Μπήκαμε στα πούλμαν του ταξιδιωτικού γραφείου Mari Travel επιστρέφοντας Πάτρα στις 3 το πρωί
Μια «Ορέστεια» με έντονο πολιτικό χρώμα, μια αξιομνημόνευτη, σπαρακτική Κασσάνδρα και κυρίως αναπάντεχο φινάλε ανακαλύψαμε στο Θέατρο Φλόκα της Αρχαίας Ολυμπίας. Αξιοποιώντας την ευκαιρία του ταξιδιωτικού γραφείου Mari Travel που βρέθηκε εκεί με δυο γεμάτα πούλμαν συμπολιτών θεατρόφιλων, παρακολουθήσαμε την πολύκροτη παράσταση του Θόδωρου Τερζόπουλου για το Εθνικό Θέατρο. Η φήμη της συνοδεύεται από το χαρακτηρισμό της «ιστορικής τομής» στο αρχαίο δράμα και όχι μόνο.
Οσοι λοιπόν δεν προλάβαμε να δούμε πέρυσι στην Επίδαυρο το νέο εγχείρημα του καινοτόμου δασκάλου, ερευνητή και θεατρανθρώπου που έχει ξεφύγει από τα ελληνικά σύνορα, αντέξαμε 3 ώρες και ένα τέταρτο χωρίς διάλλειμα στις πέτρινες κερκίδες και επιστροφή στις 3 το πρωί στην πλατεία Τριών Συμμάχων της Πάτρας.
Η μεγάλη διάρκεια ήταν αναμφίβολα κουραστική και αρκετοί θεατές αποκοιμήθηκαν ή αποχωρούσαν μετά το δίωρο. Εχοντας παρακολουθήσει εμβληματικές παλιότερες παραστάσεις του Τερζόπουλου θα λέγαμε πως εξάντλησε το μεγαλύτερο δυνατό περιθώριο να ακουστεί το κείμενο, ενώ η ποίηση των εικόνων και η συνοχή των εκφραστικών του μέσων δεν αποτέλεσαν προτεραιότητα. Η avant garde παράδοση του ρηξικέλευθου Αττις πέρασε προφανώς από το φίλτρο της απήχησης στο ευρύτερο κοινό- μιλάμε άλλωστε για την πρώτη συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο.

Εκείνοι που δεν έχουν ξαναδεί δουλειά του έμειναν βέβαια έκθαμβοι από τον απίστευτο, νεανικό Χορό με τους σχηματισμούς, τους λαρυγγισμούς, την μοναδική κίνηση και τις συγχρονισμένες ανάσες. Ηταν ένας σωματικός άθλος μετά από προετοιμασία 6 μηνών. Όπως ο ίδιος έχει δηλώσει «ο Χορός είναι το παν» και αυτός ήταν το τεράστιο ατού της «Ορέστειας».
Αιματοβαμμένα πανιά, υποβλητικοί φωτισμοί, βάθρο στο πίσω μέρος της κυκλικής σκηνής χρησιμοποιήθηκαν μεταξύ άλλων για να υπογραμμιστούν η οικουμενικότητα του ανθρώπινου πόνου και η κρίση στη δημοκρατία. Οι κεντρικοί χαρακτήρες (Κλυταιμνήστρα, Αθηνά, Αγαμέμνονας, Αίγισθος, Απόλλωνας) αποδόθηκαν ως γκροτέσκ φιγούρες με ειρωνική προσέγγιση και κιτς αισθητική. Ο Τάσος Δήμας, φύλακας/ κορυφαίος προάγγελος, τίμησε με λιτή αλλά επιδραστική παραστατικότητα τα 40χρονια Αττις κυκλωμένος από τις ενοχλητικές «μύγες» των ενοχών μας… Η Εβελιν Ασουάντ μας κατέπληξε ως Κασσάνδρα, καθώς το αντιπολεμικό της αραβικό και ηπειρώτικο μοιρολόι αποτέλεσε μια αντιπολεμική κραυγή που δεν ξεχνιέται.
Επίσης, η μαγική εικόνα που έσμιξε Ορέστη και Ηλέκτρα ανήκει στην εικονοκλαστική ρετροσπεκτίβα της πορείας του σκηνοθέτη.
Τα τελευταία λεπτά η επιλογή του… αφυπνιστικού ευρήματος των ηχείων μας ξένισε. Ο Τερζόπουλος ξεγύμνωσε τις πολιτικές του απόψεις με «φαντεζί» τρόπο και όχι με την υπερβατική, έμμεση τακτική του παρελθόντος. Πυροδότησε απροκάλυπτα το αίσθημα διαμαρτυρίας κόντρα στην αρμονία του γνώριμου ύφους του. (Επιλογή που θα περιμέναμε κι από άλλα ονόματα της ελληνικής κουίντας). Τώρα ο Ολυμπος είναι τα συμφέροντα και το χρήμα διακήρυξε. Ακούσαμε πυροβολισμούς, τιμές των μετοχών στον Daw Jones και ένα «Welcome στο νέο κόσμο» από γυναίκα εκφωνήτρια. Πολλοί θεατές ξανάνοιξαν τα μάτια τους και κάποια άτομα φώναξαν «λευτεριά στην Παλαιστίνη».
Αξιζε να δεις την Ορέστεια; Αξιζε σίγουρα. Ηταν όμως ενός άλλου Θόδωρου Τερζόπουλου, πάντα προβοκάτορα αλλά διαφορετικής στόφας.
Zιλιέτ Μπινός: Δηλώνει συνεπαρμένη που έρχεται στην Επίδαυρο 1-2 Αυγούστου
Italian Riviera Bob Hairstyle: Μαλλιά wavy σε μεσαίο μήκος το νέο μεγάλο must
Η Κιμ Καρντάσιαν «υποδύθηκε» την Ελίζαμπεθ Τέιλορ στο Παρίσι αλλά μάλλον ατύχησε
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr












