Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Εταιρία Λαϊκής Βάσης για το λιμάνι της Πάτρας

Εταιρία Λαϊκής Βάσης για το λιμάνι της Πάτρας
Πετρής Σπήλιος

Μια πρόταση για την αναβάθμιση και αξιοποίηση του λιμανιού της Πάτρας

Πριν κάποια χρόνια κάναμε την βόλτα μας στο μόλο Αγίου Νικόλαου και χαζεύαμε τα καράβια που έμπαιναν και έφευγαν από το λιμάνι. Χαζεύαμε τους τουρίστες, χαιρόμαστε την επαφή με την θάλασσα  και όλοι θέλαμε αυτός ο χώρος του λιμανιού να αναβαθμιστεί, να ανακαινιστεί και να προσφέρει και διέξοδο στους Πατρινούς και ανάπτυξη στην πόλη.

Πέρασαν χρόνια από τότε και αντί για αναβάθμιση που ευχόμαστε όλοι, διαπιστώνουμε ότι μόνο υποβάθμιση έχουμε και απαξίωση του ωραιότερου κομματιού της Πάτρας.

Και μη μου πείτε ότι για αυτό φταίξαμε όλοι όπως λέγεται για την οικονομία της χώρας μας. Εγώ πιστεύω ότι υπαίτιοι είναι όλοι όσοι αποτέλεσαν Διοικητικό Συμβούλιο στον ΟΛΠΑ, όπως και οι φορείς της πόλης- Δήμος, Επιμελητήρια και Σύλλογοι. Αυτοί είναι που για λόγους σκοπιμότητας δεν κατάφεραν ποτέ να συνεννοηθούν και να δουν το καλό της πόλης.

Άν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την ανικανότητα των διοικούντων, τότε το αποτέλεσμα που βλέπουμε σήμερα έχει την εξήγηση του.

Αλήθεια, τι θα μπορούσε να μας καταθέσει η τελευταία διοίκηση του ΟΛΠΑ για το τι έκανε τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι; Σίγουρα θα μας δείξει χαρτιά και θα μας φλομώσει σε νούμερα και κωδικούς ότι κατάφερε και μείωσε τα έξοδα. Θυμάμαι όταν κάποτε ο διευθύνων σύμβουλος καμάρωνε ότι μείωσε κατά 50% τα έξοδα, κάποιος δίπλα μου είπε: «Αφού δεν φτιάξαμε τίποτα, φυσικά μειώσαμε τα έξοδα».

Έξοδα αναβάθμισης βέβαια έγιναν – όπως π.χ. η ασφαλτόστρωση που σε μερικούς μήνες ήταν τέτοιο το χάλι της που υποχρεώθηκαν να βάλουν γκρέιντερ για να ξύσουν  όλες τις ανωμαλίες της ασφαλτόστρωσης. Αλλάξαμε και τα σύρματα όπως αλλάξαμε και τις εισόδους για τα αυτοκίνητα. Α ναι, μην ξεχάσω ότι μετά τον σεισμό εγκαταλείψαμε το κτίριο υπηρεσιών του λιμανιού και εγκατασταθήκαμε σε τροχόσπιτα και μπαράκες. Ίδου η αναβάθμιση!

Ταξιδεύοντας στην Ιταλία και σε άλλες χώρες και βλέποντας την αναβάθμιση των λιμανιών από χρόνο σε χρόνο, με πιάνει θλίψη και απογοήτευση για το κατάντημα το δικό μας.

Ένα μεγάλο γιατί γεννιέται μέσα μου – Άραγε τι φταίει; Η ανικανότητα και τα κόμπλεξ των διοικούντων; Η πολιτική σκοπιμότητα, που αλλάζει τις διοικήσεις για να βολέψει αποτυχόντες πολιτευτές και ανίκανους επαγγελματίες; Η μήπως φταίει η αλαζονεία της εξουσίας και η βλακεία και ανικανότητα όλων αυτών που δεν πέτυχαν  τίποτε με την αξία τους, αλλά κατάφεραν γλύφοντας  να τους δοθεί μια καρέκλα και νόμισαν ότι αυτή η καρέκλα είναι δική τους για πάντα.

Μπορεί να φταίνε κάποια από αυτά, ή μπορεί να φταίνε και όλα αυτά.

Σκέπτομαι ότι με την τελευταία αναγγελία περί ιδιωτικοποιήσεων, είναι μια μεγάλη ευκαιρία το λιμάνι της Πάτρας, με πρωτοβουλία του δήμου, να γίνει περιουσιακό στοιχείο της πόλης.

Καταθέτω μια σκέψη: Μήπως θα μπορούσε να γίνει μια εταιρία λαϊκής βάσης, και όλοι εμείς που ζούμε σε αυτή την πόλη να αγοράσουμε το λιμάνι και της δραστηριότητες του;

Μήπως με την μέθοδο αυτή της εταιρίας λαϊκής βάσης θα μπορούσαν να γίνουν και άλλα έργα (πάρκινγκ του δήμου κλπ.);

Εγώ πιστεύω ότι μπορεί, αρκεί αυτές οι εταιρίες να λειτουργούν με ιδιωτικό οικονομικά κριτήρια μέσα σε αυστηρά πλαίσια σεβασμού του περιβάλλοντος και της εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας, και όχι ως δημόσιοι ή δημοτικοί φορείς .

Θα ήθελα να είναι δυνατόν μια απάντηση στην πρόταση μου ή ακόμα και άλλες προτάσεις που στόχο θα έχουν την αναβάθμιση και την ανάπτυξη.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις