Back to Top

ΘΕΑΤΡΟ

/

Το "Άνθρωποι και Ποντίκια" η νέα κεντρική παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Το "Άνθρωποι και Ποντίκια" η νέα κεντρική παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Για την παιδική σκηνή επελέγη το "Ένα παιδί μετράει τ' άστρα" του Μ. Λουντέμη

Επιτέλους γνωστοποιήθηκαν τα έργα – παραστάσεις που θα παρουσιαστούν τη νέα περίοδο 2019-2020 στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με μία διαφορά, δεν έγινε γνωστή κάποια επιπλέον πληροφορία για συντελεστές μιας και ουσιαστικά ανακοινώθηκαν από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου Σταύρο Τσακίρη, οι προτάσεις του και αυτές εγκρίθηκαν από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και μάλιστα ομοφώνως στη συνεδρίαση που έγινε στις 2.30 το μεσημέρι της Τετάρτης 16 Οκτωβρίου 2019 στις παλιές σταφιδαποθήκες Μπάρρυ στην Όθωνος Αμαλίας όπου και στεγάζονται τα γραφεία και μία μικρή θεατρική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ.

Η νέα παραγωγή της κεντρικής σκηνής θα είναι ένα πολύ γνωστό κοινωνικό έργο, το «Άνθρωποι και Ποντίκια» του Νομπελίστα Αμερικανού συγγραφέα Τζον Στάινμπεκ. Το «Άνθρωποι και ποντίκια» είναι μια σκληρή μα και βαθιά ανθρώπινη ιστορία διαψευσμένων ονείρων. Η συγκεκριμένη νουβέλα πρωτοεκδόθηκε το 1937 και έχει παρουσιαστεί πάμπολλες φορές στο θέατρο ενώ έχει διασκευαστεί και στον κινηματογράφο (στην ταινία του 1992 έπαιξαν οι Τζον Μάλκοβιτς και Γκάρι Σινίζ) και στην τηλεόραση, και γενικά θεωρείται από τα αναμφισβήτητα αριστουργήματα της αμερικανικής λογοτεχνίας του 20ου αιώνα. Ο Στάινμπεκ (1902 -1968) έχει γράψει και το βραβευμένο με Πούλιτζερ μυθιστόρημα «Τα Σταφύλια της Οργής».

Η παράσταση θ’ ανέβει στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων και αναμένεται να κάνει πρεμιέρα κοντά στα Χριστούγεννα. Επίσης αξίζει να τονιστεί πως το έργο αυτό του Στάινμπεκ ανεβαίνει για 1η φορά από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Θα προηγηθεί μέσα στο Νοέμβριο η επανάληψη μίας παράστασης που πρωτοπαίχθηκε την περασμένη άνοιξη στην ενότητα «Θέατρο της επινόησης & της αφήγησης», το «Οι τόποι είναι ήχοι» του Γιάννη Ζουγανέλη που χαρακτηρίστηκε ως μία ωδή στην Πάτρα και στη διαφορετικότητα των ανθρώπων της. Στην επιτυχημένη παράσταση τον περασμένο Μάρτιο συμμετείχε ο Γεράσιμος Γεννατάς ενώ η φροντισμένη σκηνοθεσία ήταν της Μάριας Φλωράτου. Ο Γιάννης Ζουγανέλης που είχε από μικρός κλειστεί σε αναμορφωτήριο καθώς η μητέρα του αδυνατούσε να τον θρέψει, έμαθε εκεί να παίζει μουσική, πήγε μετά στρατό και η μοίρα του τον έφερε στην Πάτρα, στα τέλη του 1950, ως υπαξιωματικό. Στην Πάτρα περιπλανήθηκε στους δρόμους της, ένιωσε τον έρωτα, τον καθαρό αέρα και τον παλμό της πόλης, περπάτησε στην πλατεία Γεωργίου, θαύμασε τα συντριβάνια της και μπόρεσε να αφουγκραστεί τους ήχους & την ατμόσφαιρα της πόλης εκείνη την εποχή.

Όσον αφορά στην νέα παιδική παράσταση της παιδικής σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας όπως ανακοινώθηκε, το έργο που επελέγη είναι το «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» του Μενέλαου Λουντέμη (1912-1977). Το βιβλίο που πρωτοεκδόθηκε το 1956, περιγράφει τους αγώνες και τους κόπους που καταβάλει ένα παιδί, ο Μέλιος, για να μορφωθεί, να πάει στο σχολείο και τελικά να επιβιώσει.

Η παιδική παράσταση θ' ανέβει ως συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Όπως ανέφερε στο thebest.gr, ο πρόεδρος του ΔΣ του θεάτρου Πέτρος Βάης, δίνεται η δυνατότητα και το δικαίωμα βάση μίας σύμβασης που υπάρχει με το Υπουργείο Πολιτισμού εφόσον ανεβαίνει ένα έργο που είναι συμπαραγωγή μεταξύ ΔΗΠΕΘΕ να δοθεί από το Υπουργείο επιχορήγηση ύψους 30.000 ευρώ, ποσό σημαντικό για την ποιότητα μίας θεατρικής παραγωγής.

«Επίσης είναι καλό να συνεργαζόμαστε δύο δημοτικά περιφερειακά θέατρα για την αμοιβαία εμπειρία που εισπράττουμε», τόνισε ο κ. Βάης.

Το σχήμα Άρμα Θέσπιδος όπως ήδη είχαμε γράψει θ’ ανεβάσει την «Γκόλφω» του Σπυρίδωνα Περεσιάδη με την πρεμιέρα να τοποθετείται χρονικά στο δεύτερο 15νθήμερο του Ιανουαρίου 2020 ενώ προγραμματίζεται με το νέο χρόνο, την άνοιξη μία ακόμα παραγωγή στην Κεντρική σκηνή, «Ο Ήχος του κώδωνος» του Γιάννη Σκαρίμπα.

Την άνοιξη θα ανέβει και η παράσταση όπερας από το opera στούντιο του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας «Ο Χορός των Μεταμφιεσμένων» του Βέρντι που είχε ανακοινωθεί από πέρυσι ενώ ακόμα στο θεατράκι στο Μπάρρυ προγραμματίζεται και μία σειρά παραστάσεων με «Παραλογές» από τη λαική δημιουργία όπως το Γεφύρι της Άρτας ή Το Τραγούδι του νεκρού αδελφού σε θεατρική μορφή.

«Η φιλοσοφία του θεάτρου της Πάτρας είναι να κάνουμε περισσότερες και πιο ευέλικτες παραγωγές, παραγωγές δικές μας που θα γεμίζουν το θέατρο όλο σχεδόν το χρόνο, παραστάσεις που θα λειτουργούν περισσότερο καιρό φέρνοντας περισσότερους συμπολίτες», είπε ο κ. Βάης.

Για καλό κλίμα στην πρώτη αυτή, ουσιαστικά συνεδρίαση του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ έκανε λόγο στο thebest.gr και το μέλος του συμβουλίου Τασία Μανωλοπούλου-Νικολοπούλου, η οποία πρόσθεσε πως πάντα σχεδόν σε αυτά τα συμβούλια υπάρχει κλίμα συνεργασίας, ωστόσο επισήμανε πως θα ετίθετο από άλλο μέλος του συμβουλίου προς συζήτηση, το θέμα της επιλογής έργων που δεν πρέπει να έχει συγκεκριμένο ιδεολογικό χρώμα και ταυτότητα, μία κατηγορία που είχε εκφραστεί από πολίτες κατά το παρελθόν, ιδίως την περίοδο καλλιτεχνικής διεύθυνσης Κώστα Καζάκου.

Το προσεχές διάστημα αναμένεται να γνωστοποιηθούν και οι συντελεστές τόσο της νέας κεντρικής παραγωγής με το έργο του Στάινμπεκ όσο και για την παιδική σκηνή και για την «Γκόλφω» στο Άρμα Θέσπιδος. Τις προηγούμενες παραστάσεις του σχήματος «Άρμα Θέσπιδος» έχει σκηνοθετήσει, να θυμίσουμε ο Χρήστος Στρέπκος.   

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Σχόλια

Culture