Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Πάτρα: "Η πόλη χάνει το εμπορικό λιμάνι - Θα κλείσουν και άλλες βιομηχανίες" - Σφοδρή επίθεση Δημαρά σε Βαρβιτσιώτη- ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ

Πάτρα: "Η πόλη χάνει το εμπορικό λι...

Ευθείες οι βολές του Δημάρχου Πατρέων

Σφοδρή επίθεση σε βάρος του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη εξαπέλυσε σήμερα το μεσημέρι σε συνέντευξη του ο Δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς.

"Το εμπορικό τμήμα του λιμανιού χάνεται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση όχι μόνο αρνείται να το χρηματοδοτήσει αλλά... καταλογίζει και ένα ποσό 10 εκατομμυρίων ευρώ που έδωσε για την κατασκευή του χωρίς να υπάρχει λόγος", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δημαράς.

Ο κ. Δημαράς πρόσθεσε ότι το εμπορικό λιμάνι θα προσέφερε στην πόλη πολλαπλάσιες θέσεις εργασίας απ' ότι η σημερινή, μειωμένη επιβατική κίνηση ενώ συνέδεσε την εξέλιξη αυτή με το μέλλον εγκατεστημένων στην περιοχή βιομηχανιών που δεν θα έχουν την δυνατότητα μεταφοράς των προίόντων τους.

Από τις βολές του Δημάρχου Πατρέων δεν ξέφυγε και η Διοίκηση του ΟΛΠΑ.

"Αντί να ασχοληθούν με την υπόθεση του εμπορικού λιμανιού, κοιτούν πως θα ακυρώσουν την συμφωνία παραχώρησης στην πόλη του θαλασσίου μετώπου", είπε ο κ. Δημαράς.

Ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος:

«Έχουν περιέλθει σε γνώση μου στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, με ευθύνη της Διοίκησης του ΟΛΠΑ και του Υπουργείου Ναυτιλίας, χάνεται το Εμπορικό Τμήμα του νέου λιμανιού της Πάτρας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, όχι μόνο δεν χρηματοδοτεί το έργο, αλλά καταλογίζει στον ΟΛΠΑ και ένα ποσό της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ για χρήματα που η Ε.Ε. έδωσε  για την κατασκευή του νέου λιμανιού και τα οποία δεν όφειλε να τα δώσει.

Το έργο εντάχθηκε, για χρηματοδότηση, με την προϋπόθεση ότι ένα κομμάτι της χρηματοδότησης θα καλύπτεται από την Ε.Ε. και το υπόλοιπο από τα έσοδα της λειτουργίας του εμπορικού τμήματος.

Οι ευθύνες ανήκουν στον ΟΛΠΑ και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας γιατί καθυστέρησαν  επί ένα χρόνο την μετεγκατάσταση από το παλιό στο νέο λιμάνι και ως εκ τούτου υπήρξε  απώλεια εσόδων εκατομμυρίων ευρώ, εξαιτίας της προχειρότητας με την οποία αντιμετώπισαν το θέμα, καθώς δεν είχαν μεριμνήσει για τους διαγωνισμούς για προμήθεια εξοπλισμού, πινακίδων σήμανσης, κλπ.

Ενώ λοιπόν έπρεπε να ασχολούνται με το Εμπορικό Τμήμα, αυτοί  το εγκατέλειψαν με αποτέλεσμα μια μεγάλη απώλεια όχι μόνο για την πόλη αλλά και για τη χώρα καθώς το λιμάνι της Πάτρας είναι η πύλη προς τη δύση.

Αυτό σημαίνει απώλεια πολλών θέσεων εργασίας, πολλών περισσότερων από αυτές που συντηρεί σήμερα το λιμάνι, με την υπάρχουσα λειτουργία του.

Επίσης σημαίνει στέρηση ανάπτυξης για την πόλη. Αν  δεν έχει το λιμάνι εμπορικό τμήμα, τίθεται ζήτημα και για την αναγκαιότητα της γραμμής του τρένου, καθώς όλες οι μελέτες και οι συζητήσεις που έχουν γίνει περιστρέφονται γύρω από τη διέλευση του τρένου από το λιμάνι και την  σύνδεσή του με το εμπορικό του τμήμα.

Αυτό δεν το σκέφτονται;

Με τι ασχολούνται αντί να ασχολούνται με αυτό το σημαντικό θέμα;

Ο ΟΛΠΑ και το Υπουργείο Ναυτιλίας ασχολούνται με το πώς θα ακυρώσουν τις αποφάσεις του 2010, οπότε και υπεγράφη το πρωτόκολλο συνεργασίας και του 2012 οπότε και υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης.

Ενώ ο ΟΛΠΑ έλεγε ότι δεν χρειάζεται τα 3,5 χιλιόμετρα για λιμενική δραστηριότητα, όταν είχε το λιμάνι διπλάσια κίνηση από σήμερα, τώρα έρχεται και λέει ότι χρειάζεται από τα 3,5 χλμ τα 3.150 μ.

Και στα 350 μέτρα που αποχαρακτηρίζει, βάζει και λειτουργίες χερσαίας λιμενικής ζώνης, όπως π.χ. η διέλευση φορτηγών, φορτίων κλπ.  που στην ουσία καταργούν και τον αποχαρακτηρισμό.

Αυτή η λογική είναι πρόχειρη, αναποτελεσματική και  αλλοπρόσαλλη.

Με  το νέο λιμάνι όπου δεν προβλέπεται να γίνει εμπορικό τμήμα, και με το τμήμα μετά το  Μώλο έως το Μείλιχο να το σχεδιάζουν, ΟΛΠΑ και ΤΑΙΠΕΔ, για Μαρίνα,  η εμπορική δραστηριότητα «κλείνει», τα μεταφορικά  τέλη αυξάνονται  με αποτέλεσμα να πλήττονται οι  βιομηχανίες της Πάτρας και να  χάνονται θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα εξοστρακίζονται και οι Πατρινοί χρήστες της υπάρχουσας Μαρίνας και δεσμεύεται ο χώρος επί 40 χρόνια από έναν ιδιώτη.

Αυτό δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε.

Εμείς δεν είμαστε ενάντια στην κατασκευή Μαρίνας. Είμαστε ενάντια σε μια Μαρίνα που θα σχεδιαστεί από ιδιώτη με μοναδικό σκοπό το κέρδος. Εμείς θέλουμε τη Μαρίνα να λειτουργεί ως μια πλατεία μέσα τη θάλασσα, με υποδομές αστικές για την αναψυχή των πολιτών.»|

«Ο ΟΛΠΑ προσέφυγε στη δικαιοσύνη με ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του Δήμου, υποστηρίζοντας ότι κακώς εισπράττει ο Δήμος τα τέλη από την υπάρχουσα Μαρίνα.

Μάλιστα υποστηρίζει ο ΟΛΠΑ ότι αυτό αντίκειται στη σύμβαση που έχει  υπογραφεί. Μέχρι χθες ο ΟΛΠΑ έλεγε ότι δεν υπάρχει σύμβαση, τώρα την αναγνωρίζει και λέει ότι την παραβιάζει ο Δήμος. Τα τέλη είναι ανταποδοτικά. Εισπράττονται από  αυτούς  που πληρώνουν το ρεύμα το νερό, την συντήρηση, την καθαριότητα κλπ. Τι δεν καταλαβαίνει ο ΟΛΠΑ;

«Η κίνηση του ΟΛΠΑ παραμονές του Καρναβαλιού, να ακυρώσει μονομερώς τη σύμβαση, δεν θα περάσει έτσι.

Αμέσως μόλις μας γνωστοποιηθεί επισήμως η απόφαση, θα στραφούμε πολιτικά, ποινικά και αστικά εναντίον του και εναντίον των μελών του Δ.Σ. του ΟΛΠΑ που έλαβαν αυτή την απόφαση με την οποία ακυρώνουν την δική τους προηγούμενη απόφαση, με την οποία έλεγαν ότι δεν χρειάζονται αυτό το χώρο για λιμενική χρήση.

Θα προχωρήσω σε ενημέρωση όλων των φορέων και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στη λιμενική ζώνη και θα ασκήσω πιέσεις προς όλα τα αρμόδια υπουργεία και προς τον Πρωθυπουργό προκειμένου να δικαιωθούν οι αγώνες της πόλης και να διαφυλαχθούν τα συμφέροντα των πολιτών.»

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις