Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Τι συνέβη τα μοιραία δευτερόλεπτα που στοίχισαν δύο ανθρώπινες ζωές

Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Τι συνέβη τ...

Ο σμηναγός Μουλάς και ο ανθυποσμηναγός Στεφανίδης, για 7 δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση στο δέντρο γνώριζαν τι πρόκειται να συμβεί, εξηγούν οι ειδικοί

Το μοιραίο Canadair κατά τη διάρκεια κατάσβεσης στο μέτωπο φωτιάς της Καρύστου προσκρούει με το φτερό σε δέντρο και ο δεξιός πλωτήρας σπάει στον αέρα.

Το Canadair τύπου CL 215 χάνει την ισορροπία του και 7 δευτερόλεπτα αργότερα συντρίβεται στα βράχια. 

Όπως τόνισε ο αεροναυπηγός και διερευνητής αεροπορικών περιστατικών, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, «μετά την πρόσκρουση στη συστάδα των δέντρων σίγουρα υπάρχει αποσταθεροποίηση της πτήσης γιατί το αεροπλάνο χτύπησε σε ένα σταθερό σημείο, αλλά συνεχίζει. Πιθανότατα το πτερύγιο κλίσης έχει ήδη πάθει ζημιές με αποτέλεσμα να έχει χαθεί η δυνατότητα ελέγχου».

Ο επισμηναγός ε.α., Κωνσταντίνος Ασημακόπουλος, τόνισε ότι, «Η αποκόλληση θεωρώ ότι δεν είναι ο λόγος πτώσης του αεροσκάφους. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η αποκόλληση μπορεί να προκάλεσε κάποια άλλη φθορά, πιθανόν σε κάποιο πηδάλιο. Μπορεί να έχει αποσπαστεί η προσοχή για κλάσματα δευτερολέπτου λόγω επαφής με κάποιο άλλο αεροσκάφος, και όταν λέω επαφή, εννοώ μέσω ασυρμάτου».

 Από την πρόσκρουση του αεροσκάφους στο δέντρο, κάποιοι άλλοι εκτιμούν ότι το Canadair  πλησίασε ταχύτητες απώλεια στήριξης. «Το αεροσκάφος έριχνε μία μικρή ταχύτητα το νερό - από ότι μου έχουν πει είναι γύρω στα 110 μίλια. Είναι πλησίον της ταχύτητας απώλειας στήριξης, που είναι περίπου γύρω στα 85 - 90 μίλια. Επομένως, είχε κάποια ταχύτητα το αεροπλάνο αφού άφησε το νερό, απελευθερώθηκε, έγινε πιο ελαφρύ. Είχε κάποια ταχύτητα για άνοδο. Χτυπώντας, όμως, στη συστάδα των δέντρων, μειώθηκε ακόμη περαιτέρω η ταχύτητα, και φαίνεται ότι προσέγγισε την ταχύτητα της απώλειας στήριξης και έτσι δεν μπορούσε να ελεγχθεί», εκτιμά ο πτέραρχος ε.α., Κωνσταντίνος Ιατρίδης.

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης συμπληρώνει ότι, «άλλο ερώτημα το οποίο υπάρχει, είναι τι συνέβη προηγουμένως -εάν συνέβη κάτι- και οδηγήθηκε το αεροπλάνο να χτυπήσει στις κορυφές των δέντρων. Εκεί πέρα μπορούμε να κάνουμε πολλές υποθέσεις. Μία πιθανότητα είναι να υπήρχανε ισχυρά ανοδικά και καθοδικά ρεύματα πάνω από την εστία της φωτιάς, με αποτέλεσμα να πιεστεί το αεροπλάνο προς το έδαφος και να χάσει ύψος και η τροχιά πτήσης να το υποχρέωσε να περάσει μέσα από τα δέντρα. Η άλλη περίπτωση είναι να συνέβη κάτι στον κινητήρα. Ίσως, και λάθος του χειριστή».

«Αν το είχαν καταλάβει θα το είχαν αποφύγει»
 Ο σμηναγός Μουλάς και ο ανθυποσμηναγός Στεφανίδης, για 7 δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση στο δέντρο γνώριζαν τι πρόκειται να συμβεί, εξηγούν οι ειδικοί. «Προσπαθούσαν να βγάλουν το αεροπλάνο από αυτή την μη ελεγχόμενη -θα έλεγα εγώ- πτήση», υπογραμμίζει ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης. «Οι χειριστές γνωρίζανε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα, κάνανε προσπάθειες να ελέγξουν το αεροπλάνο, παρόλα αυτά όμως, και το ύψος ήταν μικρό, και ο χρόνος ήτανε μικρός, επομένως δεν τα καταφέρανε», συμπληρώνει.

 «Λίγο πριν βρούνε στο δέντρο δεν καταλάβαιναν, αν το είχαν καταλάβει θα το είχαν αποφύγει. Μετά ήταν αργά, το μετά δε διορθώνεται. Διότι αν δεν μπορείς να κυβερνήσεις ένα αεροσκάφος σε τόσο χαμηλό ύψος, το αποτέλεσμα είναι δεδομένο και προδιαγεγραμμένο», καταλήγει ο Κωνσταντίνος Ασημακόπουλος.

πηγη

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις