Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: Την Παρασκευή η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Βασίλη Λαδά

Πάτρα: Την Παρασκευή η παρουσίαση του νέ...

Στις 8.30 το βράδυ στην αίθουσα εκδηλώσεων της Φιλαρμονικής

Το βιβλιοπωλείο «38 μοίρες και 14 λεπτά» παρουσιάζει το νέο βιβλίο του Βασίλη Λαδά «Αφρικανική σκόνη», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης, την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015 στις 8.00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων της Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείου Πατρών.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

- Παντελής Κυπριανός, καθηγητής ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών

- Σωτήρης Λυκουργιώτης, περιοδικό «Σκαντζόχοιρος»

Την εκδήλωση θα συντονίσει η πολιτιστική συντάκτρια Κρίστυ Κουνινιώτη και θα πλαισιώσει μουσικά ο Ευθύμιος Γεννάτος (πιάνο), καθηγητής της Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείου Πατρών.

Η παρουσίαση διοργανώνεται με την υποστήριξη της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας.

 

Σύντομο βιογραφικό του Β. Λαδά

Ο Βασίλης Λαδάς γεννήθηκε το 1946 στην Πάτρα, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε νομικά στη Θεσσαλονίκη. Έχει εκδώσει τα πεζά: «Η πόλη και ο μύθος» (2002), «Ρίον - Αντίρριον» (2004), «Ασώματη κεφαλή» (2007), «Μουσαφεράτ» (2008), «Παιχνίδια κρίκετ» (2012). Με το ψευδώνυμο Βασίλης Αρφάνης έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές: «Ο Γιάννης και η Μαρία» (1972), «Το ραντεβού» (1984), «Βράδυ στο σπίτι» (1990), «Το νεκρό παιδί» (1990), «Διπλή πόλη» (1994), «Παραβολή» (2001), «Απόκρεω» (2004), καθώς και τις ποιητικές συλλογές «Δείπνα» (2011), «Ο Γιάννης κι η Μαρία, μια ερωτική ιστορία» (2014), με το πραγματικό του όνομα.

Από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου ανεβάστηκε το 2005 η διασκευή του «Ρίον – Αντίρριον». Από το Ιόνιο Θέατρο, το 2006, παρουσιάστηκε, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Πάτρα: Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης», το έργο του «Ανήθικη ποίηση», με κείμενα δικά του και πολλών ποιητών και συγγραφέων με θέματα εταίρων και πορνείων.

Η ποιητική του συλλογή «Παραβολή» ήταν στη βραχεία λίστα για βράβευση από το περιοδικό «Διαβάζω» το 2002.

Το πεζό του «Παιχνίδια κρίκετ» ήταν στη βραχεία λίστα για τα Κρατικά Βραβεία Μυθιστορήματος 2013 και βραβεύτηκε με το Ειδικό Βραβείο για λογοτέχνη του οποίου το βιβλίο προάγει σημαντικά το διάλογο πάνω σε ευαίσθητα κοινωνικά θέματα

Επιλογές από κριτικές στο έργο του Βασίλη Λαδά

Η Πάτρα του Βασίλη Λαδά περνάει στο λογοτεχνικό πεδίο ως μία πόλη που προσφέρει την ανθρωπογεωγραφία της στο σώμα της ελληνικής κοινωνίας μια ορισμένη στιγμή στις αρχές του 21ου αιώνα με μερικές σελίδες δύσκολης συνύπαρξης και έντονων καταστάσεων.

Ο αρρενωπός ρεαλισμός του Βασίλη Λαδά αποκαλύπτεται αναγκαίος και ελκυστικός ακριβώς γιατί πηγάζει από μια βαθιά και ποιητική κατανόηση της ανθρώπινης ψυχής. Αν και λυπητερή ιστορία, τα «Παιχνίδια κρίκετ» αφήνουν μια γεύση αγάπης για τη ζωή. Αφήνουν έναν αναστεναγμό, αλλά και μια επιθυμία. Να είναι τα πράγματα αλλιώς.

Νίκος Βατόπουλος, Καθημερινή, 13/4/2013 για τα «Παιχνίδια κρίκετ»

 

 

Το Μουσαφεράτ του Βασίλη Λαδά μάς φέρνει πρόσωπο με πρόσωπο με έναν κόσμο που προσποιούμεθα ότι δεν υπάρχει και μας αναγκάζει να σκεφτούμε ότι η ελπίδα (των άλλων) και ο φόβος (ο δικός μας) είναι το ίδιο και το αυτό πράγμα.

Νίκος Μπακουνάκης, Το Βήμα, 25/1/2009 για το «Μουσαφεράτ»

 

«Δεν το θεωρώ βραβείο ακτιβισμού αλλά βραβείο λογοτεχνίας. Με ενδιαφέρουν η μετανάστευση ως πανάρχαιο έπος των ανωνύμων, η οικονομική εκμετάλλευση αυτού του γεγονότος από τους παράνομους μηχανισμούς και τη νόμιμη εξουσία, καθώς και η σύγκρουση μεταξύ ντόπιων και μεταναστών. Τα "Παιχνίδια κρίκετ" στηρίζονται σε πολλά πραγματικά γεγονότα αλλά το δράμα είναι επινοημένο. Με ενδιέφεραν οι χαρακτήρες, ο ρόλος του τυχαίου, πώς στη μυθοπλασία το πραγματικό γίνεται φανταστικό αναδεικνύοντας τις παραδοξότητες του πραγματολογικού υλικού».

Συνέντευξη στη Λαμπρινή Κουζέλη, Το Βήμα 6/4/2014 για το Ειδικό Κρατικό Βραβείο

 

Στη ζωντανή αφήγηση του Λαδά και στον τρόπο που ανατέμνει τη φανερή αλλά και την αθέατη, σκοτεινή όψη της πόλης -κάτι συναντάμε και στα προηγούμενα πεζογραφικά του βιβλία, το Μουσαφεράτ και το βραβευμένο το 2013 Παιχνίδια κρίκετ- θα εντοπίζαμε κάπου κάπου μιαν ανεπαίσθητη εκφραστική χαλαρότητα. Παραμένει όμως το ίδιο αξιοπρόσεκτη η τέχνη με την οποία οργανώνει και ξετυλίγει σιγά σιγά την προσωπικότητα και τη ζωή των ηρώων του και ο τρόπος που μιλά με αγάπη και τρυφερότητα για τους νέους και καταφάσκει στη ζωή με όλες της τις δυσκολίες και τις παγίδες.

Βιβλίο ιστορικής αναδίφησης, έρευνας, βιωματικής αποφόρτισης και έντονης κοινωνικής ευαισθησίας, το καινούργιο βιβλίο του Βασίλη Λαδά έρχεται να συγκινήσει και να αφυπνίσει τον αναγνώστη.

Αφρικανική σκόνη

Μαρία Στασινοπούλου, Εφημερίδα των Συντακτών, 15/8/15 για την «Αφρικανική σκόνη»

Τα ποιήματα – στιγμιότυπα δείπνων εξακτινώνονται στο χρόνο και στις διαθέσεις, χαρίζοντάς μας εξαιρετικές εικόνες, ΄που τελικά η επιλογή του θέματος αποδεικνύεται ιδιαίτερα γόνιμη και παραγωγική.

Κώστας Βούλγαρης, Αυγή, 16/10/11 για τα «Δείπνα»

Ακολουθώντας τον τρέχοντα μυθοπλαστικό κανόνα, η ιστορία του Λαδά εκτυλίσσεται στην πόλη του, την Πάτρα, ως οικείο χώρο, πρόσφορο για κοινωνιολογικές παρατηρήσεις γενικότερης ισχύος.

Σε αντίθεση ωστόσο με άλλους συγγραφείς, που τυγχάνουν κάτοικοι επαρχίας, απουσιάζει η πνιγηρή ατμόσφαιρα ενός κλειστού ορίζοντα. Επίσης, κατ’ εξαίρεση των συνήθως φορτισμένων αφηγήσεων, η αντιμετώπιση εδώ είναι από ειρωνική έως σαρκαστική, καθώς το μυθιστορηματικό σύμπαν στηρίζεται σε ορισμένα δίπολα που επιτρέπουν περιγραφές και εκτιμήσεις σε συγκριτική βάση. Πρώτο και κυρίαρχο διπολικό σχήμα οι φαντασιώσεις του αφηγητή έναντι της πάντοτε απομυθοποιητικής πραγματικότητας.

Μάρη Θεοδοσοπούλου, Το Βήμα, για την «Ασώματη κεφαλή»

«Δεν ξέρω αν ο Βασίλης Λαδάς; Ανέσυρε στην επιφάνεια τους μύθους της Πάτρας η της έφτιαξε καινούριους. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι με την αφήγησή του κατάφερε να κάνει το βιβλίο του συναισθηματικό ταξίδι, αλλά και αφορμή για βαθύ προβληματισμό πάνω στα ανθρώπινα, που μπορεί να είναι περαστικά, όλα όμως επανέρχονται μεταμφιεσμένα, σαν μικρόβια, τα οποία, αφού έκαναν τον κύκλο τους, επανεμφανίστηκαν επικίνδυνα και πάλι»

Ανθούλα Δανιήλ, Καθημερινή, 3/9/2002, για το βιβλίο «Η πόλη και ο μύθος»

Η γλώσσα του κ .Βασίλη Λαδά υποχρεώνει τον αναγνώστη να συγκεντρωθεί, το θέμα του καταφέρνει να τον χαλαρώσει και ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεται αγγίζει τη φαντασία του»

Ευ. Τζάνος, περ. Μανδραγόρας, για το «Ρίον – Αντίρριον».

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture