρα. Από το  πρώτο teaser trailer άλλωστε, η κινηματογραφική παραγωγή  της Tanweer Productions, σε συμπαραγωγή με τη View Master Films και την Cosmote έκανε αίσθηση. Sold out ήταν και το ντεμπούτο του φιλμ στο σινε- φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

 Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η Χαδούλα, χήρα- Ιωάννου Φράγκου είναι μια γυναίκα που έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της – μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας.

Η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δε θα αργήσει να συμβεί και προς τα έξω. Θύματα του ξεσπάσματός της γίνονται τα μικρά κορίτσια του νησιού, τα οποία απαλλάσσει από το κοινωνικό και οικονομικό φορτίο που η ύπαρξη τους επιφέρει, αφαιρώντας τους τη ζωή. Οι πράξεις της κάποια στιγμή αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με το νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της καταφεύγοντας φύση. Οσο και αν η ηθική της της υπαγορεύει πως καλά έπραξε όσα έπραξε, το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο Κατερίνα Μπέη. Η φωτογραφία του Παναγιώτη Βασιλάκη, το μοντάζ της Αγγέλας Δεσποτίδου, το μακιγιάζ της Εύης Ζαφειροπούλου και η μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου.

Στομ εξαιρετικό καστ και οι Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ: «Ερμηνεύεις με το βλέμμα… Η Φραγκογιαννού κουβαλά όλα τα βάρη του κόσμου»

Όπως ανέφερε στο flix.gr η πρωταγωμίστρια Καριοφυλλιά Καραμπέτη:

«Η ταινία δεν  αντιμετωπίζει τη Φόνισσα ως εγκληματική φυσιογνωμία, αλλά ως ένα βαθιά τραυματισμένο άτομο που πιστεύει πως ο φόνος είναι σωτηρία για τα μικρά κορίτσια.Προκλητικό, αλλά και υπέροχο. Στην άκρη του μυαλού μου πάντα πίστευα ότι μπορεί να συναντιόμουν με αυτό το ρόλο. Η Χαδούλα Φραγκογιαννού είναι μία ηρωίδα εμβληματική. Μάς έχει σημαδέψει - ακόμα κι όσους μπορεί να μην έχουν διαβάσει το μυθιστόρημα. Πίστευα ότι θα είχα την ευκαιρία να την ερμηνεύσω στο θέατρο. Οταν η πρόταση ήρθε για το σινεμά, ενθουσιάστηκα ακόμα περισσότερο. Γιατί είναι ένας ρόλος που σου δίνει την ευκαιρία να ερμηνεύσεις σιωπηλά. Με την έκφραση, με το βλέμμα. Είναι τόσα τα μυστικά, τα ανείπωτα. Όλα όσα διαχειρίζεται ο Παπαδιαμάντης είναι ανομολόγητα. Κανείς δεν τολμά να αποκαλύψει την Ελλάδα του τότε. Η Φραγκογιαννού κουβαλά όλα τα βάρη του κόσμου στο βλέμμα της. Μέσα στην απόλυτη φτώχεια λοιπόν, το να γεννήσεις κοριτσάκι ήταν μεγάλο πρόβλημα, λόγω του θεσμού της προίκας. Αν σε μία οικογένεια ερχόταν και δεύτερο και τρίτο κορίτσι, δεν μπορούσαν να τα προικίσουν. Υπήρχε λοιπόν κάποιος, άντρας ή γυναίκα, που αναλάμβανε το πνίξιμο του παιδιού - πριν αυτό σαραντίσει. Κι αυτό καταγραφόταν ως «αιφνίδιος θάνατος μωρού». 

 

Ειδήσεις Τώρα

Πάτρα: Σε τι θα μετατραπεί το κτίριο που στεγάζονται τα ΕΛΤΑ

ΑΑΔΕ: Πάνω από 350.000 παιδιά άνω των 12 ετών αποκτούν ΑΦΜ σήμερα αυτόματα

Backstage στιγμιότυπα από το bridal αφιέρωμα του TheBest Magazine στην Αγγλικανική Εκκλησία

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View