Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

ΤΟ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ ΦΙΛΜ "ΕΝΑΣ ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ" ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΤΟ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ ΦΙΛΜ "ΕΝΑ...

Στις 25/1/2018 σε σκηνοθεσία του ιρανού Μοχάμαντ Ρασούλοφ

To φιλμ «Ένας Ακέραιος Άνθρωπος – A Man of Integrity» από τον Ιρανό σκηνοθέτη Μοχάμαντ Ρασούλοφ που έχει θεωρηθεί μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς που λάτρεψαν κοινό και κριτικοί στο Διεθνές Φεστιβάλ των Καννών του 2017, βγαίνει από την Πέμπτη ​25 Ιανουαρίου 2018, στις Ελληνικές αίθουσες σε διανομή της Ama Films. Πρόκειται για μία ταινία, ένα ασυμβίβαστο δράμα για τη διαφθορά που τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών.

Η ταινία είχε κάνει την πανελλήνια πρεμιέρα της στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» τον περασμένο Οκτώβριο.

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Μοχάμαντ Ρασούλοφ

Φωτογραφία: Ashkan Ashkani

Μοντάζ: Mohammadreza Muini, Meysam Muini.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ρεζά Αχλαγκιράντ, Σουνταμπέ Μπεϊζαέ, Νασίμ Ανταμπέ.

Παραγωγή: Μοχάμαντ Ρασούλοφ

Χώρα Παραγωγής: Ιράν

Έτος Παραγωγής: 2017

Διάρκεια: 117 λεπτά.

ΣΥΝΟΨΗ

Ο 35χρονος Ρεζά, έχοντας απομακρυνθεί από την πόλη, ζει μια ήρεμη ζωή με τη γυναίκα και τον μοναχογιό του, σε ένα απόμακρο χωριό στο Βόρειο Ιράν. Περνάει τις ημέρες του εκτρέφοντας χρυσόψαρα. Λίγο πιο δίπλα του, μια ιδιωτική εταιρεία που έχει στενές επαφές με την κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές θα πάρει τον έλεγχο σε ο,τιδήποτε κινείται στην περιοχή.

Οι πάμπλουτοι μέτοχοί της έχουν πιέσει τους χωρικούς και τους μικροϊδιοκτήτες να ερειπώσουν τη γη τους, τις αγροικίες και τα σπίτια τους, για το συμφέρον της εταιρείας. Όμως ο Ρεζά αντιδρά. Σύντομα, ωστόσο, θα συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί πλέον να τα βάλει με αυτόν το ισχυρό, αλλά καλά κρυμμένο, σύστημα διαφθοράς που έχει δημιουργηθεί.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Έχω μέχρι στιγμής δημιουργήσει έξι ταινίες, καμία από τις οποίες δεν έχει προβληθεί ποτέ στο Ιράν – παρόλο που οι ιστορίες τους διαδραματίζονται εκεί. Τα «σαγόνια» της λογοκρισίας έχουν κλείσει όλους τους χώρους. Ανεξάρτητοι κινηματογραφιστές, που δεν εξαρτώνται από κρατικούς πόρους για τις παραγωγές τους, αναζητούν συνεχώς τρόπους για να παρακάμψουν τη λογοκρισία. Για να αποφύγουμε τα μάτια των λογοκριτών και να παρακάμψουμε τους κανόνες τους, είτε υποβάλλουμε σενάρια των οποίων οι αφηγήσεις περιορίζονται στο εσωτερικό ενός διαμερίσματος ή επιλέγουμε να κάνουμε γυρίσματα όσο το δυνατόν πιο μακριά από το πεδίο δράσεώς τους.

Ωστόσο, όλη αυτή η εφευρετικότητα συχνά καταλήγει να εγκαταλείψουμε ορισμένα από τα κοινά εργαλεία της κινηματογραφίας: χρησιμοποιώντας μικρές και μη επαγγελματικές κάμερες, έχοντας μόνο έναν κάμεραμαν και όχι προηγμένες τεχνικές φωτισμού, γράφοντας απλές αφηγήσεις... – τρόπους που οι ανεξάρτητοι κινηματογραφιστές καταφεύγουν για να κρατήσουν την παραγωγή τους μακριά από την παρενόχληση των λογοκριτών.

Στις ταινίες που έχω γυρίσει, έχω χρησιμοποιήσει αυτές τις πρακτικές ενώ προσπαθώ πάντα να κρατώ στην αφήγηση τη δομή της τελικής κόπιας που στερείται οποιασδήποτε ορατής παρουσίας των περιορισμών της λογοκρισίας.

Η ιστορία του «Ακέραιου ανθρώπου» ήταν τέτοια που καθιστούσε πρακτικά αδύνατη την παραγωγή με τέτοιες πρακτικές. Η ιστορία ήταν τόσο σημαντική στα μάτια μου, ώστε μου ήταν αδιανόητο να υπάρχουν οι περιορισμοί της λογοκρισίας από την πρώτη στιγμή στη δομή της ταινίας. Η παραγωγή του δεν ήταν εύκολη. Και παρόλο που έχει απαγορευτεί στο Ιράν, δεν έχω παραιτηθεί από την προσπάθεια να πάρω εντέλει άδεια.

Εν τω μεταξύ, συνεχίζω να αναζητώ καινοτόμους τρόπους για να παρακάμψω τη λογοκρισία αποφεύγοντας παράλληλα κινηματογραφικούς περιορισμούς στην παραγωγή.

*Το φιλμ πιθανόν να έρθει για προβολή και στην Πάτρα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture