Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Ξεκίνησε το 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας - Τιμήθηκε η Κατρίν Ντενέβ για το σύνολο της καριέρας της

Ξεκίνησε το 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας - ...

Η εναρκτήρια ταινία ήταν το "White Noise" με τον Άνταμ Ντράιβερ που βασίζεται σε βιβλίο του Ντον ΝτεΛίλο

Το 79ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας ξεκίνησε στις 31 Αυγούστου 2022 και ήδη σε γνωστά, μεγάλα έντυπα του εξωτερικού φιγουράρουν τίτλοι όπως «θα είναι καλύτερο από των Καννών;».

Η εναρκτήρια ταινία ήταν το «White Noise» του Νόα Μπόμπακ, βασισμένο σε βιβλίο του Ντον ΝτεΛίλο, ωστόσο όπως γράφτηκε, η συγκεκριμένη ταινία με τον Άνταμ Ντράιβερ, πρωταγωνιστή δεν κάνει τον θόρυβο που θα περίμενε κανείς.

Γραμμένο στην δεκαετία του ‘80 το ομότιτλο βιβλίο του Ντον ΝτεΛίλο, υπήρξε από την έκδοσή του κιόλας, ένα από εκείνα που το σινεμά φλέρταρε έντονα, καθώς τουλάχιστον τρεις απόπειρες να μεταφερθεί στην οθόνη, δεν τελεσφόρησαν. Η μπίλια έκατσε στον Νόα Μπόμπακ, ο οποίος μεταφέρει το σύνθετο, ειρωνικό και με κάποιο τρόπο την ίδια στιγμή επίκαιρο αλλά και ελαφρώς παλιομοδίτικο πρωτότυπο υλικό, δίχως να φοβάται την πολυπλοκότητά του, ή το ρίσκο ενός ύφους που δεν είναι ποτέ αποφασισμένο για το που θέλει να κινηθεί, αναφέρει ο Γιώργος Κρασσακόπουλος στο flix.gr.

Κρατώντας την δομή του βιβλίου, βάζοντας τους τίτλους των επιμέρους τμημάτων του στην οθόνη, ο Μπόμπακ εικονογραφεί έναν κόσμο που είναι από την μια ξεκάθαρα ρετρό, αλλά που από την άλλη οι αγωνίες των χαρακτήρων που τον κατοικούν είναι υπαρξιακά άχρονες και στην μετά (;) την πανδημία εποχή ίσως εξαιρετικά επίκαιρες.

Η ιστορία του φιλμ τοποθετείται σε μια επαρχιακή, ειδυλλιακή πόλη στην τροχιά ενός περιφερειακού πανεπιστημίου όπου ο Τζακ διδάσκει Χιτλερικές Σπουδές, έχοντας μεταμορφωθεί σε κάτι σαν σταρ του ιδρύματος χάρη στην ευφράδεια και την μαγνητική του παρουσία στην αίθουσα. Με την γυναίκα του Μπαμπέτ - που παίρνει κρυφά κάποια μυστηριώδη χάπια -, μεγαλώνουν την θορυβώδη, δυσλειτουργική αλλά αγαπημένη οικογένειά τους, που περιλαμβάνει παιδιά από τους προηγούμενους (κάμποσους) γάμους και των δυο τους και προσπαθούν να διαχειριστούν τα προβλήματα της καθημερινότητας και κυρίως τον σχεδόν παραλυτικό τους φόβο για τον θάνατο.

Όταν ένα ατύχημα που θα εκτροχιάσει ένα τρένο με χημικά, θα στείλει ένα τοξικό νέφος απειλητικά κοντά στην πόλη τους, η οικογένειά τους θα εγκαταλείψει το σπίτι για μερικές μέρες και κανείς δεν θα επιστρέψει ακριβώς ίδιος από αυτό το ταξίδι. Το τετ-α-τετ τους με τον θάνατο που ξαφνικά μεταμορφώθηκε σε μια πολύ κοντινή πιθανότητα κι όχι μια απλή αγωνία, θα τους αλλάξει και τα χάπια της Μπαμπέτ που μάλλον πλέον δεν λειτουργούν πια, θα αποτελέσουν τον καταλύτη στην κορύφωση της ξεκουρδιστης υπαρξιακής διαδρομής τους, όχι ακριβώς προς μια κατάληξη, αλλά μάλλον προς έναν ακόμη σταθμό πριν την επόμενη «περιπέτεια».

Ο Τζακ και η Μπαμπέτ ζουν σε έναν κόσμο όπου όλα δείχνουν ανασφαλή κι εφήμερα έστω κι αν οι δυο τους δείχνουν να ελπίζουν πως τίποτα δεν θα αλλάξει και πως το μικρότερο παιδί τους θα παραμείνει για πάντα όπως είναι τώρα. Το φιλμ τους βλέπει με αγάπη, αλλά την ίδια στιγμή και με μια ευδιάκριτη ειρωνεία, όπως κι ολόκληρο το σύμπαν στο οποίο κατοικούν. Από τον μικρόκοσμο του πανεπιστημίου και των καθηγητών του, ως τις αξιακές τους προτεραιότητες, από την αταξία της οικογενειακής εστίας ως την ρευστότητα της πίστης, από την παντοδυναμία του καταναλωτισμού ως τους φόβους μιας οικολογικής καταστροφής, το «White Noise» θέλει να μιλήσει για πολλά. Και το κάνει ακόμη κι αν όχι πάντα με τα ίδια επίπεδα επιτυχίας. Αν στο βιβλίο αυτή η πληθώρα ιδεών βρίσκει τον χώρο που χρειάζεται για να ξεδιπλωθεί, σαφώς στριμώχνεται λίγο πιο άβολα στην φόρμα της ταινίας.

Στο «White Noise» παίζει και η Γκρέτα Γκέργουικ.

To 79o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 31 Αυγούστου έως και τις 10 Σεπτεμβρίου. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής φέτος στη Βενετία είναι η τιμημένη με Όσκαρ, πρωταγωνίστρια Τζουλιάν Μουρ ενώ από τις απαστράπτουσες διάσημες παρουσίες ήταν αυτή της Αυστραλής σούπερ σταρ Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία ήδη θεωρείται φαβορί για το βραβείο ερμηνείας, υποδυόμενη μία μαέστρο στο ψυχολογικό δράμα με τίτλο «TAR» σε σκηνοθεσία του Τοντ Φιλντ, με τον οποίο η Μπλάνσετ έχει ξανασυνεργαστεί με επιτυχία στο παρελθόν.

Ακόμα η Κινηματογραφική Μόστρα της Βενετίας τίμησε φέτος την σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιό και μεγάλη Ευρωπαία σταρ Κατρίν Ντενέβ με το Χρυσό Λέοντα για το σύνολο της μεγάλης καριέρας της.

Η λαμπερή Κατρίν Ντενέβ όπως δήλωσε, δεν έχει χρόνο για να κοιτάξει πίσω. «Είναι καλύτερα να είσαι στην Ευρώπη απ' ότι στην Αμερική. Στη δεκαετία του '50 μετά τα 35 χρόνια, μια γυναίκα ήταν κάτι περισσότερο από ώριμη. Αλλά το φως ήταν διαφορετικό και ο τρόπος που γίνονταν οι ταινίες ήταν διαφορετικός. Τα πράγματα έχουν αλλάξει αλλά είναι καλύτερα να βρίσκεσαι στην Ευρώπη», είπε η 78χρονη σήμερα σταρ όπως είδαμε στο flix.gr απ' όπου και οι φωτ.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture