Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: "Γράψε λάθος" σε τρεις προβολές απόψε στα Στερ Σίνεμα

Πάτρα: "Γράψε λάθος" σε τρεις ...

Απο την Κινηματογραφική Λέσχη

Τρεις προβολές σήμερα για την ταινία "Γράψε λάθος" απο την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας στο Στερ Σινεμας. Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στις 6.30 στις 8.30 και στις 10.30.

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Γιόζεφ Σένταρ

Ηθοποιοί: Λίορ Ασκενάζι, Σλόμο Μπαρ-Αμπά,  Αλίζα Ροζέν

Χώρα: Ισραήλ (Έγχρωμη)

Διάρκεια: 103΄

Πρώτη Προβολή:       Ώρα       6.30 μ.μ.

Δεύτερη Προβολή: Ώρα   8.30 μ.μ.

Τρίτη Προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ.

Διακρίσεις:

- Υποψήφιο για Βραβείο  Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης  Ταινίας (2012)

 

- 9 Βραβεία της Ισραηλινής  Ακαδημίας Κινηματογράφου

 

* Α΄ Ανδρικού Ρόλου  στον Shlomo Bar-Aba

 

* Παραγωγής στον Yaron Scharf

 

* Κουστουμιών στην Laura Sheim

 

* Σκηνοθεσίας στον Joseph Cedar

 

* Μοντάζ στον Einat Glaser-Zarhin

 

* Καλύτερης Ταινίας

 

* Σεναρίου στον Joseph Cedar

 

* Ήχου στους Alex Claude, Israel David, Tuli Chen

 

* Β΄ Ανδρικού Ρόλου στον Lior Ashkenazi

 

- Φεστιβάλ Καννών το 2011

 

*Βραβείο Σεναρίου στον Joseph Cedar

 

*Υποψηφιότητα για Χρυσό Φοίνικα

 

- Βραβείο Κριτικών Κινηματογράφου  για το Σενάριο (Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Δουβλίνου 2012)

 

- Βραβείο NBR (Καλύτερης Ξενόγλωσσης  Ταινίας) (National Board of Review, USA, 2011)

 

 

 

Ο Ελιέζερ και ο Ούριελ Σκόλνικ, πατέρας και γιος, είναι καθηγητές των ταλμουδικών σπουδών με ανταγωνιστική σχέση χρόνων, την οποία θα κορυφώσει η απονομή ενός σπουδαίου ακαδημαϊκού βραβείου.

 

 

 

Συγκινητικό οικογενειακό δράμα, διακριτική πολιτικοκοινωνική σάτιρα και μια  έξυπνη, κομψή κινηματογραφική απάντηση στο ερώτημα "Ποιο είναι το τίμημα της αλήθειας;". Βραβείο σεναρίου στις Κάνες και υποψηφιότητα για ξενόγλωσσο Όσκαρ.

 

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΗΤΣΗΣ

 

 

 

Αυτή η ταινία επιστρέφει με έξυπνο τρόπο σε μια ιστορία τόσο παλιά  όσο η ανθρωπότητα: τη σύγκρουση ανάμεσα σε δύο διαφορετικές γενιές. Ο ισραηλινός σκηνοθέτης Τζόζεφ Σένταρ εστιάζει σε δύο τύπους των οποίων η αντίθεση ελκύει αμέσως την προσοχή μας: από τη μία πλευρά ένας πεισματάρης, άκαμπτος αλλά ευθύς, παλαιών αρχών πατέρας, ικανός να σου κάνει ρετάλια τα νεύρα (Σλόμο Μπαρ-Αλμπα), από την άλλη ο προοδευτικός αλλά και πονηρότερος γιος του (Λιόρ Ασκενάζι), που μπορεί να είναι πιο επικοινωνιακός και φιλικός αλλά δεν εμπνέει και τόση εμπιστοσύνη, γιατί είναι ζηλόφθονος, αριβίστας, ικανός να λειτουργήσει με δόλιους τρόπους για να πετύχει τον σκοπό του.

 

Το ενδιαφέρον προκύπτει μέσα από  το δραματουργικό φόντο της ιστορίας, τους κύκλους του Εβραϊκού Πανεπιστημίου  της Ιερουσαλήμ. Απόψεις, σκέψεις, αναλύσεις  και διατριβές για τα ταλμουδικά κείμενα και τις δύο διαφορετικές σχολές τους αναμοχλεύονται στην «αρένα» για τη διεκδίκηση του Βραβείου Ισραήλ, του σημαντικότερου εθνικού βραβείου του ισραηλινού κράτους. Το διεκδικεί ο πατέρας, αλλά ο γιος δεν θα το αφήσει να περάσει έτσι.

 

Βλέπουμε λοιπόν ότι η διαμάχη  των δύο ανδρών στο Ταλμούδ  προεκτείνεται στη ζωή τους, ότι  κατά μια έννοια ο φανατικός ανταγωνισμός των δύο ταλμουδικών στρατοπέδων  καθρεφτίζεται στην καθημερινότητα του Ισραήλ: ο ιός του Ταλμούδ  μολύνει την οικογένεια και έτσι η ταινία μπορεί να αγγίξει τους πάντες.

 

Για την καλύτερη «ανάγνωσή» της  καλό είναι πάντως ο θεατής να γνωρίζει ορισμένα πράγματα για το Ταλμούδ, όπως ονομάζεται το σύνολο των εβραϊκών κειμένων που γράφτηκαν στην Παλαιστίνη και στη Βαβυλώνα περί το 200-500 μ.Χ. Η καταστροφή του ναού το 70 μ.Χ. ώθησε τους ραβίνους της Παλαιστίνης να συγκεντρώσουν κάποιες προφορικές διδασκαλίες σε ένα πρώτο κείμενο, αλλά με την αύξηση του διωγμού των Ιουδαίων της Παλαιστίνης (που συνοδευόταν από άνοδο του χριστιανισμού σε πολιτική δύναμη) το κέντρο της ταλμουδικής ανάπτυξης μετακινήθηκε στη Βαβυλώνα, που βρισκόταν έξω από τα όρια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ετσι πραγματοποιήθηκε η παραγωγή δύο Ταλμούδ: του Μίσνα, δηλαδή του Ταλμούδ της Βαβυλώνας, και αργότερα του Γκεμάρα, του Ταλμούδ της Ιερουσαλήμ, γνωστού και ως Παλαιστινιακού. Μικρότερο σε έκταση από το Μίσνα, θεωρείται υποδεέστερό του.

 

Οι ταλμουδικές σπουδές είναι  μια ασταθής και αμφιλεγόμενη ως έναν βαθμό περιοχή, γεγονός που  οφείλεται στην ακαδημαϊκή ανάλυση  κειμένων τα οποία μπορεί να θεωρούνται ιερά. Ο βασικός σκεπτικισμός βασίζεται στην αξιοπιστία του κειμένου, στην επεξεργασία του μέσα από πολλές και διαφορετικές απόψεις οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με τις κλασικές υποθέσεις που έγιναν στα βάθη των αιώνων, και προκαλούν ανάμεικτα συναισθήματα ακόμη και στη σημερινή παραδοσιακή κοινωνία.

 

Να σημειώσω, τέλος, ότι η καθυστερημένη  εμφάνιση του «Γράψε λάθος» στις ελληνικές  αίθουσες μόνο απορία προκαλεί, καθώς  έχει προ καιρού συγκεντρώσει δάφνες. Στο περυσινό Φεστιβάλ Καννών ο Τζόζεφ Σένταρ κέρδισε το βραβείο Σεναρίου, ενώ εφέτος είδαμε το φιλμ να αποσπά ακόμη μία διάκριση, την υποψηφιότητα στα ξενόγλωσσα Οσκαρ.

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ

 

ΤΟ ΒΗΜΑ

 

 

 

ΓΙΟΖΕΦ  ΣΕΝΤΑΡ

 

 

 

Γεννήθηκε το 1968 στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ Φιλοσοφία και Ιστορία και αποφοίτησε από τη Σχολή Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης.

 

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

 

Jerusalen, I Love You, Grapse lathos 2011, Sharon Amrani: Remember His Name 2010, Beaufort 2007, Medurat Hashevet 2004, Ha-Hesder 2000.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture