Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας τιμά τον Θ. Αγγελόπουλο

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Β...
Μαρτάτος Tάκης

Ο αξέχαστος Έλληνας δημιουργός είχε βραβευτεί τουλάχιστον δύο φορές στο διάσημο Φεστιβάλ της Βενετίας στην Ιταλία

Η απουσία του διεθνούς πολυβραβευμένου σκηνοθέτη και στοχαστή μας Θόδωρη Αγγελόπουλου είναι σίγουρα μεγάλη αφότου αιφνίδια έφυγε από την ζωή τον περασμένο Ιανουάριο. Ωστόσο τα διεθνή κινηματογραφικά Φεστιβάλ όπου κατά καιρούς συμμετείχε όπως αυτό της Βενετίας (όπου το 1980 είχε βραβευτεί με τον «Μεγαλέξανδρο» καθώς και το 1990 με το «Τοπίο στην ομίχλη» που είχε τιμηθεί με τον Αργυρό Λέοντα καλύτερης σκηνοθεσίας) τον θυμούνται και δεν ξεχνοιούν το σπουδαίο έργο του.

Στο φετινό 69ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της πανέμορφης Βενετίας, της πόλης των δόγηδων, όπως έγραψε το σάιτ flix.gr, πριν από κάθε προβολή ταινίας παίζεται ένα μικρό φιλμ μόλις 30 δευτερολέπτων που αποτελείται από 300 χειροποίητες ζωγραφιές αφιερωμένες στους μεγάλους δημιουργούς του σινεμά. Ανάμεσα τους είναι και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος με την ταινία «Μία Αιωνιότητα και Μια Μέρα» που το 1998 στις Κάνες κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα.

Το φιλμάκι ανήκει στον Σιμόν Μάσι (βραβευμένο το 2012 με το βραβείο David di Donatello Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας) και οι ζωγραφιές που το αποτελούν ξετυλίγονται η μία μέσα από την άλλη - όπως είναι το σήμα κατατεθέν του προσωπικού στιλ του σκηνοθέτη - αποκαλύπτοντας σκηνές από κλασικές ταινίες της ιστορίας του σινεμά. Όπως γράφει το Flix.gr, ξεκινώντας με τη βάρκα και το ρινόκερο από το «Και το Πλοίο Φεύγει» του Φεντερίκο Φελίνι, το μικρού μήκους φιλμ συνεχίζει με μια από τις πιο κλασικές σκηνές από την ταινία που χάρισε στον Θόδωρο Αγγελόπουλο τον Χρυσό Φοίνικα, το «Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα» με την Ιζαμπέλ Ρενό γυρισμένη με την πλάτη και κρατώντας τα παπούτσια της να τρέχει στην παραλία, στιγμιότυπο που ήταν και στην αφίσα της πανέμορφης λυρικής και πολύ ανθρώπινης ταινία του αξέχαστου «Τεό» όπου πρωταγωνιστούσε ο Μπρούνο Γκανζ.

Ακόμα ανάμεσα στις ζωγραφιές του μίνι φιλμ  ξεχωρίζουν το «Στάλκερ» του Αντρέι Ταρκόφσκι, τα «Φτερά του Ερωτα» του Βιμ Βέντερς, το «Δέντρο με τα Τσόκαρα» του Ερμάνο Ολμι, ταινίες αγαπημένες του Σιμόν Μάσι, ο οποίος στο τέλος της ταινίας «σκίζει» τον ουρανό στην οθόνη και τη φοράει σαν παλτό. Ο Μάσι δεν επιλέχτηκε τυχαία για να φτιάξει αυτό το αφιερωματικό φιλμάκι, αφού θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους του stop motion animation, έχει κερδίσει βραβεία διεθνώς και ξεχωρίζει επειδή δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά σχέδια που δημιουργεί με την παραδοσιακή τεχνική, δηλαδή ζωγραφισμένα στο χέρι, με μολύβια, χρωματιστές κιμωλίες, κραγιόνια και γραφίτες.

*Στο μεταξύ το πρόγραμμα του φετινού 69ου Φεστιβάλ της Βενετίας που άνοιξε την αυλαία του στις 29 Αυγούστου 2012 και θα συνεχιστεί έως και τις 8 Σεπτεμβρίου, συνεχίζεται με μία ήδη πολυσυζητημένη και αμφιλεγόμενη ταινία του Αμερικανού σκηνοθέτη Πολ Τόμας Άντερσον με τίτλο «The Master» που μετέχει μάλιστα στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα και διεκδικεί τον Χρυσό Λέοντα.

Όπως σημειώνεται στο σάιτ της εταιρείας διανομής του φιλμ Odeon που θα κυκλοφορήσει την ταινία στις ελληνικές αίθουσες μέσα στο φθινόπωρο του 2012, ο Άντερσον επιστρέφει με μια ταινία που αναμένεται να ταράξει τα νερά του Χόλιγουντ, αφού αποτελεί μια ανεπίσημη σκιαγράφηση του θρησκευτικού-πνευματικού κινήματος ή φιλοσοφίας αν θέλετε, της Σαϊεντολογίας, μιας θρησκείας που κάνει θραύση στους κύκλους της κινηματογραφικής βιομηχανίας, γενικά του θεάματος  και όχι μόνο.

Ο πέντε φορές υποψήφιος για Όσκαρ δημιουργός (“Τhere will be blood-Θα χυθεί αίμα”, “Magnolia”, “Boogie Nights”) τοποθετεί την ιστορία του στην Αμερική του ’50, όπου η υπερδύναμη του πλανήτη βρίσκεται σε μεταπολεμική φάση που αναζητά εναγωνίως νέες αξίες. Ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, βραβευμένος με Όσκαρ για το “Truman Capote”, είναι ο “The Master”, o χαρισματικός ηγέτης μιας οργάνωσης που αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς, και ο χαρακτήρας του θυμίζει υπερβολικά τον αληθινό ιδρυτή Λ. Ρον Χάμπαρντ.

Δίπλα του στέκεται ο Γιοακίν Φοίνιξ (υποψήφιος για Όσκαρ Ερμηνείας στα “Walk the Line”, “Gladiator”) στο ρόλο ενός αλκοολικού, αποτυχημένου πρώην αξιωματικού, που θα ενστερνιστεί τις θεωρίες του και θα γίνει το δεξί του χέρι – μέχρι ότου αρχίσει να αμφιβάλλει για τα πιστεύω του και τον μέντορά του.

Η ταλαντούχα Έιμι Άνταμς (“The Fighter”) κρατάει το βασικό γυναικείο ρόλο, ως η σύζυγος του “the Master”.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture