Back to Top

ΣΙΝΕΜΑ

/

Το Γαλλικό φιλμ "Καζανόβα, Η Τελευταία Αγάπη" από τις 6 Ιουνίου στην Ελλάδα

Το Γαλλικό φιλμ "Καζανόβα, Η Τελευταία Αγάπη" από τις 6 Ιουνίου στην Ελλάδα

Με τον Βινσέντ Λιντόν στον κεντρικό ρόλο

Η ταινία «Καζανόβα, Η Τελευταία Αγάπη – Casanova, Last Love» σε σκηνοθεσία: Μπενουά Ζακό και σενάριο:  Σαντάλ Τομάς, Ζερόμ Μποζούρ, Μπενουά Ζακό και με τον γνωστό Γάλλο ηθοποιό Βινσέντ Λιντόν στον κεντρικό ρόλο, και μαζί τις Στέισι Μάρτιν, Βαλέρια Γκολίνο, Τζούλια Ρόι, Νάνσι Τέιτ, θα βγει στις 6 Ιουνίου 2019 στις Ελληνικές αίθουσες σε διανομή της Tanweer.

Ένα μοναδικό πορτρέτο του περιβόητου Καζανόβα μέσα από τη γοητευτική ματιά του Μπενουά Ζακό (Αντίο, Βασίλισσα μου) με ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, ερωτισμό και βάθος. Πρωταγωνιστεί ο Βινσέντ Λιντόν (Ο Νόμος της Αγοράς) πλάι στη Στέισι Μάρτιν (του Nymphomaniac του Λαρς Φον Τρίερ).

Μία τολμηρή ταινία με εκπληκτικές ερμηνείες  που απογυμνώνει τον μύθο του μεγάλου καρδιοκατακτητή, καθώς ερωτεύεται, για πρώτη και τελευταία φορά στη ζωή του, τη μοναδική γυναίκα που του αντιστέκεται.

Σύνοψη

Λονδίνο, 18ος αιώνας. Ο Καζανόβα, διάσημος για το πάθος του για τις απολαύσεις και τον τζόγο, υποχρεώνεται σε εξορία μακριά από το Παρίσι. Μη γνωρίζοντας τίποτα για το Λονδίνο, συναντά μία νεαρή πόρνη, τη Μαριάν ντε Σαρπιγιόν.

Τον γοητεύει σε τέτοια βαθμό που αγνοεί τις γυναίκες γύρω του. Ο θρυλικός γόης είναι έτοιμος να κάνει τα πάντα για να την αποκτήσει, αλλά η Σαρπιγιόν καταφέρνει να ξεφύγει από τα δίχτυα του με διάφορα τεχνάσματα.

Τον προκαλεί λέγοντας του ότι θα την αποκτήσει μόνο, όταν θα σταματήσει να την ποθεί!

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Ο Καζανόβα (1725-1798) δεν είναι ο Δον Ζουάν. Η ιστορία της ζωής του δεν είναι απλώς μια σειρά από κατακτήσεις ενός αρπακτικού. Αγαπούσε τις γυναίκες και η φιλία ήταν ο σκοπός του, είτε ήταν ερωτευμένος είτε όχι. Αυτό εξηγεί την απίστευτη ευκολία με την οποία προσέγγιζε τις γυναίκες που συναντούσε στον δρόμου του, κάτι που διαφέρει πολύ από την εγωκεντρική στάση ενός έκφυλου άντρα.

O Καζανόβα είχε το ταλέντο να ζήσει δύο φορές. Την πρώτη φορά έζησε έντονα και μετά, κατά τη διάρκεια της μίζερης υποχώρησης του στη Βοημία, δημιούργησε ο ίδιος τον μύθο του γράφοντας τα απομνημονεύματα του: ο μύθος ενός άντρα που είναι αιώνια ερωτευμένος. To σενάριο συνδέει αυτές τις δύο περιόδους της ζωής του δημιουργώντας έναν παραλληλισμό ανάμεσα στην εξορία του στο Λονδίνο και την τελική του υποχώρηση που αφηγείται τη μόνιμη εξορία –εκούσια ή ακούσια- στην οποία πέρασε τη ζωή του. Μερικά επεισόδια αναφέρονται στο παρελθόν του στη Βενετία, στην απόφαση του να γράψει τα απομνημονεύματα του στη γαλλική, κάτι που τον απομάκρυνε από τη μητρική του γλώσσα.

Αυτό που τον κινητοποιεί δεν είναι οι κατακτήσεις, αλλά τα παιχνίδια της επιθυμίας. Θέλουμε να δείξουμε τη σημασία που έχει για αυτόν η ηδονή της παρτενέρ του, κάτι που τον ξεχωρίζει από τον Δον Ζουάν. Η μοναδικότητα της κάθε γυναίκας, ο κόσμος των γυναικών (μία τη φορά), αυτό τον πυροδοτεί.

Η αμεσότητα με την οποία ικανοποιεί τις επιθυμίες του έρχεται σε αντίθεση με την καθυστέρηση που του επιβάλει η Μαριάν Σαρπιγιόν και αυτός ο ανεκπλήρωτος έρωτας τον οδηγεί στη βία σε βάρος της και στον πειρασμό της αυτοκτονίας. O Καζανόβα είναι ερωτευμένος με τη Σαρπιγιόν. Αυτό που ξεχωρίζει το επεισόδιο στο Λονδίνο είναι ότι μία πόρνη του επιβάλλει να είναι υπομονετικός, μία γυναίκα που πληρώνεται προκαταβολικά τον υποχρεώνει να παίξει ένα παιχνίδι, του οποίου τους κανόνες δεν κατέχει. Η Σαρπιγιόν είναι η πρώτη γυναίκα που κλυδωνίζει την εικόνα του, σε σημείο που εγκαταλείπει κάθε απόπειρα να ελέγξει αυτό που του συμβαίνει: Θα αναγκαστεί να τη θεωρήσει νεκρή για να ξεφύγει από την έλξη που νιώθει, αφού γνωρίζει ότι με κάθε ανάσα η φλόγα μπορεί να φουντώσει ξανά.

Εμείς υπονοούμε, μέσα από την ερμηνεία της ηθοποιού, ότι ο Καζανόβα μπορεί να κάνει λάθος για τη Σαρπιγιόν και τα συναισθήματα της. Κι εκείνη έχει χάσει τον εαυτό της και έχει υποκύψει, απρόθυμα, στις επιθυμίες της μητέρας της. Ίσως αμφιβάλλει για την ικανότητα του Καζανόβα να αγαπήσει ένα κορίτσι σαν αυτή, κάποια που οι άντρες δεν φλερτάρουν. Την πιστεύουμε όταν λέει ότι πειρασμός είναι μεγάλος και για την ίδια.

 Καθώς η νεαρή γυναίκα επιστρέφει στον Καζανόβα κάθε φορά που αποφασίζει να ξεφύγει από τα δεσμά της, εκτός από τα διεστραμμένα παιχνίδια που παίζουν για να έχουν τον έλεγχο ο ένας του άλλου, βλέπουμε τα αποτελέσματα μιας γνήσιας δικής της ανάγκης να είναι μέρος της ζωής του.

Μέσα από τις ερμηνείες και το ύφος της ταινίας θέλουμε να παρουσιάσουμε έναν κόσμο όπου τα συναισθήματα του τότε αφορούν το σήμερα. Θέλουμε η αναπαράσταση του παρελθόντος στην ταινία να έχει την επίδραση του εδώ και τώρα. - Μπενουά Ζακό

Στο ερώτημα αν οι ταινίες για τον Καζανόβα, που έχουν προηγηθεί, απασχόλησαν και επηρέασαν τον Μπενουά Ζακό, ο ίδιος απήντησε:

«Καθόλου, γιατί αυτές οι ταινίες μου έδιναν την εντύπωση ότι έτρεφαν μια απόσταση και μία ειρωνεία απέναντι στον Καζανόβα… Είναι προφανές ότι ο Φελίνι απεχθανόταν τον Καζανόβα, ενώ για μένα, ο Καζανόβα είναι ένας από τους καλύτερους μου φίλους. Όπως ο Οδυσσέας, ο Καζανόβα ήταν περιπετειώδης και αριβίστας, αλλά την ίδια στιγμή πιστός στη διαδρομή του».

To φιλμ αναμένεται να το δούμε και στην Πάτρα.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Σχόλια

Culture