Μοιρασμένες πάντως οι εντυπώσεις σύμφωνα με άρθρα που δημοσιεύτηκαν στον Αθηναϊκό Τύπο
Πάνω από 17.000 θεατές υπολογίζεται πως παρακολούθησαν τον πολυαναμενόμενο «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου με την Κάθρυν Χάντερ, την σπουδαία Ελληνοαγγλίδα ηθοποιό το γένος Χατζηπατέρα με καταγωγή από τις Οινούσσες, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου την περασμένη Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Αυγούστου 2019 στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών/Επιδαύρου.
Το θεατρόφιλο κοινό, ανάμεσα τους και αρκετοί Πατρινοί όπως ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης χειροκρότησαν θερμά την όλη προσπάθεια και όπως διαβάσαμε στον Αθηναικό Τύπο, πολλοί εκ των θεατών χειροκρότησαν όρθιοι και ορισμένοι συγκινημένοι.
Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ξανακατέβηκε λοιπόν στην Επίδαυρο μετά από αρκετά χρόνια (από το 2013) με μία αξιόλογη παράσταση, με «άριστης ποιότητας πρώτες ύλες» όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε και σε επίπεδο προσέλευσης κέρδισε τα εύσημα. Από κει και πέρα όπως φάνηκε από δημοσιεύματα στον Αθηναικό Τύπο, οι εντυπώσεις ήταν μοιρασμένες για την παράσταση που έκλεισε τα φετινά Επιδαύρια. Στην εφημερίδα «Τα Νέα» (Δευτέρα 12/8/2019) η Μαίρη Αδαμοπούλου αναφέρει στο τέλος του άρθρου της ότι ο σκηνοθέτης της παράστασης Σταύρος Τσακίρης που είναι και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είχε επιλέξει να ντύσει μουσικά την παράσταση αφ’ ενός με ένα Ριζίτικο κομμάτι ερμηνευμένο από ένα παιδί, σε μία ηχογράφηση της Δόμνας Σαμίου του ’50 ενώ σε άλλα σημεία ακούγονταν από μελωδίες καυκασιανές και ιαπωνικές, αποσπάσματα έργων του Βιβάλντι μέχρι και τραγούδια των Αβορίγων που δεν έμοιαζαν συμβατά με το όλο κλίμα. «Μιας παράστασης της οποίας οι περισσότερες από τις πρώτες ύλες ήταν άριστης ποιότητας αλλά αποδείχτηκε εντέλει ότι επικράτησαν οι αστοχίες κατά την εκτέλεση της παραγωγής», όπως έγραψε η Μαίρη Αδαμοπούλου.
Ο Γρηγόρης Ιωαννίδης στην Εφημερίδα των Συντακτών (Δευτέρα 12/8/2019) μιλά για «την ατυχέστερη στιγμή των φετινών Επιδαυρίων όπου η Κάθρυν Χάντερ με την θεατρικότητα που την διακρίνει και την μαγεία και μεγαλείο της ερμηνείας της σήκωσε το βάρος της στρυφνής και εξπρεσιονιστικής παράστασης του Σταύρου Τσακίρη».
Το χειροκρότημα πάντως ήταν θερμό και παρατεταμένο όπως προείπαμε για την παράσταση που απόψε Δευτέρα 12/8 στις 21.30 και την Τρίτη 13/8 θα παιχθεί στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας του Δήμου. Η ίδια η Κάθρυν Χάντερ δεν μπορούσε να κρύψει τη συγκίνηση της στο μέσο της ορχήστρας του αρχαίου Αργολικού θεάτρου και είναι γεγονός πως η μικροκαμωμένη αυτή γυναίκα με το απίστευτο ταλέντο που σχεδόν 1 χρόνο τώρα αφοσιώθηκε στο ρόλο του τιτάνα Προμηθέα που κλέβει τη φωτιά από τους θεούς για να τη δώσει στους ανθρώπους και τιμωρείται αλυσοδεμένος στη συνέχεια (το βασικό σκηνικό του Κώστα Βαρώτσου είναι ένας κόκκινος κώνος ύψους 9 μέτρων όπου είναι δεμένη η Κάθρυν Χάντερ – Προμηθέας), μπόρεσε, όπως έγραψαν «Τα Νέα» να μεταμορφωθεί χάρη στην υποκριτική της δεινότητα και την σκηνική της παρουσία σε έναν γίγαντα, έναν αεικίνητο Προμηθέα που αγνόησε τα δεσμά του και κατάφερε να καταλάβει όλη την ορχήστρα της Επιδαύρου.
