Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΑΙΔΙ

/

Είναι έτοιμο το παιδί μου να πάει στο Δημοτικό;

Είναι έτοιμο το παιδί μου να πάει στο Δημοτικό;

Το ψυχοπαιδαγωγικό κέντρο «Χαρταετός», δημιουργεί πρωινό πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης

Σιγά σιγά πλησιάζει το καλοκαίρι και μαζί του έρχονται οι σκέψεις για ευχάριστες και ξέγνοιαστες δημιουργικές στιγμές με τα παιδιά. Ταυτόχρονα εμφανίζονται οι προβληματισμοί των γονέων που θα πρέπει να εγγράψουν το  παιδί τους στην πρώτη Δημοτικού.

Είναι το παιδί μου έτοιμο να πάει στο Δημοτικό; Θα καταφέρει να ανταποκριθεί στα μαθήματα; Κι αν δεν κάνει φίλους;  

Αυτές αλλά και άλλες πολλές είναι μερικές από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις των γονέων.

Πως λοιπόν ένας γονιός μπορεί να  καταλάβει αν το παιδί του θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του Δημοτικού σχολείου και τι είναι αυτή η περίφημη  σχολική ετοιμότητα;

Με τον όρο σχολική ετοιμότητα εννοούμε ότι το παιδί έχει αναπτύξει επαρκώς όλους τους τομείς που θα του επιτρέψουν να ανταποκριθεί σωστά στις απαιτήσεις αυτού του νέου πλαισίου.

Η σχολική ετοιμότητα είναι ένα σύνολο γνωστικών , γλωσσικών , κινητικών και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στο παιδί να προσαρμοστεί ομαλά στο νέο περιβάλλον, να επεξεργαστεί και να κατακτήσει την γνώση που θα του δοθεί. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω έναν έναν τους τομείς ανάπτυξης που αναφέραμε.

 

Στον κοινωνικο-συναισθηματικό τομέα λοιπόν θα πρέπει το παιδί να μπορεί να:

  • Συνεργάζεται τόσο με τους ενήλικες όσο και με τους συνομήλικους και να δουλεύει όχι μόνο ανεξάρτητα αλλά και ως μέλος μιας ομάδας.
  • Περιμένει την σειρά του και να μοιράζεται τα αντικείμενα.
  • Εστιάσει την προσοχή του για όση ώρα απαιτεί η ολοκλήρωση μιας εργασία, να συνεχίζει να προσπαθεί ακόμα και αν δυσκολεύεται και να ζητάει βοήθεια.
  • Παίρνει πρωτοβουλίες αλλά και να δείχνει σεβασμό στις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων.
  • Μπορεί να κατανοήσει και να εκφράσει μια ποικιλία συναισθημάτων τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους άλλους και να κατανοεί τι είναι σωστό και τι λάθος.

 

Στον κινητικό τομέα θα πρέπει το παιδί να μπορεί να

  • Κινείται με σιγουριά στον χώρο.
  • Τρέχει , χοροπηδάει σκαρφαλώνει.
  • Ντύνεται ανεξάρτητα ,να πηγαίνει τουαλέτα και να τρώει μόνο του.
  • Αντιγράφει γεωμετρικά σχήματα.
  • Αποτυπώνει σχέδια από μνήμης (π.χ άνθρωπο , σπίτι κ.α.).
  • Να χειρίζεται υλικά και εργαλεία με καλό έλεγχο της κίνησής του και σωστή λαβή(π.χ ψαλίδι, μαρκαδόρους).

 

Στην γλωσσική του ανάπτυξη θα πρέπει το παιδί να είναι σε θέση να :

  • Ακούει προσεκτικά και να συζητάει για τις εμπειρίες του με τους συνομήλικούς του.
  • Χρησιμοποιεί πλούσιο λεξιλόγιο και σύνθετες μορφοσυντακτικά προτάσεις για να μεταφέρει ένα μήνυμα στον συνομιλητή του.
  • Ακολουθεί σύνθετες οδηγίες.
  • Φτιάχνει ιστορίες, να ανακαλεί και να περιγράφει παραμύθια ή ταινίες.

 

Στον γνωστικό τομέα το παιδί θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζει μεγέθη και μπορεί να κάνει συγκρίσεις μεγεθών.
  • Αναγνωρίζει ποσότητες (πχ. πολλά-ένα-λίγα, περισσότερα-λιγότερα).
  • Μπορεί να κάνει σειροθετήσεις και να ομαδοποιεί αντικείμενα.
  • Μπορεί να αναγνωρίσει τους αριθμούς ως το δέκα.
  • Μπορεί να αντιστοιχίσει αριθμό με την αντίστοιχη ποσότητα αντικειμένων.
  • Αναγνωρίζει και εντοπίζει ομοιότητες και διαφορές (π.χ. σε αντικείμενα, εικόνες).
  • Αναγνωρίζει τα χρώματα και τα σχήματα.
  • Αντιλαμβάνεται την έννοια μισό –ολόκληρο.
  • Αναγνωρίζει μεμονωμένα φωνήματα του αλφάβητου.
  • Μπορεί να αντιγράφει τα περισσότερα γράμματα του αλφάβητου καθώς και να αντιγράφει μικρές λέξεις.
  • Αναγνωρίζει πρώτο φώνημα λέξης και να χωρίζει τις λέξεις σε συλλαβές.
  • Μπορεί να γράφει το όνομα του.
  • Εντοπίζει μεμονωμένα φωνήματα μέσα σε λέξη.
  • Αντιλαμβάνεται τις έννοιες: πρωί-μεσημέρι-βράδυ, πριν-τώρα-μετά, χθες-σήμερα αύριο.
  • Λέει τις ημέρες της εβδομάδας με την σειρά.
  • Γνωρίζει τις εποχές του χρόνου και τις συνδέει με τα αντίστοιχα καιρικά φαινόμενα (πχ. Τον χειμώνα κάνει κρύο).

 

Το Δημοτικό σχολείο πλέον είναι ένα πολύ απαιτητικό και πολλές φορές στρεσογόνο περιβάλλον. Οι περισσότεροι γονείς επιθυμούν το παιδί τους να καταφέρει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και τις προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει.

Η σωστή προσαρμογή και ένταξη ενός παιδιού στο σχολικό πλαίσιο έχει σημαντική επίδραση στην συναισθηματική του ανάπτυξη και στην αντίληψη του εαυτού του.

Σε  κάθε περίπτωση που οι γονείς ή οι εκπαιδευτικοί ανησυχούν για την ετοιμότητα του παιδιού, καλό είναι να απευθύνονται σε ειδικούς, ώστε να μπορέσουν να το προετοιμάσουν.

Το ψυχοπαιδαγωγικό κέντρο «Χαρταετός» στην Πάτρα, δημιουργεί  πρωινό πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά  προσχολικής ηλικίας. Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 6 εβδομάδες.  Ξεκινά στις  17 Ιουνίου και ολοκληρώνεται στις 26 Ιουλίου.

Το πρωινό πρόγραμμα απασχόλησης περιλαμβάνει  ομαδικά τμήματα που ακολουθούν δομημένο  πρόγραμμα δραστηριοτήτων με σκοπό την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου ώστε να διασκεδάσουν και να αναπτυχθούν .Στόχοι του προγράμματος είναι η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων , η συναισθηματική ανάπτυξη , η ενίσχυση των γνωστικών και  κινητικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την ομαλή ένταξη των παιδιών στο σχολικό πλαίσιο.

Μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες παιχνιδιού , ζωγραφικής , παραμυθιού , κουκλοθέατρου και άλλων ,δίνουμε την δυνατότητα στα παιδιά  να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους , να διασκεδάσουν και να εξελιχτούν. Oι θεραπευτές του κέντρου καθώς και εξωτερικοί συνεργάτες, θα γεμίσουν ευχάριστα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών ώστε να επιστρέφουν σπίτι γεμάτα νέες εμπειρίες και ενθουσιασμό!

Εάν σας ενδιαφέρει η συμμετοχή σας στο πρόγραμμα μας , παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 2610 462424 και 6932273779

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Well Being