Back to Top

EDITORIAL

/

Το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί ένα τραγικό παράδειγμα προς αποφυγή

Το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί ένα τραγικό παράδειγμα προς αποφυγή

Του Δημήτρη Κουνιάκη, ιδιοκτήτη φροντιστηρίου Μέλλον

Η ψηφιακή επανάσταση έχει διαμορφώσει μια παγκόσμια ψηφιακή οικονομία που έχει επιφέρει δραστικές αλλαγές η ταχύτητα των οποίων - σύμφωνα με τις σύμφωνες μελέτες των πανεπιστημίων της Οξφόρδης και του Χάρβαρντ και του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ 2018 - θα μας διαμορφώσουν ένα εργασιακό τοπίο με επαγγέλματα που ΔΕΝ έχουν εφευρεθεί ακόμα και οι μαθητές που φοιτούν σήμερα στο δημοτικό θα κληθούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία που επίσης ΔΕΝ έχουν εφευρεθεί ακόμα.

Πώς ετοιμάζει λοιπόν κάποιος τους μαθητές για ένα τέτοιο αβέβαιο μέλλον;

Η απάντηση είναι ότι επενδύεις στην εκμάθηση και ανάπτυξη μη μετρήσιμων δεξιοτήτων, γνωστές ως “ Soft Skills” οι οποίες έχουν να κάνουν με την επικοινωνία, την δημιουργικότητα, την κριτική και αναλυτική σκέψη και τέλος την συνεργασία. Δηλαδή μιλάμε για προσωπική ανάπτυξη και για την Δια βίου Μάθηση ως δεξιότητες για να επιβιώσει κάποιος επαγγελματικά στον στίβο 21ου αιώνα.


Μια ακόμα πολύ σημαντική δεξιότητα είναι η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας ως κοινή παγκόσμια ψηφιακή γλώσσα επικοινωνίας.

Ακόμα και σε αυτόν τον τομέα η Ελλάδα έχει μείνει ακόμα στην “πιστοποίηση” της γνώσης ως αυτοσκοπό και όχι στην εκμάθηση των Αγγλικών ως καθοριστικό εργαλείο και δεξιότητα για το μέλλον των παιδιών μας.

Η απόκτηση αυτών ακριβώς των δεξιοτήτων θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη δημιουργικά σκεπτόμενων προσωπικοτήτων και μυαλών που θα μπορούν να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις και τις εξελίξεις της ψηφιακής εποχής και της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Και ενώ η παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα και οι κυβερνήσεις πολλών χωρών τολμούν να εφαρμόσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, με άλλα λόγια δεν διστάζουν να πειραματιστούν, γνωρίζοντας ότι τα προηγούμενα μοντέλα απλά είναι ανεπαρκή για την προετοιμασία της επόμενης γενιάς, το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα συνεχίζει να δουλεύει εξυπηρετώντας το οικονομικό μοντέλο της 1ης Βιομηχανικής Επανάστασης!

Η ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ένας από τους τομείς που πρωτοπορεί εδώ και χρόνια. Είναι ο χώρος που έφερε πρώτος την χρήση των διαδραστικών πινάκων στην σχολική αίθουσα, την διαφοροποιημένη διδασκαλία, την ψηφιακή αίθουσα και συνεχίζει να εξελίσσεται δίνοντας έμφαση στην μάθηση και όχι στην διδασκαλία.

Η μετάβαση από την δασκαλοκεντρική αίθουσα, στην αίθουσα όπου ο μαθητής θα είναι το επίκεντρο και όπου θα μάθει και θα αναπτύξει τις προσωπικές του δεξιότητες και ταλέντα με σεβασμό στην προσωπικότητα και ιδιαιτερότητά του, είναι μέρος του στοιχήματος που πρέπει να κερδίσουμε.

Αυτό είναι όχι μόνο μια από τις λύσεις στην οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας, αλλά και η μεγαλύτερη επένδυση που μπορούμε και πρέπει να κάνουμε στον πιο πολύτιμο εθνικό μας πλούτο, την επόμενη γενιά.

Η τεχνολογική επανάσταση είναι το παρόν και το μέλλον μας.


Η Ελλάδα έχει και το έμψυχο δυναμικό και την τεχνογνωσία να κερδίσει αυτό το στοίχημα ώστε να ξεπεράσουμε όλοι μαζί την μαθησιακή κρίση και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του 21ου αιώνα, το μόνο που λείπει είναι λίγη πολιτική βούληση και ένα κοινό εκπαιδευτικό όραμα.

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Σχόλια

Απόψεις