Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Αυτοκινητόδρομοι: Προτεραιότητα η επανεκκίνηση των έργων

Αυτοκινητόδρομοι: Προτεραιότητα η επανεκ...

Τι προβλέπεται για τη ζεύξη της Λευκάδας

Μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων οδικών αξόνων (Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί, Κόρινθος – Πάτρα και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας) θα προκηρύξει η κυβέρνηση τα νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, ο άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, η ζεύξη της Λευκάδας με τη Στερεά Ελλάδα και η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας.
Οπως είπε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Στ. Καλογιάννης, στην κυβέρνηση ευελπιστούν πως θα ενισχυθεί το ενδιαφέρον στην περίπτωση που τα παζάρια για τους βαλτωμένους οδικούς άξονες έχουν αίσιο τέλος.
Ο κ. Καλογιάννης επανέλαβε πως οι διαπραγματεύσεις θα ολοκληρωθούν σύντομα, ώστε εντός του Απριλίου να ψηφιστούν οι νέες συμβάσεις από τη Βουλή και να πάρουν μπροστά τα εργοτάξια που παραμένουν κλειστά από τις αρχές του 2011.
Κάτι τέτοιο θεωρείται δύσκολο στην αγορά κατασκευών, με δεδομένες τις εκκρεμότητες για τη χρηματοδότηση των έργων.
Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης υποστήριξε πως το προσεχές τετράμηνο θα δημοπρατηθούν ή θα συμβασιοποιηθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρώ (περίπου 1 δισ. αφορά δύο μεγάλες «εργολαβίες - σκούπα» του ΟΣΕ).
Τόνισε πως προχωρούν κανονικά οι επεκτάσεις του μετρό Αθηνών και πως καταβάλλεται προσπάθεια για φιλικό διακανονισμό ή προσφυγή στη διαιτησία για την επίλυση των διαφορών που έχουν προκύψει με τον ανάδοχο του μετρό Θεσσαλονίκης.

Στην Αθήνα, η επέκταση προς Ανθούπολη αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δυο μήνες περίπου, προς το Ελληνικό τον Ιούλιο του 2013, προς το Χαϊδάρι το Σεπτέμβριο του 2013.

Στη Θεσσαλονίκη, όμως, παραμένει άγνωστη η ημερομηνία ολοκλήρωση του δικτύου του μετρό την ίδια στιγμή που το υπουργείο ετοιμάζεται να υπογράψει σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά!

Το μετρό έπρεπε ήδη να λειτουργεί, αλλά σήμερα παραμένει άγνωστο το χρονοδιάγραμμα και το κόστος, χωρίς να απολογείται κάποιος για την προχειρότητα στις μελέτες και στην προεργασία για τις αρχαιολογικές ανασκαφές.

Σοβαρά προβλήματα υπάρχουν, πάντως, σε μεγάλο αριθμό άλλων σημαντικών δημοσίων έργων με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης να τονίζει πως καταβάλλεται προσπάθεια απεμπλοκής.
Στο τμήμα Ακτιο – Αμβρακία, για παράδειγμα, έχει κινηθεί η διαδικασία έκπτωσης του αναδόχου ώστε να ανατεθεί σε άλλον εργολάβο. Στα έργα της λίμνης Κάρλας επίσης καταβάλλει προσπάθεια συμφωνίας με τον ανάδοχο για να προχωρήσουν.

Για την Αττική Οδό ο κ. Καλογιάννης υποστήριξε πως «δεν περιμένουμε να προκύψει κάτι στη Βουλή ή ενδεχομένως ένας πολιτικός σχηματισμός να ανεβάσει το θέμα ή ένας Βουλευτής και ούτω καθεξής».

Κατά τον αναπληρωτή υπουργό, «ελέγχεται η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης από το Υπουργείο κανονικότατα και από το δικό μας υπουργείο και από το υπουργείο Οικονομικών σε ότι αφορά τα έσοδα, συνεπώς δεν υπάρχει κάποιο θέμα με τη συγκεκριμένη σύμβαση, προχωράει κανονικά και δεν έχω να πω κάτι άλλο επ΄ αυτού. Θέλω να επιμείνω και να ξεκαθαρίσω ότι η σύμβαση παρακολουθείται τακτικότατα και κανονικότατα».

Οσο για τα διόδια στις εθνικές οδούς, ο κ. Καλογιάννης είπε πως «αυτή τη χρονική στιγμή τώρα που μιλάμε, δεν επίκειται καμία αύξηση των διοδίων», αλλά απέφυγε να μιλήσει για το τι θα συμβεί μέχρι τέλος του 2013.

Υπενθυμίζεται πως οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα διόδια δεν έχουν προχωρήσει σε τιμαριθμική αναπροσαρμογή (με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης) εξαιτίας των καθυστερήσεων, αλλά και των αντιδράσεων από τους πολίτες.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις