Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Απελευθέρωση και για τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ προβλέπει το μνημόνιο

Απελευθέρωση και για τα αστικά και υπερα...

Τέλος στο μονοπώλιο των επιβατικών μεταφορών

Απελευθέρωση «δύο ταχυτήτων» στις οδικές επιβατικές μεταφορές δρομολογεί η στάση δυο διαφορετικών υπουργείων που αδυνατούν να συντονιστούν μεταξύ τους, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα ανταγωνισμού ανάμεσα σε κλάδους οι οποίοι παρέχουν σχεδόν το ίδιο μεταφορικό έργο! Τόσο το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού όσο και το υπουργείο Μεταφορών υποχρεούνται (και από το Μνημόνιο) να προχωρήσουν στο πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματος των οδικών επιβατικών μεταφορών.

Όμως, το γεγονός ότι τα δυο υπουργεία αδυνατούν να κινηθούν με τους ίδιους ρυθμούς έχει ως αποτέλεσμα ο ένας κλάδος να απελευθερώνεται πολύ νωρίτερα από τον άλλο, με ό,τι αυτό σημαίνει για τον μεταξύ τους ανταγωνισμό!

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, όπως είχε υποχρέωση, προχώρησε πρόσφατα στη λήψη απόφασης, σύμφωνα με την οποία ο κλάδος των τουριστικών πούλμαν από τις αρχές του νέου χρόνου απελευθερώνεται πλήρως. Αντίθετα, το υπουργείο Μεταφορών σπεύδει... βραδέως να ανοίξει τον φάκελο της απελευθέρωσης των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, παρότι έως το τέλος Σεπτεμβρίου έπρεπε να έχει ετοιμάσει έκθεση με στόχο την κατάργηση του μονοπωλίου των ΚΤΕΛ.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Μεταφορών το μόνο που έκανε ήταν η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκπόνηση μελέτης για τη «λειτουργία του συστήματος και των δυνατοτήτων απελευθέρωσης της αγοράς». Τη μελέτη αυτή ανέλαβε η εταιρεία συμβούλων Planet, η οποία θα την ετοιμάσει μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών!

Οπως τονίζουν οι εκπρόσωποι των τουριστικών πούλμαν και των ταξιδιωτικών γραφείων, «πρόκειται για απαράδεκτη και μονομερή αντιμετώπιση του θέματος της απελευθέρωσης των οδικών επιβατικών μεταφορών, αποτέλεσμα της οποίας θα είναι ο αφανισμός του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων που απελευθερώνεται πρώτος».

Μάλιστα, ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) θέτει δημοσίως το ερώτημα: «Η ελ-ληνική πολιτεία έχει διαφορετικά μέτρα και σταθμά για τις διάφορες κατηγορίες οδικών επιβατικών μεταφορών;

Το υπουργείο Μεταφορών ανήκει σε άλλη κυβέρνηση από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού;».

Η απελευθέρωση του καθεστώτος των ΚΤΕΛ αποτελεί πάγιο αίτημα του τουριστικού κλάδου, καθώς θεωρείται ότι θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών και σε βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σε όλη τη χώρα, υπό τη μορφή ανώνυμων εταιρειών, έχουν συσταθεί και λειτουργούν 59 ΚΤΕΛ με στόλο 4.136 λεωφορείων.

Τα ΚΤΕΛ σήμερα, ενώ έχουν το μονοπώλιο της παροχής συγκοινωνιακού έργου, εκτελούν και έργο των τουριστικών λεωφορείων, τη στιγμή που το αντίθετο δεν μπορεί να ισχύσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά ΚΤΕΛ έχουν ιδρύσει γραφεία τουρισμού και διοργανώνουν εκδρομές σε προορισμούς εκτός και εντός Ελλάδας.

Ενδεικτικό των στρεβλώσεων της συγκεκριμένης αγοράς είναι ότι η διεθνής διαδρομή Κομοτηνή - Κωνσταντινούπολη κοστίζει πολύ λιγότερο σε σχέση με τη διαδρομή Κομοτηνή - Θεσσαλονίκη, καθώς η τιμή των κομίστρων ελέγχεται από το κράτος.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις