Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Σχολεία: Πώς θα ανοίξουν, τι ισχύει για τις μάσκες- 25 απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα

Σχολεία: Πώς θα ανοίξουν, τι ισχύει για ...

Τι λέει το Υπουργείο Παιδείας

Έναν κατάλογο με 25 απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Με τις απαντήσεις αυτές επιχειρείται να λυθούν οι απορίες γονιών και μαθητών για το άνοιγμα σχολείων και πανεπιστημίων εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η σωστή χρήση μάσκας έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλής και μπορεί να μας προστατεύσει από τη μετάδοση του ιού με υψηλή αποτελεσματικότητα. Τόσο το Κέντρο Ελέγχου των Νοσημάτων, όσο και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής αλλά και η Παγκόσμια Παιδιατρική Εταιρεία συστήνουν την καθολική χρήση μάσκας στην κοινότητα αλλά και στο σχολείο σε παιδιά από την ηλικία των 2 ετών.

Τα παιδιά είναι σε θέση να φορούν μάσκες με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Παρά το μειωμένο ρίσκο λοίμωξης στις μικρότερες ηλικίες, το ενδεχόμενο μετάδοσης της λοίμωξης παραμένει. Με τη χρήση μάσκας στο σχολείο προστατεύονται, επομένως, όχι μόνο οι συμμαθητές και οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι ενήλικες της οικογένειας και ιδιαίτερα τα άτομα αυξημένου κινδύνου του οικογενειακού περιβάλλοντος. Οι πρώτες εβδομάδες του σχολικού έτους θα αποτελέσουν σημαντικό παράθυρο για την εκπαίδευση και εξάσκηση στη χρήση της μάσκας, στη βάση πάντοτε των οδηγιών του ΕΟΔΥ.

Υπάρχουν παιδιά ή εκπαιδευτικοί για τους οποίους η χρήση μάσκας είναι επικίνδυνη;

Θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που εξαιρούνται από τη χρήση μάσκας για συγκεκριμένους ιατρικούς λόγους.

Θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι/τεστ στα σχολεία;

Προβλέπονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ στα σχολεία σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.

Πώς θα ξέρουν οι εκπαιδευτικοί πώς να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στη χρήση μάσκας;

Από τις ειδικές οδηγίες που ετοιμάζει ο ΕΟΔΥ και το Υπ. Παιδείας για την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας, από ενημερωτικά βίντεο που επίσης θα κυκλοφορήσουν καθώς και από ενημερωτικές συνεδρίες με ιατρούς που θα επισκέπτονται σχολεία της χώρας, στο πλαίσιο συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.

Γιατί δεν εφαρμόζεται το σενάριο δύο ζωνών λειτουργίας σχολείων – πρωί/απόγευμα;

Ανάμεσα σε όλες τις εναλλακτικές  που διερευνήσαμε και αξιολογήσαμε, ήταν και αυτή της λειτουργίας σε δύο ζώνες – πρωί και απόγευμα, η οποία όμως είχε σημαντικές δυσκολίες. Ενδεικτικά, το σενάριο αυτό θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα στους εργαζόμενους γονείς των οποίων τα παιδιά θα πήγαιναν σχολείο το απόγευμα και θα εμπόδιζε την επιστροφή τους σε μια κανονικότητα στο χώρο εργασίας. Επιπλέον, το προσωπικό των εκπαιδευτικών που διαθέτουμε δεν επαρκεί σε ορισμένες βασικές κατηγορίες για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, ενώ το κόστος για την υλοποίηση αυτού του σεναρίου σε όλη την επικράτεια είναι μη ρεαλιστικό (ανέρχεται σε έως και 10 εκ. ευρώ ανά ημέρα λειτουργίας).

Σε ποιες περιπτώσεις δικαιολογείται η απουσία μαθητή;

Η απουσία μαθητή δικαιολογείται αν νοσεί από τον κορονοϊό ο ίδιος ή κάποιος που κατοικεί μαζί του, ή αν ανήκει σε συγκεκριμένες κατηγορίες ομάδων αυξημένου κινδύνου, όπως αυτές θα οριστούν από την Εθνική Επιτροπή. Στην περίπτωση νόσησης από τον κορωνοϊό, θα απαιτείται η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης, ενώ στην περίπτωση που ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, θα απαιτείται προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Στους μαθητές που θα απουσιάζουν σύμφωνα με τα ανωτέρω, θα παρέχεται τηλεκπαίδευση.

Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, υπάρχει δυνατότητα άδειας για τον γονέα του;

Ναι, θα προβλεφθούν ρυθμίσεις προκειμένου στην περίπτωση που μαθητής εμπίπτει στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (μέχρι την Γ’ τάξη του Γυμνασίου), ο ένας από τους δύο γονείς να δικαιούται άδεια ειδικού σκοπού. Η πρόβλεψη αυτή θα ισχύει για γονείς που εργάζονται και στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Σε ποιες περιπτώσεις δικαιολογείται η απουσία εκπαιδευτικού;

Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να λείψει με ειδική άδεια απουσίας αν νοσεί ο ίδιος ή κάποιος που κατοικεί μαζί του από τον κορωνοϊό (με προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης), ή αν ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ (με προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας), στην οποία τελευταία περίπτωση θα παρέχει εργασία με σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Σε ποιες περιπτώσεις θα πραγματοποιείται τηλεκπαίδευση;

Το Υπουργείο Παιδείας έχει μεριμνήσει ώστε να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, οι όποιες είναι καθόλα έτοιμες για να καλύψουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η τηλεκπαίδευση θα παρέχεται:

σε περίπτωση απουσίας μαθητή για ειδικό λόγο που συνδέεται με τον κορωνοϊό (όταν νοσεί ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί μαζί του, ή όταν ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου),

σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος ή σχολείου λόγω κορωνοϊού.

Στην πρώτη περίπτωση θα γίνεται υποχρεωτικά σύγχρονη παράδοση και παρακολούθηση του μαθήματος εξ αποστάσεως – είτε ταυτόχρονη, είτε αποκλειστικά εξ αποστάσεως (δημιουργία «διαδικτυακών τμημάτων»), αναλόγως με την περίπτωση και τον αριθμό συνολικά των μαθητών που πρέπει να απουσιάζουν / χρήζουν τηλεκπαίδευσης, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα γίνεται αποκλειστικά εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλο το τμήμα. Μετά από νέα δωρεάν προσφορά προς το ελληνικό δημόσιο, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και η Cisco Hellas ΑΕ συνεργάστηκαν στενά ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να έχει την προσωπική του ψηφιακή τάξη με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Επιπλέον, ενισχύθηκαν σημαντικά τα δίκτυα και το δυναμικό των δημόσιων πλατφορμών, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν σε τυχόν αυξημένες ανάγκες, ενώ εξασφαλίστηκε εν νέου μηδενική χρέωση δεδομένων (data) από τους παρόχους (Cosmote, Vodafone, Wind – ΣΕΠΕ) σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας.

Για τις μικρότερες ηλικίες, έχει βιντεοσκοπηθεί μεγάλος αριθμός μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης, με δυνατότητα επέκτασης.

Αναφορικά με την επιμόρφωση, έχουν ήδη εκπονηθεί επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, ενώ βρίσκεται εν εξελίξει πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την ταχύρρυθμη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως και το Μάιο, έχουμε εξασφαλίσει εκ νέου μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο, και ευχαριστούμε θερμά τους παρόχους Cosmote, Vodafone, Wind αλλά και το ΣΕΠΕ. Τέλος, από 4.500 φορητές συσκευές που ήταν διαθέσιμες τον Ιούνιο του 2019, δρομολογήσαμε τον εξοπλισμό των σχολείων με περισσότερες από 70.000 επιπλέον φορητές συσκευές.

Και αν ένας μαθητής ή εκπαιδευτικός είναι επιφυλακτικός για τη χρήση της μάσκας;

Η μάσκα συνιστά και ασφαλές και εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, μία πραγματική «ασπίδα προστασίας» και για τους ίδιους και για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και για τους οικείους τους. Η μάσκα είναι συνεπώς απαραίτητη προϋπόθεση για την είσοδο όλων στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου. Όποιος δεν φοράει μάσκα, δεν θα μπορεί να εισέρχεται στο σχολείο. Είναι ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας να ελέγχουν ότι τα μέτρα τηρούνται από όλους.

Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που θα έχουν ειδικό λόγο απουσίας; Πώς θα καλυφθεί τυχόν αναπλήρωση;

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει μεριμνήσει ώστε να εξασφαλίσει επιπλέον πιστώσεις για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών επειδή αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως αυτές θα οριστούν στις σχετικές πράξεις του Υπ. Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί που θα απουσιάσουν θα αξιοποιούνται για ανάγκες τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές που επίσης θα απουσιάζουν (επειδή ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου). Στην περίπτωση που χρειαστούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί για τη διαμόρφωση «διαδικτυακών τμημάτων», το Υπουργείο έχει εξασφαλίσει επιπλέον προσλήψεις για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων.

Τι θα γίνει με τα ολοήμερα σχολεία;

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό υποστηρίζει τους μαθητές και μαθησιακά. Οι μαθητές παραμένουν στις σχολικές μονάδες έως τις 4μμ και το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη περίπου στο 1/3 των μαθητών της χώρας. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί περισσότερους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στα Ολοήμερα Σχολεία, ώστε – επιπλέον των άλλων θετικών παιδαγωγικών συνεπειών – να περιοριστεί η επαφή παιδιών με ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες (παππούς/γιαγιά). Έχοντας εξασφαλίσει άνω των 100 εκατομ. για το εν λόγω μέτρο, επεκτείνουμε το θεσμό του ολοήμερου σχολείου, προσφέρουμε περισσότερα εφόδια στους μαθητές μας και θωρακίζουμε περαιτέρω τις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, ενώ δίνουμε και στους γονείς των παιδιών περισσότερη ευχέρεια να επιστρέψουν στο χώρο εργασίας τους.

Τι προβλέπεται σε περίπτωση κρούσματος;

Όπως και το Μάιο/Ιούνιο, εφαρμόζονται τα ειδικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Στην περίπτωση κρούσματος θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθείται διαδικασία ιχνηλάτησης με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό και τις τοπικές συνθήκες.

Τι θα γίνει με τα ειδικά σχολεία;

Για τα ειδικά σχολεία, προβλέπονται αντίστοιχα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης με τις λοιπές σχολικές μονάδες, με ιδιαίτερη διαφοροποίηση στη χρήση μάσκας. Για τους εκπαιδευτικούς καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μάσκας ή/και προμετωπίδας κατά περίπτωση (για παράδειγμα οι λογοθεραπευτές θα μπορούν να φορούν μόνο προμετωπίδα για λόγους χειλεοανάγνωσης). Για τους μαθητές προβλέπεται χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό. Σημειώνεται ότι τα τμήματα στα σχολεία ειδικής αγωγής είναι κατά κανόνα εξαιρετικά μικρά.

Η ύλη που χάθηκε πέρσι θα αναπληρωθεί;

Αφενός η άμεση έναρξη της τηλεκπαίδευσης, αφετέρου η επιστροφή στα θρανία και η έντονη προσπάθεια των εκπαιδευτικών να καλύψουν ταχύτατα την ύλη, δεν άφησαν μεγάλα κενά. Για την αναπλήρωση των εναπομεινάντων κενών ύλης, το ΙΕΠ θα αποστείλει πρόγραμμα αναπλήρωσης προς χρήση τις πρώτες εβδομάδες της νέας σχολικής χρονιάς.

Πώς θα πραγματοποιηθεί η εξεταστική του Σεπτεμβρίου στα Πανεπιστήμια;

Τα ΑΕΙ επιλέγουν αν η εξεταστική του Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί δια ζώσης ή εξ αποστάσεως. Στην περίπτωση εξεταστικής με φυσική παρουσία, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική τόσο για τους φοιτητές, όσο και το διδακτικό και λοιπό προσωπικό καθ΄ όλη τη διάρκεια της εξέτασης και για όλες τις μορφές των διά ζώσης εξετάσεων (γραπτές και προφορικές).

Πώς θα λειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια το χειμερινό εξάμηνο;

Οι φοιτητές θα επιστρέψουν κανονικά στην έδρα/πόλη των Πανεπιστημίων τους. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία θα συνεχιστεί για διαλέξεις με ακροατήριο άνω των 50 φοιτητών, με τις εταιρείες Google και Microsoft να παρέχουν δωρεάν πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης στα ΑΕΙ. Στην περίπτωση μικρότερων διαλέξεων (κάτω των 50 φοιτητών), καθώς και κλινικών, εργαστηριακών ασκήσεων και ομάδων μελέτης (μέχρι 30 φοιτητών) θα πραγματοποιείται δια ζώσης διδασκαλία. Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ για τη διδασκαλία σε ολιγομελείς ομάδες (μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ ύψους άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ). Η μάσκα θα είναι υποχρεωτική από όλους που βρίσκονται με φυσική παρουσία στα Πανεπιστήμια καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους των εστιών, ενώ στα εστιατόρια θα συνεχιστεί ο διαμοιρασμός φαγητού σε πακέτο.

Πώς θα λειτουργήσουν οι δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης;

Οι δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης θα λειτουργήσουν με όμοια μέτρα πρόληψης και προφύλαξης, όπως τα σχολεία: κανονική λειτουργία σε πλήρη σύνθεση, με υποχρεωτική χρήση μάσκας για εκπαιδευτές και καταρτιζόμενους. Τα εργαστήρια θα πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία στους χώρους των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και σε όσες επιχειρήσεις επιτραπεί η παρουσία των καταρτιζόμενων. Τα ΙΕΚ θα λειτουργήσουν από τις 5 Οκτωβρίου, ενώ ο Σεπτέμβριος θα αξιοποιηθεί για την ολοκλήρωση εργαστηριακών μαθημάτων του προηγούμενου εξαμήνου. Το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. θα λειτουργήσει από την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θα ανοίξουν στις 15 Σεπτεμβρίου.

Υπάρχει περίπτωση κάποια από τα μέτρα αυτά να αλλάξουν;

Από την αρχή αυτής της πρωτοφανούς υγιειονομικής κρίσης, έχουμε τονίσει ότι παρακολουθούμε στενά, σε καθημερινή βάση, την εξέλιξη της πανδημίας σε όλα τα επίπεδα – τοπικό, εθνικό και διεθνές. Κάθε βήμα και κάθε μέτρο που υιοθετούμε αξιολογείται διαρκώς, και επικαιροποιείται αν χρειαστεί, στη βάση της εξέλιξης της πανδημίας, και πάντοτε στη βάση των οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του Κορωνοϊού COVID-19.

Τι δαπάνες έχει καταβάλει και δρομολογήσει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορονοϊού COVID-19;

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της γενικής αποστολής του και εν μέσω της παρούσας υγειονομικής  κρίσης, μεριμνά για την ασφαλή επιστροφή όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτήν, υπό συνθήκες νέας κανονικότητας. Για το σκοπό αυτό, έχει καταβάλει συγκεκριμένες δαπάνες και έχει δρομολογήσει άλλες για την όσο το δυνατόν ομαλότερη επαναλειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με τη μέγιστη δυνατή προστασία για όλους. Ενδεικτικά:

Εξασφαλίσαμε σημαντική επέκταση για τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, με επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Στόχος μας να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με τις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες (παππούδες/γιαγιάδες).

Προβλέψαμε την πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, καθώς και για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων («διαδικτυακά τμήματα»). Οι προσλήψεις αυτές είναι επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί και των 500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν και αυτοί προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

Αναβαθμίσαμε τις δημόσιες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, ενισχύοντας τα δίκτυα και το δυναμικό τους, εξασφαλίζοντας έτσι την κάλυψη του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ειδικά για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δρομολογήσαμε τον εξοπλισμό των σχολείων με 70.000 επιπλέον φορητές συσκευές, προβλέψαμε επιμορφωτικά σεμινάρια (MOOC) τα οποία είναι ήδη αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, και δρομολογήσαμε πρόγραμμα 2 εκατομμυρίων ευρώ ταχείας επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για τις μικρότερες ηλικίες, δημιουργήσαμε εκ του μηδενός «βιβλιοθήκη» βιντεοσκοπημένων μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση για προβολή μέσω εκπαιδευτικής τηλεόρασης, με δυνατότητα επέκτασης.

Διευκολύνουμε τη φοίτηση με φυσική παρουσία στα ΑΕΙ, ενισχύοντας οικονομικά με άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ επικουρικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τη διενέργεια μαθημάτων σε ολιγομελείς ομάδες.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις