Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Δυτική Ελλάδα: Ελπίδες για "ξεμπλοκάρισμα" και επανέναρξη εργασιών στους αυτοκινητόδρομους - Νέα παρέμβαση απο την Ευρωβουλή

Δυτική Ελλάδα: Ελπίδες για "ξεμπλοκ...

Υπο ποιές προϋποθέσεις θα ανοίξουν πάλι οι στρόφιγγες των τραπεζών για να συνεχιστούν τα έργα

Η Ευρωβουλή υιοθέτησε τον κανονισμό που θα “ξεμπλοκάρει” τις εργασίες στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα, η χρηματοδότηση των οποίων έχει σταματήσει από το 2010. Οι εργασίες στους αυτοκινητόδρομους σταμάτησαν εξαιτίας της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών.

Σύμφωνα με τον κανονισμό που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αναμένεται μέσα στο Μάιο να υιοθετηθεί και από το Συμβούλιο της Ε.Ε, τα κράτη-μέλη που λαμβάνουν κοινοτική βοήθεια και είναι υπό καθεστώς μνημονίου θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποιο μέρος της περιφερειακής χρηματοδότησης που τους αναλογεί ως εγγύηση στις τράπεζες προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα υποδομής.

Η πρωτοβουλία αυτή είναι γνωστή ως Μέσο Επιμερισμού Κινδύνου, και τα κονδύλια που θα διοχετευθούν μέσω του ΕΣΠΑ, υπολογίζονται σε 1,5 δισ. ευρώ, με στόχο μέσω της μόχλευσης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να διατεθούν τουλάχιστον 2,25 δισ. ευρώ για δανεισμό ή εγγυήσεις.

Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων και συγκεκριμένα των Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος, Ιονία Οδός, Ε65 και Μαλιακός – Κλειδί, τα οποία σταμάτησαν λόγω διακοπής της δανειοδότησης από τις τράπεζες.

Ο πρόεδρος της Ε.Ε. Μανουέλ Μπαρόζο επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό τα Διαρθρωτικά Ταμεία μετατρέπονται σε πραγματικό επενδυτικό μέσο, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Επιτροπής για ανάπτυξη στην Ελλάδα και δημιουργία θέσεων εργασίας για τους Έλληνες. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για τη γρήγορη έγκριση από το Κοινοβούλιο, δηλαδή μόνο 6 μήνες μετά την Υποβολή της πρότασης.

Ωστόσο, για να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες στους αυτοκινητοδρόμους θα πρέπει να ξεπεραστούν δύο προβλήματα. Το πρώτο αφορά το τελικό ποσό της μόχλευσης αφού η Ελλάδα επιδίωκε 3 δισ. ευρώ, αίτημα ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Βέρνερ Χόγερ αρνείται να ικανοποιήσει.

Δεύτερον, η Ελλάδα θα πρέπει με παράλληλες διαδικασίες να οριστικοποιήσει τη συμφωνία για την αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, τα χρήματα της ΕΤΕπ θα χρησιμοποιηθούν είτε για να εξαγοραστούν τα δάνεια όσων τραπεζών επιθυμούν την έξοδό τους από τα έργα, είτε ως εγγύηση προς τις τράπεζες για να ξεκινήσουν και πάλι τη δανειοδότηση των έργων.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις