Back to Top

CULTURE

/

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΛΑΝΘΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ, ΚΟΝΤΑ 1800 ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΛΑΝΘΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ, ΚΟΝΤΑ 1800 ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ

Κάποιοι δεν βρήκαν εισιτήριο το σαββατοκύριακο και έκαναν κράτηση για μετά

Πρώτη ταινία από πλευράς προτιμήσεων των σινεφίλ ήταν το περασμένο 4ήμερο (Πέμπτη 14/2 με Κυριακή 17/2/2019) στα Odeon Veso Mare, στην Πάτρα η ταινία «Η Ευνοούμενη – The Favourite» του δικού μας Γιώργου Λάνθιμου. Το φιλμ που από την περασμένη Πέμπτη επιτέλους ήρθε και στην Πάτρα και απλώθηκε από την εταιρεία διανομής Odeon σε 42 αίθουσες στην Αθήνα και συνολικά σε 85 πανελλαδικά (στην Πάτρα προβάλλεται σε 3 οθόνες), υπολογίζεται σύμφωνα με στοιχεία από το flix.gr πως έκοψε κοντά στα 47.000 εισιτήρια και μέχρι σήμερα μετράει σχεδόν 115.000 εισιτήρια πανελλαδικά.

Το σίγουρο είναι πως η εντυπωσιακή ταινία με μία Ολίβια Κόλμαν ως βασίλισσα Άννα της Αγγλίας με τους ξαφνικούς θυμούς και το υγρό, δακρυσμένο βλέμμα, απίστευτη ερμηνευτικά και μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου θα κρατήσει ζωηρό το ενδιαφέρον των σινεφίλ όλη την εβδομάδα ενόψει και της απονομής των βραβείων Όσκαρ την Κυριακή 24/2 όπου η ταινία του Λάνθιμου σίγουρα θα κερδίσει κάποια χρυσά αγαλματίδια.

Στη Βέσο Μάρε, στην Πάτρα λοιπόν υπολογίζεται πως το πρώτο τετραήμερο προβολής της ταινίας την είδαν πολύ περισσότεροι από 1500 σινεφίλ (ενδεχομένως ο αριθμός να προσεγγίζει και τους 1800) και το σημαντικό ήταν πως η ταινία ανταγωνίστηκε στα ίσα το πολυδιαφημισμένο μπλοκμπάστερ «Αλίτα, Άγγελος της μάχης» σε παραγωγή Τζέιμς Κάμερον που τελικά τόσο στην Πάτρα όσο και πανελλαδικά έμεινε πιο πίσω από τον Λάνθιμο σε εισιτήρια. Το «Αλίτα» με την ψηφιακή κεντρική ηρωίδα σε 91 αίθουσες πανελλαδικά ίσα που πλησίασε τα 20.000 εισιτήρια.

Αναφορικά με την «Ευνοούμενη» στην προβολή των 21.30 οι θέσεις είχαν όλες σχεδόν καλυφθεί και ορισμένοι σινεφίλ έκλειναν ή και αγόραζαν εισιτήρια για τις επόμενες μέρες. Σίγουρα μία μεγάλη επιτυχία για τον διεθνή Έλληνα σκηνοθέτη που είναι υποψήφιος στα Όσκαρ τόσο ως σκηνοθέτης όσο και ως παραγωγός. Βλέποντας την ταινία με τα ευρυγώνιου φακού πλάνα, τα προσεγμένα στην λεπτομέρεια σκηνικά και κοστούμια (ταπισερί, πίνακες ζωγραφικής, ασημένιες θήκες κοσμημάτων, κ.α.) που μάλιστα έχουν γυναικείες υπογραφές και πάνε με χίλια για το βραβείο Όσκαρ, την τολμηρή ματιά του Λάνθιμου, το πικρό φινάλε, τις ερμηνείες τόσο των γυναικών (κατά σειρά καλύτερη η Κόλμαν, σχεδόν ισάξια η Ρέιτσελ Βάις και αρκετά καλή αλλά μία κλίμακα πιο κάτω η Έμα Στόουν) αλλά και των ανδρών (έξοχος ο Νίκολας Χουλτ και ο πιτσιρικάς Τζο Άλγουιν, ο οποίος έχει υπάρξει και μοντέλο της καμπάνιας του οίκου Prada) ειλικρινά νιώσαμε σε στιγμές του φιλμ περήφανοι ως Έλληνες για τον Γιώργο Λάνθιμο που υπέγραψε και έφερε εις πέρας μία ταινία απαιτητική, δύσκολη και με εύθραυστες ισορροπίες.

Τα ερωτικά, λεσβιακά πλάνα και αναφορές ενόχλησαν αρκετούς και δη γυναίκες αν και πρέπει να πούμε πως ο Λάνθιμος εστίασε περισσότερο στο δράμα αυτής της εστεμμένης της Αγγλίας των αρχών του 18ου αιώνα, στις δολοπλοκίες και την ψευτιά & υποκρισία για την εύνοια και την δύναμη αλλά και στα πολιτικά γεγονότα, ιδιαίτερα σημαίνοντα μιας & η Αγγλία ήταν σε πόλεμο με τη Γαλλία και επί ημερών της Άννας υπήρξε συμφωνία ειρήνης μετά πολλών ωστόσο…βασάνων.

Είναι κατόρθωμα και μπράβο στον Γιώργο Λάνθιμο, αυτόν τον κάπως «σκοτεινό» όπως λέγεται καλλιτέχνη (λίγο νοσηρό μυαλό κατ’ άλλους), αυτήν την «αρκούδα» με την καλή ψυχή όπως τον βάπτισε η 46χρονη Ολίβια Κόλμαν που πάχυνε για τις ανάγκες του ρόλου και δείχνει 55άρα, που κατάφερε και έφτιαξε αυτό το φιλμ που αν και εποχής δείχνει τόσο φρέσκο, τόσο σημερινό.

Κείμενο: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Σχόλια

Culture