Θεατές που πήγαν στην Επίδαυρο και απόλαυσαν την παράσταση είχαν να πουν για την σπουδαία Κάθρυν Χάντερ και πως ακόμα και η ιδιόμορφη, δική της προφορά της ελληνικής γλώσσας δεν τους ξένισε καθόλου και πως αντίθετα χάριζε στην ερμηνεία της ένα δικό της ειδικό βάρος. Από την άλλη ενστάσεις ακούστηκαν για την μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη που χαρακτηρίστηκε από κριτικούς ως άκρως επιτηδευμένη.
Η Μαίρη Αδαμοπούλου στα «Νέα» έγραψε σχετικά για την Χάντερ, «το κοινό υποκλίθηκε και χειροκρότησε όρθιο στην Κάθρυν Χάντερ μήπως επειδή συνειδητοποίησε, πόσο αδικήθηκε από τη συγκεκριμένη ερμηνεία της στα ελληνικά, δεδομένου ότι το ταλέντο της επισκιάστηκε από τη δυσκολία της στην εκφορά του λόγου με αποτέλεσμα να χάνεται σχεδόν εντελώς η στίξη στα λόγια της και να δίνεται η εντύπωση πως σε αρκετές στιγμές δεν είχε συναισθηματική σύνδεση με όσα έλεγε». Η Χάντερ όπως είχε παραδεχτεί σε συνέντευξη της στα «Νέα» δεν διαβάζει πλέον στην Ελληνική γλώσσα, μιλά όμως άπταιστα και υπέροχα τα ελληνικά και κατάφερε να αποστηθίσει χωρίς να χάσει λέξη από το κείμενο του Αισχύλου και την μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη.
Σε κάθε περίπτωση, το Πατρινό κοινό θα έχει την ευκαιρία και το προνόμιο για δύο βράδια να δει και να εκτιμήσει αυτήν την μοναδική παράσταση όπου ακόμα παίζουν ο πολύ έμπειρος στο αρχαίο δράμα, βετεράνος ηθοποιός Νικήτας Τσακίρογλου ως αφηγητής που επίσης εισέπραξε συγκινητικό χειροκρότημα στην Επίδαυρο (ήταν παρούσα και η σύζυγος του, ηθοποιός Χρυσούλα Διαβάτη), ο Δημήτρης Πιατάς ως θεός Ήφαιστος, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης ως Κράτος, η Πέγκυ Τριακλιώτη ως Ιώ, ο Γεράσιμος Γεννατάς ως Ωκεανός, κ.α.
Μετά την Πάτρα ξεκινά και η περιοδεία της παράστασης με πρώτο σταθμό το θέατρο Φρύνιχος στους Δελφούς, την επόμενη μέρα του Δεκαπενταύγουστου ενώ το Σάββατο 17/8 η παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» θα παιχθεί στον Βόλο – θερινό θέατρο Μελίνα Μερκούρη και την Κυριακή 18/8 στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων στις 21.00.
Τιμές εισιτηρίων: 20€ κανονικό και 15€ μειωμένο (άνεργοι, πολύτεκνοι, φοιτητικά, ΑμεΕΑ και παιδικό).
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ 2019
- ΤΑΜΕΙΟ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΠΑΤΡΑΣ
ΤΗΛ 2610 273.613
- MUSIC STATION – ΣΤΟΛΛΑΣ Ρήγα Φεραίου 34,
ΤΗΛ 2610 222.411
- DISCOVER A.E. Βούρβαχη 3 και Κορίνθου
ΤΗΛ 2610 624916
- ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ ΟΠΤΙΚΑ Μαιζώνος 92,
ΤΗΛ 2610 274.728
- ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΣ –
Ε. και Π. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ Ο.Ε. Κορίνθου 270, ΤΗΛ. 2610 273.287.
Φωτ. Μαριλένα Σταφυλίδου.
Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr