Back to Top

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Που το πάει η κυβέρνηση με το τρένο στην Πάτρα;

Που το πάει η κυβέρνηση με το τρένο στην Πάτρα;

Οι δηλώσεις του γ.γ. Υποδομών και οι αντιδράσεις

Έντονη πολιτική αντιπαράθεση, αντιδράσεις από τοπικούς φορείς αλλά και προβληματισμό στους πολίτες έχουν προκαλέσει οι σχετικές δηλώσεις του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, για την υπογειοποίηση της νέα σιδηροδρομικής γραμμής εντός του αστικού ιστού της Πάτρας.

Ένα θέμα που φαίνεται να είχε κλείσει μετά από τη δημόσια πολιτική δέσμευση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου, αλλά και τις ενέργειες που είχαν δρομολογήσει οι αρμόδιες υπηρεσίες, δείχνει να ανοίγει και πάλι με άγνωστη εξέλιξη. Με βάση τα όσα είπε ο κ. Καραγιάννης το πάγιο αίτημα της υπογειοποίησης φαίνεται να επανεξετάζεται από την αρχή, ενώ αναμένεται να διεξαχθεί νέος κύκλος διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες, διαβούλευση που όμως είχε γίνει και είχε καταλήξει στην συμφωνία για βύθιση ενός κομματιού της γραμμής (από Ρίο μέχρι τουλάχιστον την Κανελλοπούλου) και υπογειοποίηση έως την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα.

«Το γνωστό ζήτημα της υπογειοποίησης γραμμής εντός του αστικού ιστού της Πάτρας ακούγεται ωραίο, αλλά στην πράξη έχει μεγάλες τεχνικές ιδιαιτερότητες και το κόστος του είναι ιδιαίτερα ψηλό και ίσως άγνωστο… θα ακολουθήσει μία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία ανοιχτή και εποικοδομητική, αλλά και με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, γιατί δεν μπορεί να χαθεί άλλος χρόνος και τελικά θα προγραμματιστεί η ολοκλήρωση του έργου σε ‘γέφυρα' εντός της τρέχουσας και της επόμενης προγραμματικής περιόδου».

Αυτή είναι η δήλωση του γ.γ. του υπουργείου Υποδομών προκάλεσε την αναστάτωση, κάνοντας τη δημοτική Αρχή της Πάτρας να υποστηρίζει ότι το θέμα της υπουγειοποίησης είχε κλείσει μετά από τις κινητοποιήσεις των πολιτών και τη διαβούλευση που υπήρξε στην συνέχεια. Αντιδράσεις έχουν προκληθεί και από παραγωγικούς φορείς της περιοχής όπως ο Εμπορικός Σύλλογος και η Ομοσπονδία Επαγγελματικών Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Αχαΐας, που εκφράζουν, σε πρώτη φάση, την έκδηλη ανησυχία τους από τις δηλώσεις Καραγιάννη.

 

Στο θέμα παρενέβη και ο πρώην γ.γ. του Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Θάνος Βούρδας ο οποίος με δηλώσεις του «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ανέφερε ότι «ο μεγάλος μου φόβος δεν είναι αν θα επιχειρηθεί αλλαγή χάραξης, αλλά είναι μην εξυπηρετηθούν όλοι όσοι για χρόνια δεν αφήνουν το τρένο να φτάσει στην Πάτρα».

Σημείωσε παράλληλα ότι τα τεύχη προκήρυξης για το κομμάτι μετά την οδό Κανελλοπούλου «υπάρχουν στην ΕΡΓΟΣΕ και σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι οριστικές μελέτες για το Αγ. Διονύσιος- Άγ. Ανδρέας- Πειραϊκή Πατραϊκή, προκειμένου να κατατεθούν μετά για να χρηματοδοτηθεί και το υπόλοιπο έργο», και πρόσθεσε: 

«Ο σχεδιασμός υπάρχει ήδη και σε σχέση με την περιοχή του Καστελόκαμπου, είναι σαφής, δρομολογημένος, δεν καταλαβαίνω, γιατί πρέπει να επανέλθουμε σε νέα διαβούλευση». Τέλος απαντώντας σε σχετικό ερώτημα κατά πόσο μπορεί να ανατραπεί ο υφιστάμενος  σχεδιασμός και τελικά να μην περιλαμβάνει την υπογειοποίηση της γραμμής στον αστικό ιστός της Πάτρας ο κ. Βούρδας υποστήριξε τα εξής:

«Αν επιχειρήσουν να ανατρέψουν τα τεύχη του διαγωνισμού, πλέον αναλαμβάνουν την ευθύνη για την όποια διαδικασία θα ακολουθηθεί. Θεωρώ δεδομένο το κομμάτι, που είναι έτοιμο προς προκήρυξη μέχρι τον Άγ. Διονύσιο, δεν υπάρχει λόγος να χάνουμε χρόνο».

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

«Εάν η σημερινή κυβέρνηση θεωρεί ότι το τρένο θα πρέπει να χωρίσει την πόλη από το παραλιακό της μέτωπο, το οποίο αποδόθηκε στον Δήμο Πατρέων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μετά από πολύχρονους αγώνες του πατραικού λαού, καθυστερώντας τη λήψη αποφάσεων και καταστρατηγώντας τις ανάγκες της Πάτρας να είναι σίγουρη ότι θα βρει μπροστά της  και τα πρόστιμα της Ε.Ε. και το σύνολο της τοπικής κοινωνίας.

Φαίνεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ξέρει μόνο το cut. Τους συμβουλεύουμε να σκύψουν στις υπάρχουσες μελέτες για να δουν τι είναι και το cut and cover».

Σχόλια

Ειδήσεις