Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Ν. Τσούκαλης: "Ευκαιρία για ολοκληρωμένη ανάπτυξη"

Ν. Τσούκαλης: "Ευκαιρία για ολοκληρ...

Δήλωση Ν. Τσούκαλη για το αυτοκινητοδρόμιο

Με  αφορμή την απόφαση  ένταξης του αυτοκινητοδρομίου  στον αναπτυξιακό  νόμο ο βουλευτής  Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος  Τσούκαλης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Αποτελεί  ασφαλώς θετική εξέλιξη, η ένταξη του έργου κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου στον αναπτυξιακό νόμο για τη χειμαζόμενη αναπτυξιακά περιοχή της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας και είναι ένα δείγμα, του πως μπορούν να υλοποιηθούν στόχοι, όταν ομονοεί χωρίς γκρίνια και μιζέρια το σύνολο των φορέων της περιοχής. Το αυτοκινητοδρόμιο της Αχαΐας μπορεί να γίνει μοχλός ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας, όχι μόνο για την Αχαΐα αλλά για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Μετά  την έγκριση της επένδυσης απ’ τη βουλή απαιτούνται άμεσες δράσεις και ενέργειες προκειμένου το συγκεκριμένο έργο σε συνδυασμό με τα άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής να έχει πολλαπλά κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτισμικά οφέλη.
Ο χώρος κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου περικλείεται από περιοχές με περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά στοιχεία υψίστης αξίας, τα οποία προφανώς θα συνεκτιμηθούν και πρέπει να αποτελέσουν ένα ενιαίο αναπτυξιακό σύνολο. Τέτοια είναι η υπό κατασκευή τεχνητή λίμνη Πείρου-Παραπείρου, η προστατευόμενη ως Natura περιοχή του Ερύμανθου, οι παραδοσιακοί οικισμοί (Αλεποχώρι) τα μοναστήρια (Αγ. Πάντων, Νοτενών, Χρυσοποδαρίτισας κλπ) αλλά και οι γαίες υψηλής παραγωγικότητας.
Είναι αυτονόητο, ότι η κατασκευή του  αυτοκινητοδρομίου θα προκαλέσει οικιστικές πιέσεις, και αλλαγές χρήσεων γης, αλλά και αλλαγές στο υφιστάμενο κοινωνικό και παραγωγικό πρότυπο, γεγονός που απαιτεί άμεσα (και πριν την έναρξη των έργων) την εκπόνηση ειδικού χωροταξικού σχεδίου της περιοχής.
Η πλήρης ανάπτυξη του έργου απαιτεί επίσης, οδικές συνδέσεις, λειτουργία λιμανιού, μαρίνας και αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή και φυσικά πρόνοια για την επέκταση της αναπτυξιακής του εμβέλειας και τη σύνδεσή του με τα άλλα αναπτυξιακά στοιχεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Αρχαία Ολυμπία, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, βιότοποι κλπ)
Τέλος το σοβαρό πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις τράπεζες πρέπει να αντιμετωπιστεί εκτός των άλλων και με παρέμβαση της ίδιας της κυβέρνησης.

Με αφορμή την απόφαση ένταξης του αυτοκινητοδρομίου στον αναπτυξιακό νόμο ο βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Αποτελεί ασφαλώς θετική εξέλιξη, η ένταξη του έργου κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου στον αναπτυξιακό νόμο για τη χειμαζόμενη αναπτυξιακά περιοχή της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας και είναι ένα δείγμα, του πως μπορούν να υλοποιηθούν στόχοι, όταν ομονοεί χωρίς γκρίνια και μιζέρια το σύνολο των φορέων της περιοχής. Το αυτοκινητοδρόμιο της Αχαΐας μπορεί να γίνει μοχλός ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας, όχι μόνο για την Αχαΐα αλλά για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.

Μετά την έγκριση της επένδυσης απ’ τη βουλή απαιτούνται άμεσες δράσεις και ενέργειες προκειμένου το συγκεκριμένο έργο σε συνδυασμό με τα άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής να έχει πολλαπλά κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτισμικά οφέλη.

Ο χώρος κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου περικλείεται από περιοχές με περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά στοιχεία υψίστης αξίας, τα οποία προφανώς θα συνεκτιμηθούν και πρέπει να αποτελέσουν ένα ενιαίο αναπτυξιακό σύνολο. Τέτοια είναι η υπό κατασκευή τεχνητή λίμνη Πείρου-Παραπείρου, η προστατευόμενη ως Natura περιοχή του Ερύμανθου, οι παραδοσιακοί οικισμοί (Αλεποχώρι) τα μοναστήρια (Αγ. Πάντων, Νοτενών, Χρυσοποδαρίτισας κλπ) αλλά και οι γαίες υψηλής παραγωγικότητας.

Είναι αυτονόητο, ότι η κατασκευή του  αυτοκινητοδρομίου θα προκαλέσει οικιστικές πιέσεις, και αλλαγές χρήσεων γης, αλλά και αλλαγές στο υφιστάμενο κοινωνικό και παραγωγικό πρότυπο, γεγονός που απαιτεί άμεσα (και πριν την έναρξη των έργων) την εκπόνηση ειδικού χωροταξικού σχεδίου της περιοχής.

Η πλήρης ανάπτυξη του έργου απαιτεί επίσης, οδικές συνδέσεις, λειτουργία λιμανιού, μαρίνας και αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή και φυσικά πρόνοια για την επέκταση της αναπτυξιακής του εμβέλειας και τη σύνδεσή του με τα άλλα αναπτυξιακά στοιχεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Αρχαία Ολυμπία, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, βιότοποι κλπ)

Τέλος το σοβαρό πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις τράπεζες πρέπει να αντιμετωπιστεί εκτός των άλλων και με παρέμβαση της ίδιας της κυβέρνησης.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις