Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Αερομοντελισμός με ελικόπτερα στην Πάτρα - Ισως το δυσκολότερο τηλεκατευθυνόμενο - Εντυπωσιακές εικόνες - ΒΙΝΤΕΟ

Αερομοντελισμός με ελικόπτερα στην Πάτρα...
Πομώνης Γιάννης
[email protected] , Facebook Page

Δείτε τις εικόνες

Στην Πάτρα τα σημεία πτήσης είναι μακριά από κατοικημένες περιοχές. Απαιτούνται δεκάδες στρέματα ακάλυπτου χώρου, χωρίς ηλεκτροφόρα καλώδια και δέντρα. Αυτά τα δεδομένα μπορεί να δυσκολεύουν τους λάτρεις του αερομοντελισμού, ωστόσο εκείνοι έχουν βρει τις περιοχές για να πετούν. Η καλύτερη βρίσκεται στο Φαρραί, όπου και οι ντόπιοι έχουν συμφωνήσει με τους αερομοντελιστές.

Σε αντίθεση με τα drone που σχεδόν πετούν μόνα τους, τα ελικόπτερα είναι μια εντελώς άλλη ιστορία. Μάλιστα οι χειριστές χρειάζεται να εκπαιδευτούν σε εξομοιωτή πτήσης πριν πετάξουν σε πραγματικές συνθήκες.

Τα ελικόπτερα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Τα θερμικά που καίνε καύσιμο από μεθανόλη, λάδι και νίτρο και τα ηλεκτρικά που φορτίζουν με μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες lipo, a123 κ.α.

Το θέαμα, τουλάχιστον εντυπωσιακό. Δείτε παρακάτω φωτογραφίες και βίντεο απο πτήσεις αερομοντελιστών

Στο άρθρο μας θα εστιάσουμε στο ελικόπτερο το οποίο θεωρείται από τα πιο δύσκολα στον χειρισμό τηλεκατευθυνόμενα.

Το ελικόπτερο, παρ' όλο ότι παρουσιάζει στατική ευστάθεια, είναι βασικά αεροσκάφος ασταθές που απαιτεί συνεχή δράση στα χειριστήρια. Ο λόγος είναι η δυναμική αστάθεια από την οποία υποφέρει το στροφείο, που επιδεινώνεται από την δυσμενή αεροδυναμική και αδρανειακή επίδραση της ατράκτου. Είναι αξιοσημείωτο ότι αντίθετα από το αεροπλάνο, η αστάθεια του ελικοπτέρου δεν επηρεάζεται από την θέση του κέντρου βάρους. Το κέντρο βάρους όμως παίζει θεμελιώδη ρόλο στον έλεγχό του και αν η θέση του δεν είναι η σωστή, στην προχωρητική πτήση η αστάθεια επιδεινώνεται με την αύξηση της ταχύτητας.

ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ
Το ελικόπτερο είναι το πιό διαδεδομένο είδος αεροσκάφους κατακόρυφης απογειώσεως και προσγειώσεως. Η δυνατότητα αυτή επιτυγχάνεται με ανεξαρτοποίηση της παραγωγής της αντώσεως από την μεταφορική κίνηση μέσα στον αέρα. Ετσι αντί σταθερής πτέρυγας, στερεωμένης στην άτρακτο, το ελικόπτερο έχει μεγάλο πτερυγωτό συγκρότημα το στροφείο, που περιστρέφεται γύρω από άξονα περίπου κατακόρυφο προς την άτρακτο.

Στο ελικόπτερο ο κινητήρας περιστρέφει το στροφείο για την πρόωση του αεροσκάφους. Με κλίση του στροφείου προς τα εμπρός, η αντίσταση του αέρα επάνω του παρέχει την άντωση που εξουδετερώνει το βάρος και την ώση η οποία αντισταθμίζει την οπισθέλκουσα και συντηρεί το ελικόπτερο σε μεταφορική κίνηση. Το στροφείο προσβάλλεται από το ρεύμα της περιστροφής από επάνω προς τα κάτω.

Φυσικά ότι ανεβαίνει, κατεβαίνει και κάποιες φορές απρόσμενα. Και οι υλικές ζημιές είναι κάτι αναπόφευκτο για όλους όσοι πετούν. Και επίσης το κόστος επισκευής, ξεκινά από 100 ευρώ και φθάνει εως 600 ή και περισσότερα ευρώ.

Το χόμπι αυτό έχει γίνει άθλημα, κυρίως στο εξωτερικό, ενώ και στην Ελλάδα πραγματοποιούνται ανα τακτά διαστήματα διαγωνισμοί. Τα κόλπα στον αέρα, πολύπλοκα. Το ελικόπτερο διαφέρει κατά πολύ από το drone που... σχεδόν πετάει μόνο του.

Ο χειριστής του ελικοπτέρου θα πρέπει να γίνεται ένα με το αεροσκάφος του. "Να το έχει" ως προς τον χειρισμό του και την πτήση του, σε κάθε σημείο του ορίζοντα και σε 360 μοίρες ακόμη και αντεστραμμένο, όταν επιχειρούνται κόλπα 3D.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις