Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Γιατί ακούμε συνεχώς για υδροπλάνα και υδροπλάνα δεν βλέπουμε; Η «μάχη» της αδειοδότησης  

Πάτρα: Γιατί ακούμε συνεχώς για υδροπλάν...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Τι λέει στο thebest.gr ο ο Τάσος Γκόβας, Πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια»

Εμπλοκές στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων σε νησιά του Ιονίου είναι ο λόγος που καθυστερούν να έρθουν στην Ελλάδα τα υδροπλάνα. Οι πτήσεις αναμενόταν να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο όμως όπως εξηγεί ο Τάσος Γκόβας, Πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» μιλώντας στο thebest.gr, το ελεγκτικό συνέδριο ακύρωσε μία προγραμματική σύμβαση που είχε υπογράψει η Περιφέρεια Ιονίων νήσων με ένα δίκτυο στο οποίο παραχωρούσε τα καθήκοντα και αρμοδιότητες για να υλοποιήσει την αδειοδότηση και την κατασκευή αυτών των υδατοδρομίων

Όπως αναφέρει, «η πιο σημαντική προϋπόθεση για να έρθουν τα υδροπλάνα είναι να αδειοδοτηθούν κάποια υδατοδρόμια σε νησιά του Ιουνίου, στην Κεφαλονιά, στην Ιθάκη, στη Ζάκυνθο, στη Λευκάδα και στο Μεγανήσι. Αδειοτημένα πλήρως αυτή τη στιγμή είναι μόνο στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στην Πάτρα.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι με μόνο τρία αδεοδοτημένα υδατοδρόμια στην Ελλάδα δεν μπορεί το project να είναι βιώσιμο. Η αγορά για το κάθε υδροπλάνο κοστίζει 8 εκατομμύρια δολάρια, άρα για τα δύο το κόστος φτάνει τα 16 εκατομμύρια ενώ όλη η επένδυση μαζί με τα ανταλλακτικά, προσεγγίζει τα 20 εκατομμύρια.

Ποιες είναι οι δυσκολίες;

«Το δίκτυο υδατοδρομίων στο Ιόνιο το έχει αναλάβει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και ενώ προχωρούσε και φαινόταν ότι μέχρι το τέλος της άνοιξης, τέλος Μαΐου, θα είχαν αδειοδοτηθεί αυτά τα υδατοδρόμια, δυστυχώς πριν δύο μήνες ήρθε το ελεγκτικό συνέδριο και ακύρωσε μία προγραμματική σύμβαση που είχε υπογράψει η Περιφέρεια Ιονίων νήσων με ένα δίκτυο στο οποίο παραχωρούσε τα καθήκοντα και αρμοδιότητες για να υλοποιήσει την αδειοδότηση και την κατασκευή αυτών των υδατοδρομίων. Έκανε μία προσφυγή ο πρώην Περιφερειάρχης στη δικαιοσύνη λέγοντας ότι κακώς η περιφέρεια προχώρησε σε αυτή τη συμφωνία και τον δικαίωσε το ελεγκτικό συνέδριο ακυρώνοντας αυτή τη σύμβαση. Αποτέλεσμα ήταν να παγώσουν όλα αφού η Περιφέρεια πρέπει να βρει άλλον τρόπο για να αδειοδοτήσει τα υδατοδρόμια. Για να λύσει το πρόβλημα έκανε συζήτηση σε συνεργασία με τον υπουργό Υποδομών και μεταφορών, και κατέληξαν στο να χρηματοδοτήσει το υπουργείο με δικούς του πόρους την αδειοδότηση και την κατασκευή των υδατοδρομίων. Με αυτόν τον τρόπο θα κερδηθεί χρόνος ενώ πλέον περιμένουμε αυτή τη συνεργασία. Μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις όμως τα υδροπλάνα θα έρθουν» λέει ο κ. Γκόβας.  

Αναφερόμενος στις ενέργειες που κάνει αυτό το διάστημα η εταιρεία, εξηγεί: «Κάποιοι Γερμανοί επενδυτές έχουν μπει στην εταιρεία μας, στα Ελληνικά Υδατοδρόμια ενώ πλέον βρισκόμαστε στο στάδιο για τελική συμφωνία με την εταιρεία από τον Καναδά που κατασκευάζει τα υδροπλάνα για την αγορά των δύο πρώτων υδροπλάνων. Είναι κάτι που τώρα περνά από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας των επενδυτών. Έχουμε ήδη στείλει στον Καναδά τους δύο πρώτους Έλληνες πιλότους για να εκπαιδευτούν καθώς στη χώρα μας δεν υπάρχουν Έλληνες πιλότοι με εμπειρία στα υδροπλάνα καθώς μέχρι τώρα δεν έχουν πετάξει. Ολοκλήρωσαν την εκπαίδευση τους, επέτρεψαν από τον Καναδά προχθές και τις επόμενες μέρες θα πάνε για να εκπαιδευτούν τέσσερις-πέντε μηχανικοί πάνω στη συντήρηση των υδροπλάνων.

Όλα αυτά είναι απαραίτητα για να εκδοθεί η άδεια της αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων. Προχωράμε λοιπόν προς την απόκτηση της άδειας της αεροπορικής εταιρείας από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ενώ στο σχεδιασμό είναι να έρθουν και τα δύο πρώτα αεροπλάνα».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις