Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

/

Η ζωγράφος Γεωργία Παράσχη έρχεται στο Bold Type, ντύνει τη ζωγραφική με …ύφασμα και μιλάει στο thebest.gr

Η ζωγράφος Γεωργία Παράσχη έρχεται στο B...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Eπανέρχεται με έργα μικτής τεχνικής όπου κυρίαρχο υλικό είναι το ύφασμα, με το οποίο πειραματίζεται τα τελευταία 8 χρόνια.

Το Bold Type παρουσιάζει την καινούργια δουλειά της εικαστικού Γεωργίας Παράσχη, στην ατομική της έκθεση με τίτλο «εις εαυτόν». Η ζωγράφος επανέρχεται με έργα μικτής τεχνικής όπου κυρίαρχο υλικό είναι το ύφασμα, με το οποίο πειραματίζεται τα τελευταία 8 χρόνια.

Η πατρινή εικαστικός Γεωργία Παράσχη στα Art Series by The Bold Type Hotel

Όπως λέει,  «το ύφασμα ως ύλη πλάθεται, διπλώνεται, κόβεται, είναι διάφανο ή πυκνό, μαλακό ή σκληρό, μονόχρωμο ή πολύχρωμο. Σε αυτή την ενότητα γίνεται μέρος της επιφάνειας ενός αφαιρετικού τοπίου, όπου συνυπάρχει με το ζωγραφικό μέρος με κάρβουνο, σκόνες, λαδοπαστέλ. Κι εκεί, σε αυτόν τον άχρονο τόπο αναδύονται φιγούρες, οι οποίες κινούνται και αναπνέουν σε έναν υπερβατικό χώρο που γίνεται οικείος. Προσδιορίζουν και προβάλουν ό,τι οράται στην «εις εαυτόν» κατάδυση.

 

 

Λίγο πριν τα εγκαίνια της έκθεσης, στις 2 Ιουνίου,  μίλησε στο  thebest.gr.

Επιστρέφετε στην Πάτρα με μία ατομική έκθεση…

Έχω γεννηθεί στο κέντρο της Πάτρας και έχω ζήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου στην πόλη και είμαι χαρούμενη που επιστρέφω με μία έκθεση. Η δουλειά ήταν έτοιμη εδώ και δύο χρόνια όμως λόγω του κορωνοϊού η έκθεση αναβαλλόταν συνεχώς τη στιγμή που εγώ δημιουργούσα και νέα έργα. Μέσα στην έκθεση λοιπόν είναι σαν να συναντάμε δύο διαφορετικές- όχι πολύ- ενότητες, η μία συνέχεια της άλλης. Έψαχνα ένα εναλλακτικό χώρο για να παρουσιάσω αυτή τη δουλειά. Είναι μία πρόταση για το πώς να χρησιμοποιήσει κανείς παλιούς τοίχους. Είναι ένας διάλογος μεταξύ του καινούργιου και του παλιού.

Μιλήστε μας για τον τίτλο της έκθεσης…

Θα μπορούσα να πω ότι κάθε έργο τέχνης είναι αυτοβιογραφικό ή έχει πράγματα που αναδύονται από μέσα χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε εκείνη τη στιγμή. Δεν γνωρίζω ποτέ γιατί κάνω ένα έργο τη στιγμή που γίνεται. Είναι κάτι που το καταλαβαίνω μετά, μέσα από μία καταβύθιση στον εαυτό μου. Είναι στοιχεία του υποσυνείδητου που αναγνωρίζω μετά.

Τι αποτελεί για εσάς πηγή έμπνευσης;

Έμπνευση είναι μία καταβύθιση στον εαυτό. Μπορεί να προκύψει και από μία αφορμή, από ένα αντικείμενο που θα δεις καθώς περπατάς στο δρόμο και θα σου δώσει το έναυσμα για να προχωρήσεις σε ένα έργο. Στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει η φιγούρα σε όλα τα έργα μου. Κάποια έχουν κοινωνικό θέμα, όπως είναι η απομόνωση του ανθρώπου, το πώς μπορεί να είναι κανείς ξεχωριστός μέσα στο πλήθος. Τα περισσότερα έργα είναι φιγούρες που είναι μόνες αλλά δεν βιώνουν μοναξιά. Είναι μόνες μέσα στην αυτοπεποίθηση τους.

Τι ρόλο παίζει η επιλογή των υλικών;

Δουλεύω για πάνω από 20 χρόνια με μεικτά υλικά. Τα τελευταία 10 χρόνια όμως δουλεύω με το ύφασμα που μου δίνει πολλές δυνατότητες. Το χρησιμοποίησα για να βγάλω πάνω στο έργο πράγματα  που εκπλήσσουν ακόμα και εμένα. Κάνω ένα συνδυασμό της ζωγραφικής με αυτό που μου προσφέρει το ύφασμα. Σε αυτή τη δουλειά έχω χρησιμοποιήσει πολλά λεπτά υφάσματα ενώ σε άλλες πιο χοντρά. Σε προηγούμενη δουλειά ζωγράφιζα πάνω στο ύφασμα ενώ σε αυτή έχουμε κομμάτια υφάσματος που δημιουργούν μία ματιέρα (σ.σ. είναι .η υφή ή τα ίχνη που δημιουργούνται πάνω στη ζωγραφική επιφάνεια. ανάλογα με τη χρήση του υλικού, καθώς και του μέσου που χρησιμοποιούμε).

Το έργο είναι μία περιπέτεια του νου, ένας χώρος ανεξερεύνητος γεμάτος εκπλήξεις, ένα ταξίδι στο άγνωστο. Ένα ταξίδι, όπου ακολουθείς αυτό το είδος της ασαφούς αίσθησης «εις ευατόν», χωρίς όμως να ξέρεις περί τίνος ακριβώς πρόκειται. Ένα ταξίδι με οδηγό το ένστικτο.

Κάθε εμπειρία, παρατήρηση ή όνειρο παρέχει το περιεχόμενο αφήγησης, που παίζει πάνω στο ζωγραφικό πεδίο. Το ύφασμα, ως ύλη, πλάθεται, διπλώνεται, κόβεται, καταστρέφεται. Το ύφασμα, ως ύλη, διάφανο, πυκνό, μαλακό ή σκληρό, μονόχρωμο ή πολύχρωμο, αναμιγνύεται με χρώμα, γίνεται μέρος της επιφάνειας, μέρος ενός αφαιρετικού τοπίου.

Κι εκεί σε αυτόν τον άχρονο τόπο αναδύονται φιγούρες. Η μελέτη της σχέσης μορφής και χώρου αποτελεί πρωταρχικό μέλημα. Οι φιγούρες κινούνται και αναπνέουν μέσα σε ένα υπερβατικό χώρο που γίνεται οικείος. Προσδιορίζουν και προβάλουν ό,τι οράται στην «εις εαυτόν» εσωτερική καταβύθιση. Η μεταμόρφωση του ορώντος σε ορατό, η μεταμόρφωση του εσωτερικού σώματος και του προορισμού του.

·Γιατί προχωράτε σε αυτούς τους πειραματισμούς;

Είναι κάτι ελκυστικό. Είναι μία ανάγκη να χρησιμοποιήσω κι άλλα υλικά. Με εξυπηρετεί να βγάλω μία άλλη ματιέρα. Πολλές φορές δε ξέρω τι θα προκύψει, υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης, της δυσκολίας και είναι μία πρόκληση. Ο πειραματισμός είναι απαραίτητος γιατί είναι βαρετό να είναι προγραμματισμένο το τι θα γίνει και τι θα προκύψει.

Ετοιμάζετε ήδη την επόμενη έκθεση σας;

Στο μυαλό μου έχει αρχίσει ήδη να δουλεύει η καινούργια ενότητα και γίνεται η προετοιμασία γι’ αυτήν.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture