Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Νάσος Νασόπουλος Αιγιάλεια Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Γιώργος Λάνθιμος Ρούλα Πισπιρίγκου Ομόφυλα Ζευγάρια
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

TRAVEL

/

Πάτρα: Έρχονται τα υδροπλάνα- Πότε ξεκινούν, ποιους θα μεταφέρουν, πόσο θα κοστίζει

Φωτογραφίες αρχείου: eurokinissi

Φωτογραφίες αρχείου: eurokinissi

Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Τι λέει στο thebest.gr ο Τάσος Γκόβας, Πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια»

Τεράστιες αλλαγές στο κομμάτι των μεταφορών θα φέρουν, αρχικά στη Δυτική Ελλάδα, στον κλάδο των μεταφορών τα υδροπλάνα που θα ξεκινήσουν πτήσεις στο Ιόνιο, τον Σεπτέμβριο. Ο Τάσος Γκόβας, Πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» μίλησε στο thebest.gr για το πώς θα γίνει η αρχή αλλά και πώς οι πτήσεις με υδροπλάνα θα φέρουν νέα δεδομένα. 

Στο Ιόνιο το ξεκίνημα θα γίνει με 2-3 υδροπλάνα ενώ υνολικά το project έχει 100 αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε νησιά, λίμνες και παράκτιες περιοχές. Σημαντικό είναι ότι οι πτήσεις δεν θα καλύπτουν μόνο τουριστικές ανάγκες και σκοπούς αλλά θα μεταφέρουν μόνιμους κατοίκους νησιών σε αστικά κέντρα και τους 12 μήνες του χρόνου. 

Σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε στο Ιόνιο με 2-3 υδροπλάνα- Συνολικά το project έχει 100 αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε νησιά, λίμνες και παράκτιες περιοχές
  • Πτήσεις από Σεπτέμβριο. Για πόσα υδατοδρόμια, πόσα υδροπλάνα και πόσες θέσεις μεταφερόμενων επιβατών μιλάμε;

Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή τα ολοκληρωμένα και αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι τρία, στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στην Πάτρα. Στην διαδικασία να αδειοδοτηθούν, το αμέσως επόμενο διάστημα, βρίσκονται άλλα τρία υδατοδρόμια, στο Ρέθυμνο, στο Βόλο και στην Ίο.  

Βέβαια η προσθήκη αυτών των τριών υδατοδρομίων δεν βοηθάει πολύ στη δημιουργία μεγαλύτερου δικτύου καθώς τα υδροπλάνα λόγω κατασκευαστικών χαρακτηριστικών είναι ιδανικά να λειτουργούν ανά Περιφέρεια. Δεν μπορεί ένα υδροπλάνο να πάει από την Κέρκυρα στο Ρέθυμνο όπου αδειοδοτείται το επόμενο υδατοδρόμιο. Δεν προσφέρονται  για μεγάλες πτήσεις τα υδροπλάνα. Θα πρέπει να δημιουργείται λοιπόν ανά Περιφέρεια ένα δίκτυο υδατοδρομίων ώστε με 5-6 υδατοδρόμια  να είναι βιώσιμη η λειτουργία μίας αεροπορικής εταιρείας, να υπάρχουν προορισμοί και να υπάρχουν έσοδα.

Σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε στο Ιόνιο με 2-3 υδροπλάνα. Στην αεροπορία λέμε «ένα ίσoν κανένα». Ο ελάχιστος αριθμός είναι το δύο ενώ τα τρία έχουν να κάνουν με το πώς θα πάει η κρουαζιέρα. Στην Κέρκυρα η κρουαζιέρα έχει μεγάλο επιβατικό κοινό. Η συνέργεια που έχουν τα υδροπλάνα με την κρουαζιέρα παγκοσμίως είναι εξαιρετικά αποδοτική. Όταν έρχεται κάποιος με ένα κρουαζιερόπλοιο, το να μπορεί να πάρει το υδροπλάνο και να κάνει μία περιηγητική πτήση ή να πάει σε έναν κοντινό προορισμό έχει ενδιαφέρον, είναι κάτι που το θέλουν οι επιβάτες της κρουαζιέρας. Στην Κέρκυρα προ κορωνοϊού έφταναν 450 κρουαζιερόπλοια και κατέβαιναν 700.000 επιβάτες- επισκέπτες, ένα πολύ μεγάλο νούμερο που δείχνει ότι ένα τρίτο υδροπλάνο θα πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες της κρουαζιέρας.  

Συνολικά το project έχει 100 αδειοδοτημένα υδατοδρόμια σε νησιά, λίμνες και παράκτιες περιοχές και 20- 25 υδροπλάνα που θα πετάνε για να καλύψουν τις ανάγκες. Αυτό είναι πλάνο που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στην επόμενη πενταετία. Αν κυλήσουν όλο  στοιχειωδώς ομαλά, θα το καταφέρουμε.

Τα υδροπλάνα είναι 19 θέσεων ενώ άλλες δύο υπάρχουν για το πλήρωμα. Δεν μπορούμε να ξέρουμε από τώρα τον αριθμών επιβατών που θα εξυπηρετούνται συνολικά.  Μπορώ να όμως πω ότι σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, πάλι στην περιοχή του Ιονίου, από το 2004-2008, τα υδροπλάνα ξεπέρασαν τις 15.000 πτήσεις ενώ μετακινήθηκαν περισσότεροι από 180.000 επιβάτες που ήταν και μόνιμοι και μόνιμοι κάτοικοι των νησιών εκτός από τουρίστες.

Η Πάτρα λοιπόν θα έχει κεντρικό ρόλο στη Δυτική Ελλάδα γιατί βρίσκεται γεωγραφικά σε σημαντικό σημείο. Από εκεί τα υδροπλάνα θα πετούν και προς άλλους προορισμούς στην Πελοπόννησο.
  • Οι πτήσεις ξεκινούν από το Ιόνιο. Ποια είναι η θέση του υδατοδρομίου της Πάτρας σε αυτό το δίκτυο που θα δημιουργηθεί;

Το υδατοδρόμιο στην Πάτρα θα βρίσκεται στην προβλήτα που είναι επέκταση της οδού Άστιγκος. Θα έχει σημαντικό ρόλο ενώ ουσιαστικά στο λιμάνι της Πάτρας δημιουργείται μία ευέλικτη μορφή αεροδρομίου που δεν είναι χερσαίο. Σε όποιες περιοχές δεν υπάρχει αεροδρόμιο αποκτά υπεραξία το υδατοδρόμιο.

Η Πάτρα λοιπόν θα έχει κεντρικό ρόλο στη Δυτική Ελλάδα γιατί βρίσκεται γεωγραφικά σε σημαντικό σημείο. Από εκεί τα υδροπλάνα θα πετούν και προς άλλους προορισμούς στην Πελοπόννησο. Βρισκόμαστε στη διαδικασία να αδειοδοτηθούν κι άλλα υδατοδρόμια στο Κατάκολο, στο Λουτράκι, στην Κυλλήνη, στην Μάνη. Είμαστε σε συζητήσεις να αδειοδοτηθεί λίμνη, στην Τρίπολη. Θα ακολουθήσει και η λίμνη Καϊάφα. Σε όλη την Πελοπόννησο, κεντρικό ρόλο θα έχει το υδατοδρόμιο της Πάτρας.

  • Είναι έτοιμο το υδατοδρόμιο της Πάτρας να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες που θα ανακύψουν;

Είναι έτοιμο υπό την έννοια των αδειοδοτήσεων. Έχει πάρει όλες τις άδειες που απαιτούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Έχει βγει η άδεια ίδρυσης και λειτουργείας, έχει επιλεγεί και η εταιρεία που θα το λειτουργήσει, συγκεκριμένα η δική μας εταιρεία «Ελληνικά υδατοδρόμια» έχει συστήσει μία μικρή  εταιρεία που λέγεται «Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών» κι έχουμε και το κατάλληλο προσωπικό και την εμπειρία.

Υπάρχει ανάγκη συνδεσιμότητας μεταξύ των νησιών του Ιονίου και για φτάνουν στο προορισμό τους οι τουρίστες αλλά και για να μετακινούνται οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών σε μεγαλύτερα Περιφερειακά κέντρα
  • Εκτιμάτε ότι θα υπάρχει βιωσιμότητα σε ό,τι αφορά τις πτήσεις στο Ιόνιο; Ποια είναι τα μηνύματα; Σε ποιους πελάτες στοχεύετε; Ποιοι είναι αυτοί που θα σας έχουν εν πρώτοις περισσότερο ανάγκη;

Θεωρώ ότι θα είναι βιώσιμο το project αυτό. Υπάρχει ανάγκη συνδεσιμότητας μεταξύ των νησιών του Ιονίου και για φτάνουν στο προορισμό τους οι τουρίστες αλλά και για να μετακινούνται οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών σε  μεγαλύτερα Περιφερειακά κέντρα, ουσιαστικά μιλάω για την Πάτρα και την Κέρκυρα. Το πιλοτικό πρόγραμμα που υπήρχε πριν κάποιο χρόνια, το Κέρκυρα- Παξοί και το αντίστροφο ήταν το πιο εμπορικό δρομολόγιο, σε 12μηνη βάση. Τα υδροπλάνα θα πετάνε και τους 12 μήνες όχι μόνο τους καλοκαιρινούς για να εξυπηρετούν τους τουρίστες. Και να σημειώσουμε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για Ιταλούς τουρίστες.

Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχει και τους χειμερινούς μήνες ζήτηση για να κινούνται οι κάτοικοι των μικρών νησιών, ειδικά αυτών που δεν έχουν αεροδρόμιο. Μεγάλο ενδιαφέρον θα υπάρχει και για μετακίνηση από την Κεφαλονιά, την Ιθάκη τη Λευκάδα και ίσως τη Ζάκυνθο προς την Πάτρα. Θα εξυπηρετούνται κάτοικοι που θα θέλουν να πάνε αυθημερόν στην πόλη για δουλειές.

Τα υδροπλάνα μπορούν να αποκτούν και άλλες χρήσεις. Πρόκειται για νοσοκομειακές πτήσεις  αλλά και πτήσεις cargo για να μεταφέρονται εμπορεύματα, ακόμα και πτήσεις έρευνας και διάσωσης. Το να ξέρει ο κάτοικος του νησιού ότι αν προκύψει πρόβλημα υγείας, το υδροπλάνο μπορεί να τον μεταφέρει σε ένα μεγάλο νοσοκομείο, είναι σημαντικό. Το υδροπλάνο θα έχει τη δυνατότητα μέσα σε ένα τέταρτο, μετά από κάποιες μετατροπές να μεταφέρει έναν ασθενή, για την ακρίβεια δύο φορεία με όλο τον εξοπλισμό που απαιτείται σε αυτές τις περιπτώσεις. Υπάρχει και μία κοινωνική διάσταση.

Οι τουρίστες που έχουν την οικονομική ευχέρεια να πάνε σε προορισμούς που δεν είναι οι προφανείς και είναι λιγότερο ανεπτυγμένοι και δημοφιλείς, δεν έχουν ευκολία στην προσβασιμότητα
  • Εκτος από τη δυτική Ελλάδα,  σε ποιες άλλες περιοχές στοχεύετε στη χώρα;

Η δυτική Ελλάδα είναι από τις περιοχές που θα έχουν μεγάλη ανάπτυξη και τα υδροπλάνα θα λειτουργήσουν εξαιρετικά.

Ενδιαφέρον έχει και η περιοχή του βορειοανατολικού Αιγαίου, η Θεσσαλονίκη, η Καβάλα, η λίμνη της Καστοριάς. Αυτή την περίοδο μιλάμε με τον Περιφερειάρχη της Δυτικής Μακεδονίας για να αδειοδοτηιεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε λίμνες, είναι αρκετές. Οι λίμνες βρίσκονται σε στρατηγικά σημεία της ηπειρωτικής χώρας.  Ως προς τις αδειοδοτήσεις σε λίμνες, υπάρχει μία διαφοροποίηση, είναι πιο απλή διαδικασία γραφειοκρατικά γιατί δεν εμπλέκεται το Υπουργείο Ναυτιλίας,

  • Τι γίνεται με τις αδειοδοτήσεις, και για τα λιμάνια αλλά και τις λίμνες ;

Αδειοδοτημένα είναι τα υδατοδρόμια Κέρκυρας, Παξών και Πάτρας ενώ αρκετά ώριμη είναι η πορεία αδειοδότησης στα τρία μικρά νησιά βόρεια της Κέρκυρας , τα Διαπόντια νησιά και είναι σημαντικό για τη δημιουργία δίκτυο στο ιόνιο. Ακολουθεί η αδειοδότηση πέντε υδατοδρομίων σε νησιά του Ιουνίου, Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο, Μεγανήσι.

Στο τέλος της προσπάθειας θα έχουμε 11 υδατοδόμια ενώ έπεται και αυτό της λίμνης των Ιωαννίνων.

  • Mπορούν πιστεύετε τα υδροπλάνα να τονώσουν τον τουρισμό στην περιοχή;

Θα έλεγα τον τουρισμό που είναι μέσου και υψηλού οικονομικά επιπέδου. Οι τουρίστες που έχουν την οικονομική ευχέρεια να πάνε σε προορισμούς που δεν είναι οι προφανείς και είναι λιγότερο ανεπτυγμένοι και δημοφιλείς, δεν έχουν ευκολία στην προσβασιμότητα. Δεν θα επιλέξει να πάει κάπου με ένα καράβι όπου θα ταξιδεύει πολλές ώρες. Αν με ένα υδροπλάνο μπορεί να φτάσει σε μία ώρα, θα κάνει αυτή την επιλογή.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Life