Back to Top

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Αντιπαράθεση για τις σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους

Αντιπαράθεση για τις σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους

Ατελή χαρακτήρισε την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 3 ο Νίκος Φίλης.

Με τον γενικό εισηγητή της ΝΔ Κώστα Τζαβάρα να απορρίπτει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για διαχωρισμό κράτους εκκλησίας, αλλά και για τα ατομικά, εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα, τονίζοντας ότι καλύπτονται επαρκώς από το υπάρχον Σύνταγμα, και τον γενικό εισηγητή της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γιώργο Κατρούγκαλο να καταλογίζει στη κυβερνητική πλειοψηφία νεοσυντηρητισμό και οπισθοδρόμηση άνοιξε η πρώτη θεματική συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος.

 Ο κ. Τζαβάρας κάλεσε την αξιωματική αντιπολίτευση να αφήσει τον κλεφτοπόλεμο και τον κομματικό εγωισμό και να συμβάλει με καινοτόμες προτάσεις στην αναθεώρηση, ώστε έως το τέλος της εβδομάδας να βρεθεί κοινός τόπος και να καταλήξουν σε συμφωνία.

Από την πλευρά του, ο κ. Κατρούγκαλος απάντησε ότι υπάρχουν θέματα στα οποία μπορούν, μέσα από σύνθεση απόψεων και συζητήσεων, να συγκλίνουν με τη ΝΔ, όπως το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Ωστόσο, όπως είπε, σε ορισμένα άλλα τους χωρίζουν πολύ βαθιές ιδεολογικές διαφορές.

«Ίσως είναι η πρώτη φορά που η αναθεώρηση του συντάγματος ξεκινά με τη συμμετοχή μόνο του πρωθυπουργού και προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη και την απουσία όλων των άλλων προέδρων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων. Αυτό δείχνει ότι δεν αισθανόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο τη σπουδαιότητα του αναθεωρητικού εγχειρήματος», είπε ανοίγοντας τη συζήτηση ο κ. Τζαβάρας.

Παράλληλα, κατηγόρησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι επέλεξαν χθες, κατά τη συζήτηση επί της αρχής, να προβάλουν το αποτύπωμα του κομματικού εγωισμού τους και όχι να μιλήσουν για τη κοινή προσπάθεια που πρέπει να γίνει με την ανταλλαγή σκέψεων και απόψεων για την αναθεώρηση. «Αυτό με ανησυχεί, γιατί ήδη από πλευράς της αξιωματικής αντιπολίτευσης φαίνεται ότι έχει αρχίσει ένας κλεφτοπόλεμος με την επιμονή της στην υιοθέτηση ερμηνευτικών δηλώσεων, αντί να προτείνει καινοτόμες διατάξεις», ανέφερε ο κ. Τζαβάρας και συνέχισε: «Δεν θέλω η ΝΔ να είναι μόνη στην ανάγκη να προτάξουμε μια κοινή προσπάθεια διαλόγου, ανάδειξης απόψεων και συνθέσεων. Πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ώστε, μέχρι το τέλος της εβδομάδας, 7 - 8 σημεία να προσελκύσουν σύμπτωση απόψεων. Πρέπει το Σύνταγμα να εξακολουθεί να λειτουργεί ως συντακτικός χάρτης του κράτους». Ο κ. Τζαβάρας μίλησε ακόμα για «άγχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να προβάλει την ιδεολογική της διαφορά και ότι εκπροσωπεί το δικό της γίγνεσθαι και να το αναρτήσουν στο Σύνταγμα, σαν να είναι πολιτικός πίνακας ανακοινώσεων».

 Απορρίπτοντας τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 3, αντέτεινε ότι η προσπάθειά του για προσθήκη της φράσης «η πολιτεία έχει θρησκευτική ουδετερότητα», γίνεται, όχι γιατί επιβάλλεται από τη φύση των ιστορικών πραγμάτων, αλλά γιατί θέλει να εμφανιστεί ότι αγωνίστηκε και πέτυχε τον χωρισμό κράτους εκκλησίας. «Είναι ένα μόνιμο ιδεολογικό αφήγημα όχι μόνο του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και άλλων πολιτικών δυνάμεων», πρόσθεσε.

 Ο κ. Τζαβάρας επέμεινε ότι το άρθρο 3 είναι απόλυτα αποσαφηνισμένο και δεν δημιουργεί καθεστώς σύγχυσης μεταξύ των θεσμών του κράτους και της εκκλησίας. «Το άρθρο είναι συνταγματικά επαρκές, οι σχέσεις κράτους εκκλησίας είναι ρυθμισμένες. Το Σύνταγμα του 1975 έλυσε όλα τα προβλήματα αναφορικά με τις σχέσεις κράτους εκκλησίας με τρόπο που σήμερα κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μιλά για απόκλιση της κοσμικότητας του κράτους», υποστήριξε και πρόσθεσε: «Όταν υπάρχει το άρθρο 13 δεν αφήνει καμία αμφιβολία πως πρέπει τα πράγματα να εξακολουθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση, γιατί υπάρχει το απαραβίαστο της ανεξιθρησκίας υπό την εγγύηση του ελληνικού κράτους».

   Ο Γιώργος Κατρούγκαλος

 «Αυτό που συμφωνήσαμε χθες είναι ότι η αναθεώρηση είναι η ύψιστη στιγμή της πολιτικής. Εξ ορισμού σημαίνει σύγκρουση συμφερόντων και ιδεών», αντέτεινε από τη πλευρά του ο κ. Κατρούγκαλος και συνέχισε: «Ακούμε την κατηγορία περί ιδεοληψίας του ΣΥΡΙΖΑ και απορρίπτετε τις προτάσεις μας. Εσείς, για λόγους εξορθολογισμού, όπως λέτε, αρνείστε να δώσετε μια μάχη ιδεών. Οι απαντήσεις οι δικές σας στα προβλήματα δεν ξεκινούν από τις ίδιες αφετηρίες με τις δικές μας. Το Σύνταγμα αποτυπώνει συσχετισμούς δυνάμεων, συγκρούσεις κοινωνικές, ταξικές, ιδεολογικές, συμπυκνώνει το ιδεολογικό κοινωνικό περιεχόμενο».

Ο κ. Κατρούγκαλος υπεραμύνθηκε της πρότασης του κόμματός του για απαγόρευση των διακρίσεων, λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Μόνο εσείς συντάσσεστε με τις θέσεις του Όρμπαν και του Σαλβίνι και αυτό δείχνει τη μεγάλη οπισθοδρόμηση του κόμματός σας. Πώς τολμάτε να μιλάτε για συγκλίσεις, όταν στο προφανές δεν συμφωνείτε; Δεν σας κατηγορούμε μόνο για νεοσυντηρητισμό, αλλά ότι θέλετε με εμμονή να μην καθιερωθεί ρητά η θρησκευτική ουδετερότητα στο Σύνταγμα».

 Σχολιάζοντας την ενότητα για τα ατομικά, κοινωνικά, εργασιακά δικαιώματα, που δοκιμάστηκαν σκληρά στη κρίση, όπως είπε, υπογράμμισε ότι η πρόταση του κόμματός του «αποτυπώνει με το καλύτερο τρόπο τις ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές».

 «Το Σύνταγμα πρέπει να θωρακίσει το κανονιστικό μας σύστημα στο υψηλότερο επίπεδο. Εσείς δεν θέλετε να πάρετε μαθήματα από την κρίση, αλλά να καθιερώσετε μια συνταγματική Αρχή, όπως του ανόθευτου ανταγωνισμού, που είναι αντίθετη στα ατομικά δικαιώματα. Σε αυτή την άνευρη αναθεώρηση, το ΚΙΝΑΛ συμπαρατάχθηκε με τη ΝΔ για να μην αλλάξει τίποτα και να μην πάρουμε θεσμικές λύσεις, ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα», υποστήριξε ο κ. Κατρούγκαλος.

 Μίλησε ακόμα για αναγκαίες καθολικές ρυθμίσεις που δεν αφορούν μόνο τα ατομικά δικαιώματα, αλλά και τα δημόσια αγαθά, την υγεία τη παιδεία την εργασία που πρέπει να είναι υπό την προστασία του κράτους.

 «Δεν είναι δυνατόν να μην γίνει δεκτή η ίση αμοιβή, ίση εργασία και να μην θεσπιστεί ο υποκατώτατος μισθός στους νέους. Σε αυτά τα θέματα μας χωρίζουν βαθιές ιδεολογικές και ποιοτικές διαφορές» επανέλαβε.

 Μοναδική διάταξη, όπως συμπλήρωσε ο κ. Κατρούγκαλος, «που μπορούμε ενδεχομένως να έχουμε συγκλήσεις, είναι πάνω σε αυτό που εμείς προτείνουμε: να αντικατασταθεί στη διατύπωση το ρήμα μεριμνά το κράτος με το εγγυάται ή εξασφαλίζει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης».

 «Υπάρχουν θέματα που μπορούμε να έχουμε συγκλίσεις, υπάρχουν όμως και άλλα στα οποία έχουμε μεγάλες διαφωνίες, όπως η θέση μας για την υπεράσπιση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών και η υπεράσπιση της τιμής του πολιτικού κόσμου. Πρέπει με θάρρος, παρρησία και με την ευθύνη του ρόλου που έχουμε όλοι σε αυτή την αίθουσα να αποφασίσουμε», κατέληξε ο κ. Κατρούγκαλος.

Διαρκής ιστορική αναγκαιότητα ο χωρισμός κράτους-εκκλησίας, τονίζει το ΚΚΕ

«Αν χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία, αυτή δεν είναι άλλη από τον υπερώριμο διαχωρισμό του κράτους από την εκκλησία», ανέφερε, κατά τη συζήτηση αναθεώρησης του Συντάγματος, ο εισηγητής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής. «Το αίτημα του διαχωρισμού πρωτοδιατυπώθηκε πριν από 101 χρόνια, το 1918, στο ιδρυτικό συνέδριο του ΚΚΕ», επισήμανε ο κ. Δελής για την αναγκαιότητα αυτού του διαχωρισμού από το 1918. «Και ενώ τελειώνει και η δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, ενώ αποτελεί πάγιο αίτημα του λαϊκού κινήματος και πόθο κάθε δημοκρατικού και προοδευτικού ανθρώπου, ο χωρισμός της εκκλησίας από το κράτος παραμένει μια διαρκής ιστορική εκκρεμότητα, αφού τα αστικά κόμματα, ενώ έχουν τη δυνατότητα, εξακολουθούν να δείχνουν απροθυμία και ατολμία να τον πραγματοποιήσουν, και φέρουν τεράστιες, ιστορικές ευθύνες γι΄αυτό», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Υπογράμμισε πως και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει τελικά στο μη διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, αφού «όσες λεκτικές ακροβασίες και αν επιχειρεί ο ΣΥΡΙΖΑ, στην ουσία διατηρεί τη σύζευξη του κράτους με την εκκλησία» και από τη μια ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ρητή κατοχύρωση τα θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους και από την άλλη δέχεται τη διατήρηση της διατύπωσης περί επικρατούσας θρησκείας. Ο κ. Δελής χαρακτήρισε αναγκαίο τον υποχρεωτικό πολιτικό χαρακτήρα μιας σειράς τελετών, όπως ο πολιτικός γάμος ή ονοματοδοσία των παιδιών, χωρίς να αμφισβητείται το δικαίωμα του καθενός να κάνει και θρησκευτικό γάμο ή βάπτιση.

Αναφορικά με την ενότητα για τα δικαιώματα, υπογράμμισε ότι σήμερα εξελίσσεται ένας ανούσιος καυγάς ανάμεσα στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, αν και ολοφάνερα βρίσκονται σε στρατηγική συμπόρευση, αφού από κοινού διατηρούν τα εφοπλιστικά προνόμια, αναγνωρίζουν την υπεροχή το ευρωενωσιακού δικαίου. «Στην ουσία έχουμε συνταγματική κατοχύρωση της ακραίας φτώχειας», είπε, σχολιάζοντας τις προτάσεις ΝΔ για ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και ελάχιστη αξιοπρεπή διαβίωση. «Συνταγματοποιείται, δηλαδή, συνολικά η στρατηγική που σαρώνει τα εργατικά και κοινωνικά δικαιώματα για χάρη της κερδοφορίας του κεφαλαίου», κατήγγειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Αγγ. Αδαμοπούλου (ΜέΡΑ25): Διάκριση Πολιτείας και Εκκλησίας με ειλικρίνεια και πραγματισμό

 

«Το ΜέΡΑ25 παραμένει αταλάντευτο υπέρ της θρησκευτικής ουδετερότητας της Πολιτείας, υπό την έννοια της ίσης μεταχείρισης όλων των θρησκειών και της απαλοιφής οποιασδήποτε άλλης περιττής αναφοράς», ανέφερε η εισηγήτρια του ΜέΡΑ25 Αγγελική Αδαμοπούλου.

«Εμείς σεβόμαστε την Εκκλησία και το ρόλο της. Σεβόμαστε και την Πολιτεία. Γι' αυτό προωθούμε πρόταση που οριοθετεί με ειλικρίνεια και πραγματισμό τη διάκριση Πολιτείας και Εκκλησίας, με σαφώς διακριτές τις λειτουργίες τους. Αυτό το πράττουμε με σεβασμό στην ιστορία της καθεμιάς και με συνείδηση ότι επιτέλους ωρίμασαν οι συνθήκες για να ολοκληρωθεί μια αυτονόητη μετάβαση», είπε η βουλευτής του ΜέΡΑ 25.

Αναφορικά με τον πολιτικό όρκο, δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι «οι ίδιοι οι ιερείς, επικαλούνται την ιεροσύνη τους και δεν ορκίζονται. Αλλά εμείς θέλουμε να ορκίζονται όλοι οι υπόλοιποι. Βεβαίως και ο πολιτικός όρκος από τα ίδια προβλήματα πάσχει και υπάρχει απλώς χωρίς να παράγει κάποια έννομη συνέπεια». Τόνισε δε ότι πρέπει να απαλειφθούν όλες οι διατάξεις στο Σύνταγμα για τον όρκο.

Αναφορικά με τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, η κ. Αδαμοπούλου είπε ότι το ΜέΡΑ25 θα υπερψηφίσει:

Την τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 21 για το δικαίωμα καθολικής πρόσβασης στην υγεία και την αποτελεσματικότητα του ΕΣΥ, την εισαγωγή παραγράφου στο άρθρο 21 για το δημόσιο έλεγχο των βασικών κοινωνικών αγαθών και των δικτύων διανομής τους, την αναθεώρηση των παρ. 2 και 4 του άρθρου 22 για την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων για τη διαιτησία και την αρχή της εύνοιας υπέρ του εργαζομένου, για τις συλλογικές συμβάσεις και διαπραγματεύσεις για τον κατώτατο μισθό και την απαγόρευση επίταξης εργασίας.

Γ. Γεραπετρίτης: Δεν εμποδίζεται συνταγματικά το ουδετερόθρησκο κράτος. Οι μείζονες τομές έχουν συντελεστεί με κοινή νομοθετική πρωτοβουλία

«Το πραγματικά ουδετερόθρησκο κράτος δεν εμποδίζεται λόγω της ύπαρξης της συμβολικής διάταξης του άρθρου 3, γιατί οι μείζονες τομές που σχετίζονται με το διαχωρισμό Κράτους- Εκκλησίας έχουν συντελεστεί σε ένα βαθμό με κοινή νομοθετική πρωτοβουλία».

Αυτό τόνισε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, σε παρέμβασή του κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια για την αναθεώρηση του Συντάγματος, απαντώντας στη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου, που υπεραμύνθηκε της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για συνταγματική κατοχύρωση του ουδετερόθρησκου κράτους.

Ακόμα, σχολιάζοντας αναφορές για το ζήτημα της εθνικής ταυτότητας όπως προσδιορίζεται από το Σύνταγμα, ο κ. Γεραπετρίτης επεσήμανε ότι «η έννοια αυτή δεν είναι ζήτημα πολιτειολογικό και πολιτικής φιλοσοφίας αλλά είναι ένα πολύ απτό ζήτημα».

Η εθνική ταυτότητα, που ορίζεται στο Σύνταγμα, όπως είπε, «χρησιμοποιείται παγίως από το Δικαστήριο της ΕΕ όταν θέλει να αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε συνταγματικής τάξης ώστε να δώσει ώθηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να μπορεί το κάθε κράτος-μέλος να λειτουργεί μέσα στο δικό του συνταγματικό κείμενο. Άρα ο όρος "εθνική, συνταγματικά, ταυτότητα" συνιστά έναν όρο που είναι απολύτως αποδεκτός και ενισχύει αυτού του τύπου την ποικιλομορφία των κρατών της ΕΕ και δεν λειτουργεί υπό καμία εκδοχή συρρικνωτικά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεραπετρίτης.

Ατελή χαρακτήρισε την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 3 ο Νίκος Φίλης

Ατελή χαρακτήρισε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 3 και τις σχέσεις κράτους εκκλησίας, ο πρώην υπουργός Παιδείας και βουλευτής του κόμματος Νίκος Φίλης, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι την υποστηρίζει βλέποντας τι προτείνει η κυβερνητική πλειοψηφία.

 

«Ο ΣΥΡΙΖΑ έφερε μια ατελή πρόταση για τις σχέσεις κράτους εκκλησίας. Συμβιβάζομαι και την υποστηρίζω κατ' οικονομία βλέποντας και τι προτείνει το κυβερνητικό κόμμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια για την αναθεώρηση του συντάγματος.

 

Την αντίδραση του προέδρου της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος Ευριπίδη Στυλιανίδη προκάλεσαν οι αναφορές του κ. Φίλη για το ουδετερόθρησκο κράτος. Ο κ. Φίλης υποστήριξε ότι ο διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας είναι ώριμο θέμα και δεν θίγει το δικαίωμα του πολίτη να θρησκεύεται σε όποιον θεό θέλει. Ακόμα, έκανε λόγο για φονταμελιστές που επιμένουν στη σημερινή πραγματικότητα και δεν σέβονται το δικαίωμα του πολίτη και τον ηθικό ρόλο της εκκλησίας. «Η επικρατούσα θρησκεία έχει να κάνει με το 98% του ελληνικού λαού και δεν έχει να κάνει με κανένα κράτος και καμία κυβέρνηση», απάντησε ο κ. Στυλιανίδης.

 

Από την πλευρά του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Καμίνης επιτέθηκε στο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον ότι «επένδυσε μεγάλο πολιτικό κεφάλαιο στο άρθρο 3 ισχυριζόμενος ότι η αναθεώρηση του είναι ώριμη και συμβαδίζει με την νεωτερικότητα».

 

«Πού βρισκόταν όλη αυτή η σπουδή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης όταν συνεργαζόταν με τον πρόεδρο των ΑΝΕΛ Πάνο Καμμένο ή όταν προχώρησε στην αποπομπή του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη επειδή διαφώνησε η εκκλησία με τον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία;» πρόσθεσε ο κ. Καμίνης.

 

Ακόμα, ο κ. Καμίνης τόνισε ότι τα άρθρο 3 του συντάγματος διατυπώνει τις σχέσεις εκκλησίας κράτους διαχρονικά και πρόσθεσε ότι είναι υπεκφυγή να λέγονται τα περί επικρατούσας θρησκείας γιατί δεν υπάρχει συνταγματική διάταξη να υστερεί κανονιστικής ισχύος.

Θ. Ρουσόπουλος: «Το άρθρο 3 ζωντανό κειμήλιο της ιστορικής πορείας συγκρότησης του νέου ελληνικού κράτους»

«Tο άρθρο 3 ουδόλως απεδείχθη στην πράξη προβληματικό. Αντιθέτως, η αλλαγή του στην κατεύθυνση που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ θα δημιουργούσε σημαντικά προβλήματα, σε ό,τι αφορά τις σχέσεις Ελλαδικής Εκκλησίας και Οικουμενικού Πατριαρχείου και σίγουρα θα δημιουργούσε σοβαρή εσωτερική κοινωνική αναστάτωση. Και ας αναρωτηθούμε εάν τώρα που βγαίνουμε από μία δεκαετή οικονομική κρίση έχουμε την πολυτέλεια να μπούμε σε έναν νέο διχασμό εκ του μη όντος», ανέφερε κατά τη συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος ο βουλευτής της ΝΔ Θοδωρής Ρουσόπουλος.

 

«Στον ελληνικό λαό το θρησκευτικό συναίσθημα, για λόγους ιστορικούς, είναι από τα χαρακτηριστικά τα βαθύτερα ριζωμένα της εθνικής του ταυτότητας. Η εθνική μας ταυτότητα ορίζεται από τη γλώσσα, τα ήθη και έθιμα και τη θρησκεία μας. Το άρθρο 3 αποτελεί ένα ζωντανό κειμήλιο της ιστορικής πορείας συγκρότησης του νέου ελληνικού κράτους», ανέφερε ο Θοδωρής Ρουσόπουλος και πρόσθεσε ότι «το αίτημα για απαλοιφή αυτού του στοιχείου της πολιτειακής ιστορίας της Ελλάδας ισοδυναμεί με αίτημα αλλοίωσης της ιστορικότητας του συνταγματικού κειμένου, που συμβολικά ορίζει στοιχεία της ταυτότητάς μας».

Σ. Αναγνωστοπούλου: Η Ελλάδα έχει πληρώσει πάρα πολύ ακριβά το τρίπτυχο «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια»

 

"Αυτή η χώρα έχει πληρώσει πάρα πολύ ακριβά και το τρίπτυχο «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια», βγάζοντας ως επικίνδυνους κάποιους πολίτες έξω και έχει πληρώσει πολύ ακριβά και το «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών». Είμαστε σε μια ώριμη στιγμή, σεβόμενοι την πορεία αυτού του έθνους, τους αγώνες, τις θυσίες και όλα αυτά που έχει κάνει, για να μπορέσουμε να πάμε σε μια άλλη κατεύθυνση", ανέφερε κατά τη συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου.

 

Η κ. Αναγνωστοπούλου υπογράμμισε ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την τροποποίηση του άρθρου 3 που αφορά στις σχέσεις Κράτους- Εκκλησίας πρέπει να ψηφιστεί από εκείνους που πιστεύουν ότι «αξίζει σ' αυτήν τη χώρα να μην ξαναγυρίσει σ' ένα παρελθόν επικίνδυνων πολιτών» και να την ψηφίζουν γιατί οι προτεινόμενες τροποποιήσεις «δεν έχουν να κάνουν με τη δογματική ενότητα Πατριαρχείου-Αυτοκέφαλης Εκκλησίας».

 

«Ποιος είναι εναντίον της Ορθοδοξίας; Ο εξορθολογισμός των σχέσεων Κράτους-Εκκλησίας είναι εναντίον της Ορθοδοξίας ή είναι ένα κράτος το οποίο είναι πάνω από τις επιμέρους, ακόμη και από το πιο ισχυρό στοιχείο της εθνικής ταυτότητας;», ανέφερε και πρόσθεσε: «ένα φιλελεύθερο κράτος προστατεύει και το παραμικρό στοιχείο ταυτότητας, αγκαλιάζει, είναι συμπεριληπτικό. Αυτό είναι ιδεοληπτικό ή είναι η αρχή του φιλελεύθερου κράτους;».

 

 AΠΕ - ΜΠΕ

Σχόλια

Ειδήσεις