Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ «ΦΟΙΝΙΚΑ» ΑΛΛΑ ΚΑΙ «ΓΙΟΥΧΑ» ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟN ΛΑΝΘΙΜΟ. ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΝΙΚΟΛ ΚΙΝΤΜΑΝ ΣΕ PHOTOCALL ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ «ΦΟΙΝΙΚΑ» ΑΛΛΑ ΚΑΙ «ΓΙΟΥΧ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Πιο τρομακτικός από ποτέ;

Ετερόκλητες οι εντυπώσεις για τη νέα, αλληγορική ταινία «Ο φόνος του ιερού ελαφιού» του διεθνούς φήμης Έλληνα σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στο Φεστιβάλ των Καννών. Από τη μια διαβάζουμε εγκωμιαστικές απόψεις ειδημόνων και από την άλλη για δυσφορία των θεατών. Πάντως, το σίγουρο είναι πως ο 43χρονος«δικός μας» κινηματογραφιστής έκανε δυναμικά αισθητή την παρουσία του στην Κρουαζέτ σήμερα, με τη λαμπερή σούπερ σταρ Νικόλ Κίντμαν στο πλευρό του. Σχόλια και δημοσιεύματα τον συγκρίνουν με Λιντς, Χάνεκε, Κιούμπρικ υπογραμμίζοντας πως με έμπνευση τον αρχαίο μύθο της Ιφιγένειας, έφτιαξε το πιο τρομακτικό του φιλμ.

Για παράδειγμα, ο κριτικός Έρικ Κον του «Indiewire»  ανέφερε ότι η καινούρια ταινία κάνει τον «Κυνόδοντα» να μοιάζει «βαρετός» και ο τοπικός Τύπος «βλέπει» φαβορί την Κίντμαν για βραβείο ερμηνείας. Ταυτόχρονα όμως υπήρξαν αποδοκιμασίες στη δημοσιογραφική προβολή. Η συμπαραγωγή «The Killing of a Sacred Deer» είναι η δεύτερη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, με σταθερό συνεργάτη τον σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου και πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φάρελ, Νικόλ Κίντμαν και Αλίσια Σιλβερστόουν. Κεντρικός ήρωας είναι ένας χειρουργός και πατέρας δυο παιδιών, ο οποίος λόγω ενοχών προσπαθεί να εντάξει ένα 16χρονο ορφανό αγόρι στην οικογένειά του. Οι συνέπειες όμως είναι τραγικές, καθώς επειδή ο ίδιος πρέπει να τιμωρηθεί τα παιδιά αρρωσταίνουν με ανεξήγητο, μεταφυσικό τρόπο.

ΚΙΝΤΜΑΝ: «Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ… ΒΡΥΧΑΤΑΙ»

Στο καθιερωμένο photocall προώθησης του φιλμ το πρωί αλλά και στη συνέντευξη Τύπου η Νικόλ Κίντμαν (πολύ νεανική και ντυμένη με Dior) ομολόγησε πως θεωρεί το Λάνθιμο «αληθινό οραματιστή που φτιάχνει τους δικούς του κόσμους» και πως η ίδια του διαμήνυσε πριν συνεργαστούν «οτι θέλει να γίνει μέρος της δουλειάς του». Ανέφερε επίσης πως συγκλονίστηκε όταν είδε τον «Κυνόδοντα». Στα γυρίσματα του «Ιερού ελαφιού» της ζήτησε να παίζει σαν να πρόκειται για κωμωδία, ενώ δεν της έδωσε καμία κατεύθυνση. «Δεν εξηγεί τίποτα. Δεν δίνει καμία κατεύθυνση. Κάτι βρυχάται όταν τον ρωτάω, αλλά παραδόξως καταλαβαίνω. Οπως και καταλαβαίνω από τα μάτια του τι θέλει να πει» είπε η ηθοποιός.



Η Κίντμαν υποδύεται τη σύζυγο του κεντρικού ήρωα και γιατρού, η οποία συνδέει το σεξ με τη γενική αναισθησία, τη νεκροφιλία και τον αυνανισμό Ολη η πλοκή υπογραμμίζεται από «υστερική» μπαρόκ, συμφωνική μουσική. Το αποτέλεσμα είναι ένα ασφυκτικό θρίλερ εκδίκησης με την γνώριμη ασάφεια του «τι θέλει να πει» ο σκηνοθέτης. Οι κριτικές του ξένου Τύπου μιλούν για ένα ακόμα εξτρήμ, αρρωστημένο δημιούργημα, που προκαλεί σκέψεις. Για μια γροθιά στο συμβατικό σινεμά. Ο φίλος κριτικός Δημήτρης Δανίκας έγραψε πάντως στο «Πρώτο Θέμα» για «αποστειρωμένο μαρτύριο».

Τι είπε όμως ο Λάνθιμος στη συνέντευξη Τύπου του φεστιβάλ;

ΛΑΝΘΙΜΟΣ: ΕΞΕΤΑΖΩ ΗΘΙΚΑ ΔΙΛΛΗΜΑΤΑ

«Ηθελα να εξετάσω αυτό το κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Πώς διαμορφώνονται οι έννοιες της δικαιοσύνης, της ηθικής, της επιλογής, όταν ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με ηθικά διλήμματα. Φυσικά όλα αυτά προϋπήρχαν - στην ελληνική μυθολογία, την αρχαία ελληνική τραγωδία, αλλά και τη θρησκεία ακόμα. Δεν είναι δικές μου ιδέες. Τα αρχέγονα ερωτήματα απασχολούσαν τον άνθρωπο από την αρχή της ύπαρξής του. Τους ηθοποιούς δεν  θέλω να τους καθοδηγήσω, να εξηγήσω κάτι κυριολεκτικά. Είμαι τυχερός που δουλεύω με ηθοποιούς της τάξεως της Νικόλ Κίντμαν ή του Κόλιν Φάρελ. Οσα λιγότερο τους λέω, τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα. Με τη Νικόλ ανακάλυψα μία νέα μέθοδο: σε κάθε της ερώτηση, βγάζω επιφωνήματα και ήχους μόνο...».

Όπως είπε ακόμα: «Επενδύσαμε επίσης πολύ χρόνο στο να βρούμε τα παιδιά. Κάναμε casting σε Αμερική, Αγγλία και Αυστραλία, είδαμε χιλιάδες παιδιά μέχρι να καταλήξουμε σε αυτά εδώ, για τα οποία είμαι πολύ περήφανος». Για τις καλλιτεχνικές του επιδιώξεις αναρρωτήθηκε: «Θα φτάσω ποτέ κάπου; Ποιος ξέρει. Το μόνο που ξέρω είναι ότι θέλω να συνεχίσω το ταξίδι. Γιατί κάθε φορά που φτάνω κάπου, απλά κοιτάω τον ορίζοντα για τον επόμενο στόχο...»

* Το βράδυ της Δευτέρας αναμενόταν η επίσημη προβολή –πρεμιέρα της ταινίας

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture