Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΜΟΥΣΙΚΗ

/

Ο Μίλτος Πασχαλίδης στο thebest: Οι «πεθαμένες καλησπέρες» με τον Μητροπάνο, οι απώλειες και η πατρότητα

Ο Μίλτος Πασχαλίδης στο thebest: Οι «πεθ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Επιστρέφει στην Πάτρα με συναυλία- αφιέρωμα στο σπουδαίο ερμηνευτή

Στην Πάτρα επιστρέφει ο Μίλτος Πασχαλίδης την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου, με μία συναυλία φόρο τιμής στο Δημήτρη Μητροπάνο, στο Παμπελοποννησιακό στάδιο.  Μιλώντας στο thebest.gr περιγράφει τη γνωριμία τους, αναφέρεται στις απώλειες που τον συγκλόνισαν αλλά και στις κόρες του.

Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που γράφει λαϊκά τραγούδια και δεν έχει στο μυαλό του να το πει ο Μητροπάνος

Έχετε τραγουδήσει αρκετές φορές στην Πάτρα…

Στην Πάτρα περνάμε πάντα όμορφα, έχουν κάνει αρκετές ωραίες συναυλίες με τον Θάνο Μικρούτσικο στο Αρχαίο ωδείο. Θυμάμαι πολλές στιγμές από εκεί, από το Κάστρο, από την παραλία. Οι πόλεις που έχουν ισχυρό φοιτητικό δυναμικό είναι «προνομιακές» για εμάς.

Αυτή τη φορά, με αφορμή τα 10 χρόνια απουσίας του Μήτσου, μαζευόμαστε και βρισκόμαστε με την ορχήστρα του, τους ανθρώπους που έπαιζαν μαζί του. Κάποιοι φίλοι του αλλά και κάποιοι σημαντικοί τραγουδιστές που δεν είχαν συνεργαστεί μαζί του, συνδράμουν στο να γίνει μία σειρά συναυλιών με τραγούδια που έχει πει ο Δημήτρης Μητροπάνος.

Τι «εισπράττετε» μέσα από αυτές τις συναυλίες;

Τρομερή αγάπη για τον Δημήτρη.

Πώς γνωριστήκατε;

Ήταν ο πρώτος που είπε τραγούδι μου εκτός από εμένα. Είχαμε κοινό παραγωγό, τον Ηλία Μπενέτο. Διάλεξε κάποια στιγμή ένα τραγούδι μου, τις «Πεθαμένες καλησπέρες» και με ρώτησε μήπως να το πει ο Δημήτρης Μητροπάνος.

Πέταξα από τη χαρά και του εξομολογήθηκα πως αυτό το τραγούδι το είχα γράψει για τον Δημήτρη Μητροπάνο το 1994 όταν δεν τον ήξερα και δεν μπορούσα να του «χτυπήσω την πόρτα». Το τραγούδι άρεσε στον Δημήτρη, το είπε και με συγκίνησε βαθιά.

Τι σχέση είχατε;

Είμασταν φίλοι, όσο το επέτρεπε η διαφορά ηλικίας και η δουλειά. Στο χώρο κάνουμε ωραίες γνωριμίες και φιλίες που κρατούν όσο συνεργαζόμαστε, μετά έχουν μία αγάπη από μακριά.  Το 1999 που συνεργαζόμασταν σε εμφανίσεις, ήμασταν πολύ κοντά, μετά του έγραφα τραγούδια, πήγαινα σπίτι του, είχαμε σχέσεις αγαπημένες αλλά δεν είχαμε καθημερινή επαφή.

Τι ήταν αυτό που τον έκανε να ξεχωρίζει;

Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που γράφει λαϊκά τραγούδια και δεν έχει στο μυαλό του να το πει ο Μητροπάνος. Είχε τρομερή φωνή και ένα τεράστιο ειδικό βάρος στη σκηνή. «Είχε φάει με το κουτάλι» και τη νύχτα αλλά και τη μέρα. Στη σκηνή ήταν θηρίο αλλά κάτω από αυτήν ήταν ένας από εμάς. Αυτή την αληθινή, την αυθεντική  λαϊκότητα  έχει εκτιμήσει και ο κόσμος. Ο κόσμος ένιωθε πραγματικά ότι ήταν ένας από αυτούς.

Έχετε πει πώς είναι ο μοναδικός άνθρωπος του χώρου που αποκαλούσατε «αφεντικό»..

Ναι, μου το έβγαζε, και το έλεγα μεταξύ σοβαρού και αστείου.  Μου απαντούσε, «εμείς είμαστε αριστεροί, δεν έχουμε αφεντικά» και χαμογελούσε.

Ήταν ακλόνητος στις πεποιθήσεις του…

Ήταν φανατικός Ολυμπιακός και πιστός στο κόμμα. Πίστευε σε έναν πιο δίκαιο κόσμο, δεν είχε φανατισμούς στα πολιτικά αλλά είχε μία εδραιωμένη άποψη για το πώς ονειρευόταν τον κόσμο.

Ανησυχούσε για το λαϊκό τραγούδι και το μέλλον του;

Για να χαθεί το λαϊκό τραγούδι, πρέπει να χαθεί ο λαός γατί σε αυτόν απευθύνεται. Το τι είναι λαϊκό κάθε φορά, το ορίζει και η εποχή. Έχουμε συνδέσει για παράδειγμα, και όχι άδικα, τη λαϊκότητα των τραγουδιών με το μπουζούκι. Αυτό δε σημαίνει ότι ένα τραγούδι πρέπει να είναι ζεϊμπέκικο ή χασάπικο ή λαϊκός ρυθμός για να είναι λαϊκό. Μπορεί ένα τραγούδι να είναι λαϊκό και να έχει απήχηση στις μάζες και στο λαό, χωρίς να έχει μπουζούκι.

Στο χώρο της μουσικής που υπάρχουν απώλειες, κάποιες μάλιστα σας έχουν «στιγματίσει»…

Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Άλκης Αλκαίος, ο Μάνος Ελευθερίου ήταν φίλοι και πράγματι οι απώλειες με στιγμάτισαν. ‘Έφυγαν όμως έχοντας αφήσει ένα σπουδαίο έργο. Κάποια στιγμή ή θα «έφευγαν» ή θα σταματούσαν να «γράφουν». Έτσι κι αλλιώς υπάρχει ένα αίτημα από μία νέα γενιά ανθρώπων που γράφουν τραγούδια, και είναι ωραία. Δεν ανησυχώ για το ελληνικό τραγούδι, είναι  τα λίγα πράγματα στην Ελλάδα που δουλεύουν.

Για εσάς, τι αποτελεί πηγή έμπνευσης;

Δεν γράφω με έμπνευση. Πιστεύω ότι μόνο το 2% είναι έμπνευση σε ένα τραγούδι. Το υπόλοιπο είναι σκληρή δουλειά. Έμπνευση έχω 10 φορές τη μέρα αλλά δεν έχω 10 φορές τα «κότσια» να γράψω ένα τραγούδι. Χρειάζεται θάρρος για να μπεις στο στίχο, να αντιμετωπίσεις τον εαυτό σου και τη λευκή κόλλα χαρτί. Δεν είναι εύκολο. Η έμπνευση έχει ένα ενδιαφέρον, αλλά είναι σαν το αεράκι. Κάποια στιγμή έρχεται, σε δροσίζει και φεύγει. Αν δεν ασχοληθείς, αν δεν παλεύεις, δεν εμφανίζονται τραγούδια επειδή είχες έμπνευση. Αυτή πάντα θα υπάρχει αλλά πρέπει να υπάρχουν και θαρραλέοι άνθρωποι να την αντιμετωπίσουν.

Από τις ειδήσεις που ακούμε, τι σας επηρεάζει;

Οι γυναικοτονίες με ζόριζαν πάντα, οποτεδήποτε συμβαίνει κάτι που εμπεριέχει έμφυλη βία είναι «γροθιά στο στομάχι», με συντρίβει. Ο άνθρωπος όμως είναι φτιαγμένος έτσι που δεν επεξεργάζεται τον ορυμαγδό όλων αυτών των φρικτών ειδήσεων. Το μυαλό μας έχει μάθει να τα βάζει στην άκρη και να κοιτάζει τον μικρόκοσμό του.  Όλα αυτά τα άσχημα όμως που ακούμε και βλέπουμε, δημιουργούν  γύρω μας μία νοσηρότητα που «λύνεται» μόνο φροντίζοντας τους ανθρώπους σου. Δεν μπορώ να βρω άλλον τρόπο.

Τι ρόλο παίζουν στη ζωή σας οι δικοί σας άνθρωποι;

Χωρίς αυτούς δε θα ήμουν τίποτα. Τα τραγούδια μου θέλω να αφορούν κάποιους και στην αρχή αφορούσαν ένα στενό κύκλο που στην πορεία άνοιξε. Χωρίς τους δικούς μου ανθρώπους δεν θα πήγαινα πουθενά.

Πώς είστε ο μπαμπάς;

Όσο πιο «χαζομπαμπάς» μπορώ, και για τις δύο μου κόρες. Ο ερχομός τους άλλαξε πολλά. Η μεγάλη αλλαγή έγινε με την πρώτη μου κόρη που πλέον είναι 14 αλλά και την μικρότερη που είναι 2. Θέλω να είσαι υγιής για να τις φροντίζω. Μετατοπίζεται το κέντρο του κόσμου σου, μαθαίνεις να έχεις υπομονή. Κάθε παιδί είναι μία τομή στη ζωή του ανθρώπου.

Η μεγαλύτερη κόρη τραγουδάει στους δίσκους μου έρχεται σε συναυλίες και είναι πολύ συνειδητοποιημένη. Αγαπά πολύ το τραγούδι που υπηρετώ  αλλά όχι μόνο αυτό.   Είναι σε μία γόνιμη διαδικασία με τη μουσική…

******

Αφιέρωμα στο Δημήτρη Μητρόπονο

Δέκα χρόνια μετά την απώλεια του Δημήτρη Μητροπάνου ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων φιλοξενεί ένα  ξεχωριστό αφιέρωμα με την Πέγκυ Ζήνα, τον Μίλτο Πασχαλίδη, τον Δημήτρη Μπάση, τον Γιώργο Σαμπάνη και τον Κώστα Τριανταφυλλίδη, πλαισιωμένοι από την ορχήστρα που συνόδευε τον καλλιτέχνη στην πολύχρονη διαδρομή του,να στέκονται στη μέση της σκηνής και να αναλαμβάνουν το «βαρύ έργο» της απόδοσης των τραγουδιών που ερμήνευσε ο ίδιος.

Την Ορχήστρα του Δημήτρη Μητροπάνου απαρτίζουν οι: Γιώργος Κατσίκας(ντραμς),Γιάννης Κυφωνίδης (πλήκτρα), ΜίμηςΝτούτσουλης (μπάσο), Γιάννης Παπαζαχαριάκης (κιθάρα), Γιώργος Παπαχριστούδης (πιάνο), Μάκης Πελέκας (μπουζούκι), Χρήστος Περτσινίδης (ηλεκτρική κιθάρα), Γιάννης Σινάνης (μπουζούκι), Ανδρέας Τράπαλης (βιολί), Ντίνος Χατζηιορδάνου (ακορντεόν).

Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γιάννης Παπαζαχαριάκης.Ηχοληψία: Δημήτρης Ευαγγελάτος.

Παρουσίαση: Φάνης Δίπλας

Πληροφορίες

Τρίτης 13 Σεπτεμβρίου στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 ευρώ | Άνεργοι, Φοιτητές, πολύτεκνοι, άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών: 7 ευρώ | Για Συλλόγους – Σωματεία και για προμήθεια από 20 εισιτήρια και πάνω, ισχύει η ειδική προσφορά των 5 ευρώ κατ’ άτομο. (Για τα ομαδικά εισιτήρια η παραλαβή γίνεται τις εργάσιμες ώρες και ημέρες από τα γραφεία του Πολιτιστικού Οργανισμού) | Για τα άτομα με αναπηρία και τον συνοδό τους η είσοδος είναι δωρεάν.

Προπώληση: ticketservices.gr, Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου Πάτρας (2610-273-613), Δισκοπωλείο  Joe Records– Καραίσκάκη 134 (2610-620-673), Βιβλιοπωλείο «Ροδόπουλος» – Κορίνθου 274 (2610-273-287)

Παμπελοποννησιακό Στάδιο, Πατρών Κλάους 93, Πάτρα

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture