Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Χριστόφορος Γερμενής στο thebest.gr: «Έχουν κάνει πελάτες τους τραγουδιστές. Για να σε παίξει ένα μεγάλο ραδιόφωνο πρέπει να το πληρώσεις»

Χριστόφορος Γερμενής στο thebest.gr: «Έχ...

Ακούστε το νέο τραγούδι του Νότη Σφακιανάκη σε μουσική του Πατρινού συνθέτη

«Μη με ρωτάτε». Το νέο τραγούδι που ερμηνεύει ο Νότης Σφακιανάκης είναι Πατρινή υπόθεση. Τη μουσική συνέθεσε ο Χριστόφορος Γερμενής και τους στίχους έγραψε ο Βασίλης Γιαννόπουλος. Έχει κυκλοφορήσει ήδη στο διαδίκτυο και στη συνέχεια σε cd μέσω εφημερίδας. Πρόκειται για ένα single , προπομπό από το επερχόμενο album του με τίτλο «16 αυτοτελείς ιστορίες»!

Ο Χριστόφορος Γερμενής, είναι από την Πάτρα και παραμένει πεισματικά σχεδόν κάτοικος αυτής της πόλης, έχοντας στο πλευρό του την  όμορφη σύζυγό του Νότα Γιάχου.

Η έμπνευσή του έχει δημιουργήσει πολλά τραγούδια ,που έγιναν  επιτυχίες, με τις φωνές  γνωστών ερμηνευτών, χωρίς να δεσμεύεται σε ένα συγκεκριμέν μουσικό «στρατόπεδο».

Νότης Σφακιανάκης,. Γλυκερία, Πασχάλης Τερζής, Δημήτρης Μπάσης, Γιάννης Κότσιρας, Λένα Αλκαίου , Κώστας Μακεδόνας, Νατάσα Θεοδωρίδου, Πέγκυ Ζήνα, Νίκος Κουρκούλης, Κέλλυ Κελεκίδου και Γιώργος Λιανός, είναι μερικοί από αυτούς.

Ο Χριστόφορος συνεχίζει τη δημιουργική πορεία του σε μια δύσκολη εποχή για..συνθέτες και όχι μόνο. Μιλά  στο thebest.gr, έξω απ’ τα δόντια για την κατρακύλα της ελληνικής μουσικής, για τη δυσκολία του επαγγέλματός, αλλά και για τα τραγούδια που θα ήθελε να έχει συνθέσει ο ίδιος, δίνοντας νότα…αισιοδοξίας».

Της Ελευθερίας Μακρυγένη

Το νέο τραγούδι του Νότη Σφακιανάκη

«Είναι ένα τραγούδι που πήρε τον δρόμο του. Το έφτιαξα το καλοκαίρι. Έχω μια προτεραιότητα στους τραγουδιστές που τα προτείνω και από εκεί και μετά όποιος το πάρει πρώτος. Ο Νότης Σφακιανάκης είναι ο πρώτος. Αν δεν το πάρει αυτός θα το πει κάποιος άλλος. Είναι ένα τραγούδι που μπορούν να το πουν πολλοί ερμηνευτές. Κι έτσι γράφω δηλαδή. Προσπαθώ τα τραγούδια να μπορούν να τραγουδηθούν από πολλούς και φυσικά από τον κόσμο. Αυτός είναι ο σκοπός του τραγουδιού. Να μπει στα χείλη. Δεν φτιάχνω κάτι δηλαδή για να ταιριάζει απαραίτητα πχ στον Σφακιανάκη, στον Πλούταρχο, στον Κότσιρα».

«Χρειάζεται να υπάρχει χημεία μεταξύ συνθέτη και στιχουργού»

Το τραγούδι «γεννήθηκε» αρχικά από τις νότες του Χριστόφορου και «μεγάλωσε» με τους στίχους του επίσης Πατρινού Βασίλη Γιαννόπουλου, με τον οποίο ο Χριστόφορος Γερμενής έχει συνεργαστεί πολλές φορές. «Συνήθως πρώτα γράφω τη μουσική και μετά ο Βασίλης βάζει στίχους. Χρειάζεται να υπάρχει χημεία μεταξύ συνθέτη και στιχουργού και πρέπει να υπάρχει και παρέα. Να κάνεις παρέα τον άλλον για να βρεθούν κάποιες ιδέες. Όλα ξεκινούν από μια κεντρική ιδέα που μπορεί να τους ρίξει ένας από τους δύο. Π.χ. κάνεις ένα τραγούδι και λέμε , βάζουμε ένα γυναικείο όνομα για να κάνουμε και «σήμα»;  ;όπως έγινε το «Μαρία» του Πλούταρχου για παράδειγμα». Αυτό ισχύει για μένα και τον Βασίλη. Είμαστε Πατρινοί και οι δύο  και κάνουμε παρέα».

 

«Οι επαγγελματίες συνθέτες, είμαστε 10 με 15. Όχι παραπάνω»

Ο Χριστόφορος Γερμενής είναι από τους λίγους επαγγελματίες συνθέτες που ακόμα καταφέρνουν να επιβιώνουν μέσα από τη δουλειά τους αν και αυτό περνά από μεγάλες δυσκολίες. Η κρίση , οικονομική και όχι μόνο, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο τον χώρο της μουσικής. Η οποία περνούσε τη δική της κρίση , σε άλλο επίπεδο και κυρίως ως προς το τι προβαλλόταν κατά κόρον από τα μέσα και σε ποιους καλλιτέχνες ήταν περισσότερο ανοικτά τα κανάλια της επικοινωνίας με το κοινό.

«Τα πράγματα είναι ζόρικα γενικότερα όχι μόνο στη δουλειά μας , αλλά όπως και πολλοί επαγγελματίες ψάχνουν πια τη δουλειά τους, δεν ξέρουν δηλαδή ποια είναι η δουλειά τους, έτσι κι εμείς. Οι πηγές από τις οποίες πληρώνομαι είναι, αυτά που ζητά η ΑΕΠΙ κι έχουν να κάνουν και με παλαιότερα τραγούδια που παίζονται ακόμα, αλλά από κει και πέρα οι πωλήσεις των δίσκων δεν υπάρχουν πια, οι ενορχηστρώσεις που κάναμε, επίσης δεν υπάρχουν, γιατί τα τραγούδια που ηχογραφούνται είναι πολύ λιγότερα. Οι τραγουδιστές δεν κάνουν πια δίσκους. Κάνουν ένα single για να το δίνουν στο ραδιόφωνο. Πολλές φορές δεν βγαίνει ούτε σε cd και αυτά που εισπράττουμε από τις εφημερίδες είναι ελάχιστα. ‘Έχουμε χάσει πολλές πηγές εσόδων. Οι άνθρωποι που ζούμε από αυτό το πράγμα, οι επαγγελματίες συνθέτες, είμαστε 10- με 15. Όχι παραπάνω. Και μέσα σε αυτούς είναι και παλιότεροι, όπως πχ. Ο Μίμης Πλέσσας».

«Ψάχνουν “σηματάκια” απλώς και όχι τραγούδια που θα μείνουν στο χρόνο»

Ο Πατρινός συνθέτης  θαυμάζει αρκετούς ερμηνευτές και δεν είναι λίγοι. Ωστόσο δεν είναι όλοι γνωστοί και δεν κινούνται  απαραίτητα στο λαϊκό ρεπερτόριο «Υπάρχουν πολλοί σπουδαίοι τραγουδιστές. Ο Νότης Σφακιανάκης, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Γιάννης Πλούταρχος, ο Κώστας Μακεδόνας, η Γλυκερία, η Νατάσσα Θεοδωρίδου, η Πέγκυ Ζήνα και όχι μόνο από το λαϊκό. Ξέρω πολλούς που δεν είναι γνωστοί. Παραδείγματος χάριν η Λίζα Ανδρέου, μια εκπληκτική λαϊκή φωνή, που τραγουδάει πάρα πολλά χρόνια στην Πάτρα, η Ευδοκία Παπαδοπούλου, αλλά και πιο ποπ τραγουδίστριες. Πιστεύω ότι και η Τάμτα είναι σπουδαία, αν πει κανονικά τραγούδια και όχι αυτά που τις δίνουν κάποιοι για να πει, προκειμένου να παίξει στο Μad ή δεν ξέρω κι εγώ πού αλλού. Υπάρχουν ταλέντα. Μουσικά είμαστε πίσω.

Όχι ότι δεν υπάρχουν συνθέτες ή στιχουργοί, απλά αυτό που φταίει είναι ότι αυτοί που έκαναν και κάνουν κουμάντο στη μουσική, για το ποιο τραγούδι θα παίξει στο ραδιόφωνο είναι κάποια μεγάλα ραδιόφωνα και ορισμένοι ραδιοφωνικοί παραγωγοί. Έχουν κάνει πελάτες τους τραγουδιστές. Δηλαδή για να σε παίξει ένα μεγάλο ραδιόφωνο πρέπει να το πληρώσεις. Άρα λοιπόν δεν θέλουμε ένα τραγούδι που θα μείνει και θα παίζει καιρό, θέλουμε ένα τραγούδι φαστ – φουντ, το οποίο θα τελειώσει και θα μπει άλλος πελάτης να πληρώσει. Αποτέλεσμα είναι να ψάχνουν “σηματάκια” απλώς και όχι τραγούδια που θα μείνουν στο χρόνο. Νομίζω ότι η αποκλειστική ευθύνη για το ότι αυτή  η στιγμή η μουσική έχει κατρακυλήσει, ανήκει σε κάποιους  ραδιοφωνικούς παραγωγούς. Αυτοί έκαναν κουμάντο.»

Και προσθέτει: «Παρά τις δυσκολίες όμως όταν δοκίμασα να κάνω κάποια πράγματα  από την ψυχή μου, “βγήκαν”. Τα τραγούδια τελικά βρήκαν τον δρόμο τους κι ας είχα αμφιβολίες και   θεωρούσα ότι ενδεχομένως δεν θα περάσουν στο κοινό. Τελικά κατάλαβα ότι χρειάζεται να κάνουμε αυτό  που λέει η ψυχούλα μας.

 

«Κι εγώ για να πάρω χρήματα έκανα «δεύτερα πράγματα»

Ο Πατρινός συνθέτης βλέπει κρίση αξιών πίσω από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, όχι μόνο στην μουσική,  αλλά και στην πολιτική και δεν διστάζει να κάνει την αυτοκριτική του. «Και οι πολιτικοί μας δεν είναι οι καλύτεροι για τον απλούστατο λόγο ότι θα χαλάσουν το γλυκό. Έτσι ήταν το πράγμα και από την άλλοι είχαμε βολευτεί κι εμείς. Κι εγώ έγραφα για το fame story χωρίς να σημαίνει ότι κάποια παιδιά από εκεί δεν έχουν ταλέντο ή δεν είναι ιδιαίτεροι. Αλλά φταίμε που ασχοληθήκαμε και με δεύτερα πράγματα με τα οποία δεν έπρεπε να ασχοληθούμε. Μπήκαμε κι εμείς σε αυτό το τρυπάκι. Γιατί  κι εγώ για να πάρω χρήματα έκανα «δεύτερα πράγματα σε δεύτερους τραγουδιστές, λεγόμενους διευκρινίζω δεύτερους, γιατί κανείς δεν είναι δεύτερος.».

«Τα καλά πρόλαβαν και τα έγραψαν άλλοι»

Όπως και άλλοι συνθέτες ο Χριστόφορος θα ήθελε να είναι εκείνος ο δημιουργός τραγουδιών που εμπνεύστηκαν άλλοι συνάδελφοί του και δεν είναι …λίγα.

«Φυσικά  ζηλεύω τραγούδια και καμία φορά λέω ατυχήσαμε, τα καλά πρόλαβαν και τα έγραψαν άλλοι .Ζηλεύω τις μελωδίες του Μίμη Πλέσσα, του Μάνου Χατζηδάκι, του Σταύρου Ξαρχάκου, τα εκπληκτικά τραγούδια του Αντώνη Βαρδή, καθώς και τραγούδια που έχουν πει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Γιώργος Νταλάρας, η Χάρις Αλεξίου κι επιλεκτικά πολλά ακόμα κομμάτια, που δεν μπορούμε να τα αναφέρουμε όλα.»

«Για ποιο λόγο να φύγω από την Πάτρα;»

Ο Χριστόφορος δεν αλλάζει την πόλη του και επιμένει να συνεχίζει τη ζωή του στην Πάτρα και να δημιουργεί από αυτή και όχι από την Αθήνα, παρά το γεγονός ότι εκείνη αποτελεί το κέντρο των εξελίξεων. «Για ποιο λόγο , σε πέντε λεπτά είμαι στο βουνό, σε πέντε λεπτά είμαι  στη θάλασσα. Η αλήθεια είναι ότι σε κάποιες ηχογραφήσεις πρέπει να είμαι εκεί και ανεβαίνω στην Αθήνα. Δεν είναι τίποτα και τη βενζίνη την περνάω στα έξοδα (γέλια)».

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight