Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Υποψήφιος Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών ο Χρήστος Μπούρας

Υποψήφιος Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατ...

Δείτε το πρυτανικό σχήμα

Το πρυτανικό σχήμα και τις θέσεις τους με τις οποίες κατεβαίνουν στη μάχη των Πρυτανικών Εκλογών στο Πανεπιστήμιο Πατρών, παρουσιάζει ο υποψήφιος Πρύτανης Χρήστος Μπούρας, Καθηγητής 
στο Τμήμα Mηχ. Η/Υ και Πληροφορικής.

Όπως αναφέρει η διακήρυξη: "To Πανεπιστήμιό μας χρειάζεται, σήμερα περισσότερο από ποτέ, συναίνεση, διαφάνεια, σεβασμό στους θεσμούς. Κυρίως όμως απαιτείται ακαδημαϊκό όραμα και σχέδιο ανάπτυξης. Η νέα κανονικότητα πρέπει να αποβάλει την τοξικότητα, και να στηριχθεί στη δημοκρατία, τη δημιουργικότητα, τον ορθολογισμό, την αποφασιστικότητα, τις συνέργειες και την αποτελεσματικότητα. Οφείλουμε να αποκτήσουμε την ικανότητα να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να κάνουμε το αυτονόητο πράξη στη καθημερινότητα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία οι χρόνιες βεβαιότητες υποχωρούν μπροστά στο απρόβλεπτο και οι κυρίαρχες απόψεις αχρηστεύονται μέσα στη νέα πραγματικότητα. Χρειάζονται νέες μέθοδοι και τρόποι για την αντιμετώπιση της κρίσης. Η αλλαγή παραδείγματος είναι περισσότερο αναγκαία από κάθε άλλη φορά.

Με σχεδιασμό και δουλειά, με Λόγο, Ήθος και Πάθος μπορούμε να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία, στη δεκαετία 2020 - 2030. Aυτό μόνο μπορούμε να υποσχεθούμε, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα την υποψηφιότητά μας για τις πρυτανικές εκλογές και καλώντας σε διάλογο για το μέλλον του Πανεπιστημίου Πατρών τους συνυποψήφιους μας.

 

Παναγιώτης Δημόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας

Διονύσης Μαντζαβίνος, Καθηγητής, Τμήμα Χημικών Μηχανικών

Μάρκος Μαραγκός, Καθηγητής, Τμήμα Ιατρικής

Χρήστος Μπούρας Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής

(υποψήφιος Πρύτανης)

Δημήτρης Σκούρας, Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

Αναλυτικά η διακήρυξη

 

Πανεπιστήμιο Πατρών 2020 - 2030: Μια δεκαετία προκλήσεων και ευκαιριών
Το 2020 είναι η αφετηρία μιας δύσκολης δεκαετίας για το Πανεπιστήμιο Πατρών. Τα προβλήματα είναι σύνθετα, πολυεπίπεδα, και δυσεπίλυτα. Η κρίση της πανδημίας COVID– 19 επιδεινώνει περαιτέρω την κατάσταση.
Τα προβλήματα από τη δημιουργία νέων τμημάτων και τη συγχώνευση του Πανεπιστημίου Πατρών με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, μετά από διαδικασίες και ενέργειες χωρίς σχέδιο, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς υποστήριξη σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους, είναι πλέον εμφανή. Κατά κύριο όμως λόγο, η διαδικασία της δημιουργίας νέων τμημάτων και της συγχώνευσης με το ΤΕΙ τραυμάτισε το μοντέλο λήψης αποφάσεων στο Πανεπιστήμιό μας, που αν και σε αρκετές περιπτώσεις είχε αποδειχθεί αναποτελεσματικό, έχει διαχρονικά δημοκρατική και κατά συνέπεια θεσμική νομιμοποίηση. Η παραπάνω διαδικασία έγινε με μοναδικό κριτήριο την ικανοποίηση αυστηρά και μόνο πελατειακών αιτημάτων και σχέσεων και χωρίς να απαντηθούν κρίσιμα ερωτήματα, όπως πχ πόσους φοιτητές μπορεί να υποστηρίξει το Ελληνικό Κράτος έτσι ώστε να έχουν αξιοπρεπείς και ποιοτικές σπουδές; πόσους αποφοίτους και σε ποιες επιστήμες μπορεί να απορροφήσει η ελληνική οικονομία; κοκ. Χωρίς ξεκάθαρη τοποθέτηση σε αυτά τα ερωτήματα δύσκολα θα βρεθεί λύση στα προβλήματα.
Με αφορμή το παραπάνω πλαίσιο, επεξεργαστήκαμε μια σειρά προτάσεων, για να ανοίξει γόνιμος διάλογος για το μέλλον του Πανεπιστημίου Πατρών, χωρίς δογματισμούς και θέσφατα, αλλά με νηφαλιότητα και ανταλλαγή επιχειρημάτων:
 Αποκατάσταση της θεσμικής λειτουργίας: Βασική προτεραιότητά μας είναι η αποκατάσταση της θεσμικής λειτουργίας στο Πανεπιστήμιο. Η Σύγκλητος και τα συλλογικά όργανα είναι αυτά που εκφράζουν την Πανεπιστημιακή Κοινότητα με σεβασμό στο Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας. Οφείλουμε να απομακρυνθούμε από την κουλτούρα του διχασμού και του εγωισμού. Η υπόθεση της ανόρθωσης του Πανεπιστημίου Πατρών πρέπει να είναι υπόθεση όλων μας, από όποια θέση κατέχει ή θα κατέχει ο καθένας μας. Να συνταχθούμε και να σεβαστούμε την αρχή της πλειοψηφίας λαμβάνοντας υπόψη, παράλληλα, τις απόψεις και τα δικαιώματα των μειοψηφιών, χωρίς ρεβανσισμούς αλλά με συνεχείς διαδικασίες συγκλίσεων και σύνθεσης. Οφείλουμε να υπερασπισθούμε την ελευθερία του λόγου και να καταδικάσουμε κάθε μορφή βίας και παραβατικότητας, χωρίς υποσημειώσεις και αστερίσκους.
 Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης: Πρέπει να καταρτισθεί αμέσως και με ευθύνη της Συγκλήτου Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου με κριτήρια ακαδημαϊκά, εκπαιδευτικά, ερευνητικά, ανθρώπινων πόρων, υποδομών, με δυνατότητα παροχής στέγασης και σίτισης των φοιτητών και χρηματοδότησης και λαμβάνοντας υπόψη την συγκέντρωση των τμημάτων μιας σχολής στην ίδια γεωγραφική περιοχή. Στην Πάτρα και στο Πανεπιστήμιό της αξίζει άριστο ανθρώπινο δυναμικό, διδάσκοντες και φοιτητές. Αυτό επιτυγχάνεται με τη διαρκή ακαδημαϊκή αναβάθμιση, με προτεραιότητες τη διδασκαλία, την εργαστηριακή εκπαίδευση, την πρακτική άσκηση, τη φοιτητική μέριμνα και τη διαρκή επικοινωνία της έρευνας με την εκπαίδευση. Το Πανεπιστήμιο Πατρών δεν πρέπει να βρεθεί χωρίς σχέδιο για άλλη μια φορά. Βασικοί πυλώνες του σχεδίου θα πρέπει να αποτελούν η αριστεία, η αξιολόγηση, η αξιοκρατία, η διαφάνεια, η λογοδοσία, ο σεβασμός στους θεσμούς και η κοινωνική ευαισθησία. Το Πανεπιστήμιο πρέπει να προσφέρει ποιοτικές σπουδές και να συνεισφέρει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Η Πολιτεία και οι τοπικοί παράγοντες πρέπει να αντιληφθούν ότι η περιοχή χρειάζεται ένα άριστο αναγνωρίσιμο και διακριτό Πανεπιστήμιο και όχι ένα υποβαθμισμένο Πανεπιστήμιο Πατρών διασκορπισμένο σε διάφορες πόλεις χωρίς ακαδημαϊκό περιβάλλον και με ασύγγνωστες ελλείψεις. Το Πανεπιστήμιο Πατρών θα μπορέσει να αποτελέσει πόλο ανάπτυξης στην περιοχή. Χρειάζεται όμως ορθολογισμός και όχι εξυπηρέτηση τοπικών συμφερόντων. Μόνο με ένα διακριτό και αναγνωρίσιμο Πανεπιστήμιο η χώρα και η περιφέρεια θα έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη. Πρέπει να υπάρξει σημαντική ενίσχυση με ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους όλων των Τμημάτων του Πανεπιστημίου. Θα πρέπει μέσα σε μία πενταετία όλα τα τμήματα που θα λειτουργούν να έχουν ξεκάθαρο επιστημονικό αντικείμενο και έναν ελάχιστο αριθμό μελών ΔΕΠ. Παράλληλα, πρέπει να ενταθεί και να συστηματοποιηθεί η προβολή του Πανεπιστημίου (π.χ. κοινωνικά μέσα, έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα) με τη δημιουργία Γραφείου Τύπου. Να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου μας ως ενεργοί φορείς νέων
ιδεών και σύνδεσμοι με την κοινωνία, την οικονομία και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Όλα αυτά με εξωστρέφεια, άνοιγμα στην κοινωνία, την επιχειρηματικότητα και με τη διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου.
 Ψηφιακός μετασχηματισμός και οικονομική διαχείριση: Η εξάλειψη της γραφειοκρατίας απαιτεί ισχυρό Ψηφιακό Μετασχηματισμό, απλοποίηση διαδικασιών και οργανωσιακές αλλαγές, με παράλληλη εκπαίδευση όλου του Προσωπικού σε νέες δεξιότητες. Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Πανεπιστημίου Πατρών με ανοιχτές τεχνολογίες αποτελεί προτεραιότητα. Οι σύγχρονες εφαρμογές, όπως π.χ. οι κινητές εφαρμογές, πρέπει να είναι στην καρδιά αυτού του Μετασχηματισμού. Η διασύνδεση όλων των Πληροφοριακών Συστημάτων και η εξυπηρέτηση σε ένα βήμα είναι άμεση προτεραιότητα. Μέσα στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο θα εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες για την εξάλειψη της γραφειοκρατίας. Τα έσοδα από τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών θα διαχειρίζονται με ευθύνη της Συγκλήτου με Διαφάνεια, Απολογισμό και Λογοδοσία. Πρέπει όμως να ανοίξει η συζήτηση για ένα νέο μοντέλο οργάνωσης του πανεπιστημίου έξω από το ασφυκτικό δημοσιονομικό λογιστικό. Η Πολιτεία οφείλει να αφήσει το Πανεπιστήμιο να αναπνεύσει, να το εμπιστευτεί και τότε μόνο θα υπάρξει σημαντική ανάπτυξη όσον αφορά τον ακαδημαϊκό τομέα και την έρευνα.
 Αναβάθμιση του ΕΛΚΕ: Επιβάλλεται να αναβαθμιστεί ο ΕΛΚΕ, με κατεύθυνση την ενίσχυση της Αριστείας και της Αποτελεσματικότητας. Να απλοποιηθούν οι διαδικασίες με ψηφιακό μετασχηματισμό και οργανωσιακές αλλαγές στις διαδικασίες. Να υπάρξει επιβράβευση της εξαιρετικής έρευνας και διδασκαλίας. Να υπάρξει ξεχωριστή προκήρυξη του προγράμματος ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ για τους συναδέλφους από τα πρώην ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, ένα πρόγραμμα ανά τμήμα, χωρίς ηλικιακό περιορισμό για τα επόμενα 4 χρόνια. Ο ΕΛΚΕ πρέπει να μετεξελιχθεί σε ΑΕ ή ΝΠΙΔ με διαφάνεια και με ενσωμάτωση της Εταιρείας Αξιοποίησης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου, η οποία με αυτόν τον τρόπο θα προσφέρει σημαντική οικονομική βοήθεια στο Πανεπιστήμιο. Να ενισχυθεί η συνεργασία με τις επιχειρήσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού μέσα από κοινές δράσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση η δημιουργία θερμοκοιτίδας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Να ανοίξει ο διάλογος για τη δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου Δυτικής Ελλάδας.
 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών: Μέρος της αναβάθμισης περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών. Έτσι θα δημιουργηθεί ένα νέο Πανεπιστήμιο Πατρών με ξεχωριστή θέση στον παγκόσμιο χάρτη, που θα αποφέρει σημαντικά οφέλη σε όλη την περιοχή. Να καταβληθεί η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για συμμετοχή του Πανεπιστημίου στον θεσμό του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου και στη συνεργασία με Πανεπιστήμια της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Ολοι γνωρίζουμε ότι το Πανεπιστήμιο από την αρχή της δημιουργίας του στα μέσα της δεκαετίας του 1960 καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τη φυσιογνωμία της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής από κοινωνική, οικονομική, ακαδημαϊκή, μορφωτική και τεχνολογική σκοπιά. Έφερε στην πόλη ισχυρό νεανικό πληθυσμό από όλη τη χώρα, διδακτικό προσωπικό υψηλού επιπέδου, πρόσθεσε εξωστρέφεια και δυναμισμό και μετέτρεψε την Πάτρα σε σημείο αναφοράς. Η πορεία αυτή οφείλει να παρακολουθήσει τις νέες εξελίξεις και τον παγκοσμιοποιημένο ακαδημαϊκό χάρτη.
 Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση: Η διδασκαλία και ο τρόπος εξέτασης των φοιτητών στη τρέχουσα κατάσταση πρέπει να αντιμετωπισθεί με βάση τις οδηγίες των ειδικών, τη φύση των εξεταζόμενων μαθημάτων καθώς και τις δυνατότητες των υποδομών του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι πραγματικότητα ότι πολλά μαθήματα, εργαστήρια και κλινικές απαιτούν φυσική παρουσία, η οποία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από άλλους τρόπους. Με σωστή οργάνωση και εκπαίδευση και ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών, οι φοιτητές μπορούν να έλθουν στους χώρους του Πανεπιστημίου σε μικρότερα ακροατήρια, λαμβάνοντας όμως πρόνοια για ευπαθείς συναδέλφους και φοιτητές. Η χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αμφίδρομη και γόνιμη σχέση διδάσκοντα και διδασκόμενου στα αμφιθέατρα και στα εργαστήρια. Χρησιμοποιήθηκε ως λύση έκτακτης ανάγκης για την πανδημία. Πρέπει όμως να προετοιμαστούμε καλύτερα για μελλοντικά συμβάντα τα οποία πιθανώς θα δημιουργήσουν παρόμοιες καταστάσεις. Αυτό πρέπει να γίνει αμέσως και να γίνει με την εκπαίδευση όλων των εμπλεκόμενων και την αναβάθμιση των υποδομών του Πανεπιστημίου Πατρών. Το τι θα γίνει από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, θα εξαρτηθεί από την επιδημιολογία του covid 19 στην χώρα μας και το εάν θα έχουμε δεύτερο κύμα της πανδημίας. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη σχετική επιτροπή
του Πανεπιστημίου Πατρών για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση δεν συμμετέχει και ένας Λοιμοξιωλόγος. Τέλος η Πολιτεία πρέπει να υποστηρίξει τους οικονομικά αδύνατους φοιτητές για να αποκτήσουν τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό. Πρέπει να αξιοποιηθεί η εμπειρία από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την δημιουργία σύγχρονων υποδομών για Κέντρα Δια Βίου Εκπαίδευσης με ποικίλες μελλοντικές χρήσεις.
 Σχεδιασμός νέου κτηριολογικού χάρτη και βελτίωση των παλαιών υποδομών: Με αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων όπως ΕΤεΠ, ΠΔΕ, ΣΔΙΤ κ.λπ. με προτεραιότητα τη δημιουργία 3-4 μεγάλων αμφιθεάτρων, κτήριο για Οριζόντιες Ερευνητικές Υποδομές και κατασκευή κτηρίων Τμημάτων και Σχολών με βάση τον χρόνο λειτουργίας τους και τις καταγεγραμμένες αναπτυξιακές τους ανάγκες. Σημαντικός στόχος πρέπει να είναι η αξιοποίηση των εστιών, του ανοιχτού θεάτρου και του πανεπιστημιακού γυμναστηρίου με χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων και την ανάδειξή τους σε πολυχώρο πολιτισμού άθλησης εστίασης και διαμονής με ποικίλες χρήσεις. Να προχωρήσει η νομιμοποίηση των κτηρίων, η ενεργειακή τους αναβάθμιση, η στατική επάρκεια, η στεγανοποίησή τους και να υπάρξουν πιστοποιητικά πυρασφάλειας όλων των κτηρίων. Άμεσο πρόγραμμα βαριάς συντήρησης κτηρίων, δημιουργίας αποθήκης χημικών, συντήρησης του κτηρίου φιλοξενίας στα Συχαινά, του κτηρίου πειραματόζωων κ.λπ. Να σχεδιασθεί με αξιοποίηση των πόρων του ΠΔΕ και με συγχρηματοδότηση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πρόγραμμα αναβάθμισης του ερευνητικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού, με κανόνες και διαφάνεια, με έμφαση στις Οριζόντιες Ερευνητικές Υποδομές. Να υπάρξει πρόνοια και σχέδιο για τη σίτιση και τη στέγαση των φοιτητών, με την κατασκευή νέων εστιών και εστιατορίων, αξιοποιώντας όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
 Υπηρεσιακά συμβούλια και αξιολόγηση των υπαλλήλων: Η άμεση λειτουργία υπηρεσιακών συμβουλίων είναι επιβεβλημένη. Έτσι οι κρίσεις των υπαλλήλων του Πανεπιστημίου Πατρών και η αξιοποίησή τους θα γίνονται με βάση τα προσόντα και τον υπηρεσιακό τους φάκελο. Οι τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης να γίνονται από τη Σύγκλητο. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη για Επικαιροποίηση του Εσωτερικού Κανονισμού και του Οργανογράμματος του Πανεπιστημίου.
 Ασφάλεια και καθημερινότητα της πανεπιστημιακής ζωής: Απαιτείται να καταβληθεί ιδιαίτερη προσπάθεια για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ασφάλεια στο Πανεπιστήμιο, με την ολοκλήρωση της περίφραξης, την ενίσχυση της φύλαξης, την αλλαγή πολιτικής στο άνοιγμα των θυρών εισόδου και την υλοποίηση από τις αρχές των αποφάσεων για τους παράνομους καταυλισμούς. Να γίνουν όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες και να δοθεί επιτέλους λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται από τα αδέσποτα ζώα που υπάρχουν στην Πανεπιστημιούπολη.
 Εξωστρέφεια και κοινωνική διάδραση: Η προσέλκυση δωρεών, υποτροφιών και χορηγιών πρέπει να είναι μέρος μιας ευρύτερης και καλά συντονισμένης ακαδημαϊκής πολιτικής. Μπορούμε να αποκτήσουμε κτήρια και αμφιθέατρα, αλλά και άλλους χώρους που να φέρουν το όνομα του δωρητή. Πρέπει να ζητηθεί από τη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας να σχεδιαστεί ένα τετραετές πρόγραμμα αναβάθμισης του ερευνητικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού και μια σειρά έργων για το κτηριολογικό πρόγραμμα. Η πόλη, με δεδομένη την εξαιρετική προσβασιμότητα της, μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς του συνεδριακού τουρισμού και θερινών σχολείων με το υφιστάμενο σύμπλεγμα συνεδριακών υποδομών, που όμοιο του δεν υπάρχει στην Περιφέρεια και που θα μπορούσε να συμπληρωθεί στο εγγύς μέλλον με ξενοδοχειακές υποδομές. Στην λογική αυτή θα κινηθεί η αναβάθμιση και διεθνοποίηση της έκθεσης Patras IQ, βασικός πυλώνας της οποίας είναι το Πανεπιστήμιο. Να ολοκληρωθεί και να αναδειχθεί το Περιαστικό Πάρκο με την αισθητική αναβάθμιση και ενίσχυση των πράσινων ελεύθερων χώρων της Πανεπιστημιούπολης και δημιουργία μονοπατιών ερμηνείας περιβάλλοντος και την ανάδειξη και ενίσχυση του ρόλου των Μουσείων του Πανεπιστημίου μέσω μιας συνεκτικής δομής διαχείρισης, έτσι ώστε να αποτελέσει ένα πολυχώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων και αναψυχής για τους πολίτες της Πάτρας. Να συμφωνηθεί με το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο πλαίσιο συνέργειας για τις κοινές υποδομές και τη λειτουργία τους και να συζητηθούν με το Δήμο Πατρέων τα θέματα του Βρεφονηπιακού Σταθμού, του Δημοτικού Πειραματικού Σχολείου, της οδοποιίας, της συντήρησης και φωτισμού των δρόμων. Να υλοποιηθεί σημείο παρουσίας του Πανεπιστημίου στην πόλη της Πάτρας με τη δημιουργία Λέσχης και Κέντρου Πληροφόρησης, με ταυτόχρονη λειτουργία boutique με αναμνηστικά και δώρα με σήματα του Πανεπιστημίου. Επίσης να γίνει αίτημα προς την Κτηματική Υπηρεσία του Ελληνικού Δημόσιου για παραχώρηση κτηρίου στην πόλη της Πάτρας
για κάλυψη αναγκών του Πανεπιστημίου. Η ενίσχυση για την ανάπτυξη συνεργασιών ανάμεσα σε πανεπιστημιακούς ερευνητές και Πατρινούς συγγραφείς για την έκδοση μελετών με αντικείμενο την ιστορία, τον πολιτισμό, τη βιομηχανία και άλλα θέματα της πόλης των Πατρών. Να τονωθεί η πολιτιστική και κοινωνική άνθηση μέσα από σειρά εκδηλώσεων θεσμοθετώντας το Πολιτιστικό Πανεπιστήμιο. Τέλος, ο σχεδιασμός μιας δράσης «το Πανεπιστήμιο πάει στη Πόλη και γνωρίζεται με τους πολίτες». Η Πάτρα ζει με το Πανεπιστήμιο και οφείλει να το αγκαλιάσει και να δηλώσει ενεργά τη παρουσία της με υποτροφίες, χορηγίες και δωρεές.
Το Πανεπιστήμιό μας χρειάζεται, σήμερα περισσότερο από ποτέ, συναίνεση, διαφάνεια, σεβασμό στους θεσμούς. Κυρίως όμως απαιτείται ακαδημαϊκό όραμα και σχέδιο ανάπτυξης. Η νέα κανονικότητα πρέπει να αποβάλει την τοξικότητα, και να στηριχθεί στη δημοκρατία, τη δημιουργικότητα, τον ορθολογισμό, την αποφασιστικότητα, τις συνέργειες και την αποτελεσματικότητα. Οφείλουμε να αποκτήσουμε την ικανότητα να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να κάνουμε το αυτονόητο πράξη στη καθημερινότητα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία οι χρόνιες βεβαιότητες υποχωρούν μπροστά στο απρόβλεπτο και οι κυρίαρχες απόψεις αχρηστεύονται μέσα στη νέα πραγματικότητα. Χρειάζονται νέες μέθοδοι και τρόποι για την αντιμετώπιση της κρίσης. Η αλλαγή παραδείγματος είναι περισσότερο αναγκαία από κάθε άλλη φορά.
Με σχεδιασμό και δουλειά, με Λόγο, Ήθος και Πάθος μπορούμε να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία, στη δεκαετία 2020 - 2030.
Αυτό μόνο μπορούμε να υποσχεθούμε, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα την υποψηφιότητά μας για τις πρυτανικές εκλογές και καλώντας σε διάλογο για το μέλλον του Πανεπιστημίου Πατρών τους συνυποψήφιους μας.
Παναγιώτης Δημόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Βιολογίας
Διονύσης Μαντζαβίνος, Καθηγητής, Τμήμα Χημικών Μηχανικών
Μάρκος Μαραγκός, Καθηγητής, Τμήμα Ιατρικής
Χρήστος Μπούρας Καθηγητής, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής
(υποψήφιος Πρύτανης)
Δημήτρης Σκούρας, Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

Υποψήφιο Πρυτανικό Σχήμα Χρήστου Μπούρα

Υποψήφιο Πρυτανικό Σχήμα Χρήστου Μπούρα

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις