Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Νάσος Νασόπουλος Αιγιάλεια Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Γιώργος Λάνθιμος Ρούλα Πισπιρίγκου Ομόφυλα Ζευγάρια
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τι γίνεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Πάτρα- Πόσο ασφαλείς είναι Προαστιακός και Οδοντωτός;

Τι γίνεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο στ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Στην Αχαΐα έχει γίνει μεγάλη συζήτηση τα τελευταία χρόνια για το σιδηροδρομικό δίκτυο

Tις ελλείψεις και τις αστοχίες στις σιδηροδρομικές γραμμές της χώρας φέρνει στο επίκεντρο το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην Αχαΐα έχει γίνει μεγάλη συζήτηση τα τελευταία χρόνια για το σιδηροδρομικό δίκτυο, μηδέ εξαιρουμένου του  Οδοντωτού που  είναι πόλος έλξης για τους τουρίστες.

Όπως εξηγεί, ο Χρήστος Οικονόμου, προϊστάμενος του ΟΣΕ στην Πάτρα και μηχανικός, «στον Προαστιακό της Πάτρας έχουμε μία γραμμή του Τρικούπη για την οποία δεν μπορούν να υπάρχουν συστήματα τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης. Είναι τόσο παλιά η γραμμή που δεν τα δέχεται.

Η συντήρηση των γραμμών ανήκει στον ΟΣΕ. Οποιοδήποτε νέο έργο είναι στην αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ. Όταν τα ολοκληρώσει τα παραδίδει στον ΟΣΕ που τα εντάσσει στο δυναμικό του. Το γιατί η ΕΡΓΟΣΕ δεν ολοκλήρωσε αυτό που έπρεπε να κάνει σε σχέση με τα συστήματα ασφαλείας εδώ και 20 χρόνια είναι απόρροια των σχεδιασμών των διοικήσεων και των εργολαβιών που διαχρονικά έκανε η ΕΡΓΟΣΕ με βάση τις πολιτικές εντολές που λάμβανε.

Μιλώντας για την περιοχή μας και την υφιστάμενη γραμμή που έχουμε στον προαστιακό  είναι μονή, όταν ολοκληρωθεί το έργο της διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής, που επίσης καθυστερεί από την ΕΡΓΟΣΕ, θα γίνει αυτό που πρέπει να γίνει σε όλη σε σχέση με τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Θέματα ωστόσο επικινδυνότητας λόγω έλλειψης στην υφιστάμενη μητρική γραμμή, δεν υφίστανται. Για να λειτουργήσει εύρυθμα ένας οργανισμός θα πρέπει να εργάζονται πάνω από 2.000 άτομα αντί για 600 που είναι τώρα. Χρειάζονται προσλήψεις. Σε καμία περίπτωση όμως οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ δεν υποβαθμίζουν την ασφάλεια της κυκλοφορίας, έστω και με το ελάχιστο προσωπικό που υπάρχει. Δεν τίθεται θέμα ασφάλειας στην κυκλοφορία των συρμών»

Όπως αναφέρει,  ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Γιάννης Καραπαναγιώτης, «γενικότερα για τρένα,  υπάρχει ένα ευρωπαϊκό σύστημα ασφαλείας που στη χώρα μας ξεκίνησε να φτιάχνεται για τους ολυμπιακούς αγώνες και παρόλο που έχουν περάσει 20 χρόνια δεν έχει ολοκληρωθεί. Πρόκειται για ένα αυτόματο σύστημα που μπαίνει πάνω στις μηχανές των τρένων και εκλέγει-καταγράφει τις κινήσεις του μηχανοδηγού.

Σε μία περίπτωση όπως χθες που είχαμε ένα ανθρώπινο λάθος, αυτό το σύστημα θα μπορούσε να μπλοκάρει την κίνηση του τρένου και να αποφευχθεί το τραγικό συμβάν. Υπάρχει και σύστημα αυτόματης φωτοσήμανσης το οποίο επίσης δεν έχει ολοκληρωθεί, ειδικά στο κομμάτι που είναι η κορυφαία διαδρομή με την μεγαλύτερη κίνηση, το Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Ολοκληρωμένο σύστημα υπάρχει μόνο σε ένα κομμάτι 100 χλμ. Εκεί υπάρχουν φανάρια που δείχνουν στο μηχανοδηγό και του αποκλείουν να προχωρήσει όταν υπάρχει πρόβλημα στη γραμμή. Όλα αυτά δυστυχώς δεν έχουν ολοκληρωθεί. Τα 4/5 της διαδρομής Αθήνα- Θεσσαλονίκη, λειτουργεί ακόμα το σύστημα επικοινωνίας δια τηλεφώνων. Όλα τα συστήματα που είναι ευρωπαϊκά ανεπτυγμένα, στην Ελλάδα καθυστερούν.

Και στην Πάτρα δεν υπάρχουν αυτά τα συστήματα γιατί η γραμμή που κάνει ο προαστιακός στην Πάτρα, είναι η παλιά γραμμή. Έχει αναπτυχθεί μία κίνηση γιατί λειτουργεί πλέον και το κομμάτι από τον Άγιο Ανδρέα μέχρι την Κάτω Αχαΐα. Πρέπει κι εκεί να γίνει συντήρηση. Το προσωπικό είναι λίγο. Για να έχουμε ένα ασφαλές δρομολόγιο χρειαζόμαστε μία σύγχρονη γραμμή και ένα σύγχρονο τρένο αλλά και προσωπικό. Ο ΟΣΕ ως μητρική εταιρεία έχει 800 άτομα ενώ οι θέσεις είναι 2.300»

«Στην περιοχή μας ο σιδηρόδρομος είναι απαξιωμένος. Δεν έχουμε ακόμα ολοκλήρωση του δικτύου μέχρι την Πάτρα. Πρόκειται για ένα δίκτυο που συνέδεε για 150 χρόνια τη πρωτεύουσα της χώρας με την Πάτρα. Δυστυχώς δεν έχουμε μία οριστική μελέτη για το πότε θα συνδεθεί η Πάτρα με ένα ενιαία σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα έργα έχουν μείνει πολύ πίσω. Υπάρχουν γενικότερα προβλήματα στον ΟΣΕ που ήταν ένας ενιαίος οργανισμός και έχει χωριστεί σε εταιρείες.  

Στην Πελοπόννησο είχαμε το αρχαιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Εδώ και 11 χρόνια η Πάτρα είναι χωρίς σιδηρόδρομο και δεν έχουμε εικόνα για το πότε θα ολοκληρωθούν έργα και πότε η Πάτρα θα συνδεθεί σιδηροδρομικά» καταλήγει ο κ. Καραπαναγιώτης.

 

Ο οδοντωτός

Όπως αναφέρει ο κ. Καραπαναγιώτης, «ο οδοντωτός είναι μία ξεχωριστή τουριστική γραμμή στη χώρας μας και τα συστήματα ασφαλείας υπάρχουν. Στο πλαίσιο της ανακατασκευής του οδοντωτού, ξηλώθηκαν οι παλιές γραμμές για να κυκλοφορήσουν πάνω σε αυτές τα νέα τρένα, το καλοκαίρι του 2009. Υπάρχει πλήρης προστασία στην κυκλοφορία.

Εκεί που ξεκινάει η ανηφόρα μετά το 5ο χλμ της διαδρομής, υπάρχουν ειδικά συστήματα που μπλοκάρουν την πιθανότητα να μπει ο συρμός με μεγάλη ταχύτητα, κουμπώνει το σύστημα του τρένου με αυτή της γραμμής».

 Καλάβρυτα: Ο Θεόδωρος Νασιώτης, Προέδρος Δημοτικού Συμβουλίου Καλαβρύτων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου

Τραγικός ο απολογισμός του σιδηροδρομικού ατυχήματος ή εγκληματικής αμέλειας; Που σημειώθηκε στα Τέμπη με δεκάδες νέα παιδιά νεκρά και άλλα τόσα στα νοσοκομεία. Τραγικές φιγούρες οι μανάδες, οι πατεράδες, οι φίλοι και συγγενείς των θυμάτων που αλλόφρονες προσπαθούν να τακτοποιήσουν τις σωρούς των παιδιών τους.

Μακάρι να τους δώσει ο Θεός κουράγιο να ξανασταθούν στα πόδια τους.

Δυστυχώς ανάμεσα τους και ένα δικό μας παιδί από τη Λυκούρια, η Αναστασία Παπαγγελή που πήγαινε στη Θεσσαλονίκη όπου σπούδαζε. Η μοίρα επεφύλασσε τραγικό παιχνίδι γι' αυτήν και τους δικούς της ανθρώπους. Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένειά της που τυχαίνει και οι δύο γονείς να ανήκουν στο υγειονομικό σώμα.
Το τελευταίο μήνα ταξίδεψα πολλές φορές με το τρενάκι ( Οδοντωτό) από και προς τα Καλάβρυτα. Ευγενέστατοι και εξυπηρετικοί οι εργαζόμενοι στο σταθμό και το τρένο. Εκείνο που σημείωσα ήταν ότι δύο φορές το τρένο σταμάτησε και ο συνοδηγός κατέβηκε για να απομακρύνει κάποιους μικρούς βράχους που είχαν πέσει στις γραμμές. Μικροί βράχοι που μπορείς να τους σηκώσεις και να τους παραμερίσεις.
Και ρωτάω τώρα εγώ.
Πότε έγινε τελευταία φορά έλεγχος των πρανών που περνάει το τρένο;
Πότε ελέγχθηκε η στατικότατα των γεφυρών πάνω από τα οποία περνάει το τρένο;
Γιατί και νερά περνούν από κάτω και μικροσεισμοί γίνονται και σε μια βροχή μεγάλοι βράχοι μπορούν να πέσουν ( αν η κατάσταση των πρανών είναι επικίνδυνη) πάνω στο συρμό και να παρασύρουν τα βαγόνια στο γκρεμό. Ή πρέπει να περιμένουμε να γίνει κάποιο ατύχημα και μετά να κινητοποιηθούμε.
Καλό είναι το τρένο να ανεβαίνει στην Αγία Λαύρα αλλά ακόμα καλύτερο να πηγαινοέρχεσαι στα Καλάβρυτα με ασφάλεια.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις