Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Κορωνοϊός 200 Χρόνια Από Την Ελληνική Επανάσταση Νάσος Νασόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Προβάλλεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας το ντοκιμαντέρ "Ζώνες και Περάσματα"

Προβάλλεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας ...

Θ' ακολουθήσει συζήτηση με την σκηνοθέτιδα Εύα Στεφανή & τον σκηνοθέτη και αναπληρωτή Καθηγητή στο θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Γ. Λεοντάρη

Το ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ζώνες και Περάσματα» προβάλλεται το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020, στις 16:30 στην Ταινιοθήκη  της Ελλάδας στην Ιερά Οδό 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134–136, τηλ.: 210 3612046.

Θα ακολουθήσει συζήτηση με την σκηνοθέτιδα Εύα Στεφανή και τον Γιάννη Λεοντάρη, σκηνοθέτη- Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου καθώς και με εργαζόμενους της ΒΙΟΜΕ - Βιομηχανική Μεταλλευτική.

Η ταινία «Ζώνες και Περάσματα» αναφέρεται αρχικά στην ανεργία στην Αθήνα και στην ελαστική εργασία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα, όπου όπως λέει κάποιος εργαζόμενος στην ταινία : «αυτό που θέλουν να κάνουν σ’ όλο τον κόσμο, το Πέραμα το βιώνει εδώ και 40 χρόνια.  Εν δυνάμει άνεργος και εν  δυνάμει εργαζόμενος».

Ο πληθυντικός παραπέμπει και σε μια δεύτερη ανάγνωση. Οι Ζώνες είναι αναφορά, σε  ένα τρόπο πολιτικής έκφρασης, τις ZAD, Ζώνες προς υπεράσπιση, ο οποίος υιοθετείται από το 2010 περίπου για πρώτη φορά στη Notre-Dame-des-Landes, προκειμένου να ορίσει την αντίθεση σε μεγάλα επενδυτικά σχέδια επιβαρυντικά για το περιβάλλον, συχνά με τη μορφή κατάληψης του χώρου που κινδυνεύει. Βασικό επιχείρημα συνήθως, προκειμένου να επιτευχθεί η συναίνεση σε αυτά τα σχέδια, είναι η προσφορά θέσεων εργασίας, όπως στις Σκουριές. Συχνά ο αριθμός των θέσεων εργασίας που προσφέρονται είναι μικρότερος των θέσεων που καταστρέφονται, υπάρχει όμως και μια άλλη σημαντική παράμετρος. Το τοπικό είναι ένας τρόπος να τεθεί ένα πολύ γενικότερο ζήτημα. Υπάρχει μια ουσιαστική σκέψη  σ’ αυτές τις Ζώνες πάνω στο ερώτημα τί είδος κοινωνίας, τί είδος μέλλοντος προετοιμάζουμε.

Οι Ζώνες θέτουν το ερώτημα αν θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε αυτό το σύστημα μιας συνεχούς επεκτεινόμενης παραγωγικότητας και μιας υπερτεχνολογίας η οποία θα ξεπεράσει τα όρια που θέτει η φύση και θα απελευθερωθούμε από αυτή, με τις πράσινες ενέργειες για παράδειγμα, ή αν υπάρχει η αναγκαιότητα μιας ριζικής αλλαγής, όπου ένα βασικό βήμα αποτελούν πειραματισμοί όπως η αυτοδιαχείριση (ΒΙΟΜΕ). Οι Ζώνες γίνονται εργαστήριο όπου δοκιμάζονται νέοι τρόποι ζωής.

Tα περάσματα  είναι να περνάς από τη μια κατάσταση στην άλλη, να επιθυμείς να βρεις τα μέσα, τα όπλα, να περάσεις από μια κατάσταση που θεωρείς ασφυκτική σε ένα άλλο μοντέλο που ψάχνεις την ίδια στιγμή εντός σου και συλλογικά.

Κι ίσως σήμερα που «οι εύγλωττοι κόσμοι χάθηκαν» όπως έγραφε ήδη ο René Char, για ν’ αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση επείγουσας ανάγκης στην οποία ζούμε «πρέπει ν’ αρπάξουμε ό,τι κομμάτια νοήματος κι ομορφιάς μπορούμε».

Σκηνοθεσία ΗΡΩ ΣΙΑΦΛΙΑΚΗ, μοντάζ ΜΠΟΝΙΤΑ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗ, φωτογραφία ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΤΙΜΩΝ ΚΟΥΛΜΑΣΗΣ, ΗΡΩ ΣΙΑΦΛΙΑΚΗ και ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΒΙΟΜΕ, ήχος ΜΠΟΝΙΤΑ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗ-ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ, μουσική ΧΑΡΑ ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ-LAURENT SELLIER, βιολοντσέλο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ FROCHOT, τραγούδι ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤZΗΛΑ, μιξάζ ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΥΜΠΟΠΙΩΤΗΣ, sound design BΑΛΙΑ ΤΣΕΡΟΥ FX, τίτλοι ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΕΙΤΑΡΙΔΗΣ, τεχνική υποστήριξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΡΑΡΔΗΣ, σύμβουλοι ΜΑΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ – ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΙΝΤΑΝΗ παραγωγή Portolanos Films, AIA Films, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΡΤ Α.Ε. με την υποστήριξη του CNC

2019/έγχρωμο/stereo, διάρκεια: 109 λεπτά.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture