Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

WELL BEING

/

Πότε τα λογάκια του παιδιού μου πρέπει να με ανησυχήσουν;

Πότε τα λογάκια του παιδιού μου πρέπει ν...

Γράφει ο Mποχατζιάρ Σπ. Ευάγγελος

Πως μπορούμε να προλάβουμε διαταραχές λόγου και ομιλίας και να παρέμβουμε έγκαιρα.

0-6 μηνών

Το παιδί αντιδρά σε ηχητικά ερεθίσματα και παράγει το ίδιο ήχους (άναρθρες κραυγές)
Αναγνωρίζει την προσέλευση των ήχων στρέφοντας το κεφάλι προς την πηγή τους.

1ο έτος ζωής

Το παιδί συμμετέχει ενεργά στην επικοινωνία
Χρησιμοποιεί λεκτικούς και μη λεκτικούς τρόπους για να επικοινωνήσει
Προτιμάει νοήματα από λέξεις για να επικοινωνήσει
Εκφράζει τις επιθυμίες του, τραβώντας τα αντικείμενα που θέλει προς το μέρος του η σπρώχνοντας μακριά ότι δεν θέλει
Φωνάζει, χτυπάει αντικείμενα ή τα χέρια του για να τραβήξει την προσοχή
Χρησιμοποιεί μορφασμούς, νοήματα για να εκφράσει άρνηση, κατάφαση, χαρά έκπληξη, δυσαρέσκεια για να χαιρετήσει (πχ κουνώντας το χέρι του)

1,5 – 2 έτη

Το παιδί εκφράζει λεκτικά. Λέει λέξεις – φράσεις, δεν μας ενδιαφέρει το πώς.
Αρέσκεται στο να παίζει παιχνίδια όπως κρυφτό κυνηγητό.
Δείχνει το το ενδιαφέρον σε ότι λέτε
Διατηρεί την προσοχή του σε κάποιο συμβάν
Υπακούει εντολές τύπου κάνε… ή μην κάνεις…
Εντοπίζει αντικείμενα ακούγοντάς τα (πχ φέρε τα παπούτσια και το στυλό μου από το δωμάτιό μου)
ΜΙΜΕΙΤΑΙ
Χρησιμοποιεί την φαντασία του στο παιχνίδι του
Συμμετέχει σε καθημερινές δραστηριότητες

2 – 3 έτη

Δείχνει ενδιαφέρον στην ανάγνωση – αφήγηση παραμυθιού, ιστορίας χρησιμοποιεί, επίθετα, ρήματα, αντικείμενα και κατανοεί τη χρήση αντικειμένων
Εκτελεί σύνθετες εντολές πχ βγάλε τα παπούτσια σου και κάθισε στην καρέκλα!
Μιλά και κάνει ερωτήσεις
Προτιμά ομιλία από νοήματα, περιγράφει λεκτικά αντί να δείχνει
Η ομιλία του γίνεται καταληπτή από όλους, χωρίς διακοπές – επαναλήψεις
Χρησιμοποιεί προτάσεις συντακτικά σωστές πχ Η μαμά φτιάχνει γλυκό.
Μιμείται δραστηριότητες ενηλίκων παίζει με άλλα παιδιά

3,5 – 4,5 έτη

Σχολιάζει θέμα συζήτησης – συγκεντρώνεται σε αυτό, μιλάει για άλλους
Γνωρίζει σύνολά υποσύνολά, κατηγοριοποιεί, κατονομάζει πχ Η μπάλα είναι παιχνίδι, Πες μου τέσσερα φρούτα.
Καταλαβαίνει το ύφος μας θυμός, αστεία σοβαρότητα, ψέμα. Αστειεύεται – ψεύδεται
Γίνεται κατανοητό από αγνώστους
Χρησιμοποιεί προτάσεις εμπλουτισμένες με διάφορα μέρη του λόγου, αντωνυμίες, επιρρήματα, προθέσεις κ.τ.λ.
Συνδυάζει χρόνο με τόπο πχ Θα φάω έξω με το Γιώργο αργότερα
Μπορεί να τραγουδήσει, φτιάχνει στιχάκια, παίζει με τις λέξεις
Ο λόγος του έχει συνοχή και συνέχεια
Όλοι οι ήχοι της Ελληνικής προφέρονται σωστά σε αυτό το στάδιο

Ποιοι χρήζουν λογοθεραπευτικής παρέμβασης:


Παιδιά που παρουσιάζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας χωρίς την συνυπάρξει νοητικής υστέρησης ή άλλων συνδρόμων
Παιδιά που δεν μιλούν καθαρά λόγω απώλειας ακοής, ωτίτιδας στην βρεφική, πρώτη παιδική ηλικία
Σύνδρομο Dawn, Asperger κ.α.
Παιδιά με διαταραχή προσοχής – υπερκινητικότητας
Παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (Αυτισμός)
Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Παιδιά με νοητική στέρηση με προβλήματα λόγου – ομιλίας
Άτομα με σκλήρυνση κατά πλάκα
Άτομα που υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο κι επηρέασε τον γραπτό – προφορικό λόγο (αφασίες)
Άτομα με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις
Άτομα με δυσκολίες στην κατανόηση
Παιδιά με έλλειψη οξυγόνου κατά τον τοκετό
Άτομα με νευροκινητικές διαταραχές ομιλίας – δυσαρθρίες, δυσπραξίες (Νευροεκφυλιστικές νόσοι κ.α.)
Διαταραχές φωνής(κακή χρήση – κατάχρηση φωνής)
Άτομα που παρουσιάζουν τραυλισμό
Άτομα που δυσκολεύονται στην έκβαση του προφορικού λόγου λένε άλλα από αυτά που θέλουν να πουν, δυσκολεύονται να βρουν την κατάλληλη λέξη στα λεγόμενά τους
Άτομα με λαρυγγεκτομή

Info:

Για πληροφορίες καθώς και για να προγραμματίστε το δικό σας ραντεβού καλέστε μας στα τηλέφωνα 2610 4338526972202289.

ΠΡΟΤΥΠΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ - ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΙΡΛΕΝ  ΕΛΛΑΔΑΣ ‘’ΜΠΟΧΑΤΖΙΑΡ ΣΠ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ’’

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΑΘΗΝΩΝ 231, ΠΑΤΡΑ, τ.κ.26442 τηλ2610 433 852/6972202289 www.mpoxatziar.gr ή www.irlen.gr

e- mail: info@mpoxatziar.gr


Mποχατζιάρ Σπ. Ευάγγελος


ΛογοθεραπευτήςΙrlen Diagnostician – Clinic Director -  trainer, S.I  INPP  S. P.

Διευθυντής Πρότυπου Θεραπευτικού Κέντρου Πάτρας & Ινστιτούτου Ίρλεν Ελλάδας

Sensory Integration Therapist

INPP School Program (The Institute for Neuro-Physiological Psychology, Chester UK)

Θεραπευτής Lidcombe(Τραυλισμός προσχολικής ηλικίας - εκπαίδευση γονέων)

Ειδικευμένος στην Αμερική(Ιrlen Institute International HQ, L. Beach, USA)

Υπεύθυνος Διαγνώσεων Ίρλεν Κύπρου, Ιταλίας & Oμάν(Ην. Αραβικά Εμιράτα) - Εκπαιδευτής Ίρλεν

Πρόγραμμα ΑΒΑ - Pyramid

www.mpoxatziar.gr

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Well Being