Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τομ Χανκς, Έμμα Τόμσον και η ταινία των Κοέν μεταξύ αυτών που αγνοήθηκαν σκανδαλωδώς, θα λέγαμε
ΤΟΥ ΤΑΚΗ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΥ
Με όλο τον σεβασμό και λατρεία που έχουμε στην ιστορία, το έργο και την παράδοση της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών που απονέμει τα πολυθρύλητα βραβεία Όσκαρ, φέτος θεωρούμε ότι σε μεγάλο βαθμό τα περίπου 6.000 μέλη τα έκαναν «θάλασσα» και ενώ πράγματι επικρότησαν αρκετές σπουδαίες ταινίες, ερμηνείες και λοιπούς συντελεστές, κατάφεραν να προκαλέσουν αρνητική έκπληξη, δυσαρέσκεια έως και οργή με ορισμένους αδικαιολόγητους σε μεγάλο βαθμό αποκλεισμούς, στους οποίους και προέβησαν.
Από την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014 στις 9 το πρωί ώρα ΗΠΑ, που έγιναν γνωστές οι υποψηφιότητες για την 86η απονομή των Όσκαρ που θα γίνει στις 2 Μαρτίου, το διαδίκτυο και οι ιστοσελίδες εφημερίδων και blog πλημμύρισαν με άρθρα για τους αποκλεισμούς (τα λεγόμενα snubs στα αγγλικά).
Η έγκριτη και έγκυρη εφημερίδα Washington Post σε άρθρο της ανέφερε χωρίς περιστροφές ότι καλλιτέχνες όπως ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ (για την ερμηνεία του στο «Όλα Χάθηκαν» όπου ήταν και ο μοναδικός πρωταγωνιστής), ο Τομ Χανκς του «Captain Philips» και η Έμμα Τόμσον της «Μαγικής Ομπρέλας» άξιζαν προφανώς καλύτερης τύχης και όχι του αποκλεισμού και της δυσμένειας που αντιμετώπισαν από την Ακαδημία των Όσκαρ.
Κοινώς τόσο η συγκεκριμένη Αμερικανική εφημερίδα όσο και άλλα Μέσα ενημέρωσης στο εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα όπως το flix.gr και η εφημερίδα "Τα Νέα" έκαναν ειδική αναφορά στην στάση αυτή της Ακαδημίας απέναντι σε επιφανή μέλη της, την ίδια ώρα που η Μέριλ Στριπ για παράδειγμα για μία αξιοπρεπή αλλά όχι σπουδαία ερμηνεία ως καρκινοπαθής εθισμένη στα χάπια μητέρα τριών μεγάλων κοριτσιών στην Οκλαχόμα που ξανασμίγουν όλοι μαζί για την κηδεία του άνδρα της, στο φιλμ "Αύγουστος" (προβλήθηκε έως και τις 15/1/2014 στην Πάτρα) πήρε την 18η υποψηφιότητα της!
Στους αποκλεισθέντες και η Όπρα Γουίνφρει με τον Φόρεστ Γουιτάκερ του «Lee Daniel’s The Butler» παρότι είχε σημαντικές υποψηφιότητες στα SAG, του Σωματείου των ηθοποιών που θα πραγματοποιήσει τη δική του απονομή αυτό το Σάββατο 18/1/2014 στο Shrine Exposition Center του Λος Άντζελες.
Επίσης πολλοί θεωρούν πέρα για πέρα ανεκδιήγητο τον αποκλεισμό του έξοχου όπως λέγεται «Inside Llewyn Davis» των Αδελφών Κοέν με τον Όσκαρ Άιζακ που προτάθηκε μόλις για 2 Όσκαρ της καλύτερης φωτογραφίας και των ηχητικών εφέ!
Να θυμίσουμε ότι τις περισσότερες υποψηφιότητες κέρδισαν το «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν και ο «Οδηγός Διαπλοκής» του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ με 10 και ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 9 η καλύτερη κατά πολλούς ταινία της χρονιάς, το «12 Χρόνια Σκλάβος» του Εγγλέζου μαύρου σκηνοθέτη Στιβ Μακουίν που στα χθεσινά Critics Choice Movie Awards των Αμερικανών κριτικών τα πήγε εξαιρετικά και τιμήθηκε με 3 βραβεία, ανάμεσα τους και της καλύτερης ταινίας ενώ το βραβείο σκηνοθεσίας πήρε ο Κουαρόν, κάτι που παίζει να συμβεί και στα Όσκαρ.
Ο Μάθιου Μακόναχι συνεχίζει το σερί των επιτυχιών του και παίρνει πλέον κεφάλι στον δρόμο για το πιθανό 1ο Όσκαρ της καριέρας του. Μετά την κατάκτηση της Χρυσής Σφαίρας, της υποψηφιότητας στα Όσκαρ ήρθε χθες βράδυ και το βραβείο στην 19η απονομή των Critics Choice Movie Awards.
Επιστρέφοντας στην περίπτωση του συμπαθούς σταρ Ρόμπερτ Ρέντφορντ πραγματικά μιλάμε για τεράστια παράλειψη από την Ακαδημία των Όσκαρ. Θα έπρεπε να του είχε δώσει την 2η υποψηφιότητα ερμηνείας της μεγάλης καριέρας του. Έτσι ο ξανθός σταρ μένει στη μία και μοναδική που είχε πάρει το 1973 για το «Κεντρί».
Ευτυχώς που αυτές τις μέρες (από τις 16/1/2014) ξεκίνησε το 30ο Φεστιβάλ του Σάντανς στη Γιούτα που είναι η μεγάλη αγάπη και συμβολή του στον κινηματογράφο κι έτσι σίγουρα θα ξέχασε αμέσως την πίκρα για την μη υποψηφιότητα του που πολλοί σινεφίλ και κριτικοί περίμεναν.
Aξίζει τέλος να σημειωθεί ότι όπως ανέφερε το σάιτ indiewire, ο Ρέντφορντ στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου χθες στο φετινό φεστιβάλ του Σάντανς δεν άφησε ασχολίαστο και απαρατήρητο αυτό που συνέβη με τον ίδιο στα φετινά Όσκαρ και με συγκρατημένο τρόπο επέρριψε ένα μερίδιο της ευθύνης στην μέτρια έως κακή πολιτική μάρκετινγκ και διανομής της ταινίας του "Όλα Χάθηκαν - All is Lost" στην Αμερική.
Οι υπεύθυνες εταιρείες ήταν οι Lionsgate and Roadside Attractions!
Η ταινία είναι αλήθεια ότι στις ΗΠΑ με το ζόρι έχει φτάσει τα 6,2 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις και πολλά από τα μέλη της Ακαδημίας ενδεχομένως να είδαν το φιλμ σε dvd όπου η συγκεκριμένη δύσκολη ταινία που δεν είχε σχεδόν καθόλου διαλόγους, δεν πολυλειτουργούσε.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr








