Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Ο "ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ" ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΠΕΙΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ- ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΛΜ

Ο "ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ" ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ...

Απολαυστικά στημένη σάτιρα φαντασίας & ιδιοφυές σενάριο

H νέα ταινία του Ελληνοαμερικανού σκηνοθέτη με καταγωγή από την πλευρά του πατέρα του από το γειτονικό Αίγιο, Αλεξάντερ Πέιν «Μικρόκοσμος – Downsizing» βγήκε στις Ελληνικές αίθουσες από την Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018 σε διανομή της UIP και προβάλλεται και στην Πάτρα στα Odeon Entertainment στη Βέσο Μάρε.

Το περιοδικό Αθηνόραμα στην κριτική του από τον Χρήστο Μήτση, της δίνει δυόμιση αστεράκια κάνοντας λόγο για μία απολαυστικά στημένη σάτιρα επιστημονικής φαντασίας με ιδιοφυή σεναριακή ιδέα που καταλήγει διδακτική, παραμένοντας εν πολλοίς ανεκμετάλλευτη.

Αναλυτικά η κριτική από το Αθηνόραμα έχει ως εξής:

«Σε ένα κοντινό μέλλον στο οποίο η ανθρώπινη συρρίκνωση είναι η απάντηση στον υπερπληθυσμό και στην οικονομική κρίση ο Πολ και η σύζυγός του Όντρεϊ αποφασίζουν να ζήσουν στο μικρόκοσμο. Όταν όμως εκείνος ξυπνά μετά τη μη αναστρέψιμη διαδικασία σμίκρυνσης, τον περιμένει μια μεγάλη έκπληξη σε μια απολαυστικά στημένη σάτιρα επιστημονικής φαντασίας με ιδιοφυή σεναριακή ιδέα που καταλήγει διδακτική, παραμένοντας εν πολλοίς ανεκμετάλλευτη.

Μέτρον άριστον. Να μια διαχρονική αλήθεια την οποία ο Ελληνοαμερικανός Αλεξάντερ Πέιν εφάρμοσε σε όλη την αψεγάδιαστη κινηματογραφική του καριέρα κι επιβραβεύτηκε με δύο Όσκαρ και δύο Χρυσές Σφαίρες σεναρίου. Στην έβδομη και πλέον κοστοβόρα ταινία του αποφασίζει να κάνει ένα βήμα μακρύτερα από το χειροποίητο τρόπο κατασκευής των τρυφερών, ανθρώπινων δραμεντί του και να ακολουθήσει μια φιλόδοξη όσο και πανέξυπνη σεναριακή ιδέα επιστημονικής φαντασίας. Σύμφωνα με αυτή, σε ένα κοντινό μέλλον Νορβηγοί επιστήμονες έχουν καταφέρει να πετύχουν την ανθρώπινη συρρίκνωση.

Η απάντηση στον υπερπληθυσμό και στην οικονομική­ κρίση είναι πως καθένας μπορεί πλέον να μετατραπεί στον... μίνι –ύψους πέντε με έξι εκατοστά– εαυτό του, μειώνοντας τα καθημερινά έξοδα διαβίωσης και μπορώντας να τρώει χαβιάρι, να πίνει σαμπάνια, να φοράει διαμαντένια κολιέ και να ζει σε μια έπαυλη με πολύ μικρότερο κόστος απ’ ό,τι πριν.

Έτσι ο Πολ και η Όντρεϊ, ένα ζευγάρι που ζορίζεται να βγει οικονομικά, πείθεται από τους σμικρυνθέντες φίλους του να προσχωρήσει στο μικρόκοσμο. Αλλά μικροί άνθρωποι δεν σημαίνει απαραίτητα και μικρά συμφέροντα. Ή μικρές εκπλήξεις, μια και, όταν συνέρχεται μετά τη μη αναστρέψιμη διαδικασία συρρίκνωσης, ο Πολ παθαίνει το πρώτο μεγάλο σοκ.

Ο τρόπος με τον οποίο ο Αλεξάντερ­ Πέιν υλοποιεί την ιδέα του είναι πραγματικά απολαυστικός, ζωντανεύοντας στην οθόνη με ακρίβεια, οξυδέρκεια και ειρωνικό χιούμορ έναν μελλοντικό κόσμο δύο μεγεθών, όπου ο καθένας τους δεν σταματά να κινείται με δύο ταχύτητες. Διότι ο Πολ δεν θα αργήσει να ανακαλύψει πως και στην καινούργια, ονειρεμένη κοινωνία υπάρχουν ταξικές διαφορές, παράνομες δραστηριότητες κι εξουσίες κάθε λογής, με τη θαυματουργή διαδικασία σμίκρυνσης να χρησιμοποιείται όχι μόνο για ευγενείς περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και για σκοτεινούς σκοπούς, όπως η τιμωρία πολιτικών αντιπάλων.

Έτσι θα συναντήσει μια συρρικνωμένη από το καθεστώς της πατρίδας της Βιετναμέζα ακτιβίστρια (η υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα β΄ ρόλου Χονγκ Τσάου), η οποία έχει χάσει το ένα της πόδι και δουλεύει στο μικρόκοσμο ως καθαρίστρια.

Η γνωριμία των δύο καλόκαρδων losers, πλαισιωμένη από έναν Σέρβο λαθρέμπορο (Κριστόφ Βαλτς) βγαλμένο από ταινία του Κουστουρίτσα, αρχίζει να στρέφει σταδιακά τον κινηματογραφικό προσανατολισμό της ταινίας από την κομψή σάτιρα στη στρατευμένη οικολογικο-κοινωνική αλληγορία.

Το χιούμορ υποχωρεί, για να αφήσει χώρο σε έναν ουμανιστικό διδακτισμό, ενώ η μεταφορά της δράσης από τον αμερικανικό στο νορβηγικό μικρόκοσμο αποδεικνύεται ανέμπνευστη, προσγειώνοντας την όλο και λιγότερο ενδιαφέρουσα πλοκή σε χολιγουντιανής ασφάλειας σεναριακό έδαφος. Κάτι που ο Πέιν θα μπορούσε να αποφύγει σε μεγάλο βαθμό αν, κρατώντας το κινηματογραφικό μέτρο, έμενε συγκεντρωμένος στους χαρακτήρες και δεν ήθελε να σώσει... ολόκληρο τον κόσμο».

Η ταινία έχει διάρκεια 135 λεπτά και ήδη στις ΗΠΑ όπου προβάλλεται από τις 22 Δεκεμβρίου 2017 έχει φτάσει σε εισπράξεις τα σχεδόν 21 εκατομμύρια δολάρια.

Από πλευράς κριτικών στο πιο απαιτητικό metacritic, έχει καλό μέσο όρο, 63% ενώ στο rotten tomatoes είναι χαμηλότερα στο 51%.

Να προσθέσουμε ότι η άγνωστη έως σήμερα, ανερχόμενη ηθοποιός Χονγκ Τσάου, με καταγωγή από το Βιετνάμ, η οποία συμμετείχε και στην πολύ επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά «Big Little Lies», (υποδύεται στο «Downsizing» όπως προείπαμε μία πολιτική ακτιβίστρια) κατάφερε να ξεχωρίσει από το υπόλοιπο καστ και έχει λάβει υποψηφιότητα καλύτερου δεύτερου γυναικείου ρόλου στις 75ες Χρυσές Σφαίρες (η λαμπερή απονομή είναι την Κυριακή 7/1/2018) ενώ είναι πολλές οι πιθανότητες η ίδια να προταθεί και στα Όσκαρ.

Επίσης συνολικά το φιλμ διατηρεί κάποιες ελπίδες και για άλλες υποψηφιότητες στα Όσκαρ, ίσως στην κατηγορία του σεναρίου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture