Έχει υπάρξει πάντως πρόοδος
Παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στο κομμάτι της λειτουργίας υδατοδρομίου στην Πάτρα θεωρείται σχεδόν ανέφικτο να ξεκινήσουν την θερινή περίοδο πτήσεις υδροπλάνων από και προς την αχαϊκή πρωτεύουσα. Και τούτο γιατί αφενός μεν η εταιρία που θα αναλάβει το αμέσως προσεχές διάστημα τη λειτουργία των υφιστάμενων εγκαταστάσεων δεν προλαβαίνει να το θέσει σε επιχειρησιακή λειτουργία, αφετέρου δε εκτιμάται ότι είναι δύσκολο μόνο με την ύπαρξη δύο ακόμα υδατοδρομίων στην χώρα ότι το πτητικό έργο θα είναι βιώσιμο.
Ας τα πάρουμε όμως με την σειρά. Η Πάτρα, όπως οι Παξοί και η Κέρκυρα, διαθέτει αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο. Μάλιστα εντός της εβδομάδας ολοκληρώθηκε και ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του. Η ένωση δύο εταιρειών (Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια) με την επωνυμία «Υδατοδρόμιο Πάτρας», κατέθεσε πρόταση η οποία εντός των επομένων ημερών αναμένεται να ανοιχτεί, αφού πρώτα ελεγχθούν τα δικαιολογητικά που έχουν υποβάλει.
Όπως εξηγεί μιλώντας στο thebest.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρέων Νίκος Κοντοές, εάν όλα πάνε σύμφωνα με τα όσα προσδοκά ο Οργανισμός σύντομα ο ανάδοχο θα κληθεί να υπογράψει την σχετική σύμβαση.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι προλαβαίνει φέτος να έρθει σε συνεννοήσεις με εταιρείας που θα μπορούσαν να αναλάβουν τις πτήσεις και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Σ’ εκείνο που ελπίζουν για το φετινό Καλοκαίρι οι άνθρωποι του ΟΛΠΑ είναι απλώς κάποιες πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις.
Άλλωστε δύσκολα θα μπορούσαν ήδη από τώρα να ξεκινήσουν μόνιμα δρομολόγια με μόνους προορισμούς την Κέρκυρα και τους Παξούς, αν και δεν αποκλείεται να γινόταν η αρχή εάν στον άμεσο ορίζοντα φαινόταν η προοπτική λειτουργίας και άλλων υδατοδρομίων στην περιοχή και ιδίως στα Ιόνια Νησιά.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων τρέχει αυτό το διάστημα τις διαδικασίες για την εξασφάλιση αδειών για Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ιθάκη. Οι διαδικασίες όμως είναι χρονοβόρες και ουδείς μπορεί να πει με ακρίβεια πότε θα είναι όλα έτοιμα στις πέντε αυτές περιοχές. Από την πλευρά του ο διαχειριστής της Πάτρας θα μπορούσε φυσικά, σε συνεννόηση με εταιρείες που θα αναλάβουν το πτητικό έργο, να ξεκινήσει κάποιες πρώτες πτήσεις προς τα ήδη υπάρχοντα υδατοδρόμια με στόχο την προβολή των υδροπλάων, την ενημέρωση και εξοικείωση του επιβατικού κοινού κ.α..
«Το κριτήριο είναι πόσο κοντά στην πραγμάτωσή τους είναι και τα υπόλοιπα υδατοδρόμια. Θεωρώ ότι σε περίπου ένα μήνα θα έχουμε καλύτερη εικόνα. Θα έχουμε υπογράψει την σύμβαση, θα έχουμε συζητήσει μαζί τους και θα γνωρίζουμε καλύτερα τις προθέσεις τους. Από την πλευρά μας είμαστε σε καλό δρόμο, προχωρήσαμε την αδειοδότηση κι ελπίζω ότι σύντομα θα υπάρξουν και άλλα υδατοδρόμια ώστε αυτός ο εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης που είναι εναρμονισμένος με το νησιωτικό χαρακτήρα και το ανάγλυφο της χώρας θα πάρει σάρκα και οστά», δηλώνει από την πλευρά του ο κ. Κοντοές.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










