Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Εκτίμηση θεμάτων Μαθηματικών, Αρχαίων Ελληνικών και Βιολογίας από το φρονιστήριο "Πρόσημο"

Εκτίμηση θεμάτων Μαθηματικών, Αρχαίων Ελ...

Δείτε αναλυτικά

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 2022

Τα φετινά θέματα κρίνονται ελαφρώς απαιτητικότερα από τα περσινά. 

Το θέμα Α δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες και είναι αναμενόμενο.

Το θέμα Β καλύπτει βασικές έννοιες του 1ου κεφαλαίου και δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Το θέμα Γ κρίνεται αναμενόμενο, χρειάζεται προσοχή ως προς την κατανόηση των ερωτημάτων.

Το θέμα Δ απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος την ύλη.

Συνολικά τα θέματα καλύπτουν όλη την εξεταζόμενη ύλη και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Απαιτούν κριτική σκέψη και προσοχή στις εκφωνήσεις. Η αυξημένη ύπαρξη ολοκληρωμάτων είναι αναμενόμενη μετά από 2 χρόνια απουσίας. Ο χρόνος των τριών ωρών κρίνεται επαρκής.

Κατσούπης Μανώλης, Μαθηματικός, M.Sc., Διευθυντής Σπουδών

Κούλης Νώντας, Μαθηματικός, M.Sc., Διευθυντής Σπουδών

Δούλου Φανή, Μαθηματικός

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 2022

Το αδίδακτο κείμενο κρίνεται απαιτητικό στη μετάφρασή του, καθώς προϋποθέτει καλή γνώση λεξιλογίου, ωστόσο είναι εφικτό να ανταποκριθούν οι κατάλληλα προετοιμασμένοι υποψήφιοι. Στο σύνολό του είναι ένα κείμενο με νοηματική συνοχή που βοηθά στην ερμηνευτική προσέγγιση του θέματος Γ2. Από τις γραμματικές παρατηρήσεις, το θέμα Γ3.α. δεν εμφανίζει κάποια δυσκολία ενώ το σκέλος β’ απαιτεί καλή γνώση των αρχικών χρόνων των ρημάτων και των διαφορετικών κατηγοριών τους. Τέλος, το α’ σκέλος των συντακτικών παρατηρήσεων δεν παρουσιάζει δυσκολία και το β’ σκέλος εξετάζει μία βασική μορφή μετατροπής από ευθύ σε πλάγιο λόγο.

Στο διδαγμένο κείμενο εξετάστηκαν οι ενότητες 17 και 20 οι οποίες τις δύο προηγούμενες χρονιές δεν υπήρχαν στην εξεταστέα ύλη. Οι παρατηρήσεις της ομάδας Α έχουν τη μορφή «Σωστό – Λάθος» και αντιστοίχιση, δεν ζητούν την τεκμηρίωση με χωρία των κειμένων  και δεν κρύβουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις της ομάδας Β προϋποθέτουν την αφομοίωση των σχολίων του σχολικού βιβλίου καθώς και πολύ καλή κατανόηση των κειμένων αναφοράς. Συγκεκριμένα, οι εκφωνήσεις του ερωτήματος Β2 υπάρχουν με παρεμφερή διατύπωση στην αντίστοιχη ενότητα του σχολικού βιβλίου. Η ερώτηση της εισαγωγής (θέμα Β3) είναι εύκολη και ζητά αντιστοίχιση από τον βίο και το έργο του Αριστοτέλη. Οι λεξιλογικές παρατηρήσεις του θέματος Β4 είναι εξίσου εύκολες. Τέλος, το παράλληλο κείμενο προέρχεται από το βιβλίο «Νόμος και Αρετή» του Παπανούτσου, είναι εύκολο στην κατανόησή του, πρόσφορο στην σύγκρισή του με το απόσπασμα του Επίκτητου και η ερώτηση σαφής χωρίς να εμφανίζει κάποια δυσκολία.

Και οι δύο ενότητες είχαν εξεταστεί  στο κριτήριο προσομοίωσης του φροντιστηρίου.


Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ 2022

Τα φετινά θέματα στη Βιολογία Προσανατολισμού κρίνονται πιο απαιτητικά από τα περσινά και για μαθητές που έχουν κατανοήσει σε βάθος και ουσιαστικά την ύλη. Η επεξεργασία τους απαιτούσε κριτική, γρήγορη και συνδυαστική σκέψη. Δεν κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης· μάλιστα, τα πολύ ενδιαφέροντα θέματα των κεφαλαίων 7-8 εξετάστηκαν επιφανειακά με μια μικρή αντιστοίχιση στο θέμα Β1 και ένα πολλαπλής επιλογής (Α2).

Θέμα Α: χωρίς ασάφειες.

Θέμα Β: αναμενόμενο και με συγκεκριμένα ζητούμενα. Κρίσεως αλλά όχι δύσκολα τα Β4 και Β5.

Θέμα Γ :

Γ1: απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στην εκφώνηση για την κατανόηση των ζητουμένων.

Γ2 – Γ5: αφορούν άσκηση γενετικής με γενεαλογικό δένδρο και ταυτόχρονη χρήση και συνδυασμό δεδομένων από τα κεφάλαια 4 και 6. Μεγάλη προσοχή στα δεδομένα του πίνακα που δίνεται.

Θέμα Δ:

Δ1: όχι ιδιαίτερα απαιτητικό.

Δ2: άσκηση συνδυαστική των κεφ.5 και 6 με αναζήτηση πιθανών μηχανισμών μετάλλαξης που να ερμηνεύουν τη δημιουργία ασθενούς απόγονου από υγιείς γονείς. Όχι ιδιαίτερα δύσκολη.

Δ3: Ίσως το πιο απαιτητικό θέμα, παρόμοιο με άσκηση του σχολικού βιβλίου στο κεφ.6. Ευτυχώς είναι το τελευταίο καθώς απαιτούσε χρόνο, προσοχή και παρατήρηση στη λεπτομέρεια.

Όλα τα θέματα έχουν επεξεργαστεί με επιτυχία κατά την προετοιμασία των μαθητών του φροντιστηρίου μας.

 Χιονίδου Έλσα, Βιολόγος, M.Sc.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά