Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Εμπορικό λιμάνι και θέσεις εργασίας

Εμπορικό λιμάνι και θέσεις εργασίας

Γράφει ο Αθανάσιος Κούστας, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «Πρωτεύουσα ξανά» του Γρηγόρη Αλεξόπουλου

Διαπιστώνω, πως  το θέμα της κατασκευής και λειτουργίας του νέου εμπορικού λιμένα, στον χώρο που έχει προβλεφθεί, σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες, αντιμετωπίζεται από αδιάφορη έως ειρωνική διάθεση από την απερχόμενη Δημοτική αρχή, σε σχέση με τα αποτελέσματα, όσον αφορά το τοπικό εισόδημα και τις θέσεις εργασίας.

Και καθώς, οι ερχόμενες Δημοτικές εκλογές, αποτελούν ένα πολύ σημαντικό διακύβευμα για το μέλλον της πόλης μας και το βιοτικό επίπεδο των πολιτών, είμαι υποχρεωμένος να καταγράψω την άποψή μου, καθώς είναι ένα θέμα που το πιστεύω ακράδαντα και έχω εργασθεί για τον σκοπό αυτό.

Έχω καταγράψει τις απόψεις – για το θέμα αυτό – των αρμοδίων στελεχών από 48 βιομηχανικές  μονάδες της περιοχής της Δυτικής Ελλάδος, σχετικά με την μεταφορά των πρώτων υλών και των προϊόντων τους, που γίνεται αποκλειστικά από το λιμάνι του Πειραιά.

Στα πλαίσια της καταγραφής αυτής, συγκέντρωσα στοιχεία, για:

  • -Το σύνολο των containers (εμπορευματοκιβώτια) που διακινούν για εισαγωγές και εξαγωγές αλλά και το σύνολο αυτών ανά επιχείρηση, με μηνιαία κατανομή.
  • -Τα λιμάνια και οι τελικοί προορισμοί των εξαγωγών, όπως και τα λιμάνια προέλευσης των εισαγωγών.
  • -Τα κόστη της χερσαίας μεταφοράς καθώς και το τελικό κόστος μεταφοράς (χερσαίας και ναύλου), όπως και η μείωση του κόστους αυτού, που θα προκύψει από την λειτουργία του εμπορικού λιμένα στην Πάτρα.

Μέσα από την έρευνα αυτή, προέκυψαν συμπεράσματα όπως (ενδεικτικά ακόλουθα):

-Βιομηχανία της ΒΙΠΕ, που σήμερα εξάγει 500 cntrs τον χρόνο σε χώρα της Βορείου Αφρικής, δήλωσε πως με την λειτουργία του εμπορικού λιμένα, θα αυξήσει τις εξαγωγές της σε άλλες τρείς χώρες της περιοχής αυτής, που σημαίνει πως θα τριπλασιάσει την παραγωγή της, με διπλασιασμό των άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.

-Βιομηχανία της ΒΙΠΕ, που σήμερα εξάγει 650 cntrs τον χρόνο σε χώρα της Δυτικής Αφρικής, δήλωσε πως με την λειτουργία του εμπορικού λιμένα, θα προμηθεύσει άλλα τρία εργοστάσια της περιοχής αυτής, λόγω μείωσης του κόστους και της χερσαίας μεταφοράς αλλά και της εν συνεχεία συνδυασμένης μεταφοράς. Που σημαίνει επέκταση των εγκαταστάσεων και αύξηση των εργαζομένων

-Βιομηχανία  της ΒΙΠΕ, που παράγει υλικά συσκευασίας και εξάγει σε πολλές χώρες, θα διπλασιάσει τις εγκαταστάσεις της με αντίστοιχη αύξηση των θέσεων εργασίας.

Αντίστοιχες ήταν οι απαντήσεις και από το σύνολο των 48 βιομηχανικών μονάδων.

Εκτός αυτών, το εμπορικό λιμάνι  (για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων), θα προσελκύσει και άλλες παραγωγικές μονάδες, κυρίως από την Αττική, όπως θα ανατπύξει και επιχειρήσεις    μεταφορικές, διαμετακόμισης, αποθήκευσης κ.λ.π.

Να σημειώσω, πως έχω αντλήσει και στοιχεία από λιμάνια που έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, τα τελευταία χρόνια, όπως τα λιμάνια Ηρακλείου, Βόλου και Αλεξανδρούπολης και παρουσιάζουν εκπληκτικά αποτελέσματα, όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη που εκφράζεται με την συγκέντρωση κυρίως παραγωγικών μονάδων και την σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας, όπως και την παραγωγή εισοδήματος.

Η Πάτρα που βρίσκεται σ κομβικό σημείο της Μεσογείου,  θα έπρεπε να έχει βάλει πολύ ψηλά το θέμα της διεκδίκησης του έργου αυτού, αλλά η απερχόμενη Δημοτική αρχή, δεν ασχολήθηκε καθόλου, ενώ θα έπρεπε να γνωρίζει τι σημαίνει ένα τέτοιο έργο για την αύξηση του βιοτικού επιπέδου των συμπολιτών μας.

Το έργο αυτό, θα είναι αμέσου προτεραιότητας, από την νέα Δημοτική αρχή, που θα προκύψει, μετά τις επερχόμενες εκλογές με Δήμαρχο το Γρηγόρη Αλεξόπουλο και τα αποτελέσματα θα είναι πολύ σύντομα ορατά.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις