Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη TRAVEL WEST FORUM 2025 Ειρήνη Μουρτζούκου
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Summer School 2025 Μία συναρπαστική εμπειρία για 120 μαθητές!

Summer School 2025 Μία συναρπαστική εμπε...

Δείτε ΦΩΤΟ

Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα προγράμματα των Θερινών Σχολείων που διοργανώθηκαν για δέκατη χρονιά από το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών σε συνεργασία με Εργαστήρια Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών.

Στο φετινό summer school, που διοργανώθηκε από 16 έως 20 Ιουνίου 2025, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των επιστημών και της τεχνολογίας και να αποκτήσουν τα κατάλληλα και ασφαλή κριτήρια για τις μελλοντικές τους επιλογές.

Πιο συγκεκριμένα:

1.      Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών, Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής & Αυτοματισμού (LMS), Υπεύθυνος Καθηγητής: Δημήτριος Μούρτζης.

Δεκαέξι μαθητές από την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος παρακολούθησαν το θερινό σχολείο στο Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής & Αυτοματισμού (LMS) και εργάστηκαν πάνω σε τρέχοντα επιστημονικά και τεχνολογικά θέματα με ιδιαίτερα σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον. Ενδεικτικά οι θεματικοί άξονες με τους οποίους οι μαθητές ασχολήθηκαν ήταν οι εξής:

Ø  Τεχνολογίες τρισδιάστατης εκτύπωσης(3D printing), σχεδιασμός και κατασκευή αντικειμένων, ψηφιακή συναρμολόγηση αυτών σε ένα τελικό προϊόν στο σχεδιαστικό πρόγραμμα CATIA.

Ø  Σύγχρονες Υβριδικές Τεχνολογίες Παραγωγής.

Ø  Προγραμματισμός και λειτουργία βιομηχανικών ρομποτικών συστημάτων. 

Πραγματοποιήθηκε εισαγωγή στα μηχανοτρονικά συστήματα και στο ρόλο που αυτά συντελούν στον αυτοματισμό και τη ρομποτική. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές με την κατάλληλη καθοδήγηση προγραμμάτισαν ένα βιομηχανικό συνεργατικό ρομποτικό βραχίονα. Επιπρόσθετα, οι μαθητές μελέτησαν τον τρόπο λειτουργίας ενός υβριδικού ρομποτικού βραχίονα για προσθετικές και αφαιρετικές κατεργασίες παραγωγής και ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό του. Τέλος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ομάδα UoP Racing, είδαν το καινούριο μονοθέσιο το οποίο θα συμμετάσχει στους προσεχείς διαγωνισμούς που θα λάβουν χώρα σε Γερμανία και Ιταλία και ενημερώθηκαν για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του.

2.      Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής (CEID) του Πανεπιστημίου Πατρών, Εργαστήριο “Ποιότητας Λογισμικού και Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή”, Υπεύθυνος Καθηγητής: Μιχαήλ Ξένος.

Στο Εργαστήριο Ποιότητας Λογισμικού και Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πληθώρα νέων τεχνολογιών μέσα από μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, ασχολήθηκαν με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δισδιάστατων και τρισδιάστατων παιχνιδιών στην πλατφόρμα Unity, τον προγραμματισμό και την πτήση drones χρησιμοποιώντας τη γλώσσα Python, τη δημιουργία πρωτοτύπων διεπαφών χρήστη με το εργαλείο Figma, καθώς και με διαδραστικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας (VR). Το πρόγραμμα προσέφερε στους μαθητές ένα δυναμικό περιβάλλον μάθησης, ενισχύοντας τη δημιουργικότητά τους και καλλιεργώντας βασικές δεξιότητες στην επιστήμη των υπολογιστών και τον σχεδιασμό τεχνολογικών εφαρμογών.

3.      Τμήμα Βιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών.

·         Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γενετικής & Γενετικής Βελτίωσης Ιχθύων, Υπεύθυνος Καθηγητής Θερινού Προγράμματος: Κωνσταντίνος Μπαταργιάς.

Συνοπτικό  πρόγραμμα

Ημέρα 1: Εισαγωγή και Γνωριμία: Η πρώτη ημέρα ήταν αφιερωμένη στη γνωριμία με το εργαστήριο και τις βασικές τεχνικές της γενετικής. Οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τους κανόνες ασφαλείας και κατανόησαν τη σημασία των εργαστηριακών διαδικασιών που ακολούθησαν.

Ημέρα 2: Εισαγωγικό Πείραμα - Απομόνωση DNA από Μπανάνα: Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με την πρακτική απομόνωση DNA από μπανάνα, οι μαθητές είδαν και εξοικειώθηκαν με το γενετικό υλικό. Στη συνέχεια, ξεκίνησαν την απομόνωση DNA από τα πτερύγια των ψαριών, μια διαδικασία που ολοκληρώθηκε την επόμενη ημέρα.

Ημέρα 3: Ολοκλήρωση Απομόνωσης DNA και Ηλεκτροφόρηση: Η απομόνωση DNA από τα πτερύγια ολοκληρώθηκε με καθαρισμό και ποσοτικοποίηση του DNA. Στη συνέχεια, οι μαθητές προετοίμασαν τα δείγματα για ηλεκτροφόρηση, τα φόρτωσαν στο πήκτωμα αγαρόζης και ανέλυσαν τα αποτελέσματα.

Ημέρα 4: PCR για τμήμα της υπομονάδας Ι του γονιδίου της κυτοχρωμικής οξειδάσης (COI) και Ηλεκτροφόρηση: Η τεχνική της PCR επέτρεψε στους μαθητές να ενισχύσουν το γονίδιο COI. Μετά την προετοιμασία και εκτέλεση της PCR, πραγματοποιήθηκε ηλεκτροφόρηση των προϊόντων PCR για ανάλυση.

Ημέρα 5: Πέψη με Ένζυμο Περιορισμού και Ταυτοποίηση Είδους: Η τελευταία ημέρα περιλέμβανε την πέψη των προϊόντων της PCR με το ένζυμο περιορισμού TaqI-V2, το οποίο επέτρεψε την ταυτοποίηση του είδους Pagrus sp. μέσω των προτύπων πέψης που προέκυψαν.

·         Εργαστήριο Εξελικτικής Βιολογίας, Υπεύθυνος Καθηγητής Θερινού Προγράμματος:  Παναγιώτης Κορνήλιος.

Συνοπτικό πρόγραμμα

DNA, Εξέλιξη & Φυλογενετικά Δέντρα

Ξενάγηση στο Ζωολογικό Μουσείο & τις Ζωολογικές Συλλογές

Εργαστηριακή Μέθοδος: Απομόνωση DNA από δείγματα ιστών

Εργαστηριακή Μέθοδος: Ηλεκτροφόρηση DNA σε πήκτωμα αγαρόζης

Εργαστηριακή Μέθοδος: PCR – πολλαπλασιασμός γονιδίων-στόχων

Βάση δεδομένων GenBank – αλληλουχίες DNA ζωικών οργανισμών

Από τις αλληλουχίες στο Φυλογενετικό Δέντρο των ζωικών οργανισμών

Συζήτηση & Συμπεράσματα για την Εξέλιξη

 

·         Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Μικροβιολογίας, Υπεύθυνη Καθηγήτρια Θερινού Προγράμματος:  Αλεξάνδρα Λιανού.

 Πρόγραμμα εργασιών

Δευτέρα 16/6/2025: Διάλεξη επί των βασικών αρχών της Εφαρμοσμένης Μικροβιολογίας, με έμφαση σε θέματα Βιοτεχνολογίας και Μικροβιολογίας Τροφίμων.

Ξενάγηση στον ερευνητικό χώρο Μικροβιολογίας και ενημέρωση περί ορθών εργαστηριακών πρακτικών.

Τρίτη 17/6/2025: Εκπαίδευση στην παρασκευή θρεπτικών υλικών, στην απομόνωση καθαρών μικροβιακών καλλιεργειών και στην εκτίμηση της μικροβιακής μάζας κατά τη διάρκεια της αύξησης.

Εμβολιασμός εργαστηριακού θρεπτικού υποστρώματος με τον ζυμομύκητα Saccharomyces cerevisiae και διενέργεια αλκοολικής ζύμωσης.

Τετάρτη 18/6/2025: Μικροβιολογική ανάλυση επιλεγμένου τροφίμου με στόχο την αξιολόγηση της μικροβιολογικής του ποιότητας υπό διαφορετικές θερμοκρασιακές συνθήκες.

Παρακολούθηση αλκοολικής ζύμωσης μέσω διενέργειας κατάλληλων μετρήσεων.

Πέμπτη 19/6/2025: Καταγραφή αποτελεσμάτων μικροβιολογικής ανάλυσης.

Παρακολούθηση αλκοολικής ζύμωσης μέσω διενέργειας κατάλληλων μετρήσεων.

Παρασκευή 20/6/2025: Καταγραφή αποτελεσμάτων μικροβιολογικής ανάλυσης.

Παρακολούθηση αλκοολικής ζύμωσης μέσω διενέργειας κατάλληλων μετρήσεων.

Εκπαίδευση σε θέματα επεξεργασίας και αξιολόγησης πειραματικών δεδομένων.

 

4.      Τμήμα Φιλοσοφίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του  Πανεπιστημίου Πατρών, Υπεύθυνος Καθηγητής: Μιχάλης Παρούσης, Πρόεδρος του Τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών

2ο Διατμηματικό Θερινό Σχολείο, Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών

Με μεγάλη επιτυχία και ζωηρές εντυπώσεις ολοκληρώθηκε το 2ο Διατμηματικό Θερινό Σχολείο της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών. Την εβδομάδα 16-20 Ιουνίου μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου συμμετέχουν σε βιωματικά ερευνητικά εργαστήρια είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν και να προβληματιστούν "Περί Τέχνης" προσεγγίζοντας το διαχρονικό αυτό ζήτημα διεπιστημονικά στη Σχολή των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών με καθοδηγητές καταξιωμένους ακαδημαϊκούς από τα τμήματα Φιλοσοφίας, Θεατρικών Σπουδών, Ιστορίας Αρχαιολογίας και ΤΕΕΑΠΗ.

Ημέρα 1η και 4η: (Τμήμα Φιλοσοφίας)

«Αισθητική και Φιλοσοφία της Τέχνης» Αντιγόνη Ντόκα ΕΔΙΠ

Στο πλαίσιο του πρώτου εργαστηρίου, οι μαθητές εισήχθησαν ομαλά στις βασικές προβληματικές της εκπαιδευτικής εβδομάδας και αναφέρθηκαν σε μορφές Τέχνης με φιλοσοφική αναφορά, π.χ. το έργο του Ρενέ Μαγκρίτ μέσα από μια ενδιαφέρουσα διαδρομή στην ιστορία, τους στόχους και τη λειτουργία της φιλοσοφίας ως τέχνης του βίου και ανάλογο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

«Φιλοσοφία και Λογοτεχνία» Κοσμάς Ρασπίτισιος

Με αφετηρία το ερώτημα "Γιατί διαβάζουμε λογοτεχνία και φιλοσοφία;" και μια αναπάντεχη τροποποίηση "Όχι γιατί, επειδή!" οι μαθητές κλήθηκαν «να ξανασκεφτούν» τι σημαίνει να έχει κάτι «αξία» και ποια είναι η θέση της τέχνης και του στοχασμού στον σύγχρονο κόσμο. Το εργαστήριο ανέδειξε τη διάκριση μεταξύ εργατικής και ανιδιοτελούς χρήσης της γλώσσας, καθώς και τη σημασία των ανθρωπιστικών επιστημών στις κοινωνίες, όπου η αξία των πραγμάτων εξαρτάται συχνά από τη χρηστικότητά τους. Οι μαθητές μελέτησαν κειμενικά αποσπάσματα αναζητώντας τα συστατικά και τα διακριτικά στοιχεία ενός λογοτεχνικού κειμένου και είδαν πώς η ποίηση μπορεί να λειτουργεί πέρα από τη λογική και τη χρηστικότητα, αγγίζοντας τον κόσμο του αισθήματος και της φαντασίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαχρονική φιλοσοφική αντιπαράθεση για τη λειτουργία της ποίησης, ενώ παρουσιάστηκαν παραδείγματα φιλοσοφικών μορφών, όπως ο Νίτσε που γεφυρώνουν τη φιλοσοφία και τη λογοτεχνία στο έργο και το πρόσωπο τους, προτείνοντας μια άλλη αλήθεια – εκείνη του. στοχαστικού και λογοτεχνικού ανθρώπου.

Ημέρα 2η ( Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας)

"Τα μουσεία σήμερα: σκονισμένα μαυσωλεία ή οδηγοί προς το μέλλον;" Σπυριδούλα Πυρπύλη, ΕΔΙΠ

Τα μουσεία βρίσκονται παντού και παίζουν δυναμικό ρόλο ως εκφραστές των κοινωνιών μας: προσδιορίζουν, αναπαριστούν, οροθετούν τη συλλογική ζωή. Οι μέρες μας έχουν γίνει πεδία κοινωνικοπολιτιστικών αλλαγών' αναστοχάζονται, μεταβάλλουν τις αφηγήσεις τους σε σχέση με ευαίσθητα θέματα όπως η περιβαλλοντική κρίση, η ιστορία της δουλειάς, η αποικιοκρατία, η ανισότητα και οι διακρίσεις. Τι είδους όμως θεσμός οφείλει να είναι το μουσείο σήμερα; Μπορεί το μουσείο να συμβάλλει στη διαμόρφωση δίκαιου, βιώσιμου και ευημερούντος κόσμου; Στη διάρκεια του εργαστηρίου οι μαθητές αποπειράθηκαν να δώσουν απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μέσα από τη συνοπτική παρουσίαση της εξέλιξης του θεσμού και μέσα από συγκεκριμένα μουσειακά παραδείγματα παρατηρώντας με ενδιαφέροντα και προβληματισμό τη σύγχρονη μετατόπιση των πολιτικών αφηγήσεων σχετικά με την προστασία του πλανήτη, την εξέταση της φτώχειας, την ισότητα και τη βελτίωση της ζωής όλων.

"Μα είναι αυτή η τέχνη· Μια σύντομη ιστορία της Ιστορίας της Τέχνης και των εικαστικών της αναπαραστάσεων στη νεότερη και σύγχρονη εποχή." Κάτια Παπανδρεοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια

Στο πλαίσιο του δεύτερου εργαστηρίου του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα εισαγωγικό μάθημα στην Ιστορία της Τέχνης, με στόχο την κατανόηση της εξέλιξης της καλλιτεχνικής δημιουργίας από την Αναγέννηση έως τη σύγχρονη εποχή. Μέσα από τη μελέτη σημαντικών ρευμάτων, περιόδων και δημιουργών – από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι και τον Πικάσο έως τον Μπάνκσι και τον Μπασκιά – διερεύνησαν τον τρόπο με τον οποίο η τέχνη αντανακλά ή και αμφισβητεί τις αξίες, τα ιστορικά γεγονότα και τις κοινωνικές μεταβολές. κάθε εποχή. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης σε παραδόσεις πέρα από τη δυτική τέχνη, στη λειτουργία θεσμών όπως οι Biennale και η Documenta, καθώς και στη σχέση της τέχνης με την τεχνολογία, τα μέσα επικοινωνίας και τη σύγχρονη κοινωνία. Το εργαστήριο ενίσχυσε την αισθητική καλλιέργεια και την κριτική σκέψη των μαθητών, προσφέροντάς τους ένα πολύτιμο εργαλείο κατανόησης του πολιτισμού και των προκλήσεων του σήμερα μέσα από το βλέμμα της τέχνης.

3η Ημέρα: (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών)

«Ανακαλύπτοντας το Θέατρο: Από το Κείμενο στη Σκηνή» Κωνσταντίνα Ζηροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια

Στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, δημιουργήθηκε ένα βιωματικό και διαδραστικό εργαστήριο αφιερωμένο στην τέχνη του θεάτρου. Ο Σκοπός του προγράμματος ήταν να προσφέρει στους μαθητές μια σφαιρική και σύγχρονη ματιά στο θέατρο, προσεγγίζοντάς το τόσο ως μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης όσο και ως πεδίο δημιουργίας και μελέτης. Οι συμμετέχοντες γνώρισαν τις βασικές αρχές και τις ερωτήσεις που διέπουν τη θεατρική τέχνη, παρακολούθησαν ένα σύντομο ιστορικό της εξέλιξής της από την αρχαιότητα έως σήμερα και ενημερώθηκαν για τις σπουδές και τις επαγγελματικές διαδρομές που προσφέρει ο συγκεκριμένος επιστημονικός τομέας. Το εργαστήριο περιλάμβανε ανάγνωση και ανάλυση αποσπασμάτων από θεατρικά έργα, ελληνικά και ξένα, καθώς και παρακολούθηση αποσπασμάτων παραστάσεων, με συζήτηση γύρω από τα βασικά στοιχεία της σκηνοθεσίας, της υποκριτικής, της σκηνογραφίας και της θεατρικής αρχιτεκτονικής. Παράλληλα, μέσα από θεατρικά παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς, οι μαθητές δοκίμασαν τις δικές τους δυνατότητες στη σκηνική παρουσία, καλλιεργώντας τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την ομαδικότητα. Το πρόγραμμα ανέδειξε τη διαχρονική σημασία του θεάτρου ως εργαλείου καλλιτεχνικής έκφρασης και κοινωνικού προβληματισμού, προσφέροντας μια ζωντανή και ουσιαστική μαθησιακή εμπειρία.

5η Ημέρα: (Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - ΤΕΕΑΠΗ)

«Η Διδακτική της Ζωγραφικής και της Μουσικής» Μ. Κεντρωτά και Κ. Μπαρτζελά

Η τελευταία μέρα του θερινού σχολείου κάλεσε τους μαθητές να κλείσουν τα μάτια και να αφεθούν στη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους «ξεχνώντας» τα λάθη και τους κανόνες της τάξης με το μολύβι, το χρώμα, το χρώμα και τον ήχο. Αρχίζοντας από μια τυχαία μουντζούρα δημιούργησαν συνειρμικά έργα τέχνης με τις δικές τους γραμμές και αποχρώσεις, δημιούργησαν δικές τους ιστορίες και τις πλαισίωσαν με τον ήχο των δικών τους συναισθημάτων. Μέσα από ένα χαλαρωτικό δημιουργικό βιωματικό σεμινάριο στα εργαστήρια εικαστικών και μουσικών οι μαθητές είδαν έναν άλλον τρόπο διδακτικής των καλλιτεχνικών μαθημάτων και μυήθηκαν στις βασικές αρχές της μουσικής επένδυσης του παιδικού παραμυθιού με τη βοήθεια απλών υλικών αλλά και σύγχρονων προγραμμάτων.  

5.      Τμήμα Φαρμακευτικής Πανεπιστημίου Πατρών, Υπεύθυνοι Καθηγητές: Γεώργιος A. Σπυρούλιας, Φωτεινή Λάμαρη.

Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των καθηγητών Γ. Σπυρούλια και Φ. Λάμαρη, μελέτησαν πρωτεϊνικούς φαρμακευτικούς στόχους μέσω φασματοσκοπίας NMR σε διάλυμα. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε τεχνικές Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας για την παραγωγή, απομόνωση και ισοτοπική επισήμανση πρωτεϊνών με 13C και 15N. Παράλληλα, χρησιμοποίησαν σύγχρονες βιοφυσικές και υπολογιστικές μεθόδους για τον χαρακτηρισμό και τη μελέτη των δομικών και λειτουργικών ιδιοτήτων των πρωτεϊνών. Στη συνέχεια στο εργαστήριο Φαρμακογνωσίας μελέτησαν τη χημική σύσταση και τις ιδιότητες φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. Πραγματοποιήθηκε απομόνωση και δομικός χαρακτηρισμός δευτερογενών μεταβολιτών, μελέτες σχέσης δομής-δράσης και ανάπτυξη διαχωριστικών τεχνικών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε ελληνικά φυτά όπως το τσάι του βουνού, η ρίγανη και ο κρόκος.

6.      Τμήμα Χημείας Πανεπιστημίου Πατρών, Εργαστήρια Ανόργανης Χημείας και Βιοχημείας, Υπεύθυνος Καθηγητής: Θεοχάρης Σταματάτος.

Οι μαθητές που παρακολούθησαν το Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών συμμετείχαν στο Θερινό Σχολείο με δράσεις από τα Εργαστήρια Ανόργανης Χημείας και Βιοχημείας, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών Σταματάτου Θεοχάρη, Αχιλλέα Θεοχάρη, Δημήτρη Αλεξανδρόπουλου και Ζωής Λαδά. Το Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα Δράσεων συμπεριελάμβανε:

A. Διαλέξεις

· Η Επιστήμη της Χημείας και ο Ρόλος της στη Σύγχρονη Κοινωνία

· Ανόργανη Χημεία και Εφαρμογές της στη Βιομηχανία

· Ο Ρόλος των Μετάλλων στην Ιατρική Ανόργανη Χημεία

· Βιοχημεία: στη Διεπιφάνεια των Επιστημών της Ζωής

· Από το DNA στις Πρωτεΐνες: Ροή της Πληροφορίας και Εφαρμογές

Β. Πειράματα και δημιουργικές δράσεις

· Ταυτοποίηση μιας Άγνωστης Χημικής Ένωσης

· Σύνθεση και Αξιολόγηση Ρυθμιστικών Διαλυμάτων

· Σύνθεση και Κρυστάλλωση Ανόργανων Ενώσεων

· Απομόνωση και Διαχωρισμός Πρωτεϊνών

· Προσδιορισμός Έκφρασης Γονιδίων

 

7.      Τμήμα Φυσικής Πανεπιστημίου Πατρών, Ομάδες Επιστημών του Σύμπαντος και Θεωρητικής Φυσικής - Υπεύθυνοι καθηγητές: Χάρης Αναστόπουλος, Κωνσταντίνος Γουργουλιάτος και Δημήτριος Ζωάκος.

Στο θερινό σχολείο στο Τμήμα Φυσικής πραγματοποιήθηκαν διαλέξεις πάνω σε σύγχρονα ερευνητικά θέματα σχετικά με την κβαντική θεωρία, την αστροφυσική την κοσμολογία καθώς και τη φυσική των μελανών οπών στο πλαίσιο της γενικής θεωρίας της σχετικότητας. Οι διαλέξεις πλαισιώθηκαν από θεωρητικές και διαδραστικές ασκήσεις και εργασίες με σκοπό την εμβάθυνση στις φυσικές έννοιες και τον δημιουργικό προβληματισμό για τις δυσκολίες που συναντά κανείς στην επιστημονική έρευνα. Επιπλέον παρουσιάστηκε στους μαθητές η λειτουργία του Αστεροσκοπείου «Μυθωδία» στο Πανεπιστήμιο Πατρών και πραγματοποιήθηκε η εκτέλεση αστρονομικών παρατηρήσεων και συγκεκριμένα φωτομετρία και φασματοσκοπία σε διπλά/πολλαπλά εκλειπτικά συστήματα αστέρων μικρής και μεσαίας μάζας, σε ιονισμένες περιοχές μεσοαστρικής ύλης και μεταβλητούς ενεργούς γαλαξίες. Οι μαθητές επίσης κατανόησαν τον τρόπο με τον οποίο ανακαλύπτονται συνοδοί αστρικής ή πλανητικής φύσης. Παρουσιάστηκε επίσης η εφαρμογή νέων μεθόδων και αλγορίθμων μηχανικής μάθησης ανακάλυψης νέων εκλειπτικών αστρικών συστημάτων σε μεγάλες ουράνιες επισκοπήσεις και εξαγωγής φυσικών παραμέτρων μέσω τεχνητών νευρωνικών δικτύων (ANN) Eclipsing Binary via Artificial Intelligence (EBAI). Επιπρόσθετα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων τόσο από επίγεια όσο και από διαστημικά τηλεσκόπια και βάσεις δεδομένων (Kepler, ASAS-SN, OGLE, VVV, CSS, TESS). Το θερινό σχολείο ολοκληρώθηκε με εργαστηριακές ασκήσεις σε ΗΥ στο Υπολογιστικό κέντρο του Τμήματος Φυσικής σχετικά με την αναζήτηση εξωπλανητών με τις μεθόδους Doppler και διέλευσης.

Οι εκπαιδευτικοί που είχαν την ευθύνη υλοποίησης του προγράμματος από το μέρος των Αρσακείων Σχολείων ήταν:

Γιαννακόπουλος Νικόλαος, Ηλιοπούλου Νικολία, Ψήνας Αναστάσιος, Ζώτος Χρήστος, Ανδρωνά Σταματία, Δημητροπούλου Ρεγγίνα, Λουκόπουλος Αθανάσιος, Καφούσια Πατρούλα, Χαλκίδη Άννα.

Το Θερινό Σχολείο με τη ματιά των μαθητών:

«Ήταν πολύ ωραία και ασχοληθήκαμε με διάφορους τομείς της φυσικής τους οποίους συνδέαμε με την αστροφυσική. Μάθαμε καινούρια πράγματα που θα μας φανούν χρήσιμα στο μέλλον»

«Μου άρεσε πάρα πολύ το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Θεωρώ ότι μέσα από αυτό αναθεώρησα ορισμένες προσδοκίες μου για την σταδιοδρομία μου και έτσι προσανατολίστηκα επαγγελματικά»

«Μια εξαιρετική εμπειρία»

«Ήταν μια ωραία διαδικασία και θα τη ξαναδοκιμάσω»

«Ήταν μια πολύ καλή εμπειρία και μου άρεσε πολύ, σίγουρα θα ξανά ερχόμουν»

«Η χρήση του eye-tracker μου τράβηξε το ενδιαφέρον»

«Ήταν ενδιαφέρον και θα ήθελα να παρακολουθήσω και άλλες σχολές»

«Ήταν πολύ ενδιαφέρον περισσότερο από ό,τι το περίμενα. Έμαθα πολλά πράγματα και διεύρυνα τις γνώσεις μου καθώς έμαθα περισσότερα πράγματα για το αντικείμενο»

«Ήταν πολύ ωραίο γιατί κάναμε πολλά πειράματα και πήρα γνώσεις για αργότερα και για τις σχολές που με ενδιαφέρουν»

«Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία και μου άρεσε που κάναμε εμείς τα πειράματα. Επίσης ο κύριος Κορνήλιος είναι πολύ καλός και νιώθαμε άνετα να κάνουμε ερωτήσεις. Πέρασα πολύ ωραία και θα ξαναερχόμουν του χρόνου»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά