Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Νάσος Νασόπουλος Ολυμπιακοί Αγώνες Παρίσι 2024 Αιγιάλεια
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Καλάβρυτα: Ερωτηματικό το πότε ξεκινάει ο Οδοντωτός- «Σπάνε» τα τηλέφωνα για εισιτήρια

Καλάβρυτα: Ερωτηματικό το πότε ξεκινάει ...
Κωνσταντίνα Ανδριοπούλου
[email protected]

Οι έλεγχοι που πρέπει να γίνουν

Ερωτηματικό υπάρχει ακόμα για το αν θα μπει στις ράγες και πάλι ο σιδηρόδρομος του Οδοντωτού από τις 22 Μαρτίου.

«Περιμένουμε να δούμε το χρονοδιάγραμμα για τα δρομολόγια από τον ΟΣΕ και την Hellenic Train προκειμένου να ξέρουμε πότε θα ξεκινήσει την λειτουργία του και ο Οδοντωτός. Ελπίζουμε ότι θα είναι από τους πρώτους σιδηροδρόμους  που θα δοθούν στην κυκλοφορία καθώς δεν υπάρχουν προβλήματα  στην γραμμή» τονίζει στο thebest.gr o Γιάννης Καραπαναγιώτης, πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού σιδηροδρόμου και συνταξιούχος πλέον μηχανοδηγός ο οποίος εργάστηκε στη γραμμή 34 χρόνια.

Πριν ξεκινήσουν να λειτουργούν οι σιδηρόδρομοι θα πρέπει να γίνουν έλεγχοι για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι γραμμές αφού αρκετό καιρό τώρα βρίσκονται εκτός λειτουργίας. «Θα γίνει έλεγχος στις γραμμές γιατί  όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, μπορεί να  εμφανιστούν προβλήματα στις υποδομές. Το ίδιο θα γίνει και στον Οδοντωτό. Πέρα από αυτό, δεν υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα για να καθυστερήσει την επανέναρξή του».

Στον Οδοντωτό που συνδέει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα, λειτουργούν τρία δρομολόγια καθημερινά με τρία βαγόνια χωρητικότητας 108 επιβατών, ωστόσο λόγω της μεγάλης ζήτησης εισιτηρίων που υπάρχει την παρούσα χρονική στιγμή «ακόμα δεν γνωρίζουμε πόσα δρομολόγια θα μπουν αφού καθημερινά το πρακτορείο εισιτηρίων του Διακοπτού δέχεται τηλεφωνήματα για θέσεις. Είναι μια εποχή, που υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από σχολικές εκδρομές από όλη τη χώρα, οπότε για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν όλοι ίσως χρειαστεί να μπουν παραπάνω δρομολόγια. Ένα από τα κριτήρια που έχουν τεθεί είναι και τα κοινωνικά. Στην περίπτωση του Οδοντωτού είναι ο τουρισμός».

Σύμφωνα με την ενημέρωση του αρμόδιου υπουργείου, οι ενέργειες για την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων.

Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο. Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

Β. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις