Παρουσιάζεται στις 2 Αυγούστου στο Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο
Ένα κλικ, ένα συναίσθημα, μια εικόνα, μια ιστορία. Ο φωτογράφος Δημήτρης Ταλιάνης έχει πατήσει πολλά κλικς κάνοντας focus στον άνθρωπο, είτε τον απεικονίζει το στιγμιότυπο είτε όχι. Φωτογραφίες του που έχουν συνθέσει φωτογραφικά λευκώματα κι άλλες που παρουσιάζονται για πρώτη φορά, αποτελούν ένα από τα βασικά σκέλη του τρίπτυχου, ποιητικός λόγος, μουσική, εικόνες , το οποίο συνθέτει την εκδήλωση ΗΧΟΡΑΜΑ - «Ιόνιο Πορεία Δυτικά».
Η εκδήλωση αποτελεί παραγωγή του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας και παρουσιάζεται στις 2 Αυγούστου στο Αίθριο του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου Ο φωτογράφος Δημήτρης Ταλιάνης μιλά στο thebest.gr για την τέχνη της φωτογραφίας και την ομορφιά που κρύβεται πίσω από τα πράγματα και θυμάται ακόμα την διαδικασία που έκανε για ν απαθανατίσει το τρένο στις ράγες.
Της Ελευθερίας Μακρυγένη
Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστούν φωτογραφίες του Δημήτρη Ταλιάνη, ποιητικός λόγος διά χειρός Διονύση Καρατζά και μελωδικές συνθέσεις του Γιώργου Αθανασακόπουλου. «Οι φωτογραφίες και ο ποιητικός λόγος έγιναν πρώτα και στη συνέχεια επενδύθηκαν με μουσική. Οι φωτογραφίες είναι από το Ιόνιο. Δεν είναι περιγραφικές με τη στενή έννοια. Δηλαδή 1 η Ζάκυνθος, 2 η Κεφαλλονιά 3 η Κέρκυρα 4 η Πάτρα, αλλά έχουν μια ποιητική και αφαιρετική διάθεση, που περισσότερο απευθύνονται στο συναίσθημα και λιγότερο στην περιγραφική εικόνα. Άλλωστε οι εκδόσεις ΤΟΠΙΟ όλα αυτά τα χρόνια, στα 40 και πλέον λευκώματα αυτό κάνει» λέει στο thebest.gr o κ. Ταλιάνης.
Τα φωτογραφικά στιγμιότυπα αφορούν νησιά του Ιονίου ,αλλά και την Πάτρα, τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πρέβεζας, την κίνηση σε αυτά, τα φέρρυ μποτ αλλά και τα πλοία της γραμμής.
«Όσοι έρθουν το βράδυ της Παρασκευή θα χαρούν περισσότερα από 400 αποχρώσεις της θάλασσας που είναι δύσκολο να δει κανείς με μια βόλτα. Είναι δουλειά ετών».

Στις φωτογραφίες του Δημήτρη Ταλιάνη ο άνθρωπος έχει τη δική του δεσπόζουσα θέση. «Είναι πανταχού παρών, γιατί όλα γίνονται γύρω απ΄αυτόν ή τα δημιουργεί ο ίδιος και φαίνονται τα έργα του είτε άμεσα είτε έμμεσα».
Μέσα από τις φωτογραφίες του προσπαθεί να δει «το θέμα πιο βαθιά, να ανοίξω μια πόρτα να μπω μέσα, να βρω τα κλειδιά αυτής , να αποκρυπτογραφήσω τα πράγματα και αυτό να μπορέσω να πάρω. Άλλες φορές ίσως το πετυχαίνω , άλλες όχι. Στο ΗΧΟΡΑΜΑ που θα παρουσιαστεί την Παρασκευή, άλλες εικόνες είναι αφαιρετικές και σε αυτό και άλλες που είναι της πρώτης ματιάς για να μην κουράζεται κι ο θεατής. Ανάλογα βέβαια και με τον ρυθμό της μουσικής».
Οι τρεις καλλιτέχνες μέσα από τη δουλειά του ο καθένας, προσπάθησαν να εκφραστούν, καλούμενοι να διατηρήσουν τη μοναδικότητά τους μέσα σε ένα κοινό τόπο.
«Εδώ είναι ζυμωμένα αυτά τα τρία στοιχεία. Έχει γίνει μπρος πίσω πολλές φορές για να δέσουν. Η μουσική γράφτηκε, ξαναγράφτηκε, αλλάξανε κομμάτια, μεγάλωσαν, μίκρυναν. Το ίδιο έγινε και στον ποιητικό λόγο, το ίδιο και στις φωτογραφίες. Το αρχικό σχέδιο μέχρι το τελικό που θα παρουσιαστεί την Παρασκευή έχει περάσει πολλά χέρια. Η σύνθεση αυτή κράτησε μερικούς μήνες. Θα δείτε ότι υπάρχουν στιγμές που και τα τρία είδη πάνε μαζί με αρμονία και άλλες που κοντράρονται ή προηγείται το ένα και ακολουθούν τα υπόλοιπα»

Ο Δημήτρης Ταλιάνης έχει δουλέψει με το φακό του για την Πάτρα και μάλιστα ένα από τα πράγματα που ήθελε να αποτυπώσει φωτογραφικά ήταν , εκτός από το λιμάνι, και το τρένο. Πάντα στο πνεύμα της ανάδειξης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών – σημείων της πόλης.
«Το μέτωπο στο λιμάνι όπως φωτογραφήθηκε τότε ( Πάτρα το πρόσωπο της πόλης - 2005), όταν τα πλοία ήταν ακόμα στον παλιό λιμένα είναι από μόνο του είναι ένα θέμα εκπληκτικό, όλη αυτή η κίνηση του λιμανιού, ακόμα και με τους μετανάστες, που η κατάσταση δεν είχε φτάσει στο αποκορύφωμα. Άλλο κλειδί είναι οι σκάλες που συνδέουν την άνω με την κάτω πόλη. Για μένα ήταν πολλή ενδιαφέρουσα δουλειά και δεν σας κρύβω ότι ήταν το πρώτο λεύκωμα που έκανα για πόλη, γιατί μέχρι τότε, δούλευα μέσα σε πόλεις αλλά δεν ήταν μόνο γι αυτες. Ήταν μια πρόκληση. Να πω ότι μου αρέσει πολύ η φωτογραφία του εξωφύλλου του συγκεκριμένου λευκώματος, που δε νομίζω ότι άρεσε ιδιαίτερα στους ανθρώπους που είναι μέσα στην Πάτρα, αλλά για μένα που είμαι από νησί, είδα τρένο πρώτη φορά σε μεγάλη ηλικία, για μένα αυτό ήταν πολύ σημαντικό. Για να βρω αυτό το πλάνο είχα ανέβει στην κορυφή ενός ξενοδοχείου κι από εκεί σε μικρό δωματιάκι που ήταν για τον ανελκυστήρα και πάνω από αυτό στάθηκε με το ένα πόδι για να βρω τη γωνία. Ήθελε και μια ισορροπία αυτό για να βγει. Παρακολούθησα και τα δρομολόγια για να ξέρω τι ώρα θα περάσει το συγκεκριμένο τρένο και για να έχω το συγκεκριμένο φως».
Ο Δημήτρης Ταλιάνης δε σταματά να φωτογραφίζει αποτυπώνοντας τη στιγμή και την κατάσταση και σε αυτή την εποχή δεν θα μπορούσε να μη φωτογραφίζεται η δύσκολη κατάσταση που επικρατεί. «Φωτογραφίζονται πολλά πράγματα. Πρώτα - πρώτα οι εκφράσεις των ανθρώπων, των περαστικών, έχουν λιγοστέψει τα χαμόγελα, είναι περισσότερο σκεπτικοί , με σκυμμένο το κεφάλι, μιλάνε, παραμιλάνε».

WHO IS WHO
O Δημήτρης Tαλιάνης παρουσίασε το 1987 στην Aθήνα το πρώτο του λεύκωμα με τίτλο Προσανατολισμοί στο Aιγαίο σε ποίηση Oδυσσέα Eλύτη και λίγο αργότερα το Σκουριά κι αρμύρα σε ποίηση Γιώργου Σεφέρη. Aκολούθησαν περισσότερα από σαράντα φωτογραφικά λευκώματα με πρόσφατα τα Επαγγέλματα που άντεξαν στο χρόνο και Πάσχα στην Κέρκυρα (Eκδόσεις Tοπίο).
Oι φωτογραφίες του έχουν κατά καιρούς φιλοξενηθεί σε ατομικές εκθέσεις: στα Δημήτρια (Θεσσαλονίκη), Πρέσπια (Αγ. Γερμανός), Υακίνθια (Ανώγεια), Τεχνόπολις (Γκάζι), Mουσείο Kυκλαδικής Tέχνης (Αθήνα), Mουσείο Aπολιθωμένου Δάσους Λέσβου, Mουσείο Φυσικής Iστορίας Kρήτης, Kτήριο Σπίρερ Bόλου, Γαλλικό Iνστιτούτο Kέρκυρας, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Γκαλερί: Aργώ, “3”, και Flocart στην Aθήνα, Iανός, Mύλος στη Θεσσαλονίκη, Aργώ στη Λευκωσία.
Ακόμη έχουν γίνει περισσότερες από τριακόσιες προβολές ηχοραμάτων (συνδυασμός φωτογραφίας με μουσική και λόγο) στην Eλλάδα (Θέατρο Hρώδου του Aττικού, Mέγαρο Mουσικής Aθηνών, Bυζαντινό Mουσείο, Παλιά Bουλή) αλλά και στο εξωτερικό (Unesco στο Παρίσι, Kαθεδρικός Nαός Aγίας Tριάδος στη Nέα Yόρκη, Iνστιτούτο Dei Ciechi στο Mιλάνο, Πανεπιστήμια Γενεύης, Πέρθ και Harvard – έδρα Γ. Σεφέρη – στη Bοστώνη).
INFO
Παρασκευή 2 Αυγούστου στις 9.30 το βράδυ στο αίθριο του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου - ΗΧΟΡΑΜΑ, με τίτλο «Ιόνιο Πορεία Δυτικά.
Συντελεστές :
Γιώργος Αθανασακόπουλος, μουσικός.
Διονύσης Καρατζάς, ποιητής.
Δημήτρης Ταλιάνης, φωτογράφος.
Μουσικό σχήμα Vibrato
Τραγούδι: Δέσποινα Κριμπά
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ 10 €
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr








