Σήμερα κινδύνου για τις υποδομές της περιοχής από το Τεχνικό Επιμελητήριο
«Είναι η ώρα οι φορείς της Περιοχής υπό το συντονισμό της Αιρετής Περιφέρειας να συγκροτήσουν ένα Μέτωπο Διεκδίκησης με απευθείας παρέμβαση στα αρμόδια Υπουργεία.» Αυτό τονίζει με ανακοίνωσή της η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητήριου Δυτικής Ελλάδας με θέμα “Έργα Υποδομής και Μεταφορών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος”.
Αναλυτικά το ΤΕΕ αναφέρει:
«Οι πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις από πλευράς Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με την εξέλιξη του έργου “Ολυμπία Οδός”, η εικόνα τέλματος που παρουσιάζει το έργο της “Ιόνιας Οδού” αλλά και τα ήδη ανακοινωθέντα χρονοδιαγράμματα για το Σιδηρόδρομο Δυτικής Πελοποννήσου, όπως ήταν αναμενόμενο, προκαλούν σοβαρά ερωτήματα αλλά και την έντονη ανησυχία της κοινωνίας και όλων των φορέων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
Είναι δεδομένο, πλέον, ότι ο λεγόμενος Δυτικός Άξονας της Ελλάδος που βρίσκεται σε χρόνια κρίση υπανάπτυξης και τελμάτωσης, με τα ανύπαρκτα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των βασικών Έργων Υποδομής και Μεταφορών θα θέσουν τις Περιφέρειες και κυρίως αυτή της Δυτικής Ελλάδος, σε κοινωνική και οικονομική απομόνωση για αρκετά χρόνια ακόμη.
Τα δεδομένα και τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτά είναι σαφή και η απάντηση σε αυτά δε χωρά καμία αναβολή:
Πιστεύει κανείς ότι είναι δυνατόν να καταστεί εφικτή η Περιφερειακή Συνοχή όταν ο Οδικός Άξονας “Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα” τίθεται υπό αμφισβήτηση ως προς την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου και σε κάθε περίπτωση η οποιαδήποτε επεξεργασία σεναρίων διαπραγμάτευσης να αφήνει υπό αίρεση το Τμήμα “Πάτρα-Πύργος”;
Πιστεύει κανείς ότι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο “Πάτρα-Πύργος” μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί δρόμο ανάπτυξης αλλά και ασφάλειας των μεταφορών, εάν δεν κατασκευασθεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος; Ποιος μπορεί, αλήθεια, να συνεχίσει να αναλαμβάνει την ευθύνη για τα δεκάδες θανατηφόρα ατυχήματα τα οποία συμβαίνουν στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο κάθε χρόνο;
Πιστεύει κανείς ότι η χρήση ενός χρηματοοικονομικού μοντέλου, το οποίο ουδέποτε η κοινοπραξία της “Ολυμπίας Οδού” έδωσε στη δημοσιότητα, μπορεί να αποτελεί ασφαλές πλαίσιο για οποιαδήποτε διαπραγμάτευση η οποία δε θα οδηγήσει μια νέα συμφωνία αποικιοκρατικού τύπου με επαχθέστερους όρους για το δημόσιο συμφέρον και τους πολίτες;
Πιστεύει κανείς ότι το σχεδόν μηδενικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μπορεί να υποστηρίξει από μόνο του οποιαδήποτε πολιτική διεξόδου από το υφιστάμενο τέλμα στα έργα Υποδομής;
Πιστεύει κανείς έστω και στο ελάχιστο, ότι ο χαρακτηρισμός της Πάτρας ως “Κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών” και “Δυτική Πύλη της Ελλάδος προς την Ευρώπη” μπορεί να έχει οποιοδήποτε αντίκρισμα όταν για τα επόμενα πέντε χρόνια, τουλάχιστον, δε θα είναι εφικτή η σύνδεση του Λιμανιού με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο, καθόσον η υλοποίηση των αυτοκινητοδρόμων της “Ολυμπίας” και “Ιόνιας” Οδού παρουσιάζει τη σημερινή εικόνα;
Πιστεύει κανείς ότι η έλλειψη ενός συγκροτημένου και στοχευμένου σχεδίου εμπορικής εκμετάλλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί να αποφέρει διεξόδους ανάπτυξης;
Πιστεύει κανείς ότι η έλλειψη σοβαρής συντήρησης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου δε θα έχει σύντομα αρνητικά αποτελέσματα για το υφιστάμενο δίκτυο και τους χιλιάδες πολίτες που το χρησιμοποιούν;
Πιστεύει κανείς ότι η μη άμεση έλευση του Αγωγού Φυσικού Αερίου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, ενός έργου το οποίο είναι ενταγμένο στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, ότι δε δημιουργεί μόνο προοπτικές υπανάπτυξης αλλά και συνθήκες αποεπένδυσης στην ευρύτερη περιοχή;
Τέλος,
Πιστεύει κανείς ότι η τελευταία σε ανάπτυξη και κατά κεφαλήν ΑΕΠ Περιφέρεια μπορεί να αντέχει για πολύ ακόμη το συγκεκριμένο υποζύγιο;
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Τμήμα Δυτικής Ελλάδος, έγκαιρα, έχει αναδείξει όλα αυτά τα ζητήματα με προτάσεις και παρεμβάσεις όπου έχει εκπροσωπηθεί.
Όμως, σήμερα τα παραπάνω ερωτήματα ή θα απαντηθούν ή θα αποδεχθούμε όλοι ότι θα αφεθούμε στην τύχη μας.
Είναι η ώρα οι φορείς της Περιοχής υπό το συντονισμό της Αιρετής Περιφέρειας να συγκροτήσουν ένα Μέτωπο Διεκδίκησης με απευθείας παρέμβαση στα αρμόδια Υπουργεία.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Τμήμα Δυτικής Ελλάδος ως επίσημος Τεχνικός Σύμβουλος της Πολιτείας θα είναι αρωγός σε οποιαδήποτε τέτοια προσπάθεια.»
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










