Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας εξιστορεί την ιστορία της «Λουξ» και θυμάται τα παιδικά του χρόνια στο εργοστάσιο

Ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας εξιστορεί την ιστο...

«Τα καλοκαίρια μετά το σχολείο ζούσαμε ουσιαστικά μέσα στο εργοστάσιο»

Ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας, διευθυντής Μάρκετινγκ της Πατρινής εταιρείας αναψυκτικών «Λουξ» μιλώντας στο περιοδικό Fortune για την εξέλιξη της εταιρείας, θυμήθηκε τα παιδικά του χρόνια, αφού μεγάλωσε στο εργοστάσιο, όπως και άλλα δυο παιδιά του Παναγιώτη Μαρλαφέκα, Γιάννης και Κωνσταντίνος. Μεταξύ άλλων είπε:

«Αρχές της δεκαετίας του ’50 ο πατέρας μου, Παναγιώτης Μαρλαφέκας, αποφασίζει να δημιουργήσει τη δική του βιομηχανία αναψυκτικών. Έχοντας προηγούμενη εμπειρία πάνω στο θέμα των πωλήσεων, αφού εμπορευόταν το ούζο που έφτιαχνε ο αδελφός του στην περιοχή, επέλεξε να ασχοληθεί με κάτι παρεμφερές. Εκείνη την περίοδο έκανε το επιχειρηματικό ξεκίνημά του με ένα μικρό εργοστάσιο στην Παλιά Πόλη της Πάτρας, το οποίο λειτουργούσε μέχρι και το 1972.

Ως επιχειρηματίας είχε πρωτοποριακές σκέψεις σε πολλά πράγματα και ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του. Είχε ζητήσει μάλιστα από κάποιον στιχουργό να του προτείνει μερικά ονόματα για την επωνυμία της επιχείρησης, καταλήγοντας τελικά στο brand ΛΟΥΞ.

Μην ξεχνάτε πως τη δεκαετία του ’50 η λέξη “λουξ” συνόδευε τα πάντα. Ο κόσμος μιλούσε για λουξ σπίτι, για λουξ αυτοκίνητα κ.ά. Αυτό που θυμάμαι να μας λέει είναι ότι αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου θα σου αναλογεί πάντα ένα κομμάτι της αγοράς. Όταν μπήκαν οι μεγάλες πολυεθνικές στην ελληνική αγορά, ο πατέρας μου ήταν ακόμη επικεφαλής της ΛΟΥΞ. Σαφώς και η δική μας εταιρεία πέρασε δύσκολα, όμως εκείνος πάντα έβρισκε λύσεις για να είναι επιβιώσει.

Τη δεκαετία του ’80 μόνο στην Πάτρα υπήρχαν γύρω στις έντεκα μάρκες αναψυκτικών. Δεν ήταν καθόλου εύκολη η επιβίωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Μάλιστα, αν το δούμε σε επίπεδο προβολής σε όλη την Ελλάδα, την ίδια περίοδο δραστηριοποιούνταν στη χώρα περίπου 900 εταιρείες αναψυκτικών.

Στον κλάδο βιώσαμε τη λαίλαπα των μεγάλων πολυεθνικών, οι οποίες εφάρμοζαν αθέμιτους τρόπους ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα την εξαφάνισή του. Από τις 900 εταιρείες έμειναν στο τέλος μόλις 20 με 25.

Επιβίωσαν κυρίως εκείνες που είχαν κάνει κάτι διαφορετικό καθ’ όλη τη διάρκεια της δραστηριοποίησής τους.

Άλλωστε τότε για να κρατηθεί κανείς στην αγορά έπρεπε να τηρεί δύο βασικές αρχές: Η πρώτη ήταν η ποιότητα. Είναι κάτι που υπάρχει μέχρι σήμερα, διότι το προϊόν είναι ο βασιλιάς της επιχείρησης. Μπορείς να φτιάξεις οποιοδήποτε μείγμα μάρκετινγκ, αλλά το προϊόν προηγείται.

Η δεύτερη αρχή ήταν το καλό σέρβις και οι καλές σχέσεις που έπρεπε να έχει ο επιχειρηματίας με τα καταστήματα, καθώς τότε η προσέγγιση γινόταν σε διαπροσωπικό επίπεδο.

Έβγαιναν το πρωί οι εργαζόμενοι της εταιρείας για διανομή και τα άδεια μπουκάλια που έπαιρναν από την αγορά τα γέμιζαν το απόγευμα και τα ξαναδιοχέτευαν την επόμενη ημέρα. Εμείς μεγαλώσαμε στη ΛΟΥΞ.

Τα καλοκαίρια μετά το σχολείο ζούσαμε ουσιαστικά μέσα στο εργοστάσιο. Από το 1989 και μετά, όταν η διοίκηση πέρασε στα χέρια των παιδιών, η επιχείρηση άλλαξε ρότα.

Ήρθαμε με διαφορετικά μυαλά όσον αφορά το επιχειρείν και δώσαμε την πνοή που χρειαζόταν η εταιρεία με την εφαρμογή νέων μεθόδων – κάτι που φαινόταν παράξενο για μια επαρχιακή επιχείρηση.»

 

Πηγή: fortunegreece.com

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